Gothic Remake powstaje od zera, demo poszło do kosza po krytyce fanów
To wygląda jak lista warunków do spełnienia, aby zadowolić największych fanów Gothica. Te słowa zrodziły we mnie przekonanie, że może wyjść z tego coś dobrego.
Oby tylko naprawili drabinę w Starej Kopalni ... bo to koło zębate samo się nie zbierze.
To wygląda jak lista warunków do spełnienia, aby zadowolić największych fanów Gothica. Te słowa zrodziły we mnie przekonanie, że może wyjść z tego coś dobrego.
Acha, czyli gra dla betonu od betonu. No to powadzenia życzę bowiem to się skończy tragicznie.
Nie, bo mają zrobić rozwodnione g**no dla wszystkich tak jak Ubisoft ze swoimi Assassinami i Far cry'ami które nudzą się po 10 godzinach. Gothic zawsze był robiony dla fanów a nie pod szerszą publikę. Ja to rozumiem i cenię mimo że fanem serii nie jestem (w tych czasach wolałem FPSy a za RPGami zapałałem miłością w dużo późniejszym czasie).
Także określenie od betonu dla betonu musi oznaczać bardzo dobry beton, wysokiej jakości, choć dzisiaj już nadszarpnięty czasem :)
Brzmisz tak jakbyś pochodził z portu. Czy przypadkiem nie Ty stoisz przed karczmą Kardifa?
To się w ogóle nie skończy, psychofan nigdy nie będzie zadowolony, bo on już ma swój ideał gdzie każda zmiana to jest obraza majestatu i skaza na diamencie. Devi popełnili błąd uginając się przez ludźmi których nigdy nie zaspokoją.
ww1990ww
Przecież to oczywiste że Gothic Remake powinien być robiony dla fanów Skyrima.
A g***o prawda. Ja nigdy nie grałem w tę grę (w sumie nie mam pojęcia dlaczego mnie ominęła skoro wszyscy koledzy w nią grali) i znam ją raczej z podpatrywania, a jak usłyszałem, że będzie remake to się ucieszyłem, że nadrobię temat.
No czyli feedback się przydał, wyrzucili wszystko i zaczęli od nowa :) Niech Innos ma ich w opiece.
Gameplayowo demo w wielu miejscach było OK. Największym problemem była narracja, scenariusz, to jak napisany i udźwiękowiony jest główny bohater, na czele z ciągłym komentowaniem do siebie tego co robi.
Z polskich aktorów nie usłyszymy:
- Adama Baumana (Diego / Lares / Gomez / Świstak / Darrion / Baal Tyon / Mordrag)
- Marka Obertyna (Bullit / Fletcher / Stone / Silas / Drax / Asghan / Brandick / Grim)
- Andrzeja Tomeckiego (Gravo / Jeremiasz / Nefarius / Torlof / Gilbert / Torrez / Grimes)
RIP, Panowie, będzie nam was brakowało.
Zawsze twórcy mogą zremasterować stare ścieżki/modderzy mogą je podmienić z oryginału/wygenerować za pomocą bota.
Z polskich aktorów nie usłyszymy:
- Adama Baumana (Diego / Lares / Gomez / Świstak / Darrion / Baal Tyon / Mordrag)
Dlaczego mielibyśmy nie usłyszeć pana Adama?
Ten który podkładał głos w Gotikach żyje. W 2021 zmarł Adam Baumann (przez dwa 'n' na końcu).
Ma rację. Nie żyje :(
Tak tak, nie żyje i czyta książkę z czerwca tego roku. Filmweb to nie wyrocznia.
No szkoda. Chociaż w sumie to bez znaczenia, teraz wiadomo, że to już nigdy nie wyjdzie, bo psycho fani nigdy nie będą zadowoleni.
activity
Za dużo acivity, za mało refleksji. Problem w tym że oszukujesz i nakręcasz złą energią sam siebie.
oj tak szkoda. Ty masz problem, bo wg. ciebie to, że taka stara gra ma teraz drewniane animacje, brzydką grafikę nic nie znaczy teraz, bo nie o to chodzi. Chodzi o gameplay, fabułę itd. Ale ty tego nie zrozumiesz, bo w głowie masz tylko grafikę, więc jesteś smutny, bo inni mają dystans i potrafią grać w dobre stare klasyki i im nie przeszkadza grafika czy animacja.
To jedno, a druga rzecz to, że gracze przecież też chcieliby, żeby gra byłaby tak czy siak ładniejsza, przyjemniejsza i dokończona(pierwotnie jedynka miała być znacznie bardziej rozbudowana, obóz bandytów, zawalona kopalnia na samym początku z przejściem do pustego świata, drabiny nie dopasowane itd.) i tyle, a nie, żeby było tak samo jak oryginał. Poza tym fani gothica grają nie dlatego, że gra tak wygląda...
Szkoda nie grać, bo nie podoba ci się obecna grafika, naprawdę nie ma co oczekiwać ładnej grafiki od starych gier. Trzeba zrozumieć, że stare gry też mogą być dobre, tylko trzeba nie brać pod uwagę wyłącznie jak smutni grafikomaniacy...
A po trzecie, ta gra nie ma być całkowitą kopią oryginału w ładniejszej oprawie...
ps. grałem w gothica i idę o zakład, że szybciej niż ty, mam 1,2,3 w big boxie nawet xD i wszystko kupione na premierę, a nie po latach. no ale pewnie nie zrozumiem tego ;)
spoiler start
różnica jest taka że grając w gry od dawna już dawno wyzbyłem się fanbojstwa do starszych gier, nie wiem po kiego grzyba mam znów grac w gothica (lub jakieś starsze gry, które już grałem, a obecnie grałem w sumie we wszystkie, które mnie interesowały) w obecnych czasach jak teraźniejsze rpg orają te gry po całości i np. do takiej Myrtany próbowałem podejść, ale to już nie to, skończyłem, ale to już raczej była męczarnia, a nie przyjemność
spoiler stop
Tyle, że obrazek co innego sugeruje. Ton, treść twojego postu sugerowały też coś innego. To wyglądało jakby to napisał jakiś nawiedzony grafikoman, który znienawidził gothica za grafikę i animacje.
Czyli Krety (górnicy) i strażnicy w kopalniach nadal będą wesoło biegać bez hełmów! BHP pełną gębą.
Ale za to spodnie robocze w trzech fasonach. Poza tym wielkie robale w kopalni też z bhp mało mają wspólnego.
Przecież z tymi wielkimi robalami był zachowany bhp, a mianowicie świetni i dobrze wyposażeni wojownicy :D.
To, że krety są bez hełmów ma w sumie sens. Najpierw więźniowie pilnowani przez strażników. To raczej żaden strażnik nad losem biednego kopacza, któremu kamień spadł na głowę nie zapłakał, tym bardziej, że ze ściągnięciem dodatkowej siły roboczej nie było problemu. Potem więźniowie przejęli kolonię, a od (często poważnych) bandytów trudno się spodziewać empatii dla bliźniego i zadumy nad smutnym losem nieszczęsnego kreta pozbawionego podstawowej odzieży ochronnej.
Nie wiem co o tym myśleć... Z jednej strony dobrze, że słuchają fanów oryginału i feedbacku społeczności, ale z drugiej strony czy ortodoksyjni fani będą zadowoleni? Na pewno część fandomu nie będzie przekonana do tego tytułu. Poza tym pojawia się pytanie jak duża będzie baza graczy, która zdecyduje się kupić tą grę. Nie wiadomo, czy takie staro szkolne podejście przyciągnie nowych graczy, więc pojawia się większe ryzyko, że gra może na siebie nie zarobić, nawet jak będzie świetna itd.
Przecież nie skopiują grę w ładniejszej oprawie :| .
Mnie chyba da się zaliczyć do dość ortodoksyjnych. I muszę przyznać, że jestem ostrożnie optymistyczny. Cieszę się ze zmiany kierunku i mam nadzieję, że wyjdzie z tego coś dobrego.
Arcania też próbowała wejść na zachodni rynek zmieniając Gothica, tak to już jest że jak chcesz stworzyć dobry remaster to musisz patrzeć na oryginał, jeśli by chcieli dużo zmian dawać to niech lepiej nową grę stworzą.
Matko jaką ja mam nadzieję, że im się uda stworzyć po prostu dobrą grę ze świetnym klimatem Gothic'a. Ta seria zasługuje na wskrzeszenie bo od 15 lat jest zakopana pod gruzami (pomijam Zmierzch i Arcanie) i jakby nie wielka scena moderska to pewnie zostałaby zapomniana. Liczę na nich bo PB straciła to "coś" i o ile w ELEX jeszcze było można poczuć się jak w dawnych latach, tak ELEX 2 jest...no był. Może ok ale poniżej poziomu.
Jakoś bardzo dużo może nie ale czuć regres w budowie świata, poziomie zadań, eksploracji. Grając w ELEX 2 masz wrażenie, że gra się cały czas śpieszy aby pokazać nam finał bo i wypełnienie mapy nie za bardzo zachęca do zwiedzania. Coś co w pierwszej części było świetne tutaj jest meh. Nie jest to kontynuacja na jaką czekałem. A i coś co u PB było wzorowe czyli frakcje w tej części leżą. Tak na prawdę mogłoby ich nie być bo zepsuli całą narrację z pierwszej części, gdzie najbardziej zaawansowana frakcja (Klerycy) są sprowadzeni do poziomu kilkuosobowego oddziału.
Dla mnie Phirania się skończyła były wielkie oczekiwania z Elexem 2 bo mówiło się o jakiś dofinansowaniach a wyszedł taki sam jak jedynka praktycznie. Może i nawet dobrze że oni tego remaka nie robią bo by nawet tego nie zrobili dobrze. Phirania robi bardzo dobre gry ale ja uważam że od lat stoją w miejscu zamiast pójść krok do przodu i zrezygnować z tego drewna
No i spoko. Jak najlepiej będzie jeśli ogólnie gra będzie jak w jedynce, ale znacznie ładniejsza i przede wszystkim niech dostanie parę nowych rzeczy i zostanie rozbudowana, a także naprawiona i będzie git. Np. obóz bandytów, coś z tym trzeba zrobić, to zmarnowany potencjał, aż prosi się, żeby to zaczęło mieć znaczenie. To samo z areną w starym obozie, gdzie możemy bić tylko tych 3 worków treningowych, mimo że organizator wspomina o możliwości obstawiania zakładu itd. To można by było poprawić, nadać dodatkowe funkcjonalności, byłoby super. Może dodatkowa rzecz, coś jak easter egg, nie wiem, chodzi mi o tę zawaloną kopalnię na samym początku gdzie jest kilof, a obok most nad ściężką i dalej za mostem kretoszczury. Można było wejść do kopalni(kod na krótki teleport) i przenieść się do pustego świata, którym miał być gothic 2. Można by było otworzyć kopalnię i tam zostawić jakiś kawałek nowego obszaru jako mała ciekawostka zapowiadająca gothic 2. Parę innych rzeczy jak poprawianie drabiny, usunięcie oddzielnych światów gry(kopalnie, świątynia, bo po co oddzielnie ładować teraz takie mniejsze światy w tych czasach?), poprawienie tej kolumny, która w zamierzeniu miała być do przewrócenia na drugą stronę na przepaść(nad klasztorem, można przewrócić, ale w złą stronę), umożliwić postaciom podejmowanie wielu akcji naraz(strażnicy w starym obozie przepuszczający bezimiennego z wyciągniętą bronią z powodu możliwości wykonywania tylko jednej akcji naraz, czyli reakcja na wyciągniętą broń wyłączało reakcję na przejście gracza, niemożność podejmowania akcji z wyciągniętą bronią itp.), poprawienie paru rzeczy jak unikanie obrażeń od spadku przez bloki itd.
Wszystko na co budżet nie pozwalał, można by było teraz naprawić, to byłoby naprawdę super!
"Wzorem oryginału w grze zabraknie hełmów – choć wycięto je przed premierą – ale za to pancerze będą składały się z kilku elementów." Tylko jakie hełmy? W oryginale nigdy nie było hełmów, jakakolwiek zbroja nie posiadała hełmu, to się zmieniło w gothic 2, gdzie chyba zbroja łowcy smoków posiadała hełm. A kilka elementów to może być spoko pomysł, tylko jak to będzie w praktyce?
Rozumiem to tak, że w Gothicu miały być hełmy, ale PB ostatecznie zrezygnowało z tego pomysłu i wycięło je tuż przed premierą.
Jeszcze mi się właśnie przypomniało odnośnie 2 rzeczy w grze. Mianowicie gladiatorzy w arenie i zadanie związane z tym pozwalające na dołączenie do starego obozu. Gladiatorzy są zbyt potężni, zwłaszcza, że to są już poważni wojownicy, a to zadanie jest już na samym początku jeszcze przed dołączeniem do gildii(w końcu to jeden z questów na dołączenie do obozu)... Także z reguły nowicjusze w zamyśle prawdopodobnie muszą przegrywać z takim najsłabszym gladiatorem i nawet to zapunktuje u scattyego, ale najsłabiej. Mimo, że można go pokonać, to jednak należy się do tego przygotować, dobre spodnie, amulet neka, broń 20 pkt, co najmniej 20 siły i 1 lvl umiejętności 1-ręki, a i tak nie będzie łatwo. Nawet drugi niebieski z nowego obozu jest już na poziomie co scatty będący organizatorem areny i ważną jednostką starego obozu, a ten niebieski to byle jakiś siłacz z swojej kasty :/.
Dobrze by było móc wyzwać trzeciego gladiatora od obozu na bagnach do walki.
Bardzo dobrze by było wyeliminować strasznie rażącą niespójnością jaką są kopacze, a dokładniej chodzi o to, że oni ranieni uciekają do zamku gomeza, a nawet do siedziby gomeza, a tak nie powinno być, nie powinni w ogóle być przepuszczeni i nawet powinni zostać zabici przez strażników bramy...
Ogólnie to by było super! Gra byłaby jak nowa, dokończona i rozbudowana gra.
Brzmi cudownie i mam nadzieję że będzie pięknie.
No ale człowiek nauczony życiem, że lepiej się nie napalać tylko poczekać, bo ile razy już nam obiecywano w nie jednej produkcji złote góry;) a dostawaliśmy jakieś pokraki.
Oby tylko naprawili drabinę w Starej Kopalni ... bo to koło zębate samo się nie zbierze.
I to są dobre wieści. To demo było koszmarne. Nie w sensie technologicznym. Jeśli ktoś by to nazwał np. "The Dark Ages Prisoner" czy jak kogoś fantazja poniesie i poprawili to i owo to byłaby ciekawa gra. Natomiast gdyby to miał być Gothic to byłaby naprawdę katastrofa. Nie ta gra, nie te mechaniki.
Mnie ciekawi czy uwzględnią te rzeczy które miały być Gothicu w planach ale twórcy się nie wyrobili i wrzucili to później w modzie o nazwie Edycja Rozszerzona. Widać że twórcy pomału odsłaniają karty i coraz więcej wiemy o tym remaku i troche jest jaśniejszy pogląd :) Mam nadzieje że 2023 wyjdzie już, ja tam czekam i czuje lekki hype.
Z wyrzuconych rzeczy fajnie jakby zrobili wielkie miasto orków, jak było w planach.
Fajnie, że posłuchali głosu fanów i starają się odwzorować jak najlepiej pierwowzór. Ale coś czuję, że na grę poczekamy przynajmniej do 2024 roku.
I to mi się podoba, demo było okropnie nie Gothicowe, cieszę się że nie są to twórcy typu że wiedzą wszystko lepiej(z drugiej strony może nie chcą błędu Arcanii powtórzyć). Mogliby też sprawić by Kroniki bardziej kanoniczne były, np bardziej Blizny postać rozwinąć.
Nieco większy świat nie brzmi zbyt dobrze jak na grę, która ma wyjść w 2023. Jak dla mnie za bardzo spuszczają się nad opiniami "fanów". Będą tak kombinować i kombinować żeby dogodzić tej garstce ludzi (a i tak będą niezadowoleni) i wyjdzie z tego jakiś koszmarek.
Nie sądzisz, że w dzisiejszych czasach mamy właśnie za dużo wielkich światów i taka odmiana brzmi dobrze?