Cities: Skylines uratowało Kraków przed budową wadliwej obwodnicy
Lol. Jestem pod wrażeniem praktycznie wszystkiego w tym artykule.
Tego, że ktoś zasymulował sytuację w grze. Ale chyba bardziej tego, że ktoś z urzędników nie tylko posłuchał argumentów szarego ludu, ale na dodatek jeszcze opartych na grze.
Normalnie epic.
Ale chyba bardziej tego, że ktoś z urzędników nie tylko posłuchał argumentów szarego ludu, ale na dodatek jeszcze opartych na grze.
Nie do końca, GDDKiA zleciła przeprowadzenie analizy Politechnice Krakowskiej, i to głównie po analizie zdecydowano o zmianie projektu, a nie po filmie z gry.
Lol. Jestem pod wrażeniem praktycznie wszystkiego w tym artykule.
Tego, że ktoś zasymulował sytuację w grze. Ale chyba bardziej tego, że ktoś z urzędników nie tylko posłuchał argumentów szarego ludu, ale na dodatek jeszcze opartych na grze.
Normalnie epic.
To jest Kraków, tutaj takie patologiczne sytuacje zwykle wynikają nie z tego, że ktoś jest niekompetentny (choć to też się zdarza), tylko dlatego, że odpowiednia osoba dostała w łapę.
Szwagier ma wolny termin. Budowa musi ruszyć teraz, a nie jakieś marnowanie czasu na poprawki. Weźmie się za nie drugą gażę.
Jestem pod wrażeniem praktycznie wszystkiego w tym artykule.
Ja też, a zwłaszcza tego filmiku. Włączyłem, popatrzyłem oraz posłuchałem i nawet ciekawe. Nieźle trzeba być wkręconym w autostrady. A w komentarzach wszyscy ciężko wkręceni w autostrady, wypisują jakieś obwodnice, węzły i kłócą się z Dyrekcją Autostrad. Podoba mi się to.
Ale chyba bardziej tego, że ktoś z urzędników nie tylko posłuchał argumentów szarego ludu, ale na dodatek jeszcze opartych na grze.
Nie do końca, GDDKiA zleciła przeprowadzenie analizy Politechnice Krakowskiej, i to głównie po analizie zdecydowano o zmianie projektu, a nie po filmie z gry.
wiadome, że musieli mieć jakąś podkładkę, jednak gra była przyczynkiem całej zmiany.
Uwielbiam takich pozytywnie zakręconych pasjonatów. Super sprawa i gratulacje że udało się zwrócić uwagę GDDKiA
To, jakie projekty węzłów komunikacyjnych, tych rzeczywistych, jak i zaprojektowanych od zera przez graczy, można znaleźć w Steam Workshop, czasem po prostu lasuje mózg. Fantastyczna sprawa.
A to wszystko dzięki modom na swobodne budowanie dróg.
Chyba muszę wrócić na poważnie do Cities.
Och skończcie z tymi clickbaitowymi nagłówkami. Nie uratowało.
Na litość boską - szanujmy się! Naprawdę zaczynam czuć, że ktoś traktuje mnie jak debila.
Zwykłe "Cities: Skylines pomogło zaprezentować problemy planowanej obwodnicy Krakowa" wystarczyłoby i nie byłoby wcale mniej interesujące
Czy naprawdę chce Pani produkować takie szmatławce?
Cały internet taki jest i inny już nie będzie, - masowość, finansowanie z reklam, adresowanie do ludzi, którzy 20 lat temu nie czytali nawet gazet codziennych, no, chyba że brukowce albo prasę kolorową dla pań typu Życie na Gorąco, a do tego stanie się medium do "impulsowej" konsumpcji na kiblu i w autobusie. Jakość jest za niektórymi paywallami
No no no, chyba muszę z powrotem zacząć oglądać tego gościa. Coś tam widziałem, że mi wyskakiwały filmiki na ten temat, ale sam jestem zaskoczony, jak on to rozegrał i że mu się to udało.
Politycy i wszelacy "rządcy miejscy", przed podjęciem urzędu, powinni dostać to poprowadzenia przez parę godzin rozwinięte miasto w Cities. Jak spie***li sprawę, to nie dostaje urzędu. No i zaraz nie byłoby polityków.
No ten kto w Cities opanował korki w mieście myślę że śmiało ma wiedzę o ruchu i jako go rozładować większą niż projektanci niejednej drogi czy węzła drogowego.
Swoją drogą w komentarzu pod filmikiem GDDKIA odpowiedziała że nie widzi problemu i wszystko jest dobrze zaprojektowane, a teraz jednak będzie zmiana projektu.
Nie oglądałem filmu (być może tam wyjaśnione i niepotrzebnie marudzę) ale nie brałbym tak od razu, na słowo, zasad panujących w grze za idealne odwzorowanie rzeczywistości... Co jeśli ta symulacja ze skylines nie uwzględnia czegoś z realnego świata? Albo przykłada jednym rzeczom wagę większą niż w rzeczywistości, a innym umniejsza? Co jeśli algorytm ze skylines pewne rzeczy pomija bo nie wyglądałyby efektownie w grze, więc twórcy je świadomie pomijają? Np. zwalnianie przed zjazdami itp?
Wtedy zbudujemy w realu coś co owszem, idealnie sprawdzi się w grze- ale niekoniecznie poza nią.
Nie chcemy (chyba?) ustawiać świateł ulicznych na podstawie tego jak się sprawdzą w "symulacji" w gta? (tak, przywaliłem porównaniem skylines z gta)
Nie mówię że to nie może działać, ale przyjrzałbym się na miejscu odp. organów temu jak ta gra działa (już to widzę :), co uwzględnia a co nie, a nie brał jej jako jakiś obiektywny wyznacznik rzeczywistości...
Jak mówię- nie oglądałem i tak se smęcę.
Widać że nie oglądałeś bowiem na filmie jest najpierw tłumaczone jakie sa problemy i głupotki projektowe a symulacja sluzy glownie ich wizualizacji.
Na początku filmu, autor tłumaczy że gra służy jedynie za wizualizację. Trochę tania sensacja ze strony GOLa, bo też nic nie jest przesądzone a gra posłużyła za "makietę"
No i film posłużył tylko jako trigger, zwrócił uwagę a miasto zleciło dokładne badania Politechnice Krakowskiej, która potwierdziła tezy autora filmu.
Poza tym trzeba też zaznaczyć, że ruch uliczny w cities: skylines dosyć często grzeszy inteligencją. Ile razy widziałem jak na trzypasmowej drodze większość aut jechało po jednym pasie.
Dlatego gość użył modów, wyłączył zapewnie znikanie pojazdów, a przede wszystkim wyznaczył ścieżki po jakich w realu odbywałby się ruch i dopiero puścił samochody
Nie znaczy to oczywiście i tak, że CS może być rzetelnym symulatorem ruchu i podstawą wszelkich analiz, ale może, jak się okazuje, bardzo dobrze pokazać niektóre zjawiska czy wycinki danej sytuacji
Typowy nie znam się ale się wypowiem. Wystarczyło 30 sekund filmu abyś wiedział jaka jest rola gry w tym projekcie, a to w tym czasie wolałeś napisać te smęty które nic nie mają wspólnego z rzeczywistością.
Rownie popieprzony, i spieprzony, jest wezel w warszawie laczacy s2 i s8 - s7. Wiecznie zakorkowany przez tylko jeden pas zjazdowy z s2 na s8.
Bardzo dobrze, ze tutaj zadzialano zanim zaczeto budowe.
Do pupy takie teksty, ale jak widać po plusach i minusach czytelnicy się też nabrali...
I tak, trzeba się odwołać do własnej inteligencji (jeśli ktoś posiada) i zagłebić nieco w temat by jednoznacznie stwierdzić, że Gol to tak sam szmatławiec jak Fakt czy Pudelek...no ale kliki są, hajs się będzie zgadzał. Wstyd mi trochę, że też się daję na to nabierać. Trzeba po prostu będzie przestać odwiedzać ten śmieszny portalik.
Ukazano to na przykładzie zachowania samochodów w grze.
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/cities-skylines-uratowalo-krakow-przed-budowa-wadliwej-obwodnicy/z421d94
W którym miejscu w filmie podano choć jedno słowo, że ruch drogowy w grze jest jakimkolwiek wyznacznikiem? Wg mnie, to jedynie wizualizacja węzłów, równie dobrze ruch mógłby być wyłączony.
Nie podano jednak, czy opierano się tutaj na podstawowej wersji gry,
Źródło: https://www.gry-online.pl/newsroom/cities-skylines-uratowalo-krakow-przed-budowa-wadliwej-obwodnicy/z421d94
Nie podano w ogóle, że gra posłużyła za narzędzie wizualizacji. Autorzy filmu mogli użyć Paint i wtedy Gol rzygnąłby "artykułem": "Paint uratował Kraków". Żałosne.
Pomijając już samo naciąganie ludzi na klikanie, CS nie jest dobrym symulatorem ruchu drogowego (choć oczywiście dla tematu obwodnicy nic nawet nie próbuje symulować, jaki to wydźwięk nadaje Gol) - mówię to jako osoba, która spędziła setki godzin w tej grze i dopiero mody potrafią dać jakąś namiastkę realizmu. Pamiętam jak klika godzin spędziłem przy jednym skrzyżowaniu próując manualnie poustawiać światła dla samochodów i pieszych by miało to jakąś sensowną wydajność:)
Może nadejdą czasy że taka deklaracja https://m.youtube.com/watch?v=b0HF8M5UKdA nie będzie powodem do bycia wyśmiewanym.
.... a tam obwodnica. Metro mogli zbudować a wcześniej zagrać w Transport Tycoon by potrenować.
Szkoda że żaden dureń co projektował taki zjazd z obwodnicy Ursynowa na Lublin nie przewidział dużego ruchu i nie zapytał takiego mądrego