Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Fallout 5 kolejną grą po The Elder Scrolls 6, Bethesda potwierdza

15.06.2022 08:43
Davnoniessany
😂
1
22
Davnoniessany
45
Konsul

Do tego czasu szczęśliwcy mogą mieć Fallouta nawet bardziej realistycznego, niż w technologii VR - bo na żywo

15.06.2022 08:50
3
6
odpowiedz
1 odpowiedź
Silber89
14
Legionista

Ehh... dożyłem czsów, kiedy boję się, że nie będzie mi dane zagrać w kolejną odsłonę ukochanej gry, chyba, że jako dziadek... Czas produkcji gier w dzisiejszych czasach jest według mnie zbyt długi.

15.06.2022 08:43
Davnoniessany
😂
1
22
Davnoniessany
45
Konsul

Do tego czasu szczęśliwcy mogą mieć Fallouta nawet bardziej realistycznego, niż w technologii VR - bo na żywo

15.06.2022 08:43
Mr. JaQb
2
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Mr. JaQb
110
Legend

2031 - czekamy

15.06.2022 08:47
2.1
7
Aghertzal
15
Legionista

Optymista...

15.06.2022 08:50
3
6
odpowiedz
1 odpowiedź
Silber89
14
Legionista

Ehh... dożyłem czsów, kiedy boję się, że nie będzie mi dane zagrać w kolejną odsłonę ukochanej gry, chyba, że jako dziadek... Czas produkcji gier w dzisiejszych czasach jest według mnie zbyt długi.

16.06.2022 00:10
3.1
toyminator
81
Senator

Albo chcesz mieć dopieszczone gry, z masą animacji jak RDR2, albo solidne gry jak gry UBI. Chociaż nawet gdyby jakaś gra, była robiona 10 lat, to i tak miałaby mased bugów ;D

15.06.2022 09:01
4
3
odpowiedz
zwireqq
52
Pretorianin

zapowiadanie gier które powstaną za 10 lat.... ehh

15.06.2022 09:04
Maverick0069
5
4
odpowiedz
16 odpowiedzi
Maverick0069
101
THIS IS THE YEAR

Chicałbym obejrzeć jakiś dokument o procesach tworzenia gry, zaczynam sie głęboko dziwić temu wszystkiemu ...
Na wielu stronach o grach (łącznie z tą) od kilku lat czytam artykuły o treści ... rozwój takich czy takich technologii przyspieszy prace dewe..... nowy silnik pozwoli dwa razy szybciej robić..... i tego było na prawdę dużo ...
Tymczasem kolejne częsci gier wychodzą coraz dłużej ... najpierw co dwa lata później co 3 co 5 - teraz 8 lat każą czekać na stworzenie gry ... w 21 wieku i przy takich cudach o jakich dzisiaj świat opowiada wydaję się to wręcz śmieszne.
Jeszcze , żeby po tych 8 latach człowiek mdlał ze zdziwniena .... to jest tylko OK .

post wyedytowany przez Maverick0069 2022-06-15 09:05:48
15.06.2022 09:54
5.1
gskgrek
26
Centurion

Kolejnosc losowa (mozna ustawic sobie wedle wlasnego swiatopogladu :P ):
- specjalisci odchodzacy z branzy (zarowno managerowie jak i programisci)
- bardzo niska jakosc pracy nowych ludzi przy jednoczesnie bardzo duzych oczekiwaniach finansowych
- brak pracownikow na rynku
- gracze oczekujacy rewolucji w grach co pol roku dostarczonej za pol darmo
- przyzwolenie na gowniane rozwiazania jak mikroplatnosci, wczesne dostepy, etc.
- zmiany spolczene oraz przesycenie rynku gier
- presja na zysk
- zmiany w technologii powodujace wlaczanie nowych rzeczy do procesu produkcyjnego (np. RT)
Pewnie jeszcze pare rzeczy sie znajdzie. Efekt jest taki jaki jest. Produkcja trwajaca dluzej lub gowniana jakosc (albo jedno i drugie)

post wyedytowany przez gskgrek 2022-06-15 09:54:47
15.06.2022 09:57
xKoweKx [stalker.pl]
5.2
4
xKoweKx [stalker.pl]
143
Stalker

A widzisz różnice w poziomie skomplikowania starych gier a nowych? To sobie wyobraź ile by powstawały bez tych wszystkich udogodnień o których piszesz, np. jakbyś miał ręcznie animować postaci zamiast używać motion-capture albo ręcznie animować lipsync zamiast mieć technologię która odpowiada za mimikę ust (vide CDPRED). A materiałów dot. tworzenia gier i różnych narzędzi w sieci jest sporo.

15.06.2022 09:59
Persecuted
5.3
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

A jakie niby przełomy pojawiły się w ostatnich latach, które umożliwiłyby szybsze i łatwiejsze tworzenie gier? Są nowe i wydajne silniki, ale one ułatwiają pracę głównie programistom, którzy stanowią jedynie ułamek całego zespołu odpowiedzialnego za proces produkcyjny. A co z artystami, projektantami, pisarzami, animatorami, grafikami, kompozytorami, dźwiękowcami, testerami, ludźmi od mo-capu itd.? Ich praca z roku na rok staje wręcz coraz trudniejsza i bardziej czasochłonna, bo gry starą się większe, bardziej rozbudowane i bogatsze w detale, a wymagania graczy też nieustannie rosną.

W przyszłości sporą różnicę zrobi z pewnością raytracing, bo ułatwi projektowanie lokacji czy tworzenie tekstur (nie trzeba będzie wypalać na nich statycznych cieni), a technologia nanite zdejmie z projektantów konieczność tworzenia modeli 3D na różnych poziomach szczegółowości, ale zanim stanie się to standardem, minie jeszcze co najmniej kilka lat.

Jako ciekawostkę można wskazać, że jest to też główna przyczyna, przez którą dziś nie robi się już tak zwanych "gier filmowych", czyli produkcji powiązanych z jakimś filmowym hitem i wchodzących na rynek mniej więcej równocześnie z jego kinową premierą. Po prostu sklecenie chociażby nawet średnio-budżetowej gry zajmuje dziś ze dwa razy dłużej, niż wyprodukowanie w całości przeciętnego filmu, a do tego tworzenie gry nie może przecież wystartować równocześnie z filmem, bo developerzy muszą najpierw dostać assety w postaci twarzy aktorów, dźwięków, ubioru, architektury czy ogólnej estetyki filmu, których wypracowanie też zajmuje filmowcom nieco czasu.

post wyedytowany przez Persecuted 2022-06-15 10:22:40
15.06.2022 10:15
Maverick0069
5.4
Maverick0069
101
THIS IS THE YEAR

Chodzi mi o to że takiego assassyna są w stanie w rok klepnąć .... i ok ... nazwijmy to jak chcemy , reskin - kopiuj wklej ... ale właśnie Starfield wychodzi tyle lat po Fallout 76 i nie widać żadnych kluczowych zmian ..... generalnie bardzo podobna ulepszona rozgrywka nowej szacie .... podobna sprawa jak w grach ubisoftu .
Myślę , że zarządzanie projektem w niewłaściwy sposób powoduje wydłużenie pracy o 2 lata .... co chwilę słyszy się że jakaś tam gra będzie restartowana bo a to założenia były złe a to projekt przerósł twórców... etc....
Zarządzanie projektami leży w moim odczuciu .

15.06.2022 10:30
Persecuted
5.5
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Chodzi mi o to że takiego assassyna są w stanie w rok klepnąć

A są? W rok to zrobili bodaj tylko Brotherhood 12 lat temu, bo mieli gotowy silnik, mechaniki i większość assetów, potem czas produkcji już tylko rósł. Obecnie wyprodukowanie jednej odsłony zajmuje im 3-4 lata.

post wyedytowany przez Persecuted 2022-06-15 10:38:28
15.06.2022 10:36
5.6
UnluckyPage71
66
Konsul

Maverick0069 Nie widzisz kluczowych zmian? Ja rozumiem, że to w sumie ta sama formuła od czasów Daggerfalla... Ale zrobienie od podstaw systemu latania statkiem, i całej kosmicznej mapy do zwiedzania to co? W tym przypadku nakład pracy musiał być ogromny, i 5-letni czas produkcji nie wydaje się być przesadnie długi.

15.06.2022 11:05
5.7
Rufjan
51
Konsul

Maverick0069

To akurat bardzo proste. Nawet pomijając już fakt, że nowe narzędzia wymagają innego trybu pracy itp, to nawet idąc w coś co sie nie zmienia od lat i pewnie szybko sie nie zmieni - QA i testy. Wymaga to wszystko czasu, najgorszy możliwy etap w produkcji gier czyli polishing/bugfixing wymaga czasu, testerzy potrzebują czasu zeby znaleźć rzeczy, programiści/designerzy potrzebują czasu, żeby je poprawić lub naprawić. Jak się kończy skracanie tego etapu - wszyscy wiemy. Gry wychodzą w tragicznym stanie technicznym. Gamedev to też nie jest działanie na zasadzie "im więcej ludzi tym gry powstają szybciej." - oczywiscie ilość ludzi może przyśpieszyc proces, ale pewnych rzeczy się nie przeskoczy. Nawet porting wymaga czasu (mimo, że w wielu przypadkach jest to praca na już skończonym projekcie). Proces produkcyjny często jest restartowany - bo np wstępne założenia na etapie playtestów okazały się bez sensu i trzeba przeprojektować rzeczy. To wszystko wymaga czasu.

Persecuted

> Są nowe i wydajne silniki, ale one ułatwiają pracę głównie programistom, którzy stanowią jedynie ułamek całego zespołu odpowiedzialnego za proces produkcyjny.

Hahaha :)) Nowe silniki ułatwiają pracę wszystkim tylko nie programistom :) Nie wiem w jakim gamedevie widziałeś programistów, którzy stanowią ułamek :D

> W przyszłości sporą różnicę zrobi z pewnością raytracing, bo ułatwi projektowanie lokacji czy tworzenie tekstur

Co ma RT i wypalanie świateł do tworzenia tekstur ? :) Nie chce Ci psuć humoru, ale w grach, które obsługują RT nadal na potęgę pali się światła i nadal tak bedzie się robić bo światła które nie są wypalone żrą bardzo dużo mocy i pamięci czy z RT czy bez. Więc RT zwykle stosuje się do odbić ewentualnie w krytycznych momentach do cieni, ale po za tym nadal używa się tradycyjnych metod i jeszcze długo będzie.

> technologia nanite zdejmie z projektantów konieczność tworzenia modeli 3D na różnych poziomach szczegółowości,

Graficy 3d nie pracują tak od lat bo UE i Unity (i inne silniki) mają własne systemy do generowania LODów i grafik przygotowuje tylko model high poly a potem w edytorze sobie generujesz dowolną ilość LODów na dowolnych parametrach.

A co do nanite to "this is not how the force works". Nanite ma bardzo dużo swoich ograniczeń.

post wyedytowany przez Rufjan 2022-06-15 11:08:51
15.06.2022 12:02
5.8
2
zanonimizowany1255967
74
Generał

Czemu produkcja AAA zajmuje coraz więcej czasu? Bo nie da się upraszczać lokacji, postaci, otoczenia tylko wszystko musi mieć teraz mnóstwo detali a każdy detal musi być na wysokim poziomie
Weźmy np półkę w skelpie w grze RPG, w starym izometryku wystarczy prosta grafika i opis półki, w low poly kilka modeli od siekiery (w wersji premium jeszce szybki uv z prostej tektury) a w grze nex-gen AAA każdy model musi mieć widoczną każdą rysę przy zblizeniu kamery w 4k

15.06.2022 12:10
5.9
TheTytan
56
Pretorianin

Maverick0069 Nie jesteś w stanie stworzyć gry w rok. Nawet jeśli w większości musisz tylko stworzyć nowe assety, bo reszta gry jest gotowa. Zwłaszcza jeśli chodzi o taką grę jak współczesne AC. Ubisoft produkuje równolegle kolejne części Assassinów i z reguły zajmuje im to od trzech do czterech lat na grę.

ale właśnie Starfield wychodzi tyle lat po Fallout 76 i nie widać żadnych kluczowych zmian

Fallout 76 powstawał równolegle do Starfielda i był tworzony przez inne studio. Bycie zdziwionym, że Bethesda nadal korzysta z tego samego szkieletu rozrywki jest jak bycie zdziwionym, że Elden Ring to soulslike albo uważanie, że każdy FPS Valve to reskin Half-Life 2. Nawet jeśli pozostawili mniej więcej ten sam rdzeń rozrywki to nadal musieli stworzyć masę rzeczy od zera, zrobić assety oraz przepisać w znacznym stopniu znacznym stopniu creation Engine aby był w stanie obsłużyć takie rzeczy jak obsługę statków i lotów w kosmosie oraz generowania planet

post wyedytowany przez TheTytan 2022-06-15 12:11:19
15.06.2022 12:18
Persecuted
5.10
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Rufjan

Hahaha :)) Nowe silniki ułatwiają pracę wszystkim tylko nie programistom :)

Owszem, ale to z programistów zdejmują najwięcej roboty. Artysta zajmujący się tworzeniem konceptów lokacji albo modelowaniem 3D nie ma z nich aż takiego pożytku, a czasem wręcz żadnego.

Nie wiem w jakim gamedevie widziałeś programistów, którzy stanowią ułamek :D

Wszędzie? Ułamek nie oznacza jednego czy dwóch programistów na 300 osobowy zespół. Ułamek oznacza zwykle nie więcej niż 10-15% całego zespołu (w przypadku gier AAA, bo indyki to inna kwestia). Zresztą, wystarczy sobie odpalić creditsy dowolnej dużej gry, by samemu się przekonać. Np. The Last of Us Part II stworzył zespół złożony z ok. 350 developerów (choć nad grą pracowało w sumie ok. 2100 osób), z czego programistów (przynajmniej tych wymienionych z imienia i nazwiska) było 30, w tym 3 lead'ów.

Co ma RT i wypalanie świateł do tworzenia tekstur ? :) Nie chce Ci psuć humoru, ale w grach, które obsługują RT nadal na potęgę pali się światła i nadal tak bedzie się robić bo światła które nie są wypalone żrą bardzo dużo mocy i pamięci czy z RT czy bez. Więc RT zwykle stosuje się do odbić ewentualnie w krytycznych momentach do cieni, ale po za tym nadal używa się tradycyjnych metod i jeszcze długo będzie.

To teraz sprawdź sobie ile promieni w czasie rzeczywistym jest w stanie śledzić obecny gamingowy hardware. Tutaj jest mowa o tej technologii w przyszłości, gdy RT będzie w stanie całkowicie zastąpić tradycyjne metody implementacji oświetlenia (co jest kwestią czasu, bo do tego ta technologia zmierza i nie jest bynajmniej popierdółką w stylu telewizorów 3D, która nagle zniknie. RT to po prostu nieunikniona przyszłość gier, póki co wstrzymywania przez ograniczenia technologiczne). Naprawdę tego nie rozumiesz, czy tylko udajesz dla nakręcania dramy?

Graficy 3d nie pracują tak od lat bo UE i Unity (i inne silniki) mają własne systemy do generowania LODów i grafik przygotowuje tylko model high poly a potem w edytorze sobie generujesz dowolną ilość LODów na dowolnych parametrach. A co do nanite to "this is not how the force works". Nanite ma bardzo dużo swoich ograniczeń.

Ale nadal musisz robić to ręcznie i wcale nie jest to tak proste jak piszesz. Nie znam szczegółów, bo nie jestem artystą 3D, ale z doniesień profesjonalistów, którzy mieli okazję pracować z tą technologią wynika, że nanite potrafi przyspieszyć ich dotychczasową pracę o 1/3, czasem nawet bardziej, więc jest to znacząca różnica.

post wyedytowany przez Persecuted 2022-06-15 12:35:59
15.06.2022 12:47
5.11
Rufjan
51
Konsul

Persecuted

Owszem, ale to z programistów zdejmują najwięcej roboty. Artysta zajmujący się tworzeniem konceptów lokacji albo modelowaniem 3D nie ma z nich aż takiego pożytku.

Nie masz pojęcia o czym piszesz, prawda? :) Z resztą na dole własnie napisałeś, że nowe technologie przyśpieszają prace nawet o 1/3 wiec sporo ;) To jak jest? ;)

Naprawdę tego nie rozumiesz, czy tylko udajesz dla nakręcania dramy?

Ale ja nie neguje tego ze w pewnym momencie RT może zastąpić aktualne technologie. Chodzi o to, że jeszcze przez dłuższy czas światła będzie się palić bo jesli możesz gdzieś oszczędzić pamięć i zasoby na inne rzeczy to po prostu to robisz. Gamedev to walka o każdą milisekunde i megabajt w ramie (na konsolach) więc oszczędzasz jak możesz na wszystkim.

Ale nadal musisz robić to ręcznie i wcale nie jest to tak proste jak piszesz. Nie znam szczegółów, bo nie jestem artystą 3D

A ja znam, i jest to tak proste jak pisze, wymaga dokładnie 4 kliknięć w edytorze UE. Wciągnąć model, wybrać ilość lodów, wybrać parametry (ilość kliknięć zależy od ilości lodów), kliknąć apply.

że nanite potrafi przyspieszyć ich dotychczasową pracę o 1/3, czasem nawet bardziej, więc jest to znacząca różnica.

No, tylko, że cos za coś. Np nanite w UE5 jest włączone tylko dla nowych konsol (XSX + PS5) i nowych PC, w buildach dla Switch i last genów nowe featury typu nanite są wyłączone. Czyli fajna technologia, ale nie dla każdego (w tym momencie). Pomijam juz takie detale, jak wsparcie tylko dla static meshy :)

post wyedytowany przez Rufjan 2022-06-15 12:49:05
15.06.2022 13:08
Persecuted
5.12
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Rufjan

Nie masz pojęcia o czym piszesz, prawda? :) Z resztą na dole własnie napisałeś, że nowe technologie przyśpieszają prace nawet o 1/3 wiec sporo ;) To jak jest? ;)

Jesteś trollem szukającym dramy, prawda? Nie "nowe technologie" tylko konkretnie nanite z UE 5.0, czyli pierwsza od lat nowinka technologiczna, która ma realną szansę by bardzo ułatwić życie bezpośrednio artystom i projektantom, nie tylko programistom. Bo co z tego, że nowy silnik wprowadza jakieś udogodnienia czy automatyzację pewnych procesów, skoro wymagany nakład pracy artystów czy projektantów ciągle rośnie na skutek rosnącej szczegółowości i rozmiaru gier? W dzisiejszych czasach tworzenie assetów jest niezaprzeczalnie łatwiejsze niż np. 20 lat temu, ale i tak trwa 3 razy dłużej niż kiedyś, bo same assety wymagają po prostu więcej pracy, a ich ilość się zwiększa. Nanite jest obiecujący, bo ten czas potrafi rzeczywiście znacząco skrócić, przyspieszając proces tworzenia i obniżając koszty.

Chodzi o to, że jeszcze przez dłuższy czas światła będzie się palić bo jesli możesz gdzieś oszczędzić pamięć i zasoby na inne rzeczy to po prostu to robisz. Gamedev to walka o każdą milisekunde i megabajt w ramie (na konsolach) więc oszczędzasz jak możesz na wszystkim.

No to ja wiem, ale dlatego pisałem o PRZYSZŁOŚCI, gdy te ograniczenia przestaną mieć znaczenie. Nieprędko, ale wcześniej czy później to nastąpi, to nieunikniona ewolucja związana między innymi z pogonią za realizmem.

A ja znam, i jest to tak proste jak pisze, wymaga dokładnie 4 kliknięć w edytorze UE. Wciągnąć model, wybrać ilość lodów, wybrać parametry (ilość kliknięć zależy od ilości lodów), kliknąć apply.

No i spoko, a ile zajmuje stworzenie dziś całego, szczegółowego modelu 3D? Od pierwszego konceptu, do finalnego dzieła z kośćmi, teksturami, animacjami, cieniowaniem itd? Według byłego artysty pracującego m.in. dla Bungie i Valve, w 2020 roku było to nawet 10-12 tygodni, gdy jeszcze w 2007 roku trzeba było na to poświęcić od 5 do 7 tygodni, a w 1997 roku 1-2 tygodnie.

No, tylko, że cos za coś. Np nanite w UE5 jest włączone tylko dla nowych konsol (XSX + PS5) i nowych PC, w buildach dla Switch i last genów nowe featury typu nanite są wyłączone. Czyli fajna technologia, ale nie dla każdego (w tym momencie).

No i? Przecież nigdy nie twierdziłem inaczej. Sednem mojej wypowiedzi było to, że w ostatnich latach (mam tu na myśli co najmniej ostatnią dekadę) nie doszło do żadnego przełomu, który miałby magicznie przyspieszyć proces tworzenia gier albo obniżyć koszty ich produkcji. RT i nanite wskazałem jedynie jako przykłady technologii (oba stosunkowo świeże), które potencjalnie mogą coś realnie zdziałać w tym zakresie, przy czym ich pojawienie nie oznacza, że nagle wydarzy się rewolucja i wszystko zrobi się samo. To raczej światełko w tunelu, otwierające drzwi do nowych możliwości, których pełne urzeczywistnienie stanie się osiągalne w (raczej odległej) przyszłości.

post wyedytowany przez Persecuted 2022-06-15 13:36:48
15.06.2022 13:56
5.13
Rufjan
51
Konsul

Persecuted

Jesteś trollem szukającym dramy, prawda?

Nie, po prostu piszesz o rzeczach o ktorych nie masz pojecia :) Powiedz mi prosze jaki nanite ma wplyw na proces tworzenia assetow abym wiedzial ze nie snie :) Slyszales ze w jakims kosciele cos dzwoni ale nie masz pojecia w jakim i gdzie :)

No i spoko, a ile zajmuje stworzenie dziś całego, szczegółowego modelu 3D?

A co to ma do rzeczy ? :) To nadal bedzie tyle zajmowalo i nanite nie ma tu nic do rzeczy :)

przyspieszyć proces tworzenia gier albo obniżyć koszty ich produkcji. RT i nanite wskazałem jedynie jako przykłady technologii

Podales 2 technologie ktore nie maja nic wspolnego z przyspieszaniem produkcji :)

15.06.2022 14:20
Persecuted
5.14
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Rufjan

Nie, po prostu piszesz o rzeczach o ktorych nie masz pojecia :) Powiedz mi prosze jaki nanite ma wplyw na proces tworzenia assetow abym wiedzial ze nie snie :) Slyszales ze w jakims kosciele cos dzwoni ale nie masz pojecia w jakim i gdzie :)

Przecież pisałem, że nie jestem artystą 3D, nie znam się na tworzeniu modeli tylko na programowaniu, więc w tej materii bazuje na wypowiedziach i opiniach profesjonalistów z tej dziedziny, którzy pracowali w game-devie przy dużych projektach. Na pewno ufam bardziej im, niż losowemu, aroganckiemu anonowi z forum.

A co to ma do rzeczy ? :) To nadal bedzie tyle zajmowalo i nanite nie ma tu nic do rzeczy :)

Ma, bo jeżeli wierzyć artystom i projektantom, którzy mieli okazję korzystać z tej technologii, byli w stanie dzięki niej skończyć projekt szybciej niż do tej pory.

Podales 2 technologie ktore nie maja nic wspolnego z przyspieszaniem produkcji :)

Właśnie wspólnie ustaliliśmy, że nanite może skrócić czas tworzenia modeli 3D (o 1/3 lub więcej), a RT usprawnić i przyspieszyć proces projektowania lokacji i oświetlania scen (bo nie trzeba będzie ich doświetlać statycznie i wypalać światło-cierni na teksturach), a teraz twierdzisz, że to nie ma wpływu na przyspieszanie produkcji? Ok trollu, ode mnie tyle, nie dam się dalej wciągnąć w twój obłęd.

post wyedytowany przez Persecuted 2022-06-15 15:34:19
15.06.2022 15:09
Zdzichsiu
5.15
Zdzichsiu
141
Ziemniak

Maverick0069
Chodzi mi o to że takiego assassyna są w stanie w rok klepnąć
Asasyny nie powstają w rok. Są robione +/- 3 lata. Studio robiące Origins zrobiło Valhallę, Odyseję wychodzącą pomiędzy nimi robił już inny oddział Ubisoftu. Ubisoft tak przeplata produkcję, by mieć kilka gier z serii robionych jednocześnie i wypuszczać je w małych odstępach czasowych. Podobnie było z Call of Duty. I przypominam, że nad Asasynami liczba pracowników liczy się w tysiącach. Bethesda najwyraźniej nie może sobie pozwolić na taką strategię.

16.06.2022 01:43
5.16
pawel1812
62
Generał

Bethesda obecnie zatrudnia ~400osób. Czyli to jest studio wielkości Techlandu. A część studia nadal babra się w starych tytułach, które muszą być aktualizowane. F76 już zdaje się oddali komuś na zewnątrz, jak jest z TESO nie wiem.
W Bethesdzie nie ma żadnych nowych silników. Cały czas taplają się w tym swoim gówno silniku. Myślę, że na etapie tworzenia F76 należało go porzucić. Netcode F76 jest tak skopany, że chyba nawet Ark/Atlas/7Days To Die mają lepsze.

Aż mnie zatyka, jak słyszę, jak łyknęliście marketing Nvidii w sprawie Raytracingu... O ile wykorzystanie go w formie, jaka występuje w Cyberpunku, ma jakikolwiek sens(jako lepsza symulacja luster). Tak jeszcze co najmniej kilka lat, będzie dokładał dodatkowej pracy tworzącym grę, jeśli będą go chcieli użyć w formie oświetlenia. Bo Trzeba go agresywnie optymalizować. Lustra były już od dawna zaimplementowane w silnikach gier. W lepszym bądź gorszym stanie, ale były.

15.06.2022 09:31
6
odpowiedz
zanonimizowany1359977
9
Senator

Perspektywa 10 czy 20 lat?
Szkoda, ze nasze Rządy nie potrafią planowac dzialan w kraju na 10 czy 20 lat.
Tylko łoże tak planują, nawet na 50 (pierwszy z brzegu fit for 55).

15.06.2022 09:53
vanBolko
😉
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
vanBolko
49
Konsul

Może nie wiadomo w jakiej dekadzie zostanie wydane Fallout 5 ale wiadomo, że będzie zrobione na "ukochanym przez graczy, nieśmiertelnym" Creation Engine!

post wyedytowany przez vanBolko 2022-06-15 10:11:55
15.06.2022 09:59
7.1
Asami
16
Konsul

Lepsze to niż ten generyczny Unreal Engine 5.

post wyedytowany przez Asami 2022-06-15 09:59:22
15.06.2022 10:34
Persecuted
7.2
2
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Silnik sam w sobie nie może być generyczny, bo to tylko technologia. Mówisz mu: "Ej, namaluj mi na ekranie kamień" i on maluje, natomiast to, jak ten kamień będzie wyglądał, jak zostanie oświetlony i jak będzie reagował np. z deszczem czy śniegiem, zależy od ciebie, nie od silnika.

15.06.2022 10:09
👍
8
odpowiedz
zanonimizowany935386
37
Generał

Starfield 2 po TES6 i Fallout5... Bethesda potwierdza.

15.06.2022 10:16
9
1
odpowiedz
1 odpowiedź
katai-iwa
50
Senator

Kiedy TES6 zapowiedzieli? 3 lata temu? I ciągle w przedprodukcji?
W takim tempie, to się doczekamy tej gry za 10 lat.

16.06.2022 01:50
9.1
pawel1812
62
Generał

Bethesda to studio zatrudniające ~400osób. To studio porównywalne z Techlandem... Tylko wydaje się bardziej korporacją. Techland robił DL2 7 lat. A zdaje się, jest póki co dużo sprawniejszą firmą. Bethesda jest korpo w czystej postaci...

15.06.2022 10:33
10
odpowiedz
ramirezrem
48
Pretorianin

Panie a kto tego dożyje?

15.06.2022 10:51
-eca-
😃
11
odpowiedz
-eca-
59
Pancor Jackhammer

Coś czuje, że tym razem New York.... 7 lat zleci szybko XD.

15.06.2022 11:19
BlurekPL
12
odpowiedz
BlurekPL
137
Generał

Fallout 5 kolejną grą po The Elder Scrolls 6

Zakładając że Starfield wyjdzie do połowy przyszłego roku, z rok/dwa będą go ''łatać'' (fani i tak będą kolejne 10 lat łatać) i do tego jakieś DLC czy to fabularne czy jakieś dekoracje na statek + reedycja na PS6, potem może gdzieś pod koniec dekady, ale przy bardzo optymistycznych założeniach TES VI, i tak pod koniec kolejnej dekady zobaczymy Fallouta 5, ale tak jak mówił Davnoniessany, do tego czasu prawdopodobnie będzie fallout na żywo

15.06.2022 11:39
darkpalladinPL
13
odpowiedz
darkpalladinPL
92
Konsul

taką żenadę jaką stworzyli w Fallout4 i 76...... to nie ma po co czekać na 5ke

1spoko
2 mega
Tactic - ok ciekawe na raz
3ka była nawet spoko
vegas świetny
4ka dno dna wydmuszka i z napisem fallout....
f76 brak słów

15.06.2022 12:07
14
odpowiedz
Cyberfan
48
Pretorianin

Bethesda zbezcześciła markę Fallout, począwszy od Fallout 3.

15.06.2022 12:16
15
1
odpowiedz
zanonimizowany1372614
1
Centurion

Przemysł growy został przejęty przez tych samych panów którzy już dawno przejęli przemysł filmowy dlatego zarówno jeden i drugi jest w tak fatalnym stanie.

15.06.2022 12:19
kęsik
😐
16
odpowiedz
3 odpowiedzi
kęsik
155
Legend

Bethesda sobie z Falloutem kompletnie nie poradziła. Daliby to Obisidianowi do zrobienia i wszyscy byliby zadowoleni.

16.06.2022 02:00
16.1
pawel1812
62
Generał

Obsydian jest studiem 2x mniejszym od Bethesdy, które rzuciło się na tworzenie 3ch gier na raz. Co prawda te 2 to zbyt rozbudowane nie są. Ale jakąś część studia angażują. Obsidian robił całkiem całkiem gierki. Teraz chyba największa część studia pracuje nad Avowed, ale fajerwerków bym się nie spodziewał. To raczej AAA nie będzie.

16.06.2022 05:31
16.2
grabeck666
82
Senator

Masz nowego Fallouta od Obsydianu. Nazywa się Outer Worlds.

16.06.2022 09:22
16.3
zanonimizowany768165
119
Legend

Obecny Obsidian nie dałby teraz Falloutowi rady - to nie ta sama ekipa co stworzyła New Vegas. To jej cień...

15.06.2022 12:54
Korposzczurek
17
odpowiedz
2 odpowiedzi
Korposzczurek
34
Pretorianin

Do tego czasu połowa pracowników przejdzie na emeryture i trzeba będzie zaczynać od nowa - bo nowe pokolenie będzie miało nowe pomysły, a i jak Chińczyki nas przejmą to będzie trzeba 70% ocenzurować i czekać na akceptacje - kolejne lata w plecy.

15.06.2022 14:32
17.1
Jagar
98
Pretorianin

Będzie taki smród na świecie ,że nie będziesz myślał o graniu. Nic dobrego nas nie czeka niestety.

16.06.2022 08:07
17.2
RanbuOne
28
Pretorianin

co kilka dekad panuje taki pesymizm, będzie dobrze, damy rade, jeśli europejczycy byli w stanie dojść do porozumienia i przestac się ze sobą napierdalać, to widać że wszyscy możemy się kiedyś dogadać

15.06.2022 14:37
Kobold
18
odpowiedz
9 odpowiedzi
Kobold
26
Chorąży

nie mam nic przeciwko nowemu falloutowi 5
nie mam również nic przeciwko aby był na unreal engine 5

pod warunkiem...

spoiler start

że będzie izometryczny tak jak fallout 1 albo 2

spoiler stop

15.06.2022 16:20
RMK_99
18.1
RMK_99
25
Pretorianin

Wsadź sobie tego izometrycznego Fallouta w rzyć. Izometryczne fallouty może są ok ale TES czy Fallout w 3d i to z modami jest swietny.

15.06.2022 22:29
Wiedźmin
18.2
1
Wiedźmin
44
Legend

Fallouty w 3d są słabsze od Fallouta 1 i 2 w 2d, które do dziś są zdecydowanie najlepszymi odsłonami wyprodukowanymi przez Black Isle przy wsparciu Interplay. Zresztą Fallout 2 to jedno z najlepszych RPG w historii. Black Isle miało peak przy Fallout 2 i Planescape Torment. Szacun, że udało się im dwa tak wielkie arcydzieła stworzyć.

Zabugowany Fallout New Vegas od Obsidian na najniższym stopniu podium, bo przynajmniej trzymał klimat.

Fallouty od Bethesda na szarym końcu, gdzie co odsłona to słabsza, bo trójka im lepiej wypadła od czwórki, a ta i tak lepsza od 76.

Mam wbite do Fallout 4 kilkaset modów, a i tak jest wtedy nadal słabszą grą od Fallout 1 i 2. Zwłaszcza dwójka postawiła bardzo wysoko poprzeczkę w tej serii. Kaźdy to wie kto przechodził kilka razy tą grę na porządnie.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-06-15 22:40:01
16.06.2022 04:33
Hagetaka
18.3
Hagetaka
7
Generał

Niby na jakiej podstawie Fallout 1/2 są najlepsze? Bo co?

Takie porównania sensu nie mają. Bo to zupełnie inne gry. Zupełnie inne doświadczenia.

Ja w zmodowanym Fallout 4 czuję się jak w domu. Dobrze mi tam.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-06-16 04:39:43
16.06.2022 09:11
-eca-
18.4
-eca-
59
Pancor Jackhammer
Image

Izometryczne Fallouty już nie powrócą. Mi tam widok FPP czy TPP nie przeszkadza.
Swoją drogą - jak po 10 latach od F2 zobaczyłem pancerz wspomagany w Falloutcie 3 to byłem pod mega wrażeniem tbh.

Nie rozumiem graczy, którzy krytykują nowe Fallouty głównie za TPP. Moim zdaniem ten widok pozwala jeszcze bardziej poczuć klimat postapo.
Poza tym zawsze można sobie co jakiś czas(raz na rok czy 2) odpalić Fallouta 1 lub 2. Przecież można je przechodzić na różne sposoby.

post wyedytowany przez -eca- 2022-06-16 09:26:50
16.06.2022 09:23
18.5
zanonimizowany768165
119
Legend

i to z modami jest swietny.
Ileż można gadać o modach w przypadku gier Bethesdy?
Czemu nie da się normalnie rozmawiać o ich produkcjach, które są generalnie fuszerkami, bez wciskania "mody to naprawią"?

16.06.2022 10:17
Hagetaka
18.6
Hagetaka
7
Generał

A ile można powtarzać, że mody to część DNA Bethesdy, które praktycznie w nieskończoność rozszerza gry, jak DLC.

post wyedytowany przez Hagetaka 2022-06-16 10:18:15
16.06.2022 21:35
18.7
1
boy3
112
Senator

Niby na jakiej podstawie Fallout 1/2 są najlepsze? Bo co?

Sorry ale jeśli ktoś zadaje takie głupie pytanie to stwierdzam że nie zagrał w stare fallouty

17.06.2022 02:44
18.8
1
Nomadd
35
Pretorianin

Hagetaka Bo 1 i 2 mają klimat, a przede wszystkim - fabułę?
Spoko, jak ktoś lubi Fallout 4: Simis/Valheim Edition, ale dla mnie Fallouty to RPGi. Tak jakby dostać Baldur's Gate 3 bez fabuły (no ok, z fabułą w stylu Bethesdy czyli napisaną w przerwie na obiad) ale za to możesz sobie pobiegać po świecie, w którym się nic nie dzieje, ALE modderzy dodadzą pierdyliard super ciuszków do pobrania i innych modów. I masz grę na nieskończoną ilość godzin, z haczykiem, że biegasz, budujesz i ch** się dzieje w sumie. No Baldur to nie survival pokroju RimWorld.
To może jest spoko w jakichś survivalach, ale nie o tym myślę, kiedy myślę "Fallout".

17.06.2022 08:29
18.9
zanonimizowany768165
119
Legend

To może jest spoko w jakichś survivalach, ale nie o tym myślę, kiedy myślę "Fallout".
O to to.
To całe narzekanie na Fallouty od Bethesdy nie miałoby miejsca gdyby Beth zrobiła własne IP dla post apo gier z otwartym światem.
Po Falloutach jednak człowiek ma pewne oczekiwania, których jednak Bethesda nie jest w stanie spełnić.

15.06.2022 14:39
19
1
odpowiedz
1 odpowiedź
mordeng
13
Legionista

TES VI, FALLOUT 5 w końcu po latach będzie można co pograć..

15.06.2022 16:22
RMK_99
19.1
RMK_99
25
Pretorianin

Ja się mocno zawiodoem na bethesdzie. Minęło już 11 lat od Skyrim i ni widu ni słychu za TES6. A tamriel to moje ulubione universum.

15.06.2022 14:48
20
odpowiedz
Mitsuki
40
Generał

Wolałbym żeby Fallout V był kolejną grą Obsidianu niż Bethesdy

15.06.2022 15:13
21
odpowiedz
Święty!
123
Konsul

A Bethesda może już po prostu nie robić żadnych falloutów?

15.06.2022 16:39
😂
22
odpowiedz
zanonimizowany1291595
39
Legend

Czyli nigdy. Świetna wiadomość.

15.06.2022 16:41
Last_Redemption
23
odpowiedz
Last_Redemption
47
Senator

Jezeli optymistycznie Starfield wyjdzie w 2023 to TES wyjdzie pewnie w 2030, a F5 pewnie w 2037 xD

15.06.2022 19:30
Czerwony07
😂
24
odpowiedz
Czerwony07
52
Konsul

Można powiedzieć, że to dobrze bo skupiają się na jakości xD Ale z drugiej strony nie wiem czy to prawda. Firmy wypuszczające gry taśmowo rzucając najmocniejszymi tytułami po mniejszych studiach byle gra wyszła raz na 2 lata sprawiły, że takie podejście wydaje się świeże.

16.06.2022 05:34
25
odpowiedz
grabeck666
82
Senator

Dobra, ja wiem, ze to marzenie ściętej głowy, ale...

Może był taki długi przestój w Beci z grami bo spędzili masę czasu na aktualizowaniu tego ich silnika, na którym robią wszystkie gry. I może jak wyjdzie już Starfield to nie trzeba będzie czekać milion lat na następną grę od nich tylko polecą taką fajną serią? (jedna na 3 lata? :D)

16.06.2022 08:04
26
odpowiedz
RanbuOne
28
Pretorianin

wychodzi na to że Cyberpunk patrząc na swoją skale którą można porównywać z grami Bethesdy był w produkcji zaskakująco krótko, biorąc pod uwagę że pierwsze 4 lata poszły do kosza

16.06.2022 17:28
27
odpowiedz
pawel 222
67
Szary Jedi

Macie racje ciągnąc to samo Ip przez lata do Fallout 10 i Tes10 po co komu nowe ip .

16.06.2022 21:14
28
odpowiedz
Flex97_
7
Legionista

Tragedia z tym cyklem wydawniczym u nich. Ponad dekade czekać na kolejną odsłone scrollsów. Po oficjalnej zapowiedzi liczyłem, że już chociaż tworzą a to dopiero preprodukcja jest czyli kolejne 5 lat jak nic czekania XD

22.06.2022 02:31
29
odpowiedz
lololololololol
1
Junior
Wideo

Uwaga! TEORIA SPISKOWA

[link]

Filmik ma 3 części, nie pamiętam gdzie dokładnie jest o tym dlaczego brak kart graficznych, nowych gier ale ogólnie całość jest interesująca itp.

W skrócie:

trwa wyścig zbrojeń budowy systemów SI, które potrzebują:

-podzespołów o dużej wydajności
-dużej ilości energii
-programistów

Oczywiście wszystko zwalają na koronawirusa i Putina, a potem pewnie na Chiny. Ostatnio wychodzi bardzo mało gier, bo brakuje podzespołów które idą na budowę superkomputerów i przedewszystkim programistów

Już sie tresuje lud, że prąd to CO2, będą braki bo "epidemia i Putin", no i w niedalekiej przyszłości pewnie trzeba nałożyć limity, bo globalne ocieplenie i Putin.

Najlepsi programiści wchłaniani są przez największych graczy ogromnymi zarobkami, więc są duże braki na rynku i teoretycznie zostają ci cóż, mniej utalentowani, co wyjaśnia dosyć badziewne jakościowo produkty, stosunkową niewielką inwencje w tworzeniu grach. Nieracjonalnie wydłużony proces tworzenia nowych gier mimo coraz lepszych narzędzi.

A trend niby przeciwny, po pandemia i dużo ludzi zaczęło grać w gry, więc teoretycznie powinien być wysyp nowych produktów. Ale, że na świecie już się toczy jakaś zimna wojna to są ważniejsze zapotrzebowania niż tam wasze gry.

Wiadomość Fallout 5 kolejną grą po The Elder Scrolls 6, Bethesda potwierdza