Inżynier AMD niesamowicie odświeżył grafikę w 21-letniej grze
Niby "tylko" oświetlenie, a jak diametralnie potrafi odmienić ponad 20 letnią grę :) Dorzucić jeszcze jakieś odświeżone dopasowane tekstury + ulepszone modele 3D i można powiedzieć, że niemal nowa gra.
No tak super ulepszyl, ze na pierwszym porownaniu wyglada to jak gamma milionpincet na nieskalibrowanym monitorze. Znikaja tez swiatla zarowek.
Na drugim porownaniu to samo tylko z pochodnia, wiec nie jest to efektem przycmiewania jednego zrodla swiatla przez inne, mocniejsze (wyladowania na pierwszym screenie).
Do tego mamy tu klasyczny problem raytracingu w wiekszosci gier. Tam gdzie jest ciemno jest za ciemno, tam gdzie jest jasno jest za jasno. Sceny traca na szczegolowosci, niby ladniej, ale jednak nie bo nic nie widzisz.
Do tego "ulepszone" screeny wygladaja jakby byly zrobione na teksturach ultralow. Calkowity zanik szczegolow. Mydlo. Blur. Dejcie miske, bede rzigol.
Jedyne co jest lepsze to widze ze kazdy obiekt rzuca cien, jako ze to tracing to pewnie full dynamic a nie shadowmapy. Okej. Ale to sie da zrobic bez zadnego ...tracingu i sprawiania ze gra sprzed 15 lat wymaga karty za 1500 PLN.
Smiem twierdzic ze o wiele lepdze efekty daloby napisanie konwertera instrukcji DX9->11/12. NIe wiem czy uzywam dobrego okreslenia ale do paru gier istnieje cos takiego i polepsza performance i dodaje featury graficzne.
Wybieram oryginał, jedyna poprawka która wygląda tutaj całkiem nieźle to tam gdzie leży zasztyletowany doktorek. Reszta beznadziejna w porównaniu do oryginału, choć pewnie wielu się spodoba.
Zobacz na ręce tego doktorka. W oryginale leży bardzo naturalnie, a po dodaniu cienia pod rękoma to widać że trzyma je w powietrzu. Doktorek pada na ziemie i w 1 sekundzie już ciało mu sztywnieje ? :D Albo na tym samym zdjęciu spójrz na pochodnię. Pochodnia o takim ogniu to powinna oświetlać cały korytarz. Te odświeżenie jeszcze bardziej popsuło grę.
Ale to bylo dobre. Ten klimat, muzykaz gameplay i swietny gunplay i takie hity wychodzily co pare miesiecy, a nie (jak dzisiaj) raz na pare lat.
To byly piękne czasy. Granie to byla doslownie roskosz, a dzisiaj? Ehh szkoda gadać.
Wgrywalo sie patcha na nude Niemki :)
Wygląda na to, że niektórzy przeczytali albo tylko nagłówek wiadomości, albo pobieżnie akapity, bo w newsie jest wspomniane:
Poniższe zrzuty ekranu przedstawiają wczesną wersję projektu. i zaraz potem Jak możecie zauważyć, na ten moment jest problem z pochodniami, ale twórca modyfikacji pracuje nad zlikwidowaniem go.
Także dużo jeszcze może się tutaj zmienić. Co więcej, wspomniane jest również, że projekt bazuje na otwarto-źródłowym projekcie ioRCTW, który znowu z kolei bazuje na udostępnionym kodzie źródłowym silnika, więc jest raczej pewne, że i również ten projekt będzie otwarto-źródłowym (co pozwoli na ewentualne modyfikacje w przyszłości gdyby komuś nie pasował efekt końcowy). Potwierdza to nawet potwierdza sam autor projektu na Twitterze odnośnie udostępnienia kodu.
Przy okazji wiadomo też, że projekt ten bazuje na DX12.
Jakoś mi to nie przypadło do gustu. Póki co to zostaje przy VenomMod :)