Disco Elysium 2 na Unreal Engine 5? Studio ZA/UM rekrutuje do prac nad nową grą
Porywać się z produkcją gry na silnik który jest wypieczony tak w 1/4 odważne posunięcie.
Tylko niech potem nie marudzą że przez błędy, techniczne babole i wydajność ludzie grę zwracają :D
GL
Jeżeli optymalizacja UE5 obecnie leży to będą robić grę w UE4, a gdy 5 się poprawi to przeniosą projekt na 5.
Grafika w rzucie izometrycznym też potrafi być bardzo szczegółowa i imponująca. Desperados 3, Disco Elysium, Hades, Death’s Door czy odnowione Diablo 2 to pierwsze z brzegu przykłady, jaki mi przychodzą do głowy. Świecenie latarką po lokacjach w DE jest równie radosne i wizualnie ładne co w innych zaawansowanych technicznie grach AAA( jak ktoś lubi to robić, bo ja uwielbiam). Nie odbija się to też na wymaganiach gry, chodzą one dobrze nawet na słabych sprzętach. Rzut izometryczny bywa minusem, kiedy grasz na TV/konsoli i masz sporą przestrzeń do ekranu. Bywa, że wtedy grafika jest nieczytelna i możesz dużo przeoczyć.
I pomyśleć, że w latach 1980-2000 gry 2d wręcz upokarzały wizualnie gry 3d. Dynamiczny rozwój grafiki 3d od 1992 do 2007 roku odwrócił kartę. W każdym razie nadal wiele gatunków gier znacznie lepiej sprawdza się w 2d jak strategie, point & click, drużynowe RPG, platformówki ze względu na wygodę choć i ta w grach 3d przeszła długą drogę przez ostatnie trzy dekady, by dorównać grom 2d, które potrafiły być porównywalnie dopieszczone już ponad 30 lat temu.