Witajcie gracze,
Obecnie poszukuję zestawu zasad pasującego do moich potrzeb dla kampanii, nad którą pracuję. Mój system magii jest inspirowany (w większości skradziony) z Koła Czasu. Chcę, aby moi gracze, którzy są magami, musieli spędzać czas i energię na rzucaniu zaklęć w bardziej złożony sposób. Myślałem o użyciu systemu bazowego punktów akcji do walki.
Więc gracze mają x punktów akcji (AP) na rundę. Liczba, którą otrzymają, będzie oparta na statystykach, te punkty akcji zostaną wykorzystane do wszystkiego w walce, poruszaniu się, atakowaniu, ale także blokowaniu i obronie. Zastanawiałem się, czy ktoś widział system gier, który zrobił to dobrze.
Każdy rodzaj gier od d20 do d6 jest w porządku, wierzę, że moja grupa może łatwo nauczyć się zasad. System, który jest miły dla GM byłby jednak miły.
Dlaczego nie isc z d&d5?
https://roll20.net/compendium/dnd5e/Spells
To co opisales brzmi jak zaklecia z dluzszym czasem rzucania (np. rytualy)