GTA 4: Complete Edition - najlepsze mody na start
Akurat mam w planie kupić GTA 4, wielkie dzięki za poradnik
GTA 4 to byla pierwszw gra, ktora odpalilem na Xbox 360.
Pamietam kupilem za 500 zl xbox 360 arcade (model Jasper) i dostalem na plycie GTA4 i Fallout 3. Rok 2009.
Wczesniej PS3 zie bawilem.
To byly świetne wydane 500 zl i szkoda, ze czasy tak tanich konsol już minęły.
GTA4 to juz niemal gra retro, a tu widze, ze zyje i ma sie dobrze.
Ktoś wie, jak zrobić, żeby gra za każdym razem się nie łatała po wgraniu spolszczenia na Rockstar Launcher?
Ustaw pliki lub folder tylko do odczytu tak by gra nie mogła nadpisać plików.
Trzeba wymusić by Rockstar Games Launcher uruchamiał sie w trybie offline. Aby to zrobić zrób kopię skrótu do Rockstar Games Launcher i kliknij lewym przyciskiem myszy, wybierz "właściwości" i w zakładce "skrót" w polu "Element docelowy" na samym końcu musisz dać spację i dopisać: -scOfflineOnly oraz dać OK. Teraz grę musisz uruchamiać tylko z Rockstar Game Launchera z tego skrótu
DXVK zawiera też biblioteki DX10 oraz DX11, VK sprawuje się najlepiej.
Do tego przed startem gry polecam odpalić Benchmark tak z 3-4 razy aby wykonała się kompilacja shaderów.
Lock na 60-62fps (nie v-sync) również wskazany by nie męczyć się z stutteringiem.
Niestety PC port to porażka na całej linii, DX9 również nie ułatwia sprawy.
Te mody na oświetlenie to jakaś porażka, gra traci klimat całkowicie
DXVK to jest must have jeśli macie kompatybilne karty, stuttering jest zredukowany niemal do zera.
Dzięki za info bo w GTA V mogę grać na ultra bez msaa na 1050Ti i i5 a 4 ma klatki między 20 a 50 fps.
drugi ulepsza słabe tekstury z dodatków, tak aby odpowiadały jakością tym z podstawowej wersji GTA 4
Przekonales mnie zeby przejsc wreszcie te dodatki bo kiedys sie od nich odbilem a gre przeszedlem bez modow klnac na czym swiat stoi kiedy nie moglem pod koniec wskoczyc do helikoptera.
Remastera i tak nie zrobia a jesli nawet to wygladalby pewnie jak z tymi modami a dodatkowo wycieliby sporo rzeczy.
A jest taki co naprawia zrywy w grze? Kupiłem jakiś czas temu na steam ale mam tak że jak jadę samochodem albo idę pieszo to tak jakby gra o ćwierć sekundy przeskakiwała do przodu.
Nigdy nie sprofanowalbym gry moddami, zwykle cheaterstwo
Cheaty to cheaterstwo ale mody to moderstwo czyli poprawianie, usprawnianie lub zmienianie gry. Jak wiemy GTA IV jest bardzo słabo zoptymalizowaną grą a te mody,które są tutaj zawarte mają na celu usprawnienie gry by była bardziej stabilna a dodatki graficzne nie są obowiązkowe jeśli ich nie chcesz i uważasz,że to cheaterstwo.
CEDOWNGRADE – pełny soundtrack
Czy posiada ktoś klucz deszyfrujący który jest potrzebny do pobrania pliku ?
Zjadłem zęby na modowaniu tej gry, i powiem tak - poza modem "Definitive Edition" nie warto. Można sobie wgrać moda na zmianę oświetlenia, ale nie zbyt przysadzistego (żeby nie modyfikował o wiele więcej niż timecyc).
od kiedy mam tą grę, sprawdzałem ja na kartach
GTX 1060
GTX 1080
GTX 1080 Ti
RTX 3080 10GB
RX 6800 XT
I Za każdym razem, po modyfikacji, która ingeruje w tekstury, czy zbyt dobrze wymodelowane samochody (zbyt wiele wierzchołków) silnik gry zaczyna nie wyrabiać. I jest to potwierdzone na licznych forach, wystarczy szukać pod hasłami :
"GTA IV Dynamic lights flicker"
"GTA IV texture loading issue"
I jak wyżej napisałem, te 2 problemy są najczęstszą oznaką, że silnik przestaje wyrabiać, mimo dowolnych poleceń z linii komend, użycia Vulkana, zmniejszanie zasięgu widzenia, czy zaklęć rzucanych łaciną.
Wiem, że można nie być spostrzegawczym i wiele przeoczyć (cyberpunk i ludzie bez błędów....) ale w czasie nocy jak w grze zaczynają mrugać wszystkie poświaty od latarni, świateł samochodów, neonów to jest oznaka, że silnik zaczyna się dławić.
Jeśli jedziemy pod górkę lub z górki, i nagle na sekundę lub 2 pojawia się "kałuża" terenu (jakbyśmy wjeżdżali pod błoto) to oznaka, że silnik już się dławi.
Widzę np sporo filmików z modyfikacji graficznych, pod którymi w komentarzach, ludzie pełni entuzjazmu chcą taką grę mieć.... Powiem tylko - nie chcielibyście. Każde ujęcie jest po poprzestawianiu kilkunastu opcji w modzie, wachlowaniu samymi modami i widzicie jedynie efekt sprawnego montażu wideo. Do normalnej rozgrywki te wielkie modyfikacje się nie nadają (jakieś Ultimate texture pack czy car packi) - oświetlenie i poprawki błędów to wszystko co ten silnik uciąga.
Zwróccie uwagę, że w trakcie większości z tych filmików "gracz" ma naraz wgrane JEDNO niestandardowe auto (ewentualnie nie więcej niż 3), jeździ w nocy w deszczu (gdzie odbicia zasłaniają padające światła na jezdnie) albo za dnia po równym I TO POWOLI.
Niestety, silnik GTA 4 nie nadaje się zbytnio do modowania, jeśli ktoś myśli o stabilnym zestawie zmieniających wszystko na stałe.
Bez modów mam powyżej 40 fps tylko w pomieszczeniach wiec z modami pewnie zejdę do 15 fps. Gra kompletnie nie szanuje mocy grafiki i obciąża okropnie CPU, nawet podkręcone do 4.2Ghz
Mam GTX 1080 i i5-8600k i na wersji complete edition z wymaksowanymi ustawieniami mam jakieś 60-80 FPS bez żadnych modów, ale występuje stuttering. Jak wrzucę DXVK czyli odpalam grę na Vulkanie to mam z 100-110 FPS i stutteringu nie ma. Na zdowngradeowanej wersji do 1.0.4.0 z IcEnhancerem 3.0 mam również ponad 100 FPS i gra wyglada mega dobrze.