Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Publicystyka Kopiuj i wklejaj mi jeszcze - 12 studiów, które robią copy/paste, a my się cieszymy

24.04.2022 13:45
vorimenn
😉
4
21
odpowiedz
8 odpowiedzi
vorimenn
75
Generał

A gdzie takie Insomniac Games czy Naughty Dog? O Polyphony Digital nie wspominając. Sony zbyt święte?

24.04.2022 14:04
Ergo
6
15
odpowiedz
Ergo
98
Generał

Można by tu wymienić każdą liniową gierkę która ma więcej niż jedną część np The last of us czy Gears of War, ale te gry bardziej stoją historią niż jakimiś ciekawymi mechanikami.

Gry rpg raczej zostawiłbym w spokoju bo tam pomimo recyklingu zawsze znajdzie się coś ciekawego.

Jakbym miał już wymienić studia stosujące kopiuj/wklej to na pierwszym miejscu byłby chyba Ubisoft, a potem FromSoftware bo w każdą ich grę, gra się tak samo.
Pomimo, że jestem fanem Soulsow to niestety taka jest brutalna prawda. Jedynie Sekiro wyróżniało się z tych wszystkich soulslike, podeszło trochę inaczej do tematu co było dość ciekawe.
A co do Ubisoftu to chyba każdy wie o co chodzi ;P

24.04.2022 13:37
😂
3
10
odpowiedz
5 odpowiedzi
Qbon1802
44
Centurion

"Artykuł" o studiach które wypuszczają kopie poprzedniach gier a w nim nintendo, firaxis i larian xDDDD Spodziewałem się ubishitu który wykorzystuje niektóre assety od ponad 10 lat, bethesdy, ea, creative assembly xD Autor to ogólnie gra w jakieś gry, czy zrobił copypastę i zlepił kilka głupich artykułów zagranicznych (może nawet postów z reddita) w "to coś"?

24.04.2022 13:19
1
sticky_dude
72
Generał

Iks de xD

24.04.2022 13:36
2
odpowiedz
Le Loi
66
Generał

Typowy "artykuł" aby narobić kontrowersji w komentarzach, nie warto tracić czasu.
Jeszcze dwa pierwsze były przynajmniej naciągane, ale przy przyczepianiu się do tego że sequel gry jest podobny do poprzedniej części to już niezły odjazd xD

24.04.2022 13:37
😂
3
10
odpowiedz
5 odpowiedzi
Qbon1802
44
Centurion

"Artykuł" o studiach które wypuszczają kopie poprzedniach gier a w nim nintendo, firaxis i larian xDDDD Spodziewałem się ubishitu który wykorzystuje niektóre assety od ponad 10 lat, bethesdy, ea, creative assembly xD Autor to ogólnie gra w jakieś gry, czy zrobił copypastę i zlepił kilka głupich artykułów zagranicznych (może nawet postów z reddita) w "to coś"?

24.04.2022 14:36
AccKid
3.1
10
AccKid
49
Konsul

Qbon1802
Spodziewałeś się Ubisoftu w artykule o studiach, które UMIEJĘTNIE kopiują i wklejają elementy poprzednich gier do kolejnych? Masz Ty rozum (i godność)?

post wyedytowany przez AccKid 2022-04-24 14:37:16
24.04.2022 14:56
3.2
;-p
95
Generał

Jak ma być Ubisoft, skoro w tytule jest "cieszymy się", a na ubisof się zazwyczaj narzeka. Ładne kuriozum wychodzi natomiast, że jeden fanbase wcale nie jest lepszy od drugiego. ND, soulslike, gothic i tak można wymieniać przez godzinę- bo znajdą się tacy co będą kruszyć o to kopię...

spoiler start

(to jest śmiechu warte)

spoiler stop

24.04.2022 17:39
3.3
Qbon1802
44
Centurion

AccKid ;-p Jeśli takie AC rok w rok sprzedaje się w milionach kopii i nie jest oceniane tak nisko jak typowe crapy to chyba można mówić o umiejętnym kopiuj wklej, nie?
"na ubisof się zazwyczaj narzeka" - środowisko growe to chyba największe zbiorowisko narzekaczy jakie istnieje. Narzekają na wszystko na co się da, czasem bezpodstawnie, czasem jak najbardziej zasłużenie, ale nie piszcie że ubi nie osiąga sukcesów kopiując elementy z wcześniejszych gier bo nie jest prawdą.

24.04.2022 19:05
3.4
;-p
95
Generał

Qbon1802 nigdzie nie napisałem że nie zarabiają kroci i nie osiągają sukcesów przez sprzedaż. Nie rozumiem czemu mi to próbujesz przypisać?

"na ubisof się zazwyczaj narzeka" - środowisko growe to chyba największe zbiorowisko narzekaczy jakie istnieje. Narzekają na wszystko na co się da, czasem bezpodstawnie(...)

Tak, dlatego wspomniałem o tym kuriozum, że jak się jest fanem czegoś- to ciężko zwrócić uwagę na jakiś problem

(...)czasem jak najbardziej zasłużenie (narzekanie).

wiesz to jest opinia nie fakt, faktem jest natomiast, że jak się pojawiają nowe informacje odnośnie Ubisoft- to też możemy znaleźć negatywne głosy, mimo tego że nie wiadomo za wiele o tym tytule (dla przykładu Infinity, możesz sam się przekonać czytając komentarze pod artykułem).

Ciężko mi też ocenić, czy owa sprzedaż równa się zadowoleniu z czegoś? Na reddit ktoś zajmował się kwestią zaangażowania w dodatki do Valhalla i bliżej ku temu rozważaniu się skłaniam. https://www.reddit.com/r/assassinscreed/comments/u0i6bg/how_well_did_dawn_of_ragnarok_drive_engagement/

24.04.2022 21:25
3.5
1
UnluckyPage71
66
Konsul

Bethesda to pod względem recyklingu pomysłów jest bardziej podobna do Larian niż do Ubisoftu. Rdzeń rozgrywki może jest taki sam od Daggerfalla, ale z każdą grą (oddzieloną o dobre kilka lat od poprzedniej) wprowadzane są duże zmiany.

24.04.2022 13:45
vorimenn
😉
4
21
odpowiedz
8 odpowiedzi
vorimenn
75
Generał

A gdzie takie Insomniac Games czy Naughty Dog? O Polyphony Digital nie wspominając. Sony zbyt święte?

24.04.2022 13:50
4.1
-22
zanonimizowany1371143
0
Konsul

Od ND to ty się odpimpaj. Jedyna firma, która robi prawdziwe gry z duszą

24.04.2022 14:42
4.2
4
sticky_dude
72
Generał

vorimenn
No i nie zapominajmy o guerilla games, przecież gra o rudej też będzie klepana w kółko

24.04.2022 14:59
Szefoxxx
4.3
Szefoxxx
81
Doradca

ND gry z duszą ha ha, szczególnie kopiuj wklej uncharted, jedna z najbardziej przehajpowanych serii gier ever.

24.04.2022 15:18
Ognisty Cieniostwór
4.4
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

sticky_dude
Nie będzie. Już od dawna było mówione, że Horizon będzie trylogią. Potem pewnie zabiorą się za nowe IP. Wątpię, żeby kiedykolwiek wrócili do Killzone.

24.04.2022 15:40
vorimenn
4.5
vorimenn
75
Generał

Ognisty Cieniostwór Już teraz zajmują się jakimś multiplayerem od 2018 roku, przy którym siedzi Simon Larouche (poprzednio reżyser Rainbow Six Siege).

24.04.2022 16:54
4.6
zanonimizowany1371143
0
Konsul

Kopiuj wklej to masz Ubigniota

24.04.2022 22:01
4.7
2
Verbal_Assassin
11
Centurion

Ten portal powinien nazywać się „playstation online”

25.04.2022 19:00
Ognisty Cieniostwór
4.8
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

vorimenn
4 lata to już dosyć długo. Ciekawe, czy w ogóle kiedykolwiek ukończą tą grę.

24.04.2022 14:02
Angemona
5
odpowiedz
Angemona
80
Generał

Wszystkie studia tak robią tylko, że jedne są za to chwalone, a inne ganione w zależności na co jest aktualnie moda.

24.04.2022 14:04
Ergo
6
15
odpowiedz
Ergo
98
Generał

Można by tu wymienić każdą liniową gierkę która ma więcej niż jedną część np The last of us czy Gears of War, ale te gry bardziej stoją historią niż jakimiś ciekawymi mechanikami.

Gry rpg raczej zostawiłbym w spokoju bo tam pomimo recyklingu zawsze znajdzie się coś ciekawego.

Jakbym miał już wymienić studia stosujące kopiuj/wklej to na pierwszym miejscu byłby chyba Ubisoft, a potem FromSoftware bo w każdą ich grę, gra się tak samo.
Pomimo, że jestem fanem Soulsow to niestety taka jest brutalna prawda. Jedynie Sekiro wyróżniało się z tych wszystkich soulslike, podeszło trochę inaczej do tematu co było dość ciekawe.
A co do Ubisoftu to chyba każdy wie o co chodzi ;P

24.04.2022 14:08
😂
7
odpowiedz
2 odpowiedzi
Darkpl2
11
Pretorianin

nie musimy udawać, że nam to smakuje – i to coraz bardziej
Źródło: https://www.gry-online.pl/opinie/kopiuj-i-wklejaj-mi-jeszcze-12-studiow-ktore-robia-copypaste-a-my/z8da3
Co ? xD Soulsy mają jeden z lepszych gameplayów i fani nawet nie chcą dużych zmian. Żałosny artykuł dla kontrowersji
Zresztą oczywiste jest to że takie Dark Soulsy 2 są podobne do 1,w końcu to KOLEJNA CZĘŚĆ

post wyedytowany przez Darkpl2 2022-04-24 14:09:39
24.04.2022 14:18
hexx0
😂
7.1
hexx0
44
Pretorianin

GRYOnline.plTeam

nie musimy udawać, że nam to smakuje – i to coraz bardziej
Co ? xD Soulsy mają jeden z lepszych gameplayów i fani nawet nie chcą dużych zmian. Żałosny artykuł dla kontrowersji

Przecież dokładnie o to chodzi w tym zdaniu. ;]

24.04.2022 16:08
SpoconaZofia
😂
7.2
SpoconaZofia
80
Legend

Sam się zaorał.

24.04.2022 14:10
Wujek Face S.
8
3
odpowiedz
Wujek Face S.
38
Gęstochowianin
Image

Nawiskajcie im jeszcze! - Jak Gry-Online robi recenzje gier od największych wydawców (Skala minimum 7/10).

post wyedytowany przez Wujek Face S. 2022-04-24 14:11:56
24.04.2022 14:17
9
odpowiedz
14 odpowiedzi
zanonimizowany1371706
18
Generał

Insomniac? W ostatnich latach odpowiedzialne za nowego Ratcheta, Spidermana i Sunset Overdrive, wczesniej calkowicie rozne od siebie platformowki(spyro i ratchet), pozniej takze romans z fpsami(resistance). Faktycznie copy/paste.

Naughty Dog? Crash, nastepnie swieze podejscie do tematu platformowek z Jakiem(swoja droga pierwszy prawdziwy openworld) gdzie juz druga czesc rewolucjonizuje zalozenia rozgrywki i w koncu rownie rozne od siebie Uncharted i Tlou, ktore laczy co najwyzej silnik. LOL

Polyphony Digital ze swoim GT wpisuje sie natomiast doskonale, ba, jest duzo lepszym przykladem na copy/paste niz wiele wymienionych w artykule(te modele z ps2 w gt6 lol). Tyle, ze Gran Turismo jest od poczatku wierne obranej drodze, nie wychodzi co roku, a z racji samego gatunku raczej ciezko tu o efekt wow. Wstawmy obok od razu Fife, NHL i NBA.

Ps. Miala byc odpowiedz do vorimenn

post wyedytowany przez zanonimizowany1371706 2022-04-24 14:18:31
24.04.2022 14:39
Ergo
9.1
Ergo
98
Generał

Aż Ci musiałem odpisać.

Uncharted nie zmieniło się od pierwszej części. Jedyne co tam się zmienia to opowiadana historia, zagadki no i grafika. Ta gra nadal polega na korytarzowym skakaniu po scianach i zabijaniu przeciwników. To samo Tlou, i nie moj drogi, te gry łączy dużo więcej niż tylko silnik ;)

Druga sprawa, gry sportowe takie jak GT czy Fifa nie wprowadzą Ci żadnej rewolucji, mają dodać karabiny w fifie czy co? Także jak sam napisałeś ten gatunek już tak ma i ciężko cokolwiek zmienić.

post wyedytowany przez Ergo 2022-04-24 14:42:13
24.04.2022 15:31
Ognisty Cieniostwór
9.2
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

Uncharted nie zmieniło się od pierwszej części. Jedyne co tam się zmienia to opowiadana historia, zagadki no i grafika. Ta gra nadal polega na korytarzowym skakaniu po scianach i zabijaniu przeciwników.

Ty grałeś w ogóle w te gry, że takie głupoty wygadujesz? Przecież Uncharted 4 wprowadził w pewnych miejscach otwarte mapy ze swobodną eksploracją, których nie było w poprzednich częściach. Samo to powoduje, że to nie jest identyczna gra jak poprzedniczki. Zresztą podobny zabieg zrobiło Crystal Dynamics w Rise of The Tomb Raider. Niby jest to ta sama seria i ten sam gatunek, co Tomb Raider 2013, a gra się w te gry zupełnie inaczej.

24.04.2022 15:33
Last_Redemption
9.3
Last_Redemption
47
Senator

Uncharted 1-3 to całkiem inne gry od tlou, łączy je tylko widok zza pleców i nastawienie na historie

4 część Uncharted bierze jednak sporo z tlou, wolniejsze tempo rozgrywki, większe tereny

24.04.2022 16:22
Ergo
9.4
Ergo
98
Generał

Ognisty cieniostwór

To prawda, czwórka dała więcej swobody w postaci otwartych map co w dużej mierze poprawiło gameplay. Co do reszty części, tak się składa, że ostatnio przeszedłem wszystkie bodajże w tydzień. Może lepiej to Ty odśwież sobie tę serię, a nie żyjesz nostalgią.
Każda część Unchaterd wygląda tak:
Filmik>eksploracja>walka>filmik>eksploracja w postaci wspinaczki>walka, jednym słowem nuda jeśli chodzi o gameplay.
Tlou? No sory, ale tam jest jedynie trochę mniej strzelania, więcej skradania i to tyle. Mimo wszystko lepiej się w to gra bo jest fajny klimat post apo, ale to już kwestia gustu.

post wyedytowany przez Ergo 2022-04-24 16:23:33
24.04.2022 17:21
9.5
zanonimizowany1371706
18
Generał

Masz pretensje, ze przygodowa gra akcji spelnia swoja role? Kazda gre mozna splycic do prostego schematu, ale z tego twojego i tak wynika, ze Uncharted jest bardziej urozmaicone rozgrywkowo od tytulow pokroju Soulsow, ktorych jestes fanem. Tam tylko lazimy i walczymy, tu chociaz poskaczemy i naogladamy sie swietnie wyrezyserowanych cutscenek :) W czworce nawet pojezdzimy i poplywamy lodka. Super.

A tlou? Tak jak wyzej, poza tym samym silnikiem i gatunkiem te gry nie maja ze soba nic wspolnego. Uncharted stawia na wartka akcje, a tlou na powolna ekploracje, zbieractwo, crafting i skradanie z dodatkiem strzelanin, ktorych na wysokich poziomach trudnosci lepiej unikac.

24.04.2022 17:54
Ergo
9.6
4
Ergo
98
Generał

dmx

Dark souls:

- bardzo satysfakcjonująca eksploracja, sporo sekretów, ukrytych przejść, pułapek i tak dalej.
- system walki dający sporo funu choć tak jak napisałem we wcześniejszym komentarzu, z każdą kolejną częścią DS stawało się nudne.
- same walki były ciekawe, każdego przeciwnika trzeba nauczyć się z osobna.
- rozwój postaci bardzo ubogi, ale dający kilka możliwości jeśli chodzi o styl gry.

Uncharted:

- zagadki na plus, choć proste to nawet satysfakcjonujące.
- model strzelania powiedzmy, że poprawny
- walki z przeciwnikami nudne jak flaki z olejem
- eksploracja zerowa, w 4 to się zmieniło co było dużym plusem tej części.

I to tyle jeśli chodzi o ciekawe mechaniki Uncharted więc nie mów mi o jakimkolwiek urozmaiceniu.
Polecam też czytać ze zrozumieniem bo w pierwszym komentarzu pod artykułem zaznaczyłem, że gry liniowe typu Uncharted stoją bardziej historią, a nie jakimiś ciekawymi mechanikami.
Oczywiście wszystko jest kwestią gustu, ale na pewno Uncharted nie jest ciekawsze pod względem mechanik od Dark Soulsow.
I tak, wiem, że to dwie zupełnie inne gry których raczej nie powinno się porównywać, ale Ty pierwszy zacząłeś ;)

25.04.2022 18:58
Ognisty Cieniostwór
9.7
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

Ergo
Skoro sam zauważasz ewidentne różnice między trylogią z PS3, a U4, to dlaczego piszesz, że Uncharted w ogóle się nie zmieniło od pierwszej części? Sam sobie zaprzeczasz.

Tlou? No sory, ale tam jest jedynie trochę mniej strzelania, więcej skradania i to tyle.

Ty chyba jednak nie grałeś w te gry. Przecież gameplay w TLoU jest całkowicie inny od tego z Uncharted. Teoretycznie jest to ten sam gatunek, ale w praktyce Uncharted bliżej do Jaka i Daxtera niż do TLoU. Uncharted to praktycznie platformówka dziejąca się w czasach współczesnych, podczas gdy w TLoU w ogóle nie ma jakichkolwiek elementów platformowych.

25.04.2022 19:46
Ergo
9.8
Ergo
98
Generał

Ognisty Cieniostwór

Nie chcę mi się rozwodzić nad tym. Ogólnie chodzi o to, że gameplayowo te gry są mocno średnie. U4 dało więcej swobody jednak i tak większość gry biegasz po korytarzu strzelając i wspinając się jak małpa. Tlou ma podobny schemat tylko tam na pierwszym planie jest skradanie z nutką survivalu + lepsza eksploracja niż w Uncharted i fajny crafting dlatego dużo lepiej się w to gra.
Na 4 części Uncharted jedna wprowadziła zmianę która trochę poprawiła gameplay. No faktycznie, rewolucja.

25.04.2022 20:39
Last_Redemption
9.9
Last_Redemption
47
Senator

Przecież Dark Souls to nuda do potęgi, sto razy bardziej wolę postrzelać w Uncharted niz grać w jakąś drewnianą gierkę od From Software
Schemat gier From jest jeszcze bardziej widoczny i niezmieniony od 2009 roku, wiec zdejmij te rozowe okulary lol

Tradycyjnie punkt widzenia zalezy od miejsca siedzenia, dla ciebie walka w Uncharted jest nudna jak flaki z olejem, dla mnie wszystkie Dark Soulsy są nudne jak flaki z olejem.
Na dodatek to flaki z olejem, ktore nie maja dobrej historii nawet..

post wyedytowany przez Last_Redemption 2022-04-25 20:41:20
25.04.2022 21:30
Ergo
9.10
Ergo
98
Generał

Jak już się wtrącasz do rozmowy to polecam chociaż przeczytać większość komentarzy ze zrozumieniem, a nie wyskakiwać z tekstem o różowych okularach.
Co do okularów to w Twoim przypadku polecam je założyć :)

26.04.2022 11:18
Ognisty Cieniostwór
9.11
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

Ergo
Uncharted 4 nigdy nie miało być rewolucją. To jest po prostu rozwinięcie formuły z poprzednich częsci, czyli jest dokładnie tak jak powinno być. Czego ty chcesz więcej od gier action adventure? Walki rodem z soulsów? Jak cię nudzą gry z tego gatunku, bo mają niezbyt wymagajacy gameplay, to w nie nie graj.

26.04.2022 13:12
Ergo
9.12
Ergo
98
Generał

Kolego, nie chcę nic mówić, ale kompletnie straciłeś wątek. Jeśli masz problem z pamięcią to przypominam, że rozmowa dotyczy kopiuj/wklej w grach.

26.04.2022 18:53
Ognisty Cieniostwór
😂
9.13
Ognisty Cieniostwór
42
Senator

Nic nie straciłem. Zarzuciłeś, że Uncharted 4 nie jest rewolucją, więc ci odpowiedziałem. Cały czas próbujesz na siłę udowodnić, że cała seria Uncharted w ogóle się nie zmieniła od premiery jedynki oraz, że The Last of Us jest dokładnie taką samą grą, co jest zwyczajnie śmieszne. I mówi to fan soulsów, które od kilkunastu lat jadą na tym samym schemacie.

post wyedytowany przez Ognisty Cieniostwór 2022-04-26 18:54:22
28.04.2022 10:49
😁
9.14
zanonimizowany1371706
18
Generał

Panie, nie wazne, w solsach liczy sie ciekawa mechanika tzn turlanie, ciecie i blokowanie

24.04.2022 14:35
sasuke284
10
2
odpowiedz
sasuke284
87
Fleshless

nie narzekajcie na piranie
wieczne tworzenie gothica 2 jest karą za zbrodnie wojenne z drugiej wojny światowej którą przyjęli by odkupić naród niemiecki

24.04.2022 14:42
grocal
11
odpowiedz
grocal
16
Legionista

A gdzie Codemasters? No proszę.... F1 to z zasady reskiny poprzednich części i recycling pomysłów.

post wyedytowany przez grocal 2022-04-24 14:42:24
24.04.2022 15:59
12
odpowiedz
1 odpowiedź
Tadek7365
5
Pretorianin

From Software to najgorsze studio w branży, oni wypuszczają same przeciętne, słabe i przereklamowane gry. Elden Ring jest tego przykładem, beznadziejna gra.

28.04.2022 13:03
12.1
zanonimizowany1371143
0
Konsul

Uwazaj, bo zaraz Cię zlinczuja , choćby zielele

24.04.2022 16:16
😂
13
1
odpowiedz
MonTaren
76
Konsul

XDDDDDDD

24.04.2022 16:45
Barsztik
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
Barsztik
48
Centurion

Trudno zestawiać studio takie jak Pirania Bytes z RPG i Palyground Games z Forzą.

Wiadomo, że samochodowe "ścigałki" będą podobne do siebie, bo raczej w tego typu grach oczekujemy zbliżania do realizmu (nawet tych bardziej arkadowych), podobnie różnego rodzaju Fify.
Z kolei w RPG jedyne co nas ogranicza w kreowaniu światów to nasza wyobraźnia, legitymizacja do używani ctrl+c, ctrl+v w tym przypadku jest więc znacznie mniejsza.

25.04.2022 04:09
14.1
pawel1812
62
Generał

Ale w Gothicu powtarza się tylko podobna rozgrywka. Światy Elexa, Gothica, Risena, nie koniecznie mają dużo wspólnego. Wspólna jest po części część RPG (chociaż nie do końca, bo w Gothicu nie ma broni palnej i UI jest praktycznie w każdej inne), wspólna też jest masa dialogów, które opowiadają bardziej lub mniej o świecie.
Piranha Bytes to jest studio zatrudniające 28 osób w zespole. Przy takim Ubisofcie z zatrudnieniem na poziomie 16tyś pracowników, to jednak mikrobem są. Przy okazji Piranha korzysta ze swojego autorskiego silnika graficznego i gameplayowego. W niektórych względach są tam ciekawostki, których nie ma w innych silnikach. Jak np. akomodacja oka, wydaje się to denerwujący bajer, ale ta mechanika działa lepiej, niż RTX w Metrze czy innych grach, w których RTX zabiera mnóstwo klatek, a nie daje wiele różnicy w zamian, przy okazji ta akomodacja ma mały narzut sprzętowy.
Do gier AAA najbliżej był Gothic 3, ale to na tamte czasy było AAA(2006 rok?), później studia tworzące AAA się rozrosły, a Piranha ledwo dychała przez słabych wydawców, którzy chcieli robić gry po taniości, a nie dobre. Dlatego Piranha to najstarsze studio tworzące gry indie z sukcesami growymi, a nie koniecznie finansowymi.

Porównując gry Ubisoftu z grami Piranhy, to jednak Ubisoft ma Ctrl+c i ctrl+v. Pomijając, że ma serie długie na kilkadziesiąt gier, to obecnie te gry przestają się różnić powoli. Misje z tego samego generatora, mechaniki ptaka/drona itp. A to olbrzymie studio. Teoretycznie mogliby zadbać o większą różnorodność... Nie tylko wśród pracowników...

post wyedytowany przez pawel1812 2022-04-25 04:10:58
29.04.2022 09:05
Barsztik
14.2
Barsztik
48
Centurion

pawel1812 Ubi z ich AC i FC to już zupełnie inna liga kopiujwklejstwa. Chociaż nie powiem, co drugie FC ogrywam :-) i bawię się świetnie.

24.04.2022 16:50
ogislav
15
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
ogislav
28
Centurion

Co do Larian Studios to jedyna rzecz jaka nigdy nie powinna ulec drastycznej zmianie to system walki, który jest chyba najlepszym jaki w życiu widziałem. Nakrywa czapką aktywną pauzę

post wyedytowany przez ogislav 2022-04-24 16:52:40
25.04.2022 12:22
15.1
Jaya
62
Generał

Zależy od punktu widzenia. Jak się lubi planszówki to może DoS jest ok, ale jak się popatrzy trochę od strony realizmu,... to jest naciągany byleby zbalansować żywioły. System pancerzu też taki naciągany, planszówkowy. To nic, ze walę ostrym kolcem lodu, ale zabieram obrażenia od magii. Do tego jeszcze projekty przeciwników i niezbyt oryginalne pomysły totalnie psują jak dla mnie całe universum. Jest taki zlepek trochę z Elden Ringa, wylosujemy sobie motykę i słonia, zrobimy motykosłonia. Silnik mają za to dużo lepszy niż często widziane unity w podobnych. Zapamiętywanie czarów w Baldursach jest złe - zbyt planszówkowe i ogólnie we wszystkich głupie są sposoby obrony przed np. zauroczeniem i strachem i limit aktywnych umiejętności/zaklęć. Jeden z lepszych systemów walk turowych to Wasteland 3 oraz Pit People. Ogólnie wolałbym, żeby AI działało w "teambased" dobrze i wtedy nie trzeba by tur i kurczenia teamu do kilku osób, czy aktywnej pauzy.

post wyedytowany przez Jaya 2022-04-25 12:25:22
25.04.2022 19:01
15.2
Daweon
41
Chorąży

Nie przesadzajmy, turowa walka też ma swoje wady, które jednym bardziej przeszkadzają, drugim mniej. Co do zasady, poza zupełnym zerwaniem z immersją (bo jednak dużo umowności jest w tym, że wszyscy czekają po kolei aż każda z postaci wykonuje swój ruch), uniemożliwia on reagowanie na bieżąco na ruchy przeciwnika. Przechodzenie z czasu rzeczywistego w trybie eksploracji do turowego trybu walki też ma swoje bolączki, które w porównaniu do gier z aktywną pauzą psują zabawę postaciom opierającym się na skradaniu. A wyznaczanie toru pocisku w DOSach woła o pomstę do nieba. Nie zliczę ile razy kląłem, bo okazało się, że jakieś zaklęcie jednak zderzy się z przeszkodą zamiast trafić w przeciwnika.

post wyedytowany przez Daweon 2022-04-25 19:02:29
24.04.2022 17:17
SpookyYuuki
16
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
SpookyYuuki
61
Generał

U Piranii jest tak że każda kolejna trylogia jest coraz gorsza. Chciałbym zwrócić uwagę na pewną rzecz. W 2001-2002 wyszły dwie odsłony Gothic. Mówimy na te gry drewno ale umówmy się. Z budżetem jakim dysponowali to i tak wyszedł porządny produkt. W każdym razie dla mnie nie miał widocznych błędów które by sprawiały problemy, grafika i design były dobre, animacje i fizyka były przeciętne. Jak na tamte czasy, budżet i ilość osób które tworzyły te gry to było kurna coś.
Riseny nie były takie złe i dobrze się przy nich bawiłem jednak lata leciały i mimo dobrych wspomnień z pierwszą trylogią człowiek nie powinien przymykać oczu na problemy nowej trylogii. Walka uległa zmianie i sposób podróżowania po mapie. Raz był nasz dub a dwa razy go nie było. Słabo. No i te nieszczęsne Elexy teraz powstają. Dobre wspomnienia i nostalgia są silne przy pierwszej trylogii. Tutaj nie ma miejsca na sentymenty. To już nie 2001 bądź 2002 rok. To po prostu zastój. Dlatego Elexy mi kompletnie nie przypadły do gustu. Są drewnem którym Gothic nie był gdy wyszedł. Gothic stał się drewnem po latach. Elex nim był od początku. Nie chce się zbytnio rozpisywać bo to tylko moja skromna opinia a pewnie sporo osób już pisało o ich grach.
-------------
Nie rozpatrywałbym powtarzalności gier tylko jako wadę. Czasami wystarczy zmienić fabułę i można dalej dobrze się bawić w niezmienionym gameplayu. Chociażby gry samochodowe albo długie serie gier.

post wyedytowany przez SpookyYuuki 2022-04-24 17:20:17
24.04.2022 22:37
Wiedźmin
16.1
Wiedźmin
44
Legend

Co trylogia od PB to zdecydowanie gorsza porównując punkt po punkcie. Wiele rzeczy popsuli w Risenach i Elex co wypadło tak świetnie w Gothic 1 i 2. Nie ma też przypadku, że świetne mody powstają od blisko 20 lat tylko do pierwszych dwóch gier PB.

Drewnem jest Elex, a nie żaden Gothic 1 i 2, który na tle gier z 2001-2002 nie były wcale tak drewniane jak to pisze się z obecnej perspektywy. Nikt nie pisał o nich jako o mocno drewnianych na premierę, ale wytykano w recenzjach wady sterowania jak choćby podnoszenie przedmiotów przez CTRL+strzałka do przodu, gdzie w dwójce nieco to poprawili, bo starcza samo CTRL. Natomiast Elex to skrajne drewno na te czasy. Poza tym G2NK na modach R2.0+AB jest najmniej drewnianą grą PB nawet z obecnej perspektywy, a granie na myszce jest b.wygodne z dużą ilością ulepszeń. Zwłaszcza granie magiem z tymi modami to poezja. Zbierasz przedmioty przyciskiem myszy, a podczas eksploracji czy walki możesz jednym kliknięciem używać teleportów w dane miejsce w czasie rzeczywistym. Zresztą zbierać przedmioty może za nas ognik wyuczony. Samo bieganie postaci jest znacznie szybsze nawet bez eliksirów szybkości. Dodany celownik do maga i łucznika, gdy gramy myszką. System teleportów umiejscowionych po całej krainie mega wygodny. Ogrom innych ulepszeń w stosunku do tego co mamy w G2NK.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-04-24 22:49:14
25.04.2022 04:30
16.2
pawel1812
62
Generał

Grałeś/oglądałeś gameplay Elexa 2, że masz taki pogląd o Elexie ?
Piranha w czasie tworzenia Gothiców była dosyć sporym studiem(jak na tamte czasy), później z powodów problemów z wydawcą sie zmniejszyli.
Teraz to jest studio mikrob. Według wikipedii 32 pracowników w 2020 roku. I oni cisną jeszcze swój silnik... To jest studio indie, nie ma co porównywać ich produktów z grami AAA, gdzie nad nimi pracuje po co najmniej 10x tyle pracowników ze studia+ 40x tyle spoza studia.
To studio jest wielkości Spidersów (tych od Greedfalla, tak to też drewniana gra), chciałem znaleźć jakieś porównywalnie duże studio z polski, ale te małe by się zdawało studia, mają zadziwiająco duże ekipy zatrudnione. Co oznacza, że pewnie w przyszłości nas sporo polskich gier czeka.
Chociaż zatrudnienie to też nie wszystko. W From Sotware pracuje 330osób, a w Ubisofcie 16tyś.

post wyedytowany przez pawel1812 2022-04-25 04:34:30
25.04.2022 20:34
dzl
16.3
dzl
103
John Yakuza

.. To jest studio indie, nie ma co porównywać ich produktów z grami AAA,

Ale to nie przeszkadza cenić się im jak AAA. Elex na steam 209 zł.

25.04.2022 21:55
16.4
zanonimizowany1366638
8
Konsul

To jest ok 45 euro. AAA sa po 60. Wchodze na Steam a tam jakie glupie LEGO jest 20 zlotych drozsze. I pewnie mozna skonczyc w 10h na 100%.
O konsolach nawet nie mowie bo ceny sa tragiczne, ale jak widac sprzedaz jest ok wiec ludziom nie przeszkadzaja gierki po 70euro/350 zlotych.

post wyedytowany przez zanonimizowany1366638 2022-04-25 21:58:39
24.04.2022 17:49
xDanStax v2
17
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
xDanStax v2
19
Pretorianin
Image

Trzymaj, zapomniałeś ------------->

24.04.2022 20:43
Kaniehto
17.1
Kaniehto
62
Generał

które robią copy/paste, a my się cieszymy

24.04.2022 20:54
Domin922
17.2
3
Domin922
60
Generał

Kaniehto Przecież masa ludzi się cieszy grając w Origins, Odyssey albo Valhallę...

26.04.2022 01:47
17.3
kaagular
79
Generał

Ale nie wypada tego napisać, że w copy pasty Ubi gra wincyj niż w copy pasty jakiś FS czy innych takich. Tak samo jak nie wypada napisać, że z copy pasty Ubi cieszy się coraz więcej graczy bo Valhalla to hicior, a to 12 odsłona.

24.04.2022 18:10
18
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
zadymek01
50
Pretorianin

Z Arkane to Panu bardzo nie wyszło/się nie chciało.

"Można, się skradać." ...ODGRZEWANY KOTLET!

I to jeszcze pomimo omówienia tematu pt. "Nacisk na skradanie": z pominięciem 2 gier, ale whatever.

Ww jeszcze, jakoś, ujdzie. Zarzutów wobec Gbx, na podstawie jednej konkretnej serii, nawet nie ma co komentować. Pominięcie Blizzard Ent. dyskredytuje wszystkie.

24.04.2022 18:30
Maniek9012
18.1
Maniek9012
68
Pivot to Profit

Z Arkane to właśnie wyszło wszyscy podniecali się Deathloop, a to tak naprawdę to było Dishonored 2.5 tylko bez konsekwencji w zabijaniu osób, naprawdę nic ciekawego ta gra nie pokazała.

24.04.2022 18:39
😐
18.2
zadymek01
50
Pretorianin

Maniek9012
OK, 2 (słownie: dwie) gry mają coś za dużo ze sobą wspólnego.
Machnij Pan artykuł!

24.04.2022 18:58
😂
18.3
tadek[5]
223
pięć

No przy Arkane się uśmiałem. Szczególnie przy widoku FPP.

24.04.2022 19:07
Mr. JaQb
19
odpowiedz
1 odpowiedź
Mr. JaQb
110
Legend

Tym bardziej należy zwrócić uwagę na fakt, że o koronę studia Playground Games spróbuje w tym roku powalczyć zespół Kylotonn, który pracuje nad Test Drive Unlimited: Solar Crown.

No i właśnie dlatego Playground od 2012 roku klepie odgrzewanego kotleta, po prostu nikt nie potrafi podjąć rękawicy, TDU3 tworzy studio znane ze średniaków, które nigdy nie stworzyło jeszcze żadnej większej gry. Niestety, póki nie ma na tym polu żadnej walki, to każda kolejna odsłona Horizon będzie do złudzenia przypominać poprzednią. I to jest bardzo przykre, bo akurat TDU się należy solidna kontynuacja, Eden Games 15 lat temu potrafiło dokonać rzeczy, które twórcom Horizon się do dzisiaj nie udały.

25.04.2022 09:21
sasuke284
19.1
sasuke284
87
Fleshless

Aktualnie to ostatnie 3 części wrc wypadły bardzo dobrze i sporo osób uznało że są nawet lepsze od dirta rally 2.0 więc jest nadzieja że po tylu latach pracy i tdusc wyjdzie dobrze, albo sie postarają i osiągną sukces czego są świadomi, albo nie i tylko zmarnują swój czas i kase, zobaczymy z czasem.

24.04.2022 19:42
20
odpowiedz
Marcel1123987
18
Legionista

A Giants Software? Ich symulatory są do siebie podobne lecz wciąż się w nie przyjemnie gra i wiele osób go kupuje.

24.04.2022 19:56
21
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1370352
6
Pretorianin

Baldurs i Divinity? o0

24.04.2022 20:47
ogislav
21.1
1
ogislav
28
Centurion

W poprzednie Baldury nigdy nie grałem, ale w trójkę zagram na pewno, właśnie przez to, że Larian zaimplementuje swój system walki.
Chociaż wyobrażam sobie, że fajni serii na pewno nie podzielają mojego optymizmu.

24.04.2022 20:53
Domin922
😁
22
1
odpowiedz
1 odpowiedź
Domin922
60
Generał

Czytając tytuł od razu pomyślałem ''pewnie na pierwszym miejscu będzie Ubisoft i EA z Fifą'' a tu ani tego ani tego nawet nie ma, za to mamy takie bezsensowne przykłady jak Larian czy Arkane. Swoją drogą Beyond Divinity to większa kalka Divine Divinity (tylko gorsza) niż D:OS 2 jest kalką D:OS 1 lub BG 3 kalką D:OS 2.

Mam wrażenie że autor trolluje tym artykułem :P

25.04.2022 19:05
22.1
Daweon
41
Chorąży

Warto wspomnieć jeszcze o Divinity Dragon Commander i Divinity 2, które są jeszcze inne niż wspomniane przez Ciebie tytuły od Lariana. Akurat to studio jest całkiem kreatywne i tylko trzy ostatnie tytuły są zbliżone do siebie w kwestii mechaniki.

24.04.2022 21:17
wytrawny_troll
23
1
odpowiedz
wytrawny_troll
84
Exactor

Łapka w dół za bezsensowne pierdy. TVN24 bez komentarza:-) Może lepiej zatrudnić kurę co głośno gdaka:-)

post wyedytowany przez wytrawny_troll 2022-04-24 21:21:48
24.04.2022 21:45
Persecuted
24
2
odpowiedz
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Taka prawda, ludzie lubią pluć na Ubisoft, a w rzeczywistości praktycznie cały segment AAA tak wygląda i ta lista mogłaby być dużo dłuższa...

24.04.2022 22:06
25
odpowiedz
1 odpowiedź
Punk_Salami
36
Pretorianin

Brak ubisoft i rockstar gdzie każda odsłona GTA oferuję porządny symulator skoku na bank, oraz far cry gdzie archetyp rozgrywki się nie zmienił od 15 lat.

25.04.2022 09:27
sasuke284
25.1
sasuke284
87
Fleshless

Far cry 3 wyszedł 10 lat temu więc od 10 lat sie far crye nie zmieniły a nie od 15
Między fc2 a fc3 zmieniło sie multum rzeczy, nawet samo podejście do rozgrywki, gdzie fc2 jest wolniejsze i bardziej realistyczne od fc3

25.04.2022 00:17
Aedan92
26
odpowiedz
Aedan92
28
Chorąży

Pisząc takie artykuły obraża się prawdziwego gracza. Potwarz. Powinni zjeść autora w komentarzach

25.04.2022 08:40
27
odpowiedz
Vestibor
10
Legionista

nie kurła, nie dobrze

25.04.2022 09:22
28
odpowiedz
1 odpowiedź
Wenlok
29
Centurion

Dziwna jakaś lista. Kogoś miałoby dziwić, że kolejne części Halo, Gearsów czy innych Borderlandsów są do siebie bardzo podobne? Naturalnym jest, że gry z jednej serii są do siebie podobne i kopiują wiele elementów. Równie dobrze można by było wrzucić niemal wszystkie istniejące serie gier na świecie.

26.04.2022 09:46
TyGadzieTy
😐
28.1
TyGadzieTy
26
Pretorianin

No właśnie też się dziwię, mam wrażenie że autor nie przemyślał do końca tego artykułu, bo o ile rozumiem zamysł, który mógł być zainspirowany From Software, którzy kopiują i wszystkie swoje mechaniki do nowych IP przez co są one do siebie bardzo podobne, tak samo zresztą jak to robią Piranha czy od biedy zaliczyć można te Arkane... Ale wrzucanie tutaj Gearbox czy Playground? Za to że tworzą tylko jedno IP? Dlaczego w takim wypadku nie ma ND (których gry znów mechanicznie są bardzo do siebie podobne) albo co z Ubisoft który przerzuca popularne mechaniki na wszystkie swoje IP i równie dobrze taki Watch Dogs może być określany mianem Assassina w przyszłości. A już przykład z Nintendo i podkreślenie The Legend of Zelda już w ogóle do mnie nie przemawia, bo tutaj mamy element wspólny tych gier w postaci "rozwój bohatera przez zbieranie ekwipunku" no faktycznie recykling pełną gębą.

25.04.2022 10:11
29
odpowiedz
2 odpowiedzi
Swiru01
32
Centurion

A to nie jest tak, że jak kupiłem Civilization 1, a potem Civilization 2 i tak dalej to się spodziewam, tego że podstawy rozgrywki będą takie same? Myślałem, że kolejne części gier polegają na tym, że są podobne.
Autor próbuje forsować rozwiązanie, że np, Civ1 było udaną strategią, podobała ise i dobrze sprzedała, to w takim razie powinno powstać Civ2 jako izometryczne RPG, później Civ3 jako FPS, Civ4 RTS, CIV5 Action RPG i docieramy do CIV6 Soulslike xD

25.04.2022 10:45
martekrpg
29.1
martekrpg
88
Pretorianin

W moim odczuciu w Civ 5 i 6 gra się kompletnie inaczej. Niektóre mechaniki rozgrywki zostały kompletnie wyrzucone i zastąpione, sam feeling gry też jest po prostu inny.
To nie jest jakaś odosobniona opinia - wystarczy poczytać zdania fanów serii albo sprawdzić ile osób tak na prawdę wciąż gra w starszą odsłonę.

25.04.2022 12:48
Persecuted
29.2
1
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

martekrpg

To jest dość oczywiste dla ludzi ogarniających coś więcej, niż tylko durne hasełka zasłyszane w Internecie. Seria Total War to też niby ciągle to samo serwowane już od 22 lat, ale łatwo można sobie wygooglować jak bardzo rozbieżne bywają opinie fanów na temat poszczególnych odsłon. Jedne dorobiły się statusu kultowych, inne nazywane są niegrywalnym chłamem (choć nie każdy się z tym zgadza, np. jedną z moich ulubionych części jest powszechnie pogardzany przez społeczność ToB). Na logikę, gdyby wszystkie gry z tej serii rzeczywiście były do siebie tak podobne, to takie sytuacje nie miałyby miejsca, a jednak są normą. Czasem diabeł tkwi w szczegółach i jeden nowy system potrafi zupełnie przetasować rozgrywkę (na lepsze albo gorsze).

post wyedytowany przez Persecuted 2022-04-25 12:49:19
25.04.2022 12:25
30
2
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1370713
3
Junior

Huberciku, a gdzie ty Ubisoft zgubiłeś?

25.04.2022 12:41
Persecuted
30.1
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

A przeczytałeś tezę felietonu? Chodzi o serie, które są oklaskiwane mimo swojej wtórności (gracze wręcz oczekują od nich więcej tego samego), a Ubisoft należy do grona tych producentów, którzy za wtórność są regularnie opluwani, choć de facto robią dokładnie to samo co wszyscy inni...

25.04.2022 13:11
31
1
odpowiedz
zanonimizowany1370713
3
Junior

Tacy artyści jaka jest publiczność, skoro powstaje kolejna odsłona z cyklu Assassin's Creed i ludzie ją kupują to chyba sygnał dla producenta że można dalej trwać w tym samym bo i tak to się sprzeda mimo jęków i stęków, może i są jak to nazwałeś regularnie opluwani za wtórność ale ta wtórność się ludziom podoba skoro powstaje kolejna odsłona assassina

25.04.2022 20:31
dzl
32
odpowiedz
dzl
103
John Yakuza

Piranha Bytes zdecydowanie.

Już pomijam kwestie mechanik i techniczną, ale każda ich gra robiona jest na to samo kopyto. od drugiego Gothica

Zmienią setting, fabułę, postacie, ale od początku gry do jej końca schemat wygląda identycznie. Budzisz się jako nikt/odebrano Ci w jakiś sposób moce. Żadna frakcja nie chce Cię wpuścić i musisz robić durne fetch questy "przeżuć dwa kopce gnoju widłami graczu".
Wpuszczają Cię do miasta. Latasz z jednego końca mapy do drugiego robiąc więcej nijakich zadań by piąć się w hierarchii. Spotykasz kogoś ważnego.
Uuuuuu.... nad światem wisi "wielkie zagrożenie". Pogadaj z innymi frakcjami (więcej łażenia), Finałowa konfrontacja (oczywiście bez żadnego polotu) z nijakim bossem. Przepowiednia jeszcze większego zła w sequelu.

Sorry, ale oni robią jeszcze większy recykling niż Ubisoft.

25.04.2022 22:54
33
odpowiedz
wcogram
159
Generał

Jak to się stało, że nie wymieniliście Acti/Blizzard/MS czyli COD i EA/DICE i BF.

26.04.2022 01:55
34
odpowiedz
1 odpowiedź
kaagular
79
Generał

Co tu się dzieje z tymi artykułami. Taką listę trzeba zacząć od Ubi, które ma hurtownie odgrzewanych kotletów, które są UWIELBIANE przez graczy.
Dalej EA z Fifą, jak można pominąć chyba absolutny wzór copy pasty, która jest jedną z najpopularniejszych gier w ogóle. Ale EA ma jeszcze w rękawie asa copy pasty - SIMSY (słyszał autor o takiej niszowej mikro giereczce, której nikt nie lubi?).
Rockstar z GTA to kolejny przykład szalenie popularnej i z resztą pierwszorzędnej copy pasty (6 odsłon).

27.04.2022 20:15
Buggi
34.1
Buggi
77
Generał

Simsy co najmniej do trzeciej części za każdym razem znacząco rozwijały mechanikę. A ostatnia wyszła 8 lat temu więc nie wiem co mają kopiować, skoro nie powstają kolejne edycje.

post wyedytowany przez Buggi 2022-04-27 20:15:25
26.04.2022 08:58
elathir
35
1
odpowiedz
elathir
103
Czymże jest nuda?

Ludzie, wyście w ogóle czytali artykuł czy tylko przejrzeliście listę gier?

Przecież jak wół stoi napisane, a i z treści wynika, że chodzi o sytuacje, w których ten model się sprawdza, a więc Ubi czy EA nie ma siła rzeczy, bo tam to się przestało sprawdzać i wszyscy na to narzekamy. W treści są twórcy, którzy choć też to robią, to robią to w ten sposób, że gracze są koniec końców zadowoleni i nawet nie zauważają wtórności.

Ciekaw jestem tylko czemu na liście nie ma NG, bo w ich gry tez gra się tak samo i czy autor tego nie zauważył, czy tez uznał, że to ta sama kategoria co Ubi czy EA?

Publicystyka Kopiuj i wklejaj mi jeszcze - 12 studiów, które robią copy/paste, a my się cieszymy