Pętle rozgrywki” są często podzielone na 3 poziomy – podstawowy, drugorzędny i trzeciorzędny.
Podstawowy = rozgrywka z chwili na chwilę, np. systemy walki i transwersalne/eksploracyjne, gromadzenie i zarządzanie zasobami, ukrywanie się itp.
Wtórne = cele, które pomagają nadać cel lub zapewniają środki uzasadniające pętlę pierwotną, np. budowanie bazy, ukończenie poziomów, eksploracja nowych biomów/obszarów, drzewka umiejętności itp.
Trzeciorzędna = ogólny kontekst i cel pozostałych dwóch pętli; zazwyczaj historia lub jasny cel długoterminowy, taki jak zebranie wszystkiego (gwiazdy w Mario) lub uzyskanie wysokiego wyniku
Nie każda gra obejmuje wszystkie 3 poziomy, ale wiele nowoczesnych gier tak. A jeśli brakuje któregokolwiek z nich i nie jest to dla ciebie zerwanie umowy, to wyraźnie jest to słabe ogniwo zapewniające twoje zaangażowanie i przyjemność.
Osobiście przestałem znosić podstawowe pętle od średniej do poniżej normy, aby móc przejść przez historię, nawet jeśli jestem zainteresowany tym, co stanie się dalej.
Tymczasem zniosę każdą fałszywą pętlę trzeciorzędową, jeśli podoba mi się pętla pierwotna. Przykładami są Destiny 2, DOOM, MGSV i Arkham Knight. Ale jeśli gra ma dużo dopełnienia w drugiej pętli, z drzewami umiejętności, które mają wiele opcji śmieci lub kilka przedmiotów do zebrania, które nie wpływają w ogóle na pętle pierwotne lub trzeciorzędne (patrząc na ciebie Naughty Dog) , postaram się ukończyć grę szybciej, zanim pętla podstawowa przestanie być mile widziana.
A co z wami wszystkimi? Wydaje mi się, że twój ulubiony gatunek w dużej mierze wpływa na twoją odpowiedź, ale jest dużo różnorodności, więc co ja wiem.
Via Tenor
A co z tobą bocie?