Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Futurebeat 130 tys. Tesli ma problem; procesory AMD się przegrzewają

12.05.2022 10:28
1
Cinek35.
9
Chorąży

Oj AMD ? Najpierw mniejszy zasięg samochodów po zmianie procesorów, teraz przegrzewanie.

Wywalić AMD i po kłopocie

12.05.2022 10:41
Herr Pietrus
2
odpowiedz
1 odpowiedź
Herr Pietrus
230
Ficyt

Ostatnio to intele wszędzie się grzały, zwłaszcza te ultra mobilne...

12.05.2022 10:47
2.1
1
zanonimizowany1370352
6
Pretorianin

XD zaskakuje mnie że to kogoś zaskakuje. Że czasem jedna firma coś spartoli, potem druga. Nie liczba awarii się liczy - te zawsze będą się zdarzały - tylko jak firma to naprawia i jaki support daje.
Jak firma zepsuje mi produkt jeden raz, ale oleje mnie a ja zostaje z nieużytecznym produktem - co mi z tego. TYLKO RAZ SIĘ ZEPSUŁO!!!!
A mi się zepsuło 500 razy, ale 500 razy dostałem nowy sprzęt za darmo - teraz ten 501wszy śmiga już 5 lat! A drugi, no mi też ale po 5 razie uznaem że chcę kasę spowrotem i zwrócili!
Co lepsze? XD Coś co psuje się raz ale nikt z tym Ci nie pomoże, czy coś co się psuje X razy ale zawsze otrzymasz pomoc?

12.05.2022 10:58
Ojboli
3
1
odpowiedz
Ojboli
148
Konsul

Pytanie się nasuwa, czy Tesla odpowiednio zapewniła wentylację tego procesora?

12.05.2022 11:08
4
odpowiedz
zanonimizowany1359977
9
Senator

To ARM tam nie wystarcza?

12.05.2022 12:12
5
1
odpowiedz
pawel1812
63
Generał

No jasne... Tesla jest święta, bo pod wezwaniem świętego Elona. Za chłodzenie procesora odpowiada producent samochodu, a nie producent procesora... No chyba, że mi się coś pomyliło i mogę bez problemu nie montować radiatora na procesorze i powiedzieć, że winny jest procesor...
O ile w PC AMD czy Intel dorzucają do swoich procesorów zestawy chłodzące, tak nie sądzę, by tak się działo w Teslach... Bo Tesla to nie obudowa komputera i nie stoi na podłodze, tylko cały czas się trzęsie.
Podobnie z zapewnieniem odpowiedniego napięcia do procesora... Za nie też nie odpowiada AMD. Swoją drogą prawdopodobną przyczyną jest to, że projektanci Tesli, nie przewidzieli, że wentylacja jest inna w czasie jazdy, a inna na postoju...

post wyedytowany przez pawel1812 2022-05-12 12:14:34
12.05.2022 13:08
trzydziestolatek1990
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
trzydziestolatek1990
23
Pretorianin
Image

Kwestia pogody? Np. u nas, z dnia na dzień, temperatura z 14-16 stopni skoczyła do 20-24. Gdzie jest najwięcej Tesli? USA? No tam już temperatury dobijają do 34 stopni w niektórych miejscach, ale duży teren, spora różnorodność przyrody, więc pewnie odchylenia też mogą być większe? Dodatkowo jesteśmy po zimie.

Jak już tak wszyscy wróżymy z fusów, to ja obstawiam jakiś detal, na którym Tesla albo AMD zaoszczędziło kilka centów na jednym aucie - kiepska pasta termoprzewodząca albo kiepskie pady?
"Dżon, brawo Ty, znalazłeś sposób, abyśmy zaoszczędzili w tym roku milion zielonych, po co ten Intel dawał pastę ze średniej półki z tak niskim TDP? Tu Twoja premia, 5% kwoty, leć na dobre wakacje z rodziną, pora na cs'a" ~wiosna 2021, koloryzowane.
W każdym razie, czy komputer zaczyna się przegrzewać czy pracuje dobrze, to wypadałoby przynajmniej raz do roku wymienić pastę na GPU i na CPU, i wyczyścić wszystko. W teslach może być bardzo podobnie, to już tak pora w sumie.

Dodatkowo czytamy w newsie, że problem głównie występuje podczas ładowania. Czyli auto stoi, nie chłodzi się odpowiednio (pęd podczas jazdy), słońce przypieka, właściciel dodatkowo pewnie zamyka auto i idzie coś zjeść, w środku robi się sauna, a procesor, nawet z dobrym chłodzeniem, jest zamknięty w puszce, która z każdą minutą nabiera temperatury - co może pójść nie tak? Dobrze, że na szybko wypuścili łatkę, która pewnie obniża taktowanie w momencie ładowania albo po osiągnięciu temperatury, po przekroczeniu której wyłącza się wspomniany ekran.

Jak sobie kupię Teslę, to powiem Wam jak jest naprawdę.

12.05.2022 13:47
6.1
2
Rufjan
51
Konsul

trzydziestolatek1990

To ja Ci powiem jak jest naprawde. Podczas ładowania zwykle klima jest odpalana - gdy jest ciepło, wlasnie aby uniknąć sauny w samochodzie, podobnie jak pompa ciepła gdy jest zimno - bo bateria musi mieć odpowiednią temperaturę do ładowania.

Co do samego przegrzewania - problem wystepuje tylko gdy podczas przygotowywania baterii do szybkiego ładowania na superchargerze (proces ten uruchamia się zwykle około 25 - 30 km od superchargera). Odpowiednia ilosc zimnego powietrza kierowana jest na baterię w celu schłodzenia a nie na chłodzenie podzespołów komputerowych. Update softwaru powoduje, że proces chłodzenia jest bardziej zbalansowany.

Podczas postoju ten problem nie występuje bo touchscreen jest wyłaczony (no chyba, że siedzisz w środku, grasz w gre lub oglądasz YT/netflixa, ale nadal nie ma tego problemu).

Tesla regularnie wypuszcza update softu, cały czas są balansowane jakieś ustawienia czy do autopilota czy do obsługi baterii, czy chocby do ustawien zimowych.

post wyedytowany przez Rufjan 2022-05-12 13:48:37
13.05.2022 03:18
trzydziestolatek1990
👍
6.2
trzydziestolatek1990
23
Pretorianin

Rufjan
Mega, dzięki za wytłumaczenie wszystkiego na tyle, że rozumiem o co chodzi! Btw - skąd to wszystko wiesz, jeszcze tak dokładnie? Jeździłeś Teslą?

post wyedytowany przez trzydziestolatek1990 2022-05-13 03:18:50
13.05.2022 16:25
Corvus_albus
😒
7
odpowiedz
Corvus_albus
2
Junior
Image

Cinek35. Tak czytam te twoje wpisy i nie wierzę, brak elementarnej wiedzy i brak jakiejkolwiek umiejętności czytania ze zrozumieniem. Schodząc do twojego poziomu gołębie to rządowe drony z procesorami AMD na pokładzie ;]

post wyedytowany przez Corvus_albus 2022-05-13 16:28:07
16.05.2022 11:36
8
odpowiedz
toyminator
82
Senator

Nie znam się, to się wypowiem; D Dla mnie największą wadą tych wszystkich super aut, są aktualizacje. Chcesz gdzieś jechać, i ciul aktualizacja;D Nie wiem czy to tak działa.

Futurebeat 130 tys. Tesli ma problem; procesory AMD się przegrzewają