Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość W obiecujące izometryczne RPG Alaloth zagramy już niedługo

12.06.2022 15:53
1
Hajsine
35
Chorąży

Wróżyłbym sukces, ale co najwyżej na mobilkach. Do piachu.

12.06.2022 16:27
2
odpowiedz
xarksaspl
17
Pretorianin

Wyglada obiecujaco, na pewno bede sledzil postep wczesnego dostepu. I jak bedzie tak dobra jak sie zapowiada to z checia zagram w pewnym momencie.

post wyedytowany przez xarksaspl 2022-06-12 16:28:15
12.06.2022 19:07
Wiedźmin
3
odpowiedz
Wiedźmin
44
Legend

Hajsine
Nadal wielu fanów Baldur's Gate 1 i 2, Planescape Torment, Icewind Dale 1 i 2, Pillars of Eternity 1 i 2 itd. oczekuje podobnych gier, jeśli są na wysokim poziomie.

Alaloth ma mieć też coś wspólnego z serią Diablo więc też na plus.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-06-12 19:10:27
12.06.2022 20:11
👍
4
odpowiedz
1 odpowiedź
Murabura
166
Generał

Nie wiem czy słusznie ale taka konwencja mi się kojarzy z nieco zapomnianym już Divine Divinity, którą przyćmiły jej kontynuacje czyli Original Sin I & II.
Sama gra zapowiada się ciekawie ale powinni zdecydowanie popracować nad oprawą i animacjami bo lekko mnie odstraszają, mimo że nie mam w zwyczaju narzekać na grafikę.

12.06.2022 20:55
Wiedźmin
4.1
Wiedźmin
44
Legend

Divinity: Original Sin jest słabsze od Divine Divinity.

Od Lariana lepsze od Divine Divinity jest jedynie Divinity: Original Sin II.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-06-12 20:56:01
12.06.2022 20:33
5
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany768165
119
Legend

klasycznym RPG w stylu gier na Infinity Engine, ale z dynamiczną akcją rodem z Diablo
czyli Icewind Dale 2?

Nie omieszkam sprawdzić, szczególnie jeśli gra nie jest zbytnio skażona Diablo2 od którego premiery hack'n'slashe wychodzą znacznie gorsze...

13.06.2022 07:36
5.1
grabeck666
82
Senator

Icewind Dale 2 było turowe tak samo jak Baldur. Po prostu natężenie przeciwników było większe.

13.06.2022 14:26
5.2
zanonimizowany1366638
8
Konsul

Jakie? Nie niebylo. Logika gry, walki i kodu jest podzielona na tzw. rundy i tyle. Nie ma zadnych tur. Wiem o co ci chodzi (ze w IWD jest wiecej walki i tyle), ale samo stwierdzenie ze tury, jest bledem logicznym w przypadku gier na Infinity Engine i AD&D.

"jeśli gra nie jest zbytnio skażona Diablo2 od którego premiery hack'n'slashe wychodzą znacznie gorsze..."

top kek. Look at me, im controversial one! Uj ze przed Diablo 2 gatunek praktycznie nie istnial w sumie, a przed Diablo 1 nie istnial naprawde.
Ciekawe jakie budzetowe gowienko jest lepsze. ;)

post wyedytowany przez zanonimizowany1366638 2022-06-13 14:30:56
13.06.2022 22:39
5.3
grabeck666
82
Senator

Sam jesteś błąd logiczny.

Jeśli każda czynność w grze jest zawarta w 6 sekundowych odcinkach czasu (bo tyle wg zasad trwa tura w D&D) to gra jest turowa.

Nie moja wina, że w twojej głowie jedyna możliwość to taka, gdzie musisz mieć przycisk "end turn" żeby nazwać grę turową.

14.06.2022 04:11
5.4
zanonimizowany1366638
8
Konsul

Nie chce mi sie klocic. Walka w HoMM jest turowa, walka w PAPIEROWYM D&D jest turowa (choc to uproszczenie jest, ale w sumie jest turowa) co jest raczej oczywiste ze wzgledu na charakter gry, kazda gra planszowa jest turowa (a na pewno kolosalna wiekszosc bo pewnie cos tam ktos wymyslil) gra w szachy jest turowa.
Combat w grach na Infinity Engine jest podzielony na i owszem trwajace X sekund czesci ale to sa rundy, trwajace jednoczesnie dla kazdego uczestnika. Jak w boksie. Albo w ulicznej bojce gdzie masz trzech zaprawionych w bojach dresiarzy, dwoch grubasow, i agresywnego psa. Nie ma tu zadnego podzialu na tury, nawet umownego. Nie ma sztywno narzuconej kolejki atakow. Owszem masz wplyw statystyk (sila, zaprawienie w bojach, pies pogryzie cie szybciej niz zdaszysz uciec, itd..) i mozesz to sobie dla wygody podzielic na rundy trwajace po 6 sekund. I dlatego wlasnie jest tak podzielone w grach na IE, glownie dla wygody programistow i designerow combatu i ecounterow oraz aby zachowac mechanike aD&D, a nie zrobic hack and slasha.
Mozna sie czepiac ze to semantyka ale nie zgadzam sie. Roznica miedzy turami a rundami jest znaczaca i dla mnie oczywista, choc dla osoby ktora sie w gry na IE nie zaglebiala moze nie byc widoczna.

Tyle.

post wyedytowany przez zanonimizowany1366638 2022-06-14 04:16:19
14.06.2022 05:17
5.5
Halabarda Geralta
15
Pretorianin

grabeck666 - nie odróżniasz rundy od tury. Nie był to turowy system walki, tak samo jak i w BG. To jest runda i bliżej jej do "czasu rzeczywistego z pauzą", Kwisatz ma rację.

EDIT: The gameplay of Icewind Dale is similar to that of Baldur's Gate. As with Baldur's Gate, the game is based on the Advanced Dungeons & Dragons 2nd edition ruleset, and the combat system is a quasi-real-time adaptation of the normally turn-based Dungeons & Dragons combat system used. https://en.wikipedia.org/wiki/Icewind_Dale_(series)

EDIT 2: Baldur's Gate 3 not only adopts turn-based combat as previously seen in developer Larian Studios' Divinity: Original Sin, but it adds it to the entire game if you want to use it.The previous Baldur's Gate games didn't feature turn-based combat, instead using real-time with pause. But they were released over 20 years ago and times have changed, granddad. https://www.vg247.com/baldurs-gate-3-turn-based-mode

post wyedytowany przez Halabarda Geralta 2022-06-14 05:21:51
15.06.2022 01:43
5.6
grabeck666
82
Senator

No właśnie odróżniam. To wy macie z tym problem.

I wrzucasz jeszcze dwa cytaty z czego jeden (pośrednio) potwierdza co mówię a drugi mówi o realtime with pause co nie jest prawdą. PoE ma realtime with pause, bo tam wszystko się dzieje niezależnie. BG i IWD nie mają.

Wiadomość W obiecujące izometryczne RPG Alaloth zagramy już niedługo