Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Futurebeat Steam Deck i dryfowanie analogów; niektórzy gracze już zgłaszają problem

01.03.2022 20:34
😱
1
-11
sticky_dude
72
Generał

Ale przecież Steam jest najlepszy, a grubas nigdy nie odwaliłby fuszerki, prawda?

01.03.2022 20:36
Toxicator
2
odpowiedz
2 odpowiedzi
Toxicator
115
Pretorianin

Mało wiarygodne źródła jeżeli mam być szczerzy. Ta sama śpiewka była ze switchami, dualsensem i xbox elite controllerem a jednak większość chwali.

01.03.2022 20:43
2.1
zanonimizowany668247
168
Legend

Na padach od Microsoftu to norma z driftujacymi analogami. Plastik od grzybków szybko się wyrabia, zwłaszcza przy wciskaniu przycisków w analogu. Ale to też nie dzieje się tak od razu. Przy x360 to u mnie oba pady miały ten problem po ponad roku użytkowania, a xbox one chyba po 3-4 latach.

Przy switchu to problem pojawia się tylko w joyconach i chyba wystarczy podkleić socket analogu od środka jakąś wkładką.

Przy dualsense nigdy się nie spotkałem z problemem, ale też tego pada mam najkrócej.

01.03.2022 22:00
2.2
PCMREpic
38
Konsul

Śpiewka jest ta sama przy każdej premierze pada czy urządzenia z analogami. A to dlatego, że dryfowanie jest wadą produkcyjną tych analogów. Występujących w bardzo małej ilości przypadków, dlatego firma produkująca te drążki nic z tym nie zrobiła przez dobre 10 lat. Gdyby to był powszechny problem, to dawno MS, Sony czy Nintendo czy nawet Razer wymusiłby na ALPS zmianę. W każdym urządzeniu/padzie tych firm występuje dokładnie ten sam analog V10. Ten sam co w poprzedniej generacji. Miała być nowa wersja analogów V11 przy premierze nowej generacji, ale wstrzymano ich premierę. Oficjalnie - pandemia, ale jak naprawdę było, to nie wiadomo, bo przecież produkcje nowych konsol ruszyły wcześniej niż pandemia sie rozkręciła.

01.03.2022 22:04
ReznoR666
3
1
odpowiedz
ReznoR666
48
Forgive me the 666

To całkiem normalne, że wśród setek tysięcy modeli pojawi się jakaś mała liczba egzemplarzy z jakimiś wadami. Taka już natura masowej produkcji, nic nie jest i nigdy nie będzie pod każdym względem perfekcyjne. Ważne, to nie próbować siebie przekonać, że jest tak z większością, lub o zgrozo, ze wszystkimi.

01.03.2022 22:53
Harry M
4
odpowiedz
Harry M
194
Master czaszka

Pamiętam jak przy premierze Nintendo Switch pojawiała się masa podobnych informacji. Sam wtedy uwierzyłem przez chwile w to że został on wykonany i wydany w opłakanym stanie - szybko jednak okazało się to że były to pojedyncze przypadki, ale dzięki manipulacji i rozdmuchiwaniu sprawy wydawało się że to ogromny problem.
Także do tego typu informacji podchodziłbym z dystansem, bo jak zapewne wszyscy już wiedzą = Switchowi nie było co zarzucić i w tym przypadku pewnie będzie podobnie.

02.03.2022 08:45
BartekTenMagik
5
odpowiedz
BartekTenMagik
72
Opiekun Przestrzeni

Nie wiem co jest nie tak, mam niektóre starsze pady po 15-20lat i tam nic nigdy nie dryfowało :). Na żadnym DSie/3DSie, PSP/Vicie czy sprzętach jak GPD. Ja się tego nie boję...

02.03.2022 11:58
marcing805
6
odpowiedz
2 odpowiedzi
marcing805
193
PC MASTER RACE

Co to w ogóle znaczy dryfujący analog? Mam problem z padem od Xboxa, bo mi upadł i teraz puszczając lewego analoga w czasie gry, pad mimo wszystko wykrywa ruch i porusza postacią/obiektem sam z siebie, pomimo że analoga nie ruszam i go puściłem, dopiero, jak go lekko musnę, to wraca do spoczynku ale i tak problem nie znika, bo analoga muszę używać. To jest dryfujący analog czy inaczej to wyglada?

02.03.2022 12:32
6.1
zanonimizowany1346015
18
Generał

Tak, to jest wlasnie dryfujacy analog, a przynajmniej czyms takim sie to objawia. Aczkolwiek u ciebie stawialbym raczej na jakas usterke mechaniczna, skoro upusciles pada.

02.03.2022 12:37
6.2
zanonimizowany1349061
16
Generał

Pobaw się martwą strefą w tym padzie.
Nawet nowe pady mają analog drift bo mają źle ustawione martwe strefy.
Jeśli nie to nie pomoże to pad na kosza / wymiana analoga.

02.03.2022 12:41
7
2
odpowiedz
zanonimizowany1349061
16
Generał

Jest "stick drift" i "STICK DRIFT"
Pierwsze idzie ogarnąć softem, ustawiając martwe strefy (dead zone) sam miałem to przy zakupie nowego pada do X'a i PS'a.
Mała kalibracja i gotowe.
Często o tym mowa a poradnikach do gier najczęściej FPS.

Drugie to wada fabryczna i żadna kalibracja nie pomoże.
Jedynie wymiana gałki / pada.

Tutaj mamy problem softowym, aktualizacja niektóre parametry zmieniła, o czym od początku była mowa, ale niektórzy już zdążyli obrzucić Valve gównem, a w tym samym czasie kupują już 10 zestaw Joyconów i walą ukłony do swojego ołtarza Nintendo.

Futurebeat Steam Deck i dryfowanie analogów; niektórzy gracze już zgłaszają problem