Złe wieści dla fanów Gothica, polskie RPG Farathan opóźnione
Ta gra wygląda jakby powinna zostać opóźniona o dwa lata co najmniej, a nie miesiące.
Jeśli coś wygląda tak miernie jak Farathan to próba wybijania się na Gothicu jest co najmniej słaba
Ja jestem wielkim fanem Gothika (i Gothic-lików jeśli coś takiego istnieje) a nic mi nie robi to, że przesunęli premierę tego czegoś.
Rozumiem, że odpowiada za to niewielkie studio i robi to z pasji i w ogóle to dobrze im życzę, jednak chciałbym aby przestano identyfikować Gothika, który jest naprawdę świetną i pomysłową grą, tylko i wyłącznie z jego technicznymi niedociągnięciami.
Nie wiem, kto wypatruje tej gry, chyba tylko wy, bo namiętnie o niej piszecie. Sorry, bez urazy dla twórców, ale ta gra wygląda jak stworzona z assetów ze sklepu Unity.
Ultra budżetowy Gothic, ale całkiem grywalny. Hit to nie będzie, ale solidny średniak. Grałem w demo na Steamie z rok temu.
Dajcie Farathanowi szansę. Trudno żeby to dobrze wyglądało graficznie jak korzysta z gotowych assetów i jest robione przez 2 osoby. Jeśli znowu pojawi się demo, to polecam spróbować.
Nie rozumiem komentarza
A, że gra z assetów (ale Unreala, nie Unity), to akurat twórcy się chyba nie kryją.
Zawsze lubiłem gry z serii gothic ale jeśli ktoś próbuje naśladować ich gry to super. Ale jeśli ktoś sztucznie próbuje zrobić drewno to już inna sprawa. Elex jest dobrym przykładem tego że ludzie nie chcą grać w źle zaprojektowane, drewniane gry które takie są na siłę.
Trochę to irytujące aby za każdym razem o tym wspominać że w 2001 roku wydano pewną grę mając bardzo mały zespół ludzi którzy nie mieli budżetu i do tego producenta który naciskał na wydanie gry... Jak na takie warunki to seria Gothic wyszła nieźle, całkiem nieźle.
Każda gra, która aspiruje do bycia podobną do Gothica, lub też według redakcji ma mieć jakieś elementy wspólne z Gothikiem, okazuje się ogromnym zawodem pod względem właśnie tych podobieństw/elementów wspólnych.
Pamiętam, jak Greedfall był tu porównywany do Gothica. Jak wyszedł to nie dość, że był nudnym crapem, to w niczym nie przypominał Gothica.
Greedfall nudnym crapem; dobre sobie.
Najlepsza gra RPG w stylu starego Bioware od Dragon Age 2.
Widocznie nie lubisz tego typu RPGów, lub RPGów w ogóle jeśli nie widzisz progresu jaki Spidersi zrobili przez lata. Już Technomancer było całkiem grywalne, a z Greedfallem poszli jeszcze dalej; na ile oczywiście niewielki AA budżet im pozwolił.
A Farathana (i Greedfalla; tym bardziej; inny typ RPG) do Gothica na siłę porównują redakcje, nie twórcy. Twórcy wspomnieli, że się inspirują Gothiciem; podobnie jak CDP to kiedyś wspomniał, ale nie twierdzą, że to będzie Gothic 4, czy spinoff Gothica.
Już kiedyś pisałem, dla mnie rpg w stylu Bioware to nie jest żaden wyznacznik dobrego RPGa. No i jeśli Greedfall jest świetnym reprezentantem tego stylu to faktycznie najwyraźniej ich nie lubię :P
Postępu u tego studia nie widzę, bo mnie to w ogóle nie interesuje, zagrałem w Greedfalla po tym co wyczytałem na GOLu i się srogo tą grą zawiodłem. Przecież ja nie muszę znać całego backgroundu studia, budżetu itd. żeby ocenić, jak gra mi się w daną grę (która zresztą kosztowała tyle co gra AAA).
Bioware najlepsze co wyprodukował to Baldur's Gate 2 i KOTOR. To są arcydzieła RPG w samej ścisłej elicie gatunku.
Za nimi popisał się Bioware też przy premierach Baldur's Gate 1, Mass Effect 1-3, Dragon Age- Origins.
Natomiast Dragon age 2 to średniak. I dość podobny poziom ma Greedfall od Spiders. Można przejść, ale nic specjalnego. Od 10 lat studio Bioware jest cieniem dawnego siebie.
Co do najlepszych gier PB jakimi są Gothic 1 i 2 to przypominam jak wielu fanów RPG śmiało się z tych gier wiedząc jak dobre potrafią być najlepsze RPG z lat 80', 90' i początku XXI wieku. Gothic 1 i 2 były wręcz nazywane prostymi przygodówkami i w dużym stopniu zapoczątkowały action RPG 3d czyli bardzo dużo akcji, a mało RPG.