No Man's Sky opanowali piraci; aktualizacja Outlaws trafiła do gry
Piraci coś często mnie atakują na planecie aż przy budynkach nie idzie nic poeksplorować bo co chwila komunikat o ataku...Nie wiem czy tak ma być czy błąd jakiś ale jest to irytujące.
Wiedziałem, że jednak nowa aktualizacja do NMS.
Czekam już na swoje pierwsze rajdy, arrrgh.
Warto kupować? Ze 3 lata temu grałem na PS4, bardzo uciążliwy był stuttering podczas przemieszczania się po planetach. Ponadto po kilkunastu godzinach gra robiła się nudna, bo nawet budowanie bazy nie miało zbytnio sensu. Próbowałem kilka miesięcy temu pograć przez Game Passa, ale stuttering który doświadczyłem na konsoli o dziwo jest też na PC i skutecznie zniechęcił mnie do gry. Ponoć problemem jest to że gra nie wykorzystuje wszystkich rdzeni procesora, i potrzebna jest ręczna edycja pliku , na co Microsoft nie pozwala. Miał ktoś taki przypadek?
Zainwestuj w lepszą kartę grafiki. Bywa ,że przycina. Wytarczy przeładować zapis problem znika.
Nie no, GTX 970 potworem nie jest ale na pewno te przycinki nie są z jego winy. Zmiana ustawień graficznych mocno wpływa na ilość klatek, ale stuttering pozostaje taki sam na niskich i wysokich ustawieniach. Gra była zainstalowana na SSD, pamięci też wystarczająco bo 16 GB RAMu. I5 4690K wykręcony na 4,4 GHz, z tego co widzę w internecie niema najmniejszych problemów z tą grą. Generalnie czytałem trochę po forach i to nie jest rzadki problem. Ludzie mieli takie problemy na topowych konfiguracjach. Rozwiązań też jest mnóstwo ale u mnie nic nie zadziałało, a niektórych po prostu nie mogłem sprawdzić bo trzeba było edytować pliki konfiguracyjne, co w przypadku gier ze sklepu Microsoftu jest niemożliwe.
W ciągu ostatniego roku pojawiły się tylko dwa nagrania na YT z nagraniem z gry, które wspominają o stutteringu. Jedno jest poświęcone zachwytom nad zachowaniem się chmur, a drugie faktycznie przedstawia zacinanie się gry, jednak autor napisał po czasie w komentarzu, że wyjście do pulpitu i powrót do gry naprawił problem.
Obawiam się, że problem leży po Twojej stronie. Kilka miesięcy temu też grałem przez GP i było wszystko okej. Może zapisz ustawienia biosu (parametry OC, które masz itp) i przywróć domyślne? Podkręcałeś pamięć RAM? OC karty graficznej? Problem występuje w innych tytułach? Może ściągnij jakiś nowy tytuł z serii AC i odpal benchmarka, a następnie zerknij na YT, jak chodzi ten sam benchmark u kogoś, z podobną kartą/prockiem? Nie patrz tyle na wyniki, co zwróć uwagę, czy też przycina w tych samych momentach, czy częściej/rzadziej?
Szkoda, że nie możesz pograć w ten tytuł komfortowo, bo gra daje masę zabawy.
Nie próbowałem przywracać domyślnych ustawień OC, ale wątpie czy to by mogło pomóc. Po za procesorem nic nie podkręcałem. Wątpię czy to mój komputer jest w tym przypadku winowajcom. Grałem na nim w AC: Odyssey i AC: Valhalla i nie miałem problemu z stutteringiem, choć uruchamiałem je jeszcze na starym dysku HDD. Chyba będę musiał wypłynąć na zatokę i pobawić się trochę z grą, a nuż uda mi się coś zdziałać i będę mógł bez obaw kupić.
Na upartego też mógłbym grać, ale raczej nie czerpałbym z takiej rozgrywki przyjemności.
Bardzo możliwe, że masz rację i nie ma tutaj związku pomiędzy OC sprzętu a stabilnością gry. Chociaż z drugiej strony miałem swego czasu problem z Cyberpunk 2077, nawet pisałem o nim na tym portalu. Podałem masę szczegółowych danych, niestety żadnej odpowiedzi i rozwiązania.
Problem polegał na tym, że CP2077 po jakimś czasie gry albo wywalał mi się do pulpitu, albo nawet nie uruchamiał się wcale. Wcześniej wszystko działało bez zarzutu. Próbowałem wszystkiego i nic. Opierałem się też na tym, że każdy inny tytuł działał doskonale, a wszelkie syntetyczne testy obciążeniowe nie generowały błędów. Jak miałem więcej czasu, to zapisałem wszelkie efekty moich prac i po kolei, krok po kroku, odhaczałem nawet najmniej prawdopodobne części, które nie działały na domyślnych ustawieniach.
Obniżyłem też taktowanie pamięci RAM o 100Mhz (albo podwyższyłem timing z cl16 na cl17, nie pamiętam dokładnie) i... Cyberpunk działał! Nie wywalał! Dodam, że pamięci wcześniej przechodziły testy poza systemem Windows z użyciem programu MemTest86, a wersja gry, która się wywalała i na której "pracowałem" sporo czasu nie miała prawa ulec zmianie, bo zrobiłem jej kopię i na niej bazowałem. Tak więc... czasami dzieją się rzeczy, o których nie śniło się filozofom. :D
Zrobiłem tak jak mówiłem, pobrałem pirata i trochę się pobawiłem. Niestety bez żadnych efektów. Wygląda to tak że mam 60 FPS, przemieszczam się po planecie i co kilka sekund występują chwilowe ale gwałtowne spadki nawet do wartości kilku klatek. W trakcie tego zużycie CPU podskakuje z 50-70% do 100%. Procesor nie jest za słaby bo ludzie na I5 4690k grają w NMS bez najmniejszych problemów. Mój egzemplarz też raczej nie jest wadliwy bo tak jak pisałem, nawet w nowszych AC które przecież lubią CPU taki problem nie występował. OC również nie ponosi za to winy bo sprawdzałem na wartościach podstawowych.
Hm... Interesujący przypadek. Może załóż wątek o tym na forum gry-online? Tutaj, poza mną i Tobą, raczej nikt nie zagląda.
1. Jaki masz antywirus? Może spróbuj dodać folder z grą do wyjątków, aby antywirus tam nie zaglądał + plik .exe tej gry też do wyjątków? A jak nie pomoże, to dodatkowo wyłączyć go na np. 5-10 minut i wtedy odpalić grę?
2. Uruchomić menadżer zadań, następnie w zakładce "uruchamianie" wyłączyć praktycznie wszystko poza antywirusem i uruchomić kompa ponownie, spróbować, czy gra zatrybi poprawnie?
3. Wpisać na pasku start "poł" i wyskoczy "wyświetl połączenia sieciowe", następnie klikasz kartę sieciową, z której korzystać PPM i wybierasz "wyłącz"? W ten sam sposób potem włączysz.
4. Wpisać na pasku start "nvidia" i powinno wyskoczyć "NVIDIA control panel", następnie Zarządzanie ustawieniami 3D -> zakładka "ustawienia programu" -> "Dodaj" i wskazujesz plik .exe tej gry -> "Maksymalna częstotliwość wyświetlania klatek" i ustawiasz np. 50, jeśli zazwyczaj masz 60 klatek, 40 jeśli masz zazwyczaj 50. I tak dalej.
5. Uruchamiałeś grę w najniższej rozdzielczości w najniższych detalach? Wtedy procesor się poci. Analogicznie możesz ustawić pełne detale i wyższą rozdzielczość niż full hd, np 1440p. Odpowiada za to opcja z panelu nvidia ponownie, ale tym razem zamiast ustawienia programu zostajesz przy zakładce "ustawienia globalne" i tam jest DSR - współczynniki. Wybierasz 1.78x. Zatwierdzasz a w grze ustawiasz rozdzielczość 1440p. Wtedy bardziej poci się i nie nadąża karta graficzna. Nie patrzysz, czy chodzi płynnie, tylko czy nie ma tych spadków.
Nic więcej do głowy mi nie przychodzi, z tych powyższych opcji skorzystałbym na Twoim miejscu, bo w sumie co masz do stracenia prócz czasu? Albo nawet napisać napisać do nich: https://hellogames.zendesk.com/hc/en-us/requests/new
Jeszcze coś takiego znalazłem, chociaż wydaje mi się, że co prawda w ten sposób możesz rozwiązać problem, ale nie poznasz dokładnie jego przyczyny: https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/cw0r3v/guide_no_mans_sky_beyond_v20_fps_stutter_fix/
Jeszcze jedno - jest w tej grze automatyczny zapis postępów? Jeśli tak, to poszukaj w opcjach, czy można go wyłączyć? Kiedyś, w jakiejś grze przy zapisywaniu postępów miałem spadki wydajności. Ewentualnie kliknij PPM na skrócie gry z pulpitu -> zgodność -> zaznacz opcje "Wyłącz optymalizację pełnoekranowe" i jeśli gra nie odpala się z uprawnieniami administratora to daj ptaszek przy "uruchom ten program jako administrator".
Ja podobne przycinki miałem na starym pececie i to praktycznie w każdej grze. Choć teoretycznie większość gier powinno na nim działać bez problemu to się przycinały. Co ciekawe pomogła wymiana chłodzenia ze standardowego na lepsze. W tedy jak próbowałem rozwiązać ten problem to zwiedziłem setki stron i nikt nie umiałem pomóc. W końcu się wkurzyłem i zacząłem myśleć nad nowym pecetem. Pierwsze co kupiłem to właśnie chłodzenie. Jakieś było w tedy moje zdziwienie jak po zamontowaniu chłodzenia (jeszcze do starego peceta) większość gier przestało się zacinać.
Owa gra co prawda dalej się zacinała choć trochę mniej ale w tedy to już była wina słabego procka. Miałem w tedy 4 rdzeniówkę z 4 wątkami, a ta gra jak czytałem potrzebuje procka z 6 rdzeniami. W tedy już zaczyna lepiej działać.