Wiedźmin 4 oficjalnie zapowiedziany
Zapowiedź dla inwestorów. Za 10 lat powiedzą, że jednak błędem było tak wczesne ujawnienie projektu.
Ja rozumiem że euforia, ale czemu niektórzy piszą, że będą składać preordery? Zapomnieliście już jaka była premiera Cyberpunka oraz gier z okresu jesieni tamtego roku? : (
"A new saga begins" - to oznacza Wieśka 4? xD
A nie czasem kolejną część z franczyzy?
Bardzo dobrze. Zrobią coś na czym się znają. Ale tego się spodziewaliśmy. Ważniejszą wiadomością jest, że rezygnują z RED Engine, który jakby nie patrzeć w dużej mierze był winowajcą tragicznego stanu Cyberpunka.
Jak dla mnie to bardzo zła wiadomość... RED engine sprawdził się doskonale w pierwszym i drugim Wieśku. Obie gry miały swój charakterystyczny styl i wyróżniały się na tle branży. Ba. Nawet CP77 o ile technicznie ogólnie prezentował się kiepsko to styl graficzny miał świetny.
Niestety informacja o tym, że przerzucili się na zewnętrzny silnik jest dowodem na to iż nie ogarniają swojej własnej technologii (prawdopodobnie ze względu na ciągłe rotacje w składzie zespołu zań odpowiedzialnego) oraz nie mają ochoty jej dalszego rozwijania. A to świadczy bardzo, bardzo źle o przyszłości CP77. Do tej pory miałem trochę nadziei, że (zgodnie z resztą z zapowiedziami) wykorzystają czas po premierze CP77 na solidną przebudowę silnika, uporządkowania technologii i przekształcenia go w narzędzie, które będzie im służyć na lata. Kto wie, może nawet pokusiliby się o "uaktualnienie" next-genowego Wieśka do nowej wersji silnika. Niestety, decyzja o przesiadce na UE dowodzi, że zrobią z CP77 tyle ile wymaga niezbędne minimum ale nie będą go diametralnie przekształcać ponieważ technologia na której jest oparty nie ma przyszłości.
Poza tym mam osobistą urazę do UE. O ile gry potrafią wyglądać na nim faktycznie rewolucyjnie i nieziemsko to jednak wszystkie dzielą pewien plastikowy, jaskrawy styl, który sprawia że całość wygląda po prostu nierealistycznie. Nawet bardzo piękne tytuły pokroju Arkham Knighta, Plague Tale, Hellblade, Fallen Order czy matriksowego dema, zdają się być zanadto podkręcone (jak u ludzi nadużywających reshadów) oraz dość sterylne. Jedyne co tak naprawdę UE robi fenomenalnie to wrażenie filmowości w grach, więc może na tym aspekcie najbardziej zależy REDom...
RED engine sprawdził się doskonale w pierwszym
Ty weź zaczerpnij jakiejś wiedzy zanim coś napiszesz
RED Engine sprawiał mnóstwo problemów REDom, co widać nie tylko przy CP2077, ale było również widać przy premierze trzeciego Wiesia. Czy już nikt nie pamiętał jak ta gra potrafiła być skopana na premierę? Na wielu specyfikacjach pokazując festiwal bugów, złą optymalizację? O konsolach, zwłaszcza PS, nie wspominając.
Jeśli porzucają autorską technologię na rzecz UE mimo haraczu jaki trzeba zapłacić twórcom silnika to coś musi być nie tak z RED Engine.
całość wygląda po prostu nierealistycznie. Nawet bardzo piękne tytuły pokroju Arkham Knighta, Plague Tale, Hellblade, Fallen Order
Te gry nie wyszły na UE5, ciężko opierać opinię o powstającej dopiero grze na porównaniach do gier, które powstały na innym silniku...
A jeśli matriksowe demo wygląda dla Ciebie nierealistycznie to ty może zacznij grać na aparacie fotograficznym ;)
Btw. Wiedźmin 3 wyglądał w jakikolwiek sposób realistycznie?
Z jednym zgadzam się totalnie, że to świadczy bardzo, bardzo źle o przyszłości CP77, bo nie będą rozwijać RED Engine tylko coś tam jeszcze porobią i raczej temat zamkną
Po części się zgadzam z tym co napisałeś. Ale tak jak wspomniałeś w CDP jest od jakiegoś czasu spora rotacja. Tam po prostu nie ma już tych ludzi, którzy zbudowali ten silnik i wiedzą jak on działa i w jaki sposób go ulepszyć. Dlatego w takim przypadku informacja o przesiadce na UE5 to dobra wiadomość bo jest szansa, że następna gra będzie jakoś działać. Support dla UE ze względu na jego popularność jest dość szeroki i można go szukać w zewnętrznych źródłach. W przypadku RED Engine byli zdani sami na siebie.
A przepraszam. Dzięki za zwrócenie uwagi. Chciałem napisać "drugim i trzecim" ale się pomyliłem. Oczywiście, że własny silnik zrobili dopiero na użytek dwójki.
Czy już nikt nie pamiętał jak ta gra potrafiła być skopana na premierę? Premiera premierą, ale po kilku patchach gra chodziła bardzo stabilnie i na pewno nie odbiegała od standardów branży.
Te gry nie wyszły na UE5
Dlatego moje obawy mogą się okazać płonne. Jednak z tego co oglądam zapowiedzi gier już z "piątki" to nadal dostrzegam elementy, które najbardziej mi przeszkadzały w poprzedniej generacji.
A jeśli matriksowe demo wygląda dla Ciebie nierealistycznie to ty może zacznij grać na aparacie fotograficznym ;)
Akurat matriksowe demo jest doskonałym zobrazowaniem tego o czym mówię. Po pierwsze należy mieć na uwadze jak genialnym pomysłem było osadzenie dema w tychże klimatach. Dzięki temu zamiast porównywać demo do rzeczywistości porównywaliśmy je do dobrze nam znanego filmu o bardzo wyraźnej charakterystyce, który w dużej mierze składa się z dość już leciwego CGI. Ponadto nałożono ziarno, bardzo mocny zielony filtr i garść innych postprocesów, które pozwoliły ukryć niedoskonałości. Oczywiście nie zaprzeczam, że samo demo było absolutnie efektowne i wręcz oszałamiające. Tak jak powiedziałem wcześniej - gry na UE5 naprawdę zdają się wyglądać rewolucyjnie. Jednocześnie jednak, takie jest moje wrażenie, pogoń za oszałamiającą grafiką prowadzi do tego, że przesadzają z efektami (zwłaszcza postprocesami) tak jakby chciały zakryć pewne niedoskonałości efekciarstwem. Wiedźmin 3 a nawet Cyberpunk 2077 wygląda gorzej niż taki Matrix czy nowy Hellblade a jednak mi ich stylistyka podoba się bardziej. Obawiam się po prostu, że dominacja UE5 nad autorskimi silnikami doprowadzi do tego, że gry będą przepiękne, ale wszystkie będą wyglądać podobnie...
Btw. Wiedźmin 3 wyglądał w jakikolwiek sposób realistycznie?
j.w. nie chodzi mi o to, że W3 to szczyt graficzny i fotorealizm, ale o to, że stylistyka Wieśka wydaje mi się bardziej naturalna w porównaniu do gier na UE oraz przede wszystkim prezentująca swój własny styl.
Nie znam się specjalnie na silnikach, ale czy styl graficzny nie jest niezależny od tego na jakim silniku działa gra?
Generalnie styl jest kompletnie niezależny od silnika, przynajmniej w przypadku tych uniwersalnych, a takim jest chociażby Unreal, ale jednak widać pewne tendencje, na przykład kiedyś łatwo było zauważyć, które gry korzystały z UE3.
Ale ty wiesz, że zielony filtr jest nieodzownym elementem Matrixowego uniwersum?
Generalnie jest, ale w praktyce przy grach TPP bywa różnie :) A Plague Tale to był chyba jakiś inny silnik, a nie UE?
Tak, A Plague Tale używa autorskiego silnika.
Co za żenujący tytuł...
Wiemy jedynie, że REDzi chcą zrobić pełnoprawne RPG w świecie Wiedźmina, które będzie POCZĄTKIEM NOWEJ SAGI. Praktycznie pierwsza informacja (i niemal jedyna) jaką dostajemy dotyczy tego, że nie będzie to kontynuacja trylogii.
Co robi GOL? WIEDŹMIN 4 ZAPOWIEDZIANY!!!!
CD Projekt RED oficjalnie zapowiedziało czwartą odsłonę cyklu Wiedźmin
A w tekście już opisują jako czwartą odsłonę... Z takim podejściem to powinni napisać że to szósta albo i siódma bo przecież był Gwint, Wojna Krwii, Wiedźmin Moba, Monster Slayer i coś tam jeszcze. Czyli w sumie ósma skoro nadajemy numer każdej grze w świecie wiedźmina.
Przecież na każdej możliwej stronie growej jest dokładnie tak samo napisane - Wiedźmin 4, a nie jakaś gra w uniwersum wiedźmina
Ja nie zapomniałem. Ogrywam od początku na ps5. Czekam na upgrade w3 do ps5.
To coś się zmieniło w kwestii mentalności graczy?
Co z tego że gra wyjdzie za 8 lat? Dajmy logo żeby akcje skoczyły.
Zapowiedź dla inwestorów. Za 10 lat powiedzą, że jednak błędem było tak wczesne ujawnienie projektu.
UE też ciekawy wybór. Brak ludzi - więc wybrali silnik na który łatwiej im będzie zatrudnić ;)
Tak mogą wyglądać gry na UE5 https://www.youtube.com/watch?v=1XWZjTbYYZs
Niby super, a z drugiej strony takie kolory miał często Watch Dogs, no i fajne te szyby błyszczące się słabiej niż słupki pomiędzy nimi :D Do tego wiele bym dał, żeby w nocy było w miastach tak widno i żeby księżyc tak jasno świecił... ;)
IMHO prezentacje dla dewów lepiej pokazywały moc nanite i całej reszty.
Przed Cyberbugiem jakbym przeczytal taka zapowiedz to bym az zakladkał uszami, po Cyberpugu, czytam to i ekscytacji zero.
Zniszczyli calkowicie swoja reputacje, utracili zaufanie i nie wróżę im setek milionów w preorderach.
Ale mi serduszko mocniej zabiło :) Po 2k godzin i 2 platynach Wiedźmin 3 jestem spragniony kolejnej części w tym uniwersum. Z jednej strony cieszę się, że dotrzymują słowa i prawdopodobnie dają spokój Geraltowi i otwierają nową sagę. Ciekawi mnie ten screen. Niby na pierwszy rzut oka wydaje się szkoła kota, ale po dłuższym przypatrzeniu ta głowa bardziej przypomina Rysia.
Tak czy inaczej czekam na nowego Wiedźmina i mimo iż CDP zawiódł w sprawie CP to pewnie pre-order poleci na moją ukochaną serię.
Fajny strzał w oba kolana CP. Taki nokaut.
Cieszy, że wyciągnęli wnioski i nie będą na siłę pchać się w autorski silnik, tylko wykorzystają zewnętrzne rozwiązania. Przy odpowiednim wykorzystaniu UE5 (co powinna zapewnić współpraca z Epiciem) gra powinna działać w normalny sposób, a nie jak przy premierze Cyberpunka. No i mimo wszystko miło, że wracają do sprawdzonych patentów ;)
i każdy developer na tym skorzysta tak jak na Fortnite który wprowadził wiele funcji wbudowanych jak np. woda.
ścisła współpraca rozwojowa sugeruje że CDP będzie "pracował dla" Epica usprawniając ich silnik
Wiesiek 4? To już Cyberbuga naprawili, że zapowiadają nowego Wiedźmina? No chyba nie:)
Jak elden ring? Samouczek ogarnąłeś czy jeszcze nie?
Zapowiadają dlatego żeby poszukać nowych pracowników do UE5. Ciężko jest tworzyć gierkę nie mając odpowiednich ludzi (oczywiscie przeszkolą pewnie tych co na REDEngine są ale już lepiej nowych pozyskać od razu od unreal engine).
Każdą część kocham, mimo że każda okazała się inna. Mam nadzieję, że z "czwórką" będzie tak samo. :)
I cyk, będzie piąta kolekcjonerka w preorderze od CDP.
Pod warunkiem ,że będzie fizyczna wersja na PC. Takie cyfrowe kolekcjonerki są nie wiele warte.
Co?! Ale jazda, dobrzeee budujcie Wieśka! W końcu... Zostawcie tego Cyberpunka w cholerę i zajmijcie się porządnymi rzeczami, brawo!
CDProjekt w końcu nauczył się na błędach Cybperpunka, dla tego właśnie zapowiedział grę, która pewnie nie jest jeszcze nawet we wczesnej fazie planowania, i w najlepszym wypadku pierwsze konkretne info ujrzymy co najmniej za 5 lat.
5lat? Chyba 10 lat i to minimum;)
która pewnie nie jest jeszcze nawet we wczesnej fazie planowania
Myślę, że jest już od dawna. Dlatego pewnie tyle im zeszło naprawienia CP oraz wydanie patcha pod next-geny bo zajmowała się tym pewnie specjalnie oddelegowana część zespołu.
Unreal Engine 5?
Czyli co, będzie tylko dostępny na EGS i ewentualnie GOGu?
Tak w ogóle to są jakieś mody do gier na UE4 czy 5?
Przecież jest wyraźnie napisane, że nie będzie towarem ekskluzywnym, dla Epic Games Store.
są jak jest duże community np. "remastery" GTA ale silnik jest bardzo ciężki do modowania jeśli sam developer gry tego nie umożliwia do tego dochodzi możliwość szyfrowania pików gry kluczami które mogą zmieniać się co update i w tedy staje się to w ogóle nieopłacalne
Cech kota
- Silnik UE5
- Gra będzie dostępna wszędzie (oficjalne info)
https://twitter.com/witchergame/status/1505952264212693002
- Silnik REDengine nadal będzie wykorzystywany min. do produkcji DODATKU do CP2077
Zmiana silnika?
A więc CP2077 jest oficjalnie martwy. Jakiś dodatek (być może) i finito.
Czytaj do końca co piszę na stronie.
Napisane jest że REDengine wciąż będzie wykorzystywany do DODATKU dla CP2077.
Więc CP2077 NIE JEST martwy.
Za nim ruszą prace nad tym czymś minie jeszcze sporo czasu.
Czyli zrobią na nim dodatek czy dwa i koniec. A co ważniejsze, nie ma co się spodziewać żadnych drastycznych zmian w CP77 w przyszłych dodatkach czy aktualizacjach. Skoro wiadomo, że silnik nie będzie wykorzystywany w przyszłości to każda głębsza zmiana w nim jest zwyczajnie nieopłacalna. Tak więc zatkają błędy i dodadzą więcej tego samego w obu dodatkach. Jeśli ktoś się spodziewał przebudowy CP77 przy okazji dodatków to może przestać się łudzić.
Zmieniają silnik bo im ludzi brakuje po ostatnich akcjach.. tani chwyt na znalezienie juniorów
Czy to już 1 kwiecień ?
a oni nie mieli przypadkiem wycofać się z zapowiadania gier na 6 lat przed premierą?
Zapowiedzieli pewnie tylko dlatego żeby móc poszukać osób które zajmują się UE4/UE5 bo cięzko jest tworzyć grę gdy nie ma się do tego ludzi
Oooo <3
Trzeba się będzie naczekać ale Wiedźmin im zawsze się udawał, więc myślę że będzie warto;)
Ciekawe jak im będzie szło na nowym silniku. UE5 robi się bardzo popularny w przyszłych grach.
Czyżby zmierzch autorskich silników? Jakby chodziło o Ubi to nawet bym się ucieszył bo ten ich silnik jest dziadowski
Poki co to capcom chociazby wciaz uzywa jeszcze wlasnego. ich ostatni RE8 wlasnie bazuje na RE Engine. Wiekszość gier EA wciaz bazuje na Frostbite etc... Raczej wątpię że stanie się to prędko, a o tym decyduje zawsze $$$ oraz wewnetrzna duma chlodnych panow w garniturkach w języku korporacyjnym.
Damage control i ratowanie wizerunku.
Ponowne pompowanie banieczki.
Może coś dla inwestorów.
Ciekawe czy silnik przejdzie gruntowne modyfikacje, bo w przeciwnym wypadku czekałby nas wyłącznie patch części trzeciej.
A z drugiej strony, to może być jedynie zapowiedź nowej serii skarpetek.
Sami devowie nic jeszcze w tej kwestii nie kliknęli, a samemu zarządcy Wiedźmin 4 nawet na język nie wskoczył, więc .. i tak 3-4 lata za późno.
Wiedźmin 4 powinien już być na wczoraj, tak naprawdę jeszcze w 2020. Wtedy nawet koniunktura była najbardziej sprzyjająca graniu. Sam Cyberpunk nadal powinien tkwić w produkcji i zaraz zaliczyć swoją premierę.
No nic, są jeszcze inne firmy, bo do tych może dopiero zajrzymy w okolicach 2026/27 roku.
Ciekawe czy silnik przejdzie gruntowne modyfikacje, bo w przeciwnym wypadku czekałby nas wyłącznie patch części trzeciej.
"Jednocześnie ogłoszono, że studio zamiast korzystać z własnego silnika REDengine, będzie bazować na Unreal Engine 5 w ramach „strategicznej współpracy” z Epic Games."
Via Tenor
Znowu przez najbliższe 8 lat będą nas karmili pięknymi zwiastunami, gracze się nakręcą i zamówią preorder, a na końcu się okaże że to gówno w złotym papierku.
I po raz kolejny CD Projekt popełnia ten sam błąd jak w przypadku Cyberpunka. Zapowiadają grę PRZED rozpoczęciem zaawansowanych prac nad grą tworząc w tym przypadku sztuczny "hype". Po nieudanej premierze Cyberpunka, zarzekali się, że już tak nie będą tak robić, ale jak widać przeczą sami sobie.
W 2013 roku pokazali więcej cyberpunka niż w 2022 roku wiedźmina 4
Medalion Gryfa. Czyli pewnie będziemy mieli zupełnie nowych bohaterów w innej szkole wiedźminów.
Przecież to jest wiadome od dawna. Trylogia Geralta się zakończyła, nie mogli go umieścić po raz kolejny a wstawianie czegokolwiek między książkowe wydarzenia mija się z celem.
Czyżby już całkowicie zrezygnowali z DLC do Cyberpunka i przerzucili całą siłę roboczą na Wiedźmina?
Swoją drogą przesiadka na UE5, to świetny ruch. Podejrzewam, że 90% osób związanych z gamedevem miało do czynienia z silnikiem Epica, więc nowe osoby dołączające do studia, nie będą musiały od zera uczyć się go, tak jak to było w przypadku RedEngine'a, który sam w sobie był trudnym silnikiem do ogarnięcia, zwłaszcza, że większość programistów którzy odpowiadali za jego stworzenie, prawdopodobnie już nie pracuje z CD Projekcie.
Jednocześnie ogłoszono, że studio zamiast korzystać z własnego silnika REDengine, będzie bazować na Unreal Engine 5
i tym samym przedłużyli żywotność gry o jakieś 10 lat jak nie więcej ;) bardzo dobry ruch
I znaleźli tanich nowych gamedeveloperów bo łatwiej im będzie z tym silnikiem
Dobry News już nie mogę się doczekać , tylko żeby tego nie spaprali. Polska górą !
To, że wiedźminy będą na unreal engine tylko potwierdza, że nowy Red Engine to klapa - cyberpunk też to potwierdza
Wydaje mi się że im uciekło większość wiedzy na temat tego silnika jak ludzie poodchodzili po klapie CP2077
Wreszcie dodadzą pościgi policyjne ;) wio! Płotka!! Szkoda tego redengina, ale cóż przetrwa najlepiej dostosowany ;)
Szczerze, nie spodziewałem że to kiedykolwiek nastąpi. Znacznie bardziej bym się spodziewał zapowiedzi drugiej częsci Cyberpunka 2077. Myślałem, że ta marka będzie teraz czołową dla studia CD Projekt RED. Ale bardzo cieszy mnie ta wiadomość, gdyż wiem że jakość kolejnej części Wiedźmina, na pewno będzie wyrażnie lepsza niż Cyberpunka 2077. Na Wiedźminie studio się po prostu zna. Bardzo byłbym szczęśliwy, gdyby to Ciri zastąpiła Geralta jako główną postać, skoro ma to być Nowa Saga, swoisty restart serii. Tworzenie własnej postaci w kreatorze, jakoś dla mnie, do tej serii, nie przemawiałoby.
Odnośnie serii Wiedźmin ufam redom, w3 to dla mnie dalej jedna z najlepszych growych przeżyć jakie miałem możliwość doświadczyć więc trzymam mocno kciuki żeby i tutaj było podobnie. Osobiście marzy mi się Wiedźmin w czasach po koniunkcji sfer, kiedy istniało wiele szkół wiedźmińskich, byłoby fajnie móc stworzyć własnego wiedźmina i szkolić go w jednej z takich szkół właśnie. Wątek Ciri szczerze powiedziawszy nie przemawiałby do mnie jako pełnoprawna gra o niej, mam nadzieję że podtytuł a New Saga to właśnie całkowicie nowe otwarcie, oderwane od Geralta i czasów w których żył
To teraz klimatyczny trailerek z muzyką Archive w tle i za 6 lat rozczarowanie w innej stylistyce
Wiedziałem że prędzej czy później to nastąpi, ale nie wiedziałem że tak szybko.
Szkoda jeśli przy tym porzucą Cyberpunk.
Domuru czy to ty?
Otwarty świat z możliwością stworzenia swojego wiedźmina do tego jaka szkoła w tym miejscu zaczynasz i dodatkowo prolog z budową historii bohatera w stylu oddanie go za worek ziemniaków i dalsza edukacja w szkole wiedzminów :) Marzenie podobne mam z Władcą Pierścieni i otwartym światem z rozbudowaniym kreatorem postaci ale to tylko mokre sny :) Słodkich snów życze robaczki :)
z rozbudowaniym kreatorem postaci
z możliwością stworzenia swojego wiedźmina
Jedna z najgorszych rzeczy jakie mogą się przytrafić tej serii.
Racja. Wiedźminy zawsze były nastawione na opowiadanie historii. A żeby opowiedzieć historię trzeba mieć głównego bohatera. I to musi być konkretny bohater z charakterem a nie wykreowana przez gracza niemowa bo scenarzyści muszą wiedzieć czyją historię opowiadają. Kreator postaci jest dobry do Elder Scrollsów gdzie główną atrakcją jest szlajanie się po świecie i wymyślanie własnych przygód. W Wiedźminie zaowocowałoby to tylko nudną i bezpłciową fabułą.
A skąd wiesz czy to będzie pasować czy nie? To jest taki rozbudowany świat, że wystarczy miejsca na bardzo ciekawe poprowadzenie fabuły w stylu the elder scrolls np skyrim. Tam niestety wątek główny wyszedł tak sobie ale nie zabierało to przyjemności z innych aktywności.
V też tworzyłeś od podstaw a charakter jej miałeś opisany z góry jak u Geralta i pykło
Ale również czekam cały czas na zapowiedziany Next-Genowy patch do Wiedźmina 3.
Teraz będą się uczyć nowego silnika i znowu wyjdzie jakiś techniczny potworek. Z Wiedźminem 3 im się po prostu udało.
Z tym silnikiem to takie meh... nie chcę źle wróżyć, bo na W4 czekam w zasadzie od W3, ale boję się że skończy się generycznym open łorldem jakich wiele (pod względem wizualiów)... RED Engine pokazał co potrafi przy CP, gdzie gra wyglądała doskonale, a głównym problemem jaki w nim widziałem było raczej nieogarnięcie programistów, którzy po prostu spierdzielili robotę i implementację konkretnych elementów... co obawiam się że może się znowu powtórzyć przy zmianie silnika na kompletnie nowy, skoro nie ogarnęli tego własnego autorstwa.
No nic obym się mylił, ale jak normalnie po zobaczeniu logo (to jest Kot? Ciri? Bo mi bardziej na szakala wygląda) tętno mi podskoczyło, tak ten silnik to był kubeł zimnej wody na ryj... zobaczymy ale na razie zero hype.
Yeap, Ciri. W książkach od spotkania z Bonhartem oraz przez całego W3 Ciri miała przy sobie medalion właśnie tego cechu :)
To jest ryś a nie kot więc gra będzie się zapewne toczyć w okresie powstania pierwszych szkół Wiedźmińskich lub w okresie świetności tego zawodu, dlatego że akcja w wiedźminie 1,2,3 dzieje się podczas jego upadku więc nowa szkoła nie ma prawa powstać
Wiedźmin Ryszart ze szkoły Rysia? Tyż piknie.
No z tym, że będzie na UE5 to nieźle zaskoczyli. Ale nie dziwię się, że podjęto taką decyzję. Red Engine jest tak poplątany i niedorobiony na wielu polach, co pokazał już dostatecznie CP2077, że może lepiej nie powtarzać tego błędu, a i nowych pracowników łatwiej będzie znaleźć, bo to jeden z najpopularniejszych silników branży.
Teraz tylko co tydzień na GOLu artykuł składający się ze spekulacji na temat Wiedźmina 4 i za 8 lat będzie można odpalać grę.
Rezygnacja z własnego silnika i przesiadka na UE5 to jednak spore zaskoczenie, ale na szczęście- pozytywne:).
Coś z tymi zapowiedziami dziwne czasy przyszły ...
X box zapowiedział tyle fajnych gier 2 , 3 lata temu , TESVI w czerwcu 2018 roku to zaraz 4 lata będzie i cisza - kompletnie nic później przez lata....
W efekcie od zapowiedzi do premiery mija blisko 6, 7 a nawet 8 lat ....i tak do pożygu.
Powinno się gre zapowiadać maksymalnie na rok przed premierą a nawet do 6 miesięcy ...
To że nie będzie eksem EPICA też mnie bawi - kur.... za 8 lat to wiadomo co to będzie .... przykład Starfield....
Bo tak już to u niektórych działa. Jedni zapowiadają, i produkcja trwa te 2/3-4 lata. Inni zapowiadają, i zanim zaczną produkcję, to mijają jeszcze z 2-3 lata. Trzeba szukać inwestorów, słupki na giełdzie idą w górę po ogłoszeniu gry. TES 6, wyjdzie za jakieś 3-4 lata. Taki RDR2 tworzyli laaaata, żeby był tak świetny, i miał tyle detali.Dlatego nie ma co sie podniecać, że jakaś gra została zapowiedziana. Bo nie wiadomo, czy już tworzą od paru lat, czy dopiero zaczęli, albo mają w planach. Co innego zwiastun z elementami gameplayu, wtedy już wiesz, że przynajmniej dłubią od dłuższego czasu.Ogólnie gry, tworzy się chyba najdłużej, jeśli chodzi o rozrywkę .
Tego Wiedźmina zaczeli już chyba jakiś czas temu tworzyć, tylko siedzieli cicho, bo to, że zaczęli Tworzyć, nie oznacza wcale, że gra już jest w jakimkolwiek stanie, pewnie póki co zrobili coś pierwszych konceptów, assetów, pomysł na grę i zaczeli swoje narzędzia przystosowywać do współpracy z Unrealem.
A co do eksa Epica, to niestety w dzisiejszych czasach trzeba takie rzeczy ogłaszać, bo ludzie zaraz dywagują, co to się nie stanie (szczególnie, że fundusze mają pożyczone prawdopodobnie około 5% akcji CDPR i muszą je odkupić z rynku).
W przypadku Starfielda, Bethesde kupił Microsoft, w tym przypadku raczej póki co nie ma mowy o sprzedaży CDPR. Współpraca z Epic pewnie jest głównie po to, by płacić mniej za używanie ich silnika. Co i Epicowi przy szacowanej sprzedaży tej gry da spory zysk, a CDPR nie zapłaci za silnik aż tak dużo(stawki dla normalnych klientów są jednak sporawe).
Nie byłbym też taki pewien, że nowy Wiedźmin będzie za 8 lat.
Nie swój silnik = "awans" do niższej ligii.
CDPR niestety się skończył a mogli zamknąć studio po Wiedźminie 3, przynajmniej odeszlki by z klasą.
Ty też mógłbyś zachować trochę klasy i nie pisać takich durnych komentarzy.
Wojna już trwa od dawna.
Czas w jakim wypadłem z obiegu jeśli chodzi o gry powoli mogę już liczyć nie w latach a dekadach. Nie mniej na przestrzeni ostatnich nastu lat kilka razy miałem okazję pograć w co głośniejsze tytuły. Żaden tytuł nie sprawił mi tyle frajdy jak W3, ba wciąż go nie ukończyłem, tzn. Skonczylem na krew i wino, a zacząłem 3 lata temu :D chociaz i tak pewnie do premiery W4 spokojnie zdążę;)
Dlatego cieszę się bardzo z tej informacji. CP średnio mnie obchodził, bo jednak klimat nie ten. A po podejściu do GTA V, chociaż jest pod każdym względem imponująca, to aż nudna. Nie wciągnęła mnie.
Cóż trzymam kciuki za to by W4 było godnym nastepca 3.
A gdzie te zapowiedziane 2 dodatki fabularne do Cybera? Wyjdzie chociaż jeden?
Chyba nie, skoro zaczęli kolejny raz pompować nowy balonik.
Zapowiedź, gdy tytuł jest na etapie szkiców, podobnie jak był Cyber. Ten sam błąd...
A teraz 5-10 lat czekania na premierę...
Napisali że W4 przesiada się na UE5, a REDEngine zostaje w użyciu, bo są w trakcie robienia dodatku do CP2077 na tymże silniku.
Jestem najbardziej ciekaw na jakim etapie produkcji obecnie jest CDPR, póki co jestem sceptycznie nastawiony...
Rysław powiedział u siebie na streamie, że pracę nad grą zaczęli 3,4 lata temu
Przede wszystkim, bardzo się cieszę z tej zapowiedzi. W Wiedźminie 3 mam nabite 170 godzin, a przede mną jeszcze ponowne przejście gry, jak wyjdzie next gen patch.
Co do obaw powtórki z CP 2077 - nie wydaje mi się, by po raz kolejny mieli wypuszczać grę w tak kiepskim stanie. Uważam, że CP był dla wszystkich nauczką. Sądzę, że zapowiedź W4 to też chęć poprawienia wizerunku po wtopie z Cyberpunkiem. Zresztą, pamiętamy co było: zwroty, gra na jakiś czas zniknęła z PS Store, a inwestorzy grozili procesami. Redzi nawiązywali z nimi ugodę. Nie sądzę, by mieli ochotę ponownie przez to przechodzić. Jestem przekonany, że gdyby spaskudzili Wiedźmina 4, to tym razem nie uszłoby im to płazem. Byliby skończeni i skompromitowani w oczach graczy, a i inwestorzy pewnie by nie odpuścili. Co by nie mówić, CP to była dla Redów nowa marka, Wiedźmin zaś to ich szlagierowa seria. Ja ich broń Boże nie usprawiedliwiam, bo jeśli faktycznie było tak, że zarząd naciskał na wydanie Cybera mimo, że wiedzieli w jak fatalnym stanie jest gra, to tego się nie da usprawiedliwić.
Obstawiam, że wcześniej niż w 2025 nie zagramy. No ale teraz to można czekać ;)
Dla mnie super wiadomość. Czekam i trzymam kciuki, by wszystko poszło jak należy tym razem.
Świetnie.
Jak dla mnie to medialion kota... I śnieg. Czyżby Ciri... To niemalże pewne. Jeśli mam rację, to Wiesiek 4 może być między dwójką i trójką. Takie teorie już wcześniej chodziły po necie... Poczekamy. Zobaczymy.
Czyli na liczeniu pieniędzy?
Epic za mało zabulił za ekskluzywność. Tyle dobrego. Cóż trochę szkoda że porzucili własny silnik bo jednak kupe czasu i środków poświecili na niego. Mam nadzieje że w w przypadku wieśka 4 będzie lepiej niż w CP2077 ale raczej powinno być dobrze bo w tym przypadku maja doświadczenie.
Mam nadzieję że akcja będzie się dział wiele lat wstecz gdy wszystkie szkoły wiedźmińskie będą funkcjonować i wybierzemy własnego wiedźmina i szkołę. Zwiedzanie pełnego potworów świata, zarabiajac na siebie i rozsławianie swojego imienia. Prequel setki lat przed sagą.
Mam nadzieję, że zdajcie sobie sprawę, że ten komunikat nie jest adresowany do graczy :D
To nie jest medalion wilka. Stawiam na szkoła rysia i zupełnie nowy bohater.
2.Opcja - Ciri nie bardzo uśmiecha mi się nią grać
3.Najgorsza - tworzenie wiedźmina z innych szkół no name drewno bez charakteru.
V w CP też był tworzony i jakoś drewnem nie wyszedł (w mojej opinii), a postać była świetnie nakreślona i zagrana.
Racja że w cyberpunku bohater był spoko, ale to też kwestują gustu, bo chociaż było bardzo dobrze, to Geralt był o kilka poziomów wyżej.
Fajnie jakby jednak skupili się na jednym bohaterze i pisali zadania pod niego a nie, że trzeba uwzględniać jego płeć.
Był Geralt to fajnie jak by zrobili zajebistą postać kobiecą.
Bo sam lubię takie Heroiny i jak mam wybór najczęściej wybieram kobiety, chociaż sam jestem płci męskiej.
Męscy bohaterowie często wydają mi się na jedno kopyto.
Mam wrażenie, że trochę na chama to klecą, by jak najszybciej zmyć niesmak po CyberBugu.
Niestety poziom techniczny CP77 spowodował, że myślę, iż produkcja będzie niezła, ale nie spodziewam się rewelacji
Ciri nie była Wiedźminką nie miała żadnych mutacji więc nie może być główną bohaterką
No to ładnie rozwinęli RED Engine...A gra nie jest exem w sklEPICku na razie... jak Tencent sypie kasą, to wiadomo, co zrobi zarząd...
Dajcie spokój, dla mnie CDPR jest już właściwie skończony, teraz kopią po prostu coraz głębszy dołek.
to świadczy bardzo, bardzo źle o przyszłości CP77. Do tej pory miałem trochę nadziei, że (zgodnie z resztą z zapowiedziami) wykorzystają czas po premierze CP77 na solidną przebudowę silnika, uporządkowania technologii i przekształcenia go w narzędzie, które będzie im służyć na lata. Kto wie, może nawet pokusiliby się o "uaktualnienie" next-genowego Wieśka do nowej wersji silnika. Niestety, decyzja o przesiadce na UE dowodzi, że zrobią z CP77 tyle ile wymaga niezbędne minimum ale nie będą go diametralnie przekształcać ponieważ technologia na której jest oparty nie ma przyszłości.
Podpisuję się obierma rencyma. Jest jak widać coraz gorzej.
Owszem, skoro na UE powstają ścigałki na miarę Madness Engine, to znaczy, że jest dosyć uniwersalny, ale UE jest, jak pokazuje praktyka, koszmarnie ciężki do optymalizacji.
Inwestorzy zawiadomieni, akcje pewno poszył w górę. To tak z dwa lata na szkice, rozpisanie wszystkiego. Za 3 lata jakiś zwiastun, albo krótki trailer i pokażą jakieś szkice. Za 4 lata pokażą więcej, i może zwiastun z krótkim gameplayem z super wczesnej fazy.5 lat pierwszy krótki pokaz. Gra pewno wyjdzie za jakieś 7 lat od teraz. Może i za 5 lat, ale wątpię. Muszą się przestawić na Unreal. Produkcja Wiedźmina 3 trwała 3.5 roku. Nie pamiętam, czy wcześniej były jakieś zapowiedzi, czy coś. Cyberpunk chyba 4 lata. Plus przedprodukcja? Nie wiem. Ale pierwsza zapowiedzieć, była dużo przed premierą. Więc stawiam tutaj okres 5 -7 lat. Cyberpunk musi być dalej rozwijany.
Zmiana na UE5 to świetny krok, premiera Cyberpunka, a zwłaszcza proces jego naprawy dobitnie pokazała, że Redzi sami już swojego silnika nie ogarniają, więc zamiast uparcie stać przy swoim i tracić pieniądze na kształcenie pracowników by mogli tej technologii w ogóle używać to wolą skorzystać z czegoś znanego i popularnego
To był błąd że wydali na starą generację konsol.Najpierw Pc potem PS5 dopiero na starsze generacje.
To z pewnością, sam uważam, że Cyber na old geny nie powinien się w ogóle ukazać. Zresztą po samych wypowiedziach developerów widać, że silnik szykowany był na PC z szybkimi dyskami SSD oraz konsole nowej generacji, a wersje na old geny liczyli jakimś cudem wyklepać do premiery, no i niestety częsta taktyka w game devie na "jakoś to będzie" się nie udała
https://www.youtube.com/watch?v=W83p_DXAPTE
Gra jest rozwijana 3-4 lata. Możliwe, że wcześniej trwały prace nad pre-produkcją (przykładowo postaciami itd.)
Skoro wcześniej rozwijali RED Engine z myślą o kolejnych grach, to obawiam się że przesiadka może oznaczać też reset projektu... Może nie całkowity, ale wstępne mechaniki i elementy silnika (szczególnie te które pozostały z W3), trzeba będzie robić od nowa...
Cyberpunku robili latami i było już za późno na zmiany, pierwotna premiera miała być 3-4 lata temu więc redzi już wiedzieli że skopali silnik i myślę, że jeszcze przed premierą cyberpunka podjęli decyzję o rezygnacji z red engine w przyszłym projekcie.
Pamiętajmy, że już wiedźmin 3 miewał problemy techniczne.
Wydaje mi się, że w pewnym momencie zrobił o się już niezłe bagno w kodzie w red engine.
Ludzie, którzy obejmowali stanowiska leaderskie przy produkcji W3 już dawno opuścili CDPR. Po błazenadzie z Cyberpunkiem nie mam żadnej pewności, że tego nie spieprzą.
wiele z tych leaderskich pozycji zostało objęte ludźmi którzy byli designerami/ senior designerami podczas produkcji W3
O fabułę i kierunek artystyczny i kreatywny nie ma się co bać, bo redzi nigdy nie mieli z tym problemu. Cyberpunk to też jedna z najlepszych opowieści w grach, super świat, historie i bohaterowie.
Problemem były kwestie techniczne i pewnie dla tego postanowili olać swój silnik i porozumieć się z Epickiem, Redzi to mistrzowie projektowania światów, a spece od epicką znają się na technikaliach. Jak dobrze to rozegrają to wyjdzie godny następca wiedźmina.
Oni kiedyś mówili że wyciągnęli wnioski z cyberpunka i że nie będą zapowiadać gier na długo przed premierą i jeśli można im wierzyć to nowy wiedźmin nie wyjdzie za 10 lat tylko krócej.
Porównując medalion Ciri z tym z zapowiedzi wydaje się raczej dość pewne, że to nie ona będzie protagonistką kolejnej części. Nowa saga czyli coś kompletnie nowego, ciekawie..
Dokładnie analizując wszystkie medaliony to zapewne będzie nowa szkoła rysia.
To równie dobrze może być kolejny redesign medalionu, jak przy każdej części.
Tu się niestety zgodzę. To co widać na grafice ewidentnie przypomina rysia, a nie, jak poprzednio, kota. Pędzelki na uszach i "bokobrody" - ryś na 100%. Czyli niestety bohaterką nie będzie Ciri :(
niestety bohaterką nie będzie Ciri :(
I to bardzo, ale to bardzo dobra wiadomość, prędzej będzie wybór płci i tak jak kiedyś zapowiadali każdy będzie mógł stworzyć własnego wiedźmina jeśli już będą chcieli wrzucić jakąś kobietę do uniwersum.
Na razie wiadomo, że nic nie wiadomo to równie dobrze może być medialno o znaczeniu fabularnym np upadek jakiejś szkoły wiedźmińskie lub nadejście białego zimna, bo ciri go jednak nie zatrzymała, a nie koniecznie symbol głównego bohatera.
To może oznaczać milion rzeczy.
Wstrzymajmy się do pierwszej zapowiedzi.
Czyli pompowania balonika i znów opowiadanie bajek, się zaczęło, Pewnie będzie hit na miarę CP 2077.
tym gnojom już nie można ufać.
Jeszcze niedawno mówili ze nie będą zapowiadać zbyt wcześnie gier, a tu takie coś.
Ale bez Geralda to nie to samo.
Może stwierdzili, że to już odpowiedni czas. Mówili, że nie będą zapowiadać w 2021 roku i że nie będą zapowiadać tak wcześnie jak Cyberpunka. Końcem 2021 roku coś już wspomnieli o Tworzeniu 2ch gier (chociażby wdrażali się do Unreala, to coś zaczęli tam już robić). Cyberpunka ogłoszono w styczniu 2013, gdzie tak naprawdę do mają 2016 roku tworzyli głównie Wiedźmina 3. Diagnoza, że to było ciut za wcześnie, była jak najbardziej na miejscu. Na Wiedźmina 4 pewnie nie będzie trzeba czekać prawie 8 lat, jak na Cyberpunka (od zapowiedzi, nie od początku tworzenia).
Połowa komentujących już wie lepiej i hejtuje jedną z lepszych rodzimych firm. A potem zdziwienie, że w tym państwie nic nie może się udać. Dla mnie w tym beznadziejnym czasie jaki mamy od kilku tygodni to światełko w tunelu - czekam na zakup pre-order!
czekam na zakup pre-order!
No masz racje, lepiej pisać o preorderach niż podchodzić z zimną głową.
Po prostu nie wierzę. Ludzie dalej niczego się nie nauczyli po Cyberpunku.
Uwielbiam klimat tej gry, ale ja w ogóle lubię SF i wszelakie antyutopie, teraz czytam kolejne komiksy ze świata CP, polecam.
Aha, CP też kupiłem w preorderze, w dniu konferencji z Keanu.
Ograłem pierwszy raz zaraz po przemierze,na dość mocnym PC, w 60 godzin.
Drugie przejście to już delektowanie się grą i historią - 170h, wszystkie drzazgi czytane, książka / poradnik poszedł w ruch, żeby maksymalnie wczuć się w klimat. Polecam takie podejście, zwraca się z nawiązką.
Trzeba szybko zakopać trupa CP2077 i mydlic oczy czymś nowym.
Wydadzą, gracze ocenią i może wtedy kupię.
Tylko Getalt. Każda inna historia oparta na tym uniwersum na zasadzie "tworzenie postaci", to najgorsze co może być. Z drugiej strony, tonący brzytwy się chwyta i tak jest w cdp. Po mistrzowskim spartoleniu w postaci Cyberbugu, stwierdzili, że wrócą do tej serii, dzięki której zostali zauważeni na świecie. Szkoda jednak, że robią to znowu na odwal. Żadnych preorderów i cen powyżej 100 zł. Tak sobie zapracowało cdp na zaufanie.
Jak ktoś hejtuje to warto dodać że wyeliminowali właśnie jeden z 2 powodów dlaczego Cyberpunk był tak zabugowaną grą i że zmarnowali rok czasu prawie go nie poprawiając.
Ich silnik był już tak popsuty że nawet tyle czasu w produkcji niewiele pomogło a przy UE5 będą się musieli przejmować tylko mechaniką a nie żeby to rozsądnie działało przy dużym świecie, symulacji miasta, samochodach (w przypadku następnego cyberpunka) i na konsolach
Drugim problemem są błędy jakie popełnił zarząd ale to już ich problem czy chcą powtórzyć drugi raz to samo
Myślę, że to ostatnia szansa REDów na odzyskanie zaufania graczy. Wytoczyli swoje największe działa w postaci uniwersum, dzięki któremu to zaufanie zdobyli. Mam nadzieję, że wyciągnęli lekcje z premiery Cyberpunka i zauważyli, że szczerość w relacjach z kupującymi jest kluczowa, a zaufanie do twórców oraz postrzeganie studia, jest dużo cenniejsze od milionów wydanych na marketing. Niech wróci stary CDPR, z czasów dodatków Serce z Kamienia, Krew i Wino, gdzie za dobre pieniądze, dostaliśmy świetne dodatki, lepsze od samej podstawki. Oczywiście moja głowa aż roi się od przypuszczeń i pomysłów, ale z drugiej strony mówię sobie, że trzeba podejść do tej premiery z chłodną głową. No cóż, jedynie co zostaje to czekać :)
ja szansy im nie daje wyjdzie to wyjdzie ale gnojom takim jak cd project sred się nie wybacza za to zrobili, jak bardzo oszukali/okłamali/bajerowali wszystkich.
Tyle pracowników odeszło ze musza robić gre na nowym silnimu w dodatku na ktory żadna gra nie wyszła?
W wiedzminie 3 mam 400 godzin a moj cel to 1000 mam nadzieje ze kolejna odslona zmusi mnie do 2000h.
A może zapowiedzieli, a już są w końcowej fazie produkcji? Tego nie wiecie.
Unreal5 jeszcze nie wyszedł a zespół rozpadł się po cyberpunku wiec w 2 lata nie da sie stworzyc gry na taka skale