Moderom Skyrima nie kończy się zapał; wyrusz na wielką morską przygodę
Co ciekawe, nie służy on tylko do szybkich podróży i możemy nim pokierować w czasie rzeczywistym. ... sporo lokacji podwodnych.
Kierowanie w czasie rzeczywistym w Skyrim? Jestem w szoku. Spodziewam się katastrofy tak bardzo że aż sam spróbuję. No i lokacje podwodne, które były wielką frajdą w Morrowind, a o których prawie całkowicie zapomniał Skyrim. Czyli...Ahoj przygodo!
Ps. Ta morska przygoda waży bagatela 1.5G!
Powiedzcie mi dobrzy ludzie, taki graficznie mocno zmodowany Skyrim ma większe wymagania niż ten podstawowy czy podobne? Bo na internetach podaje tyle te podstawowe a coś mi się nie chce wierzyć, że korzystając z lepszych tekstur, animacji czy modeli gra nie staje się przez to sprzętowo zasobożerna.
To tak:
Tekstury - To uderza najbardziej w VRAM - mam gt 1030 z 2 GB VRAM i jeśli nie poddam tekstur optymalizacji do 1k (wiele jest w jakośći 2 ,4 czy nawet 8 k) to po prostu gra mi crashuje przez brak VRAM (a zalecany vram to było 512 Mb)
Animacje - praktycznie wpływu nie mają - jak tylko zamieniasz animacje na lepsze to będzie ok.
Modele - Tu akurat mocno widać wpływ. Nieważne czy dodajesz nowe budynki ( np mod dodajacy istniejace modele do portu w Samotni - zdjecie) czy po prostu modele w lepszej jakosci (wiecej polygonów itp) to CPU mocno potrafi to obciążyć.
Mod ze zdjęcia na Dual Core e6300 (2 rdzenie) dawał mi 10-14 fps.
Ten sam mod na Ryzen 5600 (6 rdzeni) daje mi w tej lokacji z 28-32 bo to mimo wszystko dużo modeli ,npc itp.
Modyfikacje mogą podwyższyć wymagania w znacznym stopniu.