Dziś premiera Diablo Immortal. To hit, ale mikropłatności niepokoją graczy
Kto by się spodziewał, że gra mobilna f2p od dużego wydawcy będzie miała nachalne mikrotransakcje.
Kto by się spodziewał, że gra mobilna f2p od dużego wydawcy będzie miała nachalne mikrotransakcje.
Szok, szok i niedowierzanie!
Kolega Up chyba juz dawno opuścił naszą zacną społeczność, bo konto jest nieaktywne ;)
Z hack'n slashy tylko seria Diablo mi podchodzi. Zawsze przechodziłem kampanię i uninstall. Endgame mnie w tego typu grach nie obchodzi. W Immortal szybko się wciągnąłem. Na razie nachalnych mikropłatności nie odczuwam, gra się miodnie. Te kilkanaście godzin do ujrzenia napisów końcowych w zupełności mi wystarczy. Wygląda więc na to, że te obawy o sięganie do portfeli graczy mnie nie dotyczą, bo zwyczajnie endgame'u nie ruszę :)
Blizzard od jakiegoś czasu już miał chrypkę na coś mobilnego i wysokodochodowego. Chińskie mobilki udowodniły że to w mobilnym graniu siedzi największa kasa. Tak więc najęli chińskiego developera który skopiował swoją grę i ubrał ją w diabelskie szaty.
Przeczytałeś kartę gry na GOLu, rozumiem. Nie rozumiem jednak, czemu ją tutaj streszczasz.
Tylko nie ma "nachalnych mikrotransakcji", chyba że należysz do garstki maniaków, która walczy na drabince. Dla większości graczy jedyne ciekawe mikrotransakcje to skiny.
13.22 GB dokładnie.
Czyli wychodzi na mobilkowy standard - elementy hazardu plus ściana, za którą bez płacenia gra traci sens.
Kto by się spodziewał.
No nie do końca właśnie, gra jest jakimś ewenementem w kwestii płatności bo została zablokowana w NL i BE więc to już chyba wyższy poziom lootboxów.
Że tak dużym firmom nadal chce się robić ciągle i na okrągło to samo ..
Moglibyśmy już wyjść z tej stagnacji?
Bo zostało już chyba powtórzone wszystko co możliwe i co chcieli powtórzyć, a rzeczy, które faktycznie wymagałaby odświeżenia i tak go nigdy nie otrzymają, więc może .. pójdźmy chociaż już naprzód -.-
To wszystko już było!
Ponadto w tym konkretnym przypadku naprawdę nie dodano chyba niczego nowego o.O
Stagnacja w grach jest już prawdziwie odczuwalna ..
Do tego za dużo przerzucania jakimiś durnowatymi tabelkami i cyferkami w czasie, gdy już choćby nasz ekwipunek powinien znajdować się w zwyczajnym plecaku i moglibyśmy po prostu sięgać po przedmioty stamtąd. Być może nawet przy używaniu własnych rąk zamiast tych elektrośmieci klawiatur, joysticków i mysz. Te stanowiłyby alternatywę, dla dinozaurów, których dzisiaj sporo.
Widzialem wczoraj wielce wyczekiwany stream z tej gry. Streamer Towelie czy jakos tak. Zanim pokazal pierwsza minute gry zdazylem sie dowiedziec ile co kosztuje, bron za dolara, skorki za 25 dolarow, podnieta bo jest battle pass (wiecej kasy mozna wydac!), mozna kupic diamenciki, platyne, walute premium i inne duperele. Po 30 minutach rozplywania sie nad tym jakie te platnosci NIE SA wszechobecne zaczal grac i zobaczylem kolejny chlam na poziomie dungeon huntera. Srsly?
Bardzo dobrze, że Blizzard wszedł swoim produktem na rynek Chińskich smartfonów.
Ten tytuł adresowany jest głównie do Miliarda Chinczyków którzy dziennie spędzają ze swoimi smartfonami 24h na dobrę.
Diablo to marka kultowa a dzisiejsze smarfony pozwalają na produkcję coraz lepszych gier.
Dodatkowo gra jest darmowa bo tak najbardziej pasuje do modelu biznesowego na iOSy i Andki. Jak ten model się sprawdzi to się okaże tak jak zastanawiają się gracze.
Ale dlaczego Blizz ma nie zarabiać skoro zrobili dobrą grę ?
Mamy pełno różnych serwerów, mamy jezyk Polski, mamy fajną grę obraną w niezłą szatę graficzną, klimatyczne cut-scenki, niezła muzyka a cała produkcja zajeła kilka lat więc jak mają na grze nie zarabiać ? Chyba serwery i rozwój gry trzeba w jakiś sposób opłacać i zagwarantować dobrą wydajność?
Ale może będzie tak, że nie trzeba będzie wydawać tysięcy żeby coś w grze ugrać. Może wystarczy wydać 100-200zł na rok żeby mieć sporo i się dobrze bawić. Czy to dużo, nie wiem ? Niech każdy odpowie sobie sam, czy mu się ta gra podoba.
Tak czy siak ja tam się cieszę bo tytuł zapowiada się super a w dodatku mogę grać ile chcę i płacić kiedy chcę i kiedy dużo gram. Do tego cieszy fakt, że gra jest również na PC i to chyba największa niespodzianka a zarazem tajemnica trzymana do końca przez Blizza i za to wielki szacun dla nich, że utrzymali tę wiadomość aż do premiery.
No nie wiem nie widzę tego bo jakby zrobić tak np w D2, że płacisz i masz szansę na Czako czy wysokie runy. Cała gra straciłaby sens.
oni to chcieli w trójce zrobić by można było kupować dary hedriga jak na drugich i trzecich postaciach się gra. Grałem w różnych klanach i tam byli gracze z rodzinami z prawie dorosłymi dziećmi którzy mówili że by za takie coś płacili. ja nie raz miałem jazdy że chciałem płacić z pref set obietnicy podróżnika i róży wiatru.
Jak na mobilke to zrobione super. Można powiedzieć ze to taki Lost Ark dla „zachodniego” klienta który działa i na PC i na telefonie. Ja się od Lost Ark odbiłem chociaż bardzo chciałem żeby gra mi się spodobała. Tutaj „naprawili” to co mi się nie podobało w Lost Ark. Polecam wszystkim którzy odpuścili sobie Lost Ark z powodu azjatyckiego stylu gry.
Jak wychodzilo D3, oglupione w stosunku do D2LoD do granic mozliwosci, powiedzialem ze w nastepnej czesci na itemkach beda gwiazdki coby kazdy debil ogarnal.
No i mamy.
Wiecej w tym czyms jest gacha niz Diablo. Serio nie rozumiem po co w to grac, ale juz nie raz bylem zaskoczony jak plytkie ludzie potrafia miec gusta i jak zdegenerowane jest pokolenie komorkowcow jesli chodzi o gry i ich mechaniki.
Jesli chcesz mnie obrazic, to sie postaraj.
Immortal ruszy każdy kto się odbił od Ressurection, dla mnie to jest dobra okazja do zobaczenia fabuły ulubionej serii. Od większych, lepszych i ciekawszych rzeczy będzie DIV
Wpisujesz w google i w 5 sekund masz odpowiedz na pytanie.
Ale lepiej zapytać na forum i czekać godzinami xd
Chętnie zagram. Mikropłatności mnie nie interesują, więc będę się bawił tak długo jak to będzie możliwe bez płacenia :)
Lubię powolny i mozolny grind więc mogę grac naprawdę długo jeśli gameplay będzie ciekawy. Przechodzenie i 100 razy jednej lokacji by trafić upragniony przedmiot, to czyta frajda :)
czemu gra mobilna jest wyróżniona w newsach, a kangurek kao został sponiewierany i opluty
bo GOL ma jakąś chyba personalną uraze do twórców gry
Wtablecie lenovo mam mediateka z Androidem 10 i Diablo niewidoczne w sklepie play, ale w telefonie Xiaomi za 699 zl ale ze Snapdragonem juz gra jest widoczna.
Dziwne jest to, że niektóre sprzety nie widzą takich aplikacji.
No kto by się spodziewał - wersja PC niedorobiona, sterowanie KB+M to tragedia, na padzie jeszcze gorzej, a w dodatku nie można wybrać rozdzielczości (na monitorach 1440p i 4K gra nie działa w natywnej rozdzielczości). UI też w 100% niedorobione, nawet nie chciało im się dostosować skali do PC.
No taki prosty Action RPG póki co, irytuje zwłaszcza brak wyboru rozdzielczości i powiększenia kamery. Do popykania pół godziny więcej, dłużej nudzi.
Zaje...bisty port na PC.
Gra otwiera się w oknie, albo w pełnym ekranie zależy od jej humoru.
Brak wyboru rozdzielczości, brak wyboru okno/pełny ekran.
Upośledzony interfejs pod komórki a nie pod PC w gratisie.
SKIP.
Wracam do grania na komórce. Na pc śmiech na sali. Żeby nawet podstawowych funkcji nie było. Wstyd.
O nie, po prostu szok! Dlaczego tak? A w ogóle to ktoś myślał, że nie będzie megatransakcji?
Błyskawicznie wyleciała z dysku. Port na PC to żart, nawet biorąc pod uwagę że to wersja beta i w dodatku za darmo. Rozgrywka wyjątkowo płytka, wystarczy 10 minut i człowiek już wie jak to dalej będzie wyglądało. Zawieść się nie zawiodłem, bo niczego lepszego po mobilce się nie spodziewałem, chociaż przykład Genshin Impact pokazuje że można stworzyć coś ciekawego na PC i smartfony.
zawod troche mniejszy niz po W3:R bo spodziewalem sie kupy i kupe tez dostalem, szkoda czasu grac w ta gre...
Ja również nie jestem w stanie odpalić gry : "W tą gre nie można jeszcze zagrać" i brak podświetlenia "GRAJ"
Na razie gram (na PC), ale jak zaczną mi nachalnie utrudniać rozgrywkę, albo ją uniemożliwiać, to po prostu przestanę. A kwestia tych szczelin - jeżeli tak będzie - to już mnie martwi... Jednak na razie ze spraw sklepowych dojrzałem: kup to i wtedy jak zabijesz przeciwnika, to 2% szansy na coś tam (np. że jego ciało eksploduje, czy że wyzwoli się jakaś nova ognia) - to już jest pay to win. Ale zobaczymy dalej.
No i ten "karnet bojowy" xD Wyjątkowo źle się kojarzy.
Na koniec - CZAT w grze - wysyp nastoletnich Mateuszków z perforowanymi móżdżkami i ich twórczości, to jest po prostu poezja dla oczu :D
Jak dobrze, że mogłem grać w D1 i D2 w czasie ich premier. Wspomnienia zostają, nie było większych niedoróbek, grało się świetnie, a do tego gry robili "artyści" a nie marketingowcy. D3 to już był "cukierek" i bardzo wtórna gra. Raczej po to coś nie sięgnę, bo i po co.
Jak za darmo to chyba najlepsza mobila w jaka gralem i mam ochote wracac. Mysle, ze nawet podstawowy battle pass warty jest hajsu kazdego. Zeby chociaz troche zasilic blizzarda. Mysle, ze malo kto chcialby pracowac zeby nic nie zarobic.
jak każdego hajsu to czemu biedaku nie kupisz tego droższego hahahhahahahahahahhahahahhahahahhahahhahahahhahahah
TLDR: Aby zdobyć najlepsze możliwe itemy można... grindować przez ponad 10 lat (tak mniej więcej wyliczyli youtuberzy którzy beta-testowali DI). Alternatywnie można też zapłacić 100tyś. dolców i mieć wszystko w pierwszym tygodniu.
No i przenosi się to do PvP. W PvP jest cap na podstawowe itemy i staty, ale nie ma capu tam gdzie największe pieniądze i p2w - w klejnotach.
U Bellulara określili to tak: najobrzydliwszy model biznesowy jaki jest możliwy.
PS: Podstawowy battle pass podobno jest niewyczuwalny, w porównaniu do naprawdę ogromnych przyrostów mocy którą dają większe kwoty.
W sumie są ludzie co grają w takie Diablo 2 przez 20 lat a nadal nie znaleźli runy Zod albo najlepszych itemów w grze :P Jednak D2 nie jest P2W i każdy ma takie same szanse.
No ale to kolejna gierka na telefon, gdzie bez płacenia niczego się nie osiągnie. Przypomina mi to gierki typu ''chcesz zbudować tawernę od razu i nie czekać cały dzień? zapłać nam 20zł'' :D
Port PC podobno też leży i jest niedopracowany. A szkoda, bo chciałem pograć... ale już mi się odechciało. Gdyby np gra kosztowała 120zł i płaciłoby się za nią raz bez żadnych mikropłatności ani P2W to może i bym się skusił... ale jak mam grać i się męczyć za darmo i nie znaleźć żadnych sensownych przedmiotów dla postaci lub wydać 1000 zł by grać tak, jak założyli twórcy, to wolę wgl odpuścić i olać tę grę.
Po prostu Activi$ion. Ciekawe czy Diablo 4 też będzie P2W? Tam mogą zrobić tak, że podstawka za 300zł i szansa na dobry unikat z bossa to 1:100 000, a jak ktoś będzie chciał unikaty to dostanie je za zapłacenie dodatkowej kasy. Do tego jakąś runę która zwiększa szansę na lepsze przedmioty. Albo klejnot, dający szansę na rzucenie super trąby powietrznej oszałamiającej wszystkie potwory na ekranie :D Niemożliwe? To Acti, po nich należy spodziewać się niespodziewanego.
Trudno przewidzieć. Actiblizzard to od dawna korporacja która patrzy tylko i wyłącznie na słupki, nie ma tam już duszy.
...Zakładam że osiągną sukces z Diablo Immortal, bo mimo że to p2w i gra średnia, to jednak są frajerzy którzy wrzucą w to setki dolców - te gry naprawdę świetnie zarabiają. No i będą chcieli go powtórzyć przy Diablo 4. Jestem pewien że jakiś kretyn dojdzie do wniosku że to byłby genialny pomysł aby sprowadzić monetyzację z Diablo Immortal do gry AAA, czyli do Diablo 4.
Problem z mikropłatnościami jest taki że przed startem gry sporo w nich pozmieniali, więc praktycznie wszystkie informacje odnośnie nich z bety można sobie w buty wsadzić. Na PC sklepu jeszcze nie ma, mnie ten z mobile nie interesuje :) P2w będzie jak w każdej grze f2p mobilnej, pytanie czy gra będzie naprawde f2p dla ludzi okazjonalnie kupujących passa, czy będzie jakiś paywall.