Wyszedł nieoficjalny remaster Dragon Age Origins, zobacz porównanie
Wyszedł nieoficjalny remaster Dragon Age
Dragon Age: Origins otrzymało nieoficjalny remake.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/wyszedl-nieoficjalny-remaster-dragon-age-origins-zobacz-porownani/zf21de3
To w końcu remake czy remaster?
To głupi błąd. Ja nie wyobrażam sobie, żeby moderowi udało się stworzyć samodzielnie dobrego remaka od zera. No i mamy moda, a więc myślę, że to po prostu remaster.
Fanowskie remaki to syzyfowa praca. Co innego zrobić znacznie lepsze tekstury i wbić je do gry, a co innego robić wszystko od podstaw na nowym silniku.
Tomb Raider 2 remake demo ma niecały 1 poziom z 17 znanych z TR2, a gościowi o ksywce Nicobass zajęło to 3,5 roku. Żeby zrobił całość sam to zajęłoby mu pewnie grubo ponad 20 lat, a może i ponad 30 więc wiadome było, że nigdy tego nie dokończy :)
Ale jego 1 poziom "Great Wall" jest lepszy niż 1 poziom "Caves" z oficjalnego remaku Tomb Raider 1 czyli Tomb Raider Anniversary 2007 od Crystal Dynamics, a to budzi już podziw ile włożył w to czasu i serca.
Black Mesa czyli fanowski remake Half Life 1 powstawał całe 15 lat (2005-2020), ale tworzyła go grupa osób, a nie jedna osoba jak TR2 z dwoma niewielkimi pomocnikami od miękkiego przerobienia muzyki (Dean Kopri) i podłożenia głosu Lary.
Masz jeszcze Skywind i Skyblivion czyli fanowskie remaki Morrowinda i Obliviona na silniku Skyrim powstające od mniej więcej 10 lat przez grupy fanów.
W zasadzie to rozumiem i wiem, ale dzięki za parę ciekawostek o pracach tych fanowskich remaków i długość powstawania tych remaków, a także o remaku tr 2, bo o tym akurat nie wiedziałem, że ktoś go robi. Jednak nie doczekam się go, skoro tylko jedna osoba robi go, gdyby to był zespół to by było troszkę inaczej. Crystal Dynamics to już była dość duża grupa.
Istotną rzeczą jest fakt, że moderzy robią to co mogą i to jest głównie ich wolny czas spędzony na modowaniu, sami decydują ile swojego wolnego czasu poświęcą na mod, który nie daje im pieniędzy poza spełnienia swoich hobby i pasji. Więc w praktyce taki zapalony modder robi moda przez 1-4 godzin dziennie. Wyjątkiem są oczywiście weekendy, urlopy itp. Bo trzeba jeszcze pracować i żyć(po prostu życie, zakupy, jedzenie, toaleta, sprzątanie, gotowanie itd.), a nie tylko modować za darmo. Co innego zespół ludzi tworzących remaka, bo to właśnie jest ich praca i poświęcają na to z 8 i więcej godzin dziennie.
Modderzy zwyczajnie mają mało czasu na modowanie :P. Niekoniecznie poświęcają tak bardzo dużo czasu jak by się wydawało. Trzeba pamiętać, że modderzy też pracują i żyją, więc nie grzebią non stop przy modowaniu. Ale oczywiście, że poświęcają sporo czasu, ale nie tak jakby cały czas tylko robili remaka.
Ale kibicuję temu gościowi od remaka tr2. Niech mu dają jakiś mały zespół i nawet sfinansują projekt (powiedzmy, że jakieś datki od ludzi, którzy chcieliby pograć w remaka, dadzą np. 10 zł i niech będzie ich tak z 100k to będzie git, zrobiliby w rok :D)
Dla mnie Tomb Raider 1-4 z lat 90' to kult. I do nich mam wbite mody graficzne z o wiele lepszymi teksturami. Najmocniej zyskała jedynka.
Mam do remaku jedynki czyli Tomb Raider Anniversary też wbite znacznie lepsze tekstury od modderów.
Fanowski Tomb Raider 2 remake powstaje na silniku Unreal Engine 4, dlatego tak dobrze wygląda. Nicobass dużo czasu poświęcał na niego do wypuszczenia dema czyli od wiosny 2014 do jesieni 2017. Potem dostał pracę i dziubie przy tym znacznie mniej, bo głównie w weekendy. Wiadomo tylko, że chce dokończyć poziom Great Wall oraz dodać Croft Manor czyli dom Lary. Niestety na drugi poziom Venice nie ma pewnie co liczyć.
a co Ci przeszkadza w F1 czy w F2 ? Tam pixel jest, nie ma za bardzo co poprawiac.
Sterowanie mogłoby być ulepszone ;)
oj Falloutom 1 i 2 bardzo by się przydało lekkie odświeżenie interfejsu który jest bardzo niewygodny, szczególnie grzebanie w ekwipunku. Aż dziwne że przez tyle lat nie powstał żaden projekt przepisania F1 i F2 na nowy 64bit silnik na którym można modować każdy element gry tak jak to zrobiono np. z morrowindem w OpenMW
> żaden projekt przepisania F1 i F2 na nowy 64bit silnik
A po co ? Tzn tam sie wszystko w pamięci mieści z tego co widziałem ;) 64 bity tam są po nic :)
Grzebanie w ekwipunku tam akurat jest banalnie proste, drag/drop i tyle :) Masz w sumie 3 pola, armor, hand 1 i hand 2 i po zawodach :)
tak samo jest z heroesami 3, też piksele i nie ma jak np. podnieść rozdzielczość. Nie, nie ma takiego moda. Nie, ten mod nie zapewnia prawdziwej rozdzielczości HD, ten tylko skaluje ekran do rozdzielczości 1920x1080, a więc mapa eksploracyjna jest ogromna, że elementy są malutkie, a ekrany zamków, bitw itp. w oknach co w zasadzie niczego nie zmienia oprócz tego, że są zmniejszone. Ostre, ale zmniejszone. Po prostu ilość wyświetlanych pikselów została upchnięta do dokładnie tylu komórek matrycy. A mapa została jedynie pomniejszona dzięki czemu więcej pikseli gry zmieści się w matrycy. Bardzo prosta technika, nawet powiedziałbym, że dość prymitywna. No niestety tego nie da się tak po prostu poprawić, trzeba by było kompletnie przebudować kod, tak jak homm 3 remake od ubisoftu(jednak bez dlc, to skok na kasę).
Uważam że Origins to na tyle świetna gra że nie wymaga poprawy, jedynie dlc takie gorsze są. Z miesiąc temu ukończyłem z 8 raz i nadal mam tą samą opinie.
Jeśli chodzi o grafikę tego moda, to moim zdaniem pogarsza to co już w grze było. Nawet na podstawie tych dwóch grafik: pierwsza wygląda dużo gorzej niż stara wersja. Druga na pierwszy rzut oka wygląda po prostu inaczej, a nie lepiej (no może nie licząc zwiększenia rozmiaru miseczki, lol), ale w powiększeniu widać, że remaster traci masę detali, oczy wyglądają dużo gorzej, brwi to zwykłe kreski gdzie w starej wersji wyglądają jak prawdziwe, zbroja traci detale (przez jaskrawość barwy zatraca się faktura materiału) itd.
Popatrzyłem na zdjęcia na Nexus i generalnie żadne z porównań nie uznałbym za lepsze w wersji z moda.
Co do poprawy działania gry czy zmiany mechanik i innych takich to się nie wypowiem. Nie wiem co jest pozmieniane ale też nie pamiętam, żebym narzekał na coś w Dragon Age.