Nowy firmware PS5 już jest; wśród zmian wsparcie dla ALLM
Wsparcie dla ALLM już było w marcu albo kwietniu, tyle że było zawsze włączone bez możliwości jego wyłączenia. Po prostu teraz dodali możliwość wyłączenia go.
https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1648103214
Ale monitory robią. Microsoft nie ma z tym problemu żeby wspierać 1440p i VRR z użyciem Freesync. A Sony trzyma się twardo standardów TV i VRR wspiera tylko to które jest oficjalnie w specyfikacji HDMI 2.1
Nie mam zielonego pojęcia co trzeba mieć w głowie żeby powtarzać sobie takie głupoty...
Dosłownie kilka dni temu Sony wydało nową serię MONITORÓW dedykowanych PS5 i PC. Ale oczywiście fanboje wiedzą lepiej niż samo Sony.
A widziałeś tam monitor 1440p byczku?
Skąd pomysł, że jestem fanbojem Sony? Mam wiele róznych konsol, nie skupiam sie na jednej marce. To po prostu logiczne - jesli Sony trzyma sie standardów TV to będzie równać do telewizorów. Btw monitory o ktorych wspominasz są 4k.
Bo 1440p super mozna 'przelozyc' na 4k. Dzieki temu latwiej byloby osiagnac 60fpsow. 4k dla konsol to za duzo 1440p/60fps byloby ideolo.
To tak nie działa. Z resztą gry na konsolach baaaaaaaaaaaaaaardzo rzadko mają pełne 4k. W 9 grach na 10 stosuje się dynamiczną rozdziałke (która potrafi spadać nawet do 576p) + ewentualny FSR lub inne metody upscalingu, które mniej lub bardziej skutecznie niwelują efekt obniżonej rozdzielczości, natomiast natywnie w przypadku PS5 aplikacje "otwierane" są w 4k a potem skalowane w dół (w razie potrzeby - zależnie od trybu pracy konsoli - 4k lub 1080p) - zwracam uwage na różnicę między (nazwijmy to) rozmiarem okna aplikacji (4k) a wielkością rendertargetów (dynamiczna rozdziałka, dowolna wielkość) czyli faktyczna rozdzielczością renderowanej grafiki.
Coraz więcej osób gra na konsoli z monitorem, a 1440p to złoty środek pomiędzy rozmytym 1080p a zbyt zasobożernym 4K.
ale to na pecetach, na konsolach nikt nie daje na to faka, skoro konsole są relatywnie tanie i obsługują 4k.
A widziałeś ceny monitorów które maja 4K i obsługują więcej niż 60 fpsow?
no ale co by im szkodziło dodać te cholerne 1440p? to nie wymaga wielkiej filozofii, tym bardziej ze X Series i chyba nawet One S/X bez problemu wspierają te rozdziałki.
Ale co na pecetach? Piszę o tym że coraz więcej osób gra na konsoli z monitorem a ty piszesz coś o pc XD Ktoś z SONY wypowiadał się że nie ma żadnej przeszkody by dodać 1440p, nie wiem z czym zwlekają w szczególności że to nie jest jeszcze generacja w której pogramy w nowe tytuły w 4k/60fps.
Nawet nie wiedziałem że Sony powróciło do monitorów, co prawda głównie do grania ale gdybym miał stacjonarkę to chętnie bym sobie taki sprawił.
idąc tym tokiem myślenia powinni jeszcze zrobić kwadratowe opony do jazdy po schodach. niektórzy tez jezdza
Wczoraj Dark Souls 3 odwalał mi numery z siecią, potem do clouda nie mogłem zajrzeć i nie reagowało na przesuwanie głównych kafelków. Hotfix?