Elden Ring - mody znoszą limit fps i pozwalają zmieniać FOV oraz bawić się w ultrawide
Chętnie bym wykorzystał zniesienie limitu fps ale ta gra bez mutiplayer straci sens
Nie do końca,są osoby które lubią grać w Soulsborne offline,gra jest wtedy trudniejsza. Ale prawdą jest że multiplayer w Soulsbornach daje bardzo dużo możliwości
Podziwiam moderów, 1 dzień od premiery i już są mody.
To stawiam w jeszcze gorszym świetle producenta gry, bo jak widać wystarczyło niewiele czasu, aby coś dodać, poprawić.
Niekiedy wystarczy otworzyć jeden plik od konfiguracji gry i zmienić czy dodać kilka linijek kodu dodających takie funkcje.
Tam, gdzie wydawcy+developerowi się nie chciało/nie mieli czasu/funduszy, nie potrafili lub nawet po prostu celowo nie chcieli — moderzy pokazują, co potrafią i przychodzą zwykłemu graczowi na ratunek, dodając do gry dla wielu wręcz podstawowe, standardowe funkcje.
Poważnie gra nie wspierała od początku ultrawide i trzeba to włączyć modami?
Gra, jak i ten silnik "wspiera" ultrawide - tzn. gra renderuje takie rozdzielczości, po prostu są pasy po bokach/przycięty obraz.
Mam nadzieję, że tym razem dodadzą oficjalne wsparcie (w końcu po to kupiłem monitor ultrawide, żeby grać w ultrawide), a jak nie to moderzy wykombinują jakieś obejścia, które pozwoli na taką rozgrywkę online, bez ryzyka wyłapania bana.
Z tym odblokowaniem fps to bym się tutaj za bardzo nie cieszył. Znaczy fajnie, że ktoś to zrobił, ale gry od from soft (i paru innych staroszkolnych developerów z Japonii) mają fizykę przypisaną do klatek na sekundę. Nie wiem czy to kwestia silnika czy jakaś stara szkoła pisania gier, ale już port DkS1 na pc miał takiego moda, który odblokowywał 60 fps co skutkowało tym, że zasięg skoków naszej postaci był krótszy, i czasami można było zablokować się gdy postać musiała pokonać jakieś niewielkie wzniesienie.
I z tego co się orientuję to im więcej fps sobie ustawisz tym bardziej dziwaczne bugi można trafić.
tutaj chyba chodzi o timingi walk i jak piszesz, wiece jak 60fps moze zle wplynac na nasza postac i jej ruchy.
z RDR2 było tak samo, w porcie na pc im więcej klatek tym szybciej paski spadały
zenada ze zewnetrzni moderzy 'usprawniaja' gre od firmy, ktora od 4+ gier wstecz robi ciagle ten sam blad i ma ciagle zly feedback w zwiazku z tym...
Tak jak naprawili zawalony port Dark Souls na PC (nie remaster), to samo zrobili z Elden Ring. Historia lubi się powtarzać.
Tak swoją drogą uwielbiam soulsy, ale oceny tej gry (te wszystkie 10/10...) są kompletnie z pupy. To po prostu dobry arpg, a ten cały otwarty świat tak na prawdę niewiele dodaje do znanej formuły.
Cała ta otwarta eksploracja nie przynosi też tutaj większego ryzyka, ani poczucia ekscytacji (nawet jak się zgubisz czy trafisz na miejsce ze znacznie silniejszymi wrogami, to z dowolnego miejsca na mapie możesz się bez żadnych kosztów teleportować do dowolnego checkpointa). To już dks1 pomimo większej liniowości wymagało większego skupienia i lepszej oceny sytuacji zanim zapuściłeś się w nieznany obszar. Moim zdaniem jest sporo mniej znanych gier, w których eksploracja jest znacznie bardziej wymagająca i ekscytująca (najlepszym przykładem jest wg mnie Outward).
No i jeszcze te problemy techniczne... Recenzje krytyków okazały się równie wiarygodne jak w przypadku CyberBuga.
Po łatce jest zdecydowanie lepiej albo mam efekt placebo.
U mnie łatka zdecydowanie nic nie poprawiła, a na steamie już jest wątek gdzie u setek graczy nastąpił wręcz downgrade. Ja na szczęście znalazłem poradnik w dyskusjach steam, który pozwolił mi na zredukowanie lagów do rozsądnych wartości (da się komfortowo grać).
Nie działa mi ten ultrwa wide. Rok 2022 a im trudno dodać ultra wide, fajnie sie gra z black barami jak na 18 calowym monitorze CRT super robota. Oddaje ten badziew na steamie jak jeszcze moge.