Twórcy Diablo Immortal bronią kontrowersyjnych mikropłatności
Systemu jaki będzie nie znam ale sama wypowiedź chyba mówi wszystko. Jeżeli dla tego Pana "paywall" to jest treść zablokowana złotówkami, a jak można wszystko zdobyć bez złotówek to "paywalla" nie ma to co tu komentować. Jeżeli będzie tak, że ze złotówkami "jakoś idzie", a bez złotówek jest żmudny grind, to jest to właśnie paywall.
W każdym razie rynek mówi: tak się robi. Gracze mówią: nie mamy problemu z mikropłatnościami. Trzeba o tym pamiętać.
A tak poza tym to jest jeden z elementów powolnego upadku wielkiej i wspaniałej firmy. Mogli wziąć przykład np. z CSGO czy LoLa gdzie kasy jest w bród, a wpływu na rozgrywkę kupić się nijak nie da. Tyle, że Blizzard nigdy w te klimaty dobry nie był (brak tego w SC2, D3 mimo ogromnego potencjału, w WoWie też bym powiedział średnio bo tak wielka gra mogłaby mieć i sto razy więcej opcji "miłej" i neutralnej monetyzacji).
Genialnie się to czyta...
Twórcy Diablo Immortal bronią kontrowersyjnych mikropłatności
Ciekaw jestem jakie to "kontrowersyjne mikropłatności".
Czytam, czytam i... No i nie ma jakiejś konkretnej informacji - jest tylko wzmianka, że będą "lootboxy" i "boostery" do zdobywanego doświadczenia, czyli... Czyli nic nowego i nic nadzwyczajnego - opcje znane w grach wideo od lat...
Co ciekawe, implementacja mikropłatności w Diablo Immortal odbiła się czkawką na niektórych europejskich rynkach. Gra nie będzie dostępna w swoim aktualnym stanie w Belgii i Holandii.
Co ciekawe, to ponoć w związku z owym prawem zakazane tam zostały m.in. Phantasy Star Online 2, FIFA 17, Gears of War 4, Mario Kart Tour...
A skoro tak w tych krajach nie pasują "lootboxy" to jak się ma tam sprawa chociażby Overwatcha, czy CS;GO?
...
Ponoć nawet niedawno ostro hype'owany "Lost Ark" został w takiej Belgii, czy Holandii zbanowany, ale niusa o tym GOL-u nie było...
No ale - ja tam mam zwidy w kwestii wybiórczości, albo stronniczości, prawda? ;)
[quote]Ciekaw jestem jakie to "kontrowersyjne mikropłatności".[/quote]
Zwykłe P2W.
Jest sporo filmików o tym z bety. O ile w części PvE nie jest to duży problem tak w PvP sprawia że osoba płacąca (nawet nie wymaksowana, bonus +35% zamiast +50%) zadaje dwa razy większe obrażenia oraz ma ~50% więcej życia.
PS. Jak się tutaj cytuje?
Kij z mikropłatnościami, a zagrać się zagra aby fun z gry był, zawsze to coś nowego niż kolejny raz klepać sezon w Diablo 3, gdzie już teraz ciężko kogoś znaleźć na HC sezon do wspólnej gry na publiku. Głowna społeczność Polska w grze pokazuje ze jest 40 tys członków a online dochodzi może do max 200 osób w szczytowych godzinach. Tak że D3 rip gg.
to, że będą mikro w grze mobilnej to nie wiem kto miał wątpliwości.
Natomiast zawsze bawią mnie te zapewnienia:"Całą zawartość można odblokować po prostu grając!!".... a potem się okazuje by odblokować trzewiczki premium trzeba grindować 1 000 000 000 kryształków przez 2 lata :)
najgorsze są kupowane klejnoty, , gracz "premium" będzie miał 2x wiecej hp i ataku niż gracz f2p co totalnie rujnuje pvp
Proponuje obejrzeć filmik od asmongolda. Tam jest wyjaśnione jak mocno immortal jest pay-to-win.
Filmik jest już nie do końca aktualny. Najnowsze zmiany dodały możliwość craftowania gemów(też tych 5*)