Perfect Dark ma się dobrze, mimo odejść pracowników; plotki o kulisach produkcji
Kto normalny który słyszy o odejściu połowy studnia , prawdopodobnie wyrzuceniu do kosza pierwotniej wizji gry stworzonej przez studio The Initiative po przejęciu tworzenia gry przez Crystal Dynamics dobrą drogą? Studio które zostało stworzone przez MS zostało poprostu wydymane i nie wiadomo co z ich przyszłością
Nie dziwię się, że wydawcy wolą przejmować działające już studia, a nie tworzyć nowe i rozwijać je od zera. Microsoft powinno było bardziej nadzorować to jak funkcjonowało The Initiative, a nie dawać im wolną rękę zapewne licząc, że wypracują własną kulturę pracy. Ich podejście ma tylko sens kiedy pracują z doświadczonym studiem.
“It’s no small task to build a studio and reinvent a beloved franchise,” studio head Darrell Gallagher told VGC. “In creating The Initiative, we set out to leverage co-development partnerships to achieve our ambitions, and we’re really excited about all the progress we’re seeing with our relationship with Crystal Dynamics.
“In this journey, it’s not uncommon for there to be staffing changes, especially during a time of global upheaval over the last two years, and there’s plenty more work in front of us to deliver a fantastic Perfect Dark experience to our players.
“We wish all our former colleagues the very best, and I’m confident in the team we have in place, the new talent joining, and we can’t wait to share more with the fans.”
__________
Odnosząc się do pogrubionej wypowiedzi. Przypomina to w jakimś stopniu to jak World's Edge działa. Nadzorują Age of Empires, mają jakąś wizję na tę markę, ale za produkcję i rozwój odpowiadają zewnętrzne studia – Forgotten Empires, Tantalus Media oraz Relic Entertainment.
Mimo wszystko liczę, że Perfect Dark będzie przynajmniej dobrą i dopracowaną produkcją. Sam setting od samego początku mnie kupił. Thriller, katastrofa ekologiczna, super-agent, specjalna operacja.
Zakładam, że Gallagher też od bardzo dawna kreował w swojej głowie jakiś zarys, zanim zaczął pracować przy Perfect Dark. Wcześniej, dużo wcześniej (2002–2004) pracował w Rockstar San Diego jako lead artist nad Agentem. Specjalnie w ramach reserachu wybrali się do Egiptu, który właśnie widzimy w zajawce PD.