Minecraft Preview otrzymał ray tracing na Xbox Series X/S
Ten RayTracing na PC to jest tak dobrze zrobiony że na RTX 3080 bez DLSS w 1440P FPS spada do 40 i chrupie do 30. W grze o prostej grafice zbudowanej z klocków. Wyższy poziom FPSów (60) jestem w stanie osiągnąć w CP2077 ze wszystkimi suwakami RT w prawo pod warunkiem że zmienie grafikę z ULTRA i PSYCHO na Wysokie. (Nieironicznie gram na PSYCHO + ULTRA i RATRAYCING jak najbardziej się da w prawo i osiągam coś między 27-40FPS z średnią FPS 35 w 1440P)
W skrócie olali optymalizację po całości, jest jeszcze jedna sprawa, nie wiadomo o ile to jest optymalizacja a o ile bug, szukałem mojego problemu na reddicie (spodziewałem się raczej 70-100FPS) i trafiłem na wątek w którym była dyskusja o VSYNCU że trzeba go włączyć i wyłączyć ale nie da się tego zrobić z poziomu gry więc trzeba się paprać z plikami konfiguracyjnymi albo pobrać resource packa który dodaje te opcję do menu.
A kiedy wprowadza akcelerację graficzna, zeby tych pikseli nie bylo?
Z tego co pamietam, to ta technologia jest szerzej znana od 1998 roku.
Może czas ustawić rozdzielczość większą jak 640x480 grając na monitorze z rozdzielczością 4k?
Raytracing w MC jest dużo bardziej wymagający niż w CP
Ja pierdziu, ten Mojang… Microsoft za bardzo daje im wolną rękę.
Czym innym jest creative independence, a czym innym zarządzanie first-party z głową. Już dawno powinna być tam pewna restrukturyzacja i wprowadzony jakiś porządek.
Przede wszystkim powinni zacząć pokazywać, że Mojang to faktycznie first-party. Takie Minecraft Dungeons na luzie mogłoby być już na wyłączność dla Xboksa. W 2014 roku zobowiązywali się tylko do Minecrafta. Spin-offy to inna bajka. Licencji do Minecraft: Story Mode nie ogarnęli po upadku Telltale, nie wrzucili tego do XGP. Te dwie nowe gry w uniwersum Minecrafta też pewnie nie będą tylko w ramach ekosystemu Xboksa.
Ponad 600 ludzi, aktualizacje wychodzi rzadko kiedy, komunikacja ze społecznością jest taka sobie. Zastanawiające co tyle osób tam robi. Zakładając, że tak z przynajmniej połowa zajmuje się grą, bo wiadomo że niektórzy siedzą w innych działach (np. merchandising).