Kilka lat temu (w 2014 r.) podpisałem umowę z Vectrą. Kwota do zapłaty co miesiąc wynosiła wówczas 79,80 pln za pakiet około 150 kanałów ( w tym 30 w HD czy jakoś tak). I umowę na dokładnie taką kwotę podpisałem, ani grosza więcej. Myliłem się. Wiosną 2020 r. Vectra po cichu podniosła wysokość opłaty na 84,80 pln. Początkowo gdy zobaczyłem jakąś niedopłatę na moim koncie pomyślałem że to pomyłka ale gdy zadzwoniłem na infolinię żeby wyjaśnić konsultantka powiedziała mi że ostatnio była podwyżka stąd niedopłata 5 zł na moim koncie i wszystko jest zgodne z ich regulaminem wynoszącym lekko licząc 100 stron napisanych maczkiem:) Ja nie jestem prawnikiem, warto dodać! Ale ok, dopłaciłem te 5 zł jednak już wtedy pomyślałem że to trochę zakrawa na złodziejskie praktyki. Bo po coś jednak tą umowę podpisuję, prawda?
Parę dni temu gdy zalogowałem się na konto znów ujrzałem niedopłatę w wysokości 5 zł. Okazało się to co poprzednio czyli że Vectra ponownie zupełnie po cichutku podniosła wysokość abonamentu. Finalnie więc po dwóch podwyżkach przyfasolonych przez tę złodziejską spółkę płacę zamiast 79,80 to 89,80 czyli 10 pln więcej niż to na co godziłem się podpisując umowę w 2014 r.
Czy takie praktyki są zgodne z regulaminem oraz gdzie mogę się ewentualnie odwołać zgłaszając nieprawidłowość? Bo co to jest? Podpisuję umowę na określoną kwotę którą później bez słowa zmieniają wprowadzając podwyżki. Po co więc jest ta umowa?
Zrezygnowałbym z tv w ogóle bo płacić za ten blok reklamowy blisko stówkę miesięcznie to głupota ale przyzwyczajenie gra rolę i jakoś łyso bez tv gdy wyłączam komputer. Tylko dlatego jeszcze płacę - z przyzwyczajenia.
Dodam że rejon w którym mieszkam obsługuje tylko Vectra; nie ma tu innego operatora więc jeśli nie Vectra to nic innego bo tu nic takiego nie ma. A Vectra zaczęła sobie nie ładnie pogrywać. Po cichu podnoszenie stawek i uważanie to za normalkę, czy ja wiem?
Miał ktoś może podobną sytuację z tą firmą? A może takie kwiatki są u wszystkich operatorów? Ile płacicie miesięcznie za pakiet tv oraz czy kwota którą teraz ja płacę to dużo? Mi się wydaje że jednak 90 pln to dużo...
W 8 lat podniesli ci stawke o 10pln miesiecznie i tak sie zagotowales... wow
Tak, jest to legalne. Przy zmianach cen masz prawo odstapic od umowy. Nigdzie na pewno nie masz zapisu ze beda swiadczyc dane uslugi w danej cenie do konca zycia. Oni moga to zmienic, ty mozesz zrezygnowac bez konsekwencji
Sprawdź ulotki w swoim miejscu zamieszkania, jak płacisz więcej jako stały klient to możesz spróbować zrezygnować i podpisać nową umowę. Przez brak konkurencji masz dość kiepską sytuację, bo może być drogo i nic z tym nie zrobisz
W 8 lat podniesli ci stawke o 10pln miesiecznie i tak sie zagotowales... wow
Przecież to jest ten koleś, co się zagotował że dostał smsa z alertem RCB i nasmarował żale na A4.
Nie masz w umowie stałej kwoty.
Oni zawsze (email, ulotka, sms, panel klienta i tym podobne) informują o podwyżce. Zazwyczaj to w Twoim interesie jest zorientować się gdzie, ich tylko to, by dostarczyć.
Jak ktoś wyżej napisał, to masz prawo przy każdej takiej zmianie odstąpić od umowy. Jeśli tego nie zrobisz i dalej korzystasz z usług, to zgadzasz się na nowe warunki.
W momencie, gdy podnoszą opłatę, powinieneś zostać poinformowany, że zmieniają się warunki umowy i masz bodajże 14 dni na wypowiedzenie umowy bez żadnych konsekwencji. Jeśli tego nie zrobisz to tak jakbyś akceptował podwyżkę.
Skoro umowe podpisywal w 2014 pewnie tez przeszla na czas nieokreslony czyli obydwie strony moga zerwac w ciagu 30 dni nawet zmiany warunkow.
Tak, jeśli jest na czas nieokreślony to jest tak jak mówisz.
luki431 nigdzie nie pisal o podpisywaniu, przedluzaniu umowy pozniej wiec nawet to ostrzezenie mogloby sie nie pojawic tylko rozwiazanie po 30 dniach. Vectra akurat wysyla informacje o zwiekszeniu kosztow, jakosci uslugi wlasnie do osob z starymi umowami ktore nie byly przedluzane z tego co dobrze pamietam.
Troll czy ignorant? Przeciez masz informacje w umowie o przejsciu na czas nieokreslony, to jak zrywanie umowy o prace, ty mozesz rzucic wypowiedzeniem ale pracodawca tez.
Zawsze mozesz zrezygnowac z telewizji, wziac internet LTE albo Play stacjonarny (oni chyb maja oferte za 30-50 zlotych samego internetu po kablach vectry).
Nie wiem pod jakim kamieniem siedział autor ale temat znany od dawna i wałkowany w necie przy nie jednej okazji.
https://www.telepolis.pl/wiadomosci/taryfy-promocje-uslugi/vectra-podwyzsza-ceny-internetu-mozna-rozwiazac-umowe
Bo siedzisz na umowie na czas nieokreślony, stąd ciągłe zmiany. W UPC podobnie
https://istotne.pl/boleslawiec/wiadomosc/Zmr/masz-internet-lub-telewizje-z-upc-przeczytaj-to-wazne
z Netem 300 trzeba dać obecnie te 100 zł z dobrym dekoderem czy to Vectra czy UPC. Ja płace ponad 100 [dwa TV] ale chciałbym z Vectry przejść na UPC jak wejdą u mnie, ze względu na dekoder Horizon
Przecież to jest ten koleś, co się zagotował że dostał smsa z alertem RCB i nasmarował żale na A4.
Nie pisz z jakiegoś dziwnego klona przyjacielu bo ja nie wiem kto ty, rozumiesz? Z widmem mam rozmawiać. Chyba że się czegoś obawiasz? To powiedz, pomożemy. Tak, zagotowałem się bo nękać przypadkowe numery ostrzeżeniami przed padającym deszczem lub wiejącym wiatrem to zwykłe chamstwo żeby nie powiedzieć gnojstwo. Dlatego się zagotowałem jak to określiłeś ale teraz już od dobrego ponad miesiąca nie "gotuje się" tylko wyjmuje kartę sim z telefonu i jestem wolnym od tego typu śmieci człowiekiem. Zatem nie gotuje się tylko pozwalam takim syfom rozsyłanym taśmowo z rządowych numerów iść w nicość. Niech nękają tego typu rzeczami tych którzy na to pozwalają. Ja nie pozwalam!
A co tamten temat ma wspólnego z tym teraz który napisałem, że zapytam? Po co ty to wywlekasz i to w całkowicie innym wątku oraz z jakiegoś dziwnego klona? Nie rozumiem co niektórych.
W 8 lat podniesli ci stawke o 10pln miesiecznie i tak sie zagotowales... wow
Tu 10 pln, tam gdzieś znowu 10 i zbiera się niezła sumka. A mam się cieszyć? To sugerujesz? Nie widzisz co się dzieje z cenami, tak źle jeszcze nigdy nie było; w sensie że tak drogo. Poszedłem dziś do Żabki, kupiłem 2 zgrzewki wody, kilka lodów, 2 puszki orzeszków ziemnych oraz kilka puszek Pepsi i zapłaciłem prawie 130 zł. Mam się więc cieszyć że jeszcze opłatę za telewizję mi cichaczem podniesiono dając jak mówisz możliwość nie zgodzenia się z taką opłatą i zrezygnowania z telewizji. To rzeczywiście "wybór" mi dali. Złodziejstwo tu się szerzy. To co na zachodzie kosztuje jakieś grosze to w PL ponauczali się wyciągać za podstawowe rzeczy duże pieniądze.
Tak, zagotowałem się bo nękać przypadkowe numery ostrzeżeniami przed padającym deszczem lub wiejącym wiatrem to zwykłe chamstwo żeby nie powiedzieć gnojstwo.
A gdy przysłali ostrzeżenia przed wichurą z poniższego filmu (nagranie pochodzi z lutego tego roku) to też nazwiesz to chamstwem? Zginął wtedy operator dźwigu.
https://www.youtube.com/watch?v=nlGn6jwSTp0
No jak się kupuje "kilka lodów, 2 puszki orzeszków ziemnych oraz kilka puszek Peps" i to W ŻABCE, to ja się nie dziwię, ze stówa pęka :D
RCB to się dodaje po prostu na czarną listę w appce SMS ... :P
A nie dziwisz się, że tak jest w każdym sklepie? Wychodzisz z dowolnego sklepu z kilkoma drobiazgami, a stówy nie ma. W starszych wersjach Androida RCB nie da się zablokować.
To nie umiesz wypowiedzieć umowy ? U mnie jak się kończyła umowa w Upc i proponowali mi warunki gorsze niż dla nowych to pisałem wypowiedzenie i za 2-3 dni dzwonił pan z działu utrzymania klienta i proponował nowe oferty i tak mam sobie dekoder horizon , ponad 130 kanałów i neta 150 Mbps za 55 zł i więcej mi nie potrzeba :)
To samo miałem w Multimedia: płaciłem 95zł za prawie pełny pakiet telewizji (z Eleven Sports, bez tylko Canal+) i internet 120Mbps. Kończyła się umowa, poszedłem przedłużyć, okazało się że teraz za podobny pakiet, tylko z netem 150Mbps musiałbym bulić prawie 120zł. No to mówię że zabieram zabawki i idę do domu, wypowiadam umowę. Nie minął tydzień, dostałem telefon z ofertą za 99zł i internetem 300Mbps.
O swoje interesy trzeba dbać drogi OP, nie licz że operatorzy zrobią to za Ciebie :)
Ja też od wielu lat mam telewizję oraz internet w Multimedii (która niedawno została wchłonięta właśnie przez Vectrę). Nie wiem ile dokładnie płacę, ale na pewno gdzieś około 170zł. I tak, ciągłe podwyżki są na porządku dziennym. Najgorsze jest to, że stałych klientów mają gdzieś, a dla nowych dają różnorakie promocje. A alternatywy żadnej nie mam (a mieszkam w blisko 200 tysięcznym mieście)...
Podobną rzecz mam z hostingiem na którym od niemal 4 lat trzymam swoje forum. Na głównej stronie napisali: "stałe ceny!", podczas gdy już kilkukrotnie podwyższali cenę za swoją usługę. Tak że jest to normalna rzecz z tym podnoszeniem opłaty i trzeba się do tego niestety przyzwyczaić.
Łobuzy podnieśli opłatę o 7 zł w czasie umowy nie powiadając mnie ani e mail ani SMS ani listownie
Nie jest zgodne z prawem, aby operator zmieniał warunki umowy bez powiadomienia klienta lub uzyskania jego zgody. W przypadku Twojej sytuacji, Vectra powinna powiadomić Cię o planowanej podwyżce ceny przed jej wprowadzeniem i uzyskać Twoją zgodę na nią. Możesz skontaktować się z biurem obsługi klienta Vectry i zapytać o podstawy prawne wprowadzenia podwyżki oraz o możliwość odwołania się od niej. Możesz również zgłosić swoje obawy do Urzędu Komunikacji Elektronicznej, który jest organem nadzorującym operatorów telekomunikacyjnych w Polsce.
Co do ceny, która teraz płacisz, to zależy to od pakietu kanałów i usług, które otrzymujesz. Możesz porównać ceny z ofertami innych operatorów w swojej okolicy, aby ocenić, czy cena jest konkurencyjna. Jednak biorąc pod uwagę, że jest to pakiet telewizyjny z około 150 kanałami, w tym 30 w HD, cena 89,80 zł wydaje się dość przystępna.