Dodatek do Stellaris: Overlord pozwoli lepiej zarządzać poddanymi Twojego imperium
W końcu. 1 większy dodatek na rok to za mało.
Wasalizacja to kijowa mechanika ze względu na tragiczne AI w tej grze. AI dostaje bonusy do produkcji wszystkich surowców i w kij innych bonusów. Mimo tego nie potrafią zbudować czegoś co by chociaż zbliżyło się do efektywnej gospodarki. Kiedy AI zostaje naszym wasalem traci wszystkie te bonusy i szybko bankrutuje i odpada z rozwojem do tyłu. Im wyższy poziom trudności tym bardziej jest to widoczne. Już nawet anektować się tego nie chce bo dostaje się kilka absolutnie beznadziejnie zbudowanych planet.
Ostatnio pograłem trochę znowu i nie mam ochoty wracać dopóki nie zrobią czegoś sensownego z AI oraz nie sprawią, że gra będzie na takich samych zasadach zarówno dla gracza jak i AI.
każdy większy youtuber Stellaris twierdzi, że od wersji 3.0 z każdym patchem AI jest zauważalnie coraz lepsze, a ostatni patch jeszcze bardziej poprawił AI więc nie wiem o czym piszesz. Jak popełnisz nawet drobny błąd w meta buildzie na najwyższym poziomie trudności i trafisz na agresywnego sąsiada to możesz zakończyć rozgrywkę w ciągu parudziesięciu lat rozgrywki.
Patch który przebudował system Empire Sprawl (Wielość Imperium?) bardzo mocno namieszał przy AI. AI buduje teraz laboratoria przez co wyprzedzenie ich pod względem technologii o kilkadziesiąt lat nie jest już możliwe, w dodatku bojowe AI jest teraz dużo groźniejsze - bo nie rozbija już swoich flot o stacje bojowe, tylko jak jest taka możliwość to AI omija stacje i atakuje niebronione systemy.
...oraz nie sprawią, że gra będzie na takich samych zasadach zarówno dla gracza jak i AI.
No na to się nigdy nie doczekasz, AI zawsze będzie musiało dostawać jakieś bonusy, absolutnie nie ma możliwości żeby stworzyć AI które na równych zasadach będzie podejmować decyzje w czasie rzeczywistym tak żeby być w stanie rywalizować z człowiekiem. Do czegoś takiego potrzebowałbyś superkomputera, albo kilku.
Z jednej strony oczywiście nie da się zbudować AI, które będzie podejmowało decyzje i planowało strategię równie dobrze, co człowiek.
Z drugiej, AI ma jedną sporą przewagę, mianowicie podzielność uwagi. Walcząc na kilku frontach AI się nie zagapi, podczas wojny normalnie rozbudowuje swoje planety etc.
Pytanie, czy da się zrobić AI, dla którego taka przewaga będzie wystarczająca.
Dobre AI to też kwestia zużycia zasobów komputera. Aktualnie sama gra działa płynniej, ale mimo wszystko potrafi lagować. Szczególnie na mapie 1000....Już były zmiany aby lepiej to działało, specjalnie zmienili dzielnice na planetach. Osobiście omijam federacje pomimo bonusów, bo takie sojusze są dość uciążliwe. Wasalizacje też omijam. Sam system szpiegowania to też jakiś żart, w sumie nie wiele on daje. Mimo wszystko gram nadal, gra jest super. Cieszę się, że na nią trafiłem.