Tower of Fantasy | PC
Dawać na xboxa!!!
Pograłem już chyba z 10h ogólnie i powiem ze pierwsze wrażenia są spoko, firma nie jest taka greedy jeżeli chodzi o system Gacha i to się ceni a można sobie zobaczyć filmik na youtube z porównaniem co Genshin dawał na na początku a co daje ta gra. Część rzeczy jest zablokowane(np niektore skrzynki czy lvl cap) bo wygląda na to ze będą odblokowywać to codziennie na następny etap/cap, dziwny zabieg ale szczerze to rozumiem i oczywiście spotkałem się z bledami czy glitchami, ale jak na razie bawię się świetnie.
Jeżeli chodzi i krótkie porównanie do Genshina bo chyba wypada ponieważ jest to wciąż "open world gacha" i szczerze można powiedzieć ze jest to 2 taka gra w tym gatunku nawet jeżeli się różnią w innych aspektach jak ToF ma o wiele bardziej ma rozwinięty system multiplayer/coop niz genshin, to:
ToF = Rozgrywka, system puzzli i exploringu moim zdaniem lepiej tu wychodzi
Genshin = Grafika, design i postacie + ich trailery/teasery ktore potrafią nabić hype.
Uwielbiam gry z otwartym światem i dowolna exploracje, to jest zawsze dla mnie duży plus nawet w takich grach jak gacha. Ogólnie mówiąc jak na chwile obecna pozytywnie i mnóstwo rzeczy do robienia, zobaczymy jak będzie dalej i czy w pewnym momencie gra nie zacznie nudzić i irytować bo tak to się może skończyć lub nie, czas pokaże.
Nie jestem przekonany co do stwierdzenia ze ta gacha nie jest greedy. Faktycznie dostaje się bardzo dużo roli ba nawet gwarant po 30… ALE to sa głównie rolle do podstawowego banneru nie eventowego a tak naprawdę tylko ten eventowy ma znaczenie. Dodatkowo nie ma czegoś takiego jak w genshinie ze po przegranej masz gwaranta co prawda można za flame goldy po 120 rollach kupić postać ale jeśli np. przy 110 skończy się baner bo się nie wyrobiłeś to wszystko przepada co jest typowym „wymuszaniem” pieniędzy bo jak nie zapłacisz to stracisz.
Szczerze to się nie spodziewałem niczego od tej gry. Gram już 4 dzień. Zamierzam grać dalej. Dawno nie miałem tyle zabawy z gry, bo śmiganie po mapie różnego rodzaju reliktami i pojazdami jest po prostu przyjemne. Lubię tą grę i jak na Gacha to serio dużo daje rollów od samego początku. Można sobie uzbierać skład całkiem niezły. Tylko taka rada by wydawać na początku na czerwone rolle, by zdobyć Nemezis, bo jest strasznie dobra w pvp na ten moment. Pewnie się to zmieni później.
ToF to MMO Gacha mocno oparta na kooperacji graczy, promowana jako główny konkurent Genshina.
Z różnic i podobieństw do Genshina to:
- w walce zmienia się pomiędzy trzema broniami,
- dwie główne statystyki broni: Shatter do szybkości roztrzaskania tarcz, którą posiada każdy mocniejszy przeciwnik i Boss, oraz Charge do ładowania Discharge, czyli skilla przy zmianie broni,
- 4 typy obrażeń: fizyczne, elektryczne, lód i ogień,
- 3 klasy postaci: DPS, Heal i Tank (w zależności od doboru broni),
- losuje się bronie z unikatowymi skilami, a skiny postaci są kosmetyczne, oprócz tego można losować Matrices (artefakty do broni),
- bardziej przejrzysty system losowań z licznikiem, który nie resetuje się po wylosowaniu postaci SSR nawet eventowej,
- licznik losowań postaci eventowych resetuje się do 0 gdy wychodzi nowy banner z nową postacią,
- za same losowania dostajemy te kwadratowe żetony za które możemy kupić kopie broni (120), by je ulepszyć (coś jak konstelacje w Genshinie)
- daily questy (głownie pokonanie potworków), które można zaliczyć przy okazji wykonywania instancji,
- dwa codzienne treningi, są tu przeróżne minigierki,
- codziennie ładujące się Vitality(jak Resin w Genshinie), które wydaje się na aktywności w instancjach Co-op lub solo: zdobywanie pancerza, matrice oraz materiałow do levelowania,
- dwa tygodniowe wyzwania Co-op po 3 razy każde (Void Rifts i Frontier Clash),
- World bossy, dość ciężkie i bardzo irytujące (można bić ile się chcę),
- tygodniowo resetujące się Bygone Phantasm (coś jak Abyss w Genshinie, tylko że ilość pięter jest przeogromna chyba z 500-600), są tu jednorazowe nagrody do jednorazowego ulepszenia slotów Pancerza postaci oraz cotygodniowe za ranking jak daleko zaszliśmy, i muszę tu napisać że czuć tu potęgę pieniądza, gdyż w drugim tygodniu ledwo wbiłem 35 poziom a ludzie w rankingach mieli po sto któryś.
- PVP niezależne od naszych postępów w grze, wszystko jest wyrównane i liczy się tylko nasz Skill,
- oczywiście jest otwarty świat z masą znajdziek za które można naprawdę sporo wylosować,
- gadżety Relic pomagające w eksploracji i walce,
- pojazdy do szybszego podrózowania po mapie,
- cooking, który i dodaje buffy oraz odnawia Satiety(sytość), aby HP się regenerował (choć od tego jest też codzienna darmowa kuchnia Mia's Kitchen),
- story quest, ciekawy lecz końcówka mnie zawiodła, przyznam że przyjemnie się słuchało Franza (głos Zhongliego z Genshina),
Jak widać jest tu ogrom aktywności do zrobienia, mi osobiście to nie pasowało bo za dużo i za długo więc odpadłem po skończeniu story (choć i tak musiałem trochę pograć by go odblokować). Na pewno nie wrócę, gdyż za dużo czasu trzeba by było spędzać z grą, o wiele więcej niż te codzienne Genshinowe 20-30 minut i 30-60 raz na 2 tygodnie w Abyss.
pity nie resetuje sie na bannerze eventowym po wyjsciu nowej postaci tylko przechodzi na nowy banner