Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Forum: Podzielone RPG (takie jak Lancer / ICON)

30.07.2022 12:41
1
bakugo
1
Junior

Podzielone RPG (takie jak Lancer / ICON)

Dwie gry wymienione w tytule mają całkowity podział na mechanikę walki i mechanikę poza walką (w tym postacie posiadające 2 niezależne arkusze postaci dla każdego trybu gry). IKONA (o której mówiliśmy w wydanej właśnie wersji 1.4), wprawdzie ma bardziej równomierny podział między dwie strony, podczas gdy Lancer jest bardziej przekrzywiony w kierunku rzeczy taktycznych, a narracja jest bardzo lekka.

Czy istnieją inne tego typu gry?

Niekoniecznie z podziałem na walkę i brak walki. Gry Gumshoe mają podział na umiejętności śledcze i pozostałe umiejętności. Niektóre gry z hackowaniem dochodzą do tego stopnia, że ??dosłownie mają to wszystko zaporę ogniową (heh) w całkowicie oderwanym systemie.

Ale jakie byłyby twoje pomysły na utrwalanie systemów takich jak ten!?

Na przykład użycie systemu oporu (Spire / Heart) do ukrytych rzeczy + systemu Lumen do wysokiej akcji. Powiedzmy, dystopijna przyszłość podziemnych partyzantów w arkologii przeciwko technoorganicznym najeźdźcom i ich kolaborantom.

Forum: Podzielone RPG (takie jak Lancer / ICON)