Problemy Elden Ring na PC - gracze wyszukują rozwiązania
Mam nadzieję, że patch wyeliminuje też te okresowe ścinki. Przy grze tego typu nie ma nic gorszego niż bicie bossa i trafienie na stuttering
A już miałem to kupować. Ale powyżej 130 - 150 zł nie ma bata....
Skyrim też dostał wysoką ocenę. Coś mi się wydaje że w tym przypadku ta ocena jest bardziej zasłużona niż w przypadku Skyrima.
wiesz że recenzent nie ocenia gry poprzez optymalizacje, może dodać jako smaczek ale to nie jest główny powód by skrytykować grę, a jak widzę zawsze te opinie na steam każdej dużej gry to tylko opinie że im coś nie działa. ja przez tydzień nie mogłem odpalić New world i do dziś mi nie działa, oddałem po prostu grę i nie napisałem nic o niej złego bo co miałbym napisać.?
A może powinien? Potem mamy potworki optymalizacyjne jak BF2042, CP2077 i GTA3DTrylogia.
Nie mówię, że nagle ma być 7/10, bo optymalizacja, ale 9/10, bo problemy, a jak naprawią to zmienić na lepszą?
Co mógłbyś napisać? Hmm...
O ile to problemy nie u Ciebie, a obiektywnie u twórcy, to:
"Przez problemy nie mogłem nawet odpalić gry, odradzam obecnie kupować. Dopóki nie naprawią tego"
Trudne, nie?
Recenzent nie ocenia gry poprzez optymalizacje,
Na pewno ? Recka Days Gone i pierwszy minus:
słaba optymalizacja – klatkowanie na zwykłym PS4 w trakcie jazdy motorem to powszechne zjawisko;
Ocena 8/10 ktora i tak byla "laskawa" bo na meta oscyluje wokol 7/10
Na PS5 za połowę ceny karty graficznej gra wygląda przepięknie i śmiga w stałych 60 klatkach. Może czas po prostu wymienić sprzęt?
Ta gra powinna fruwać w 60 klatkach na PS4 Pro jeśli byłaby dobrze zooptymalizowana. Graficznie to jest DS III z dodanym otwartym światem. Ma 1070 w zalecanych a dławią na na niej RTXy niezależnie od ustawień
Dziwne, bo arhn.eu w recenzji mówi, że na PS5 też występują spadki fps w losowych momentach więc nie opowiadaj bajek.
Gra została napisana pod konsole, które mają szybki RAM GDDR współdzielony między grafiką i systemem. W związku z tym stuttering na konsolach nie występuje. Oznacza to też niedopracowanie streamingu tekstur i mechanik w wersji PC.
Obiekty, które nie nadążają się renderować. Skąd my to znamy?
Na PS5 za połowę ceny karty graficznej gra wygląda przepięknie i śmiga w stałych 60 klatkach.
Nawet w trybie wydajności na PS5 nie ma stałych 60 klatek. Chyba że grasz w wersję z PS4Pro...
A może czas przestać być zamkniętym w pudełku (dosłownie ograniczonej architektury) konsolowcem z klapkami na oczach?
PC-towiec może rozbudową sprzętu manipulować do woli (pomijam modowanie gier i multum opcji graficznych), ty musisz czekać 5 lat, aż ci jeden z drugim panem podstawi pod nos nowe pudełko i tylko takie, jakie oni sobie wymyślą, a ty będziesz się chełpił, że Pana Boga za rękę złapałeś, obdarowany wydajnością kilkuletniego PC.
Jak widać i konsolowcy i PC-towcy jak jeden mąż zmagają się z problemami tej gry, więc może lepiej poczekać na poprawki, a nie smęcić?
(zobaczcie co się dzieje u Cohhcarnage w epizodzie 3 i 4 przejścia gry, podczas walki z Watchdogiem...)
Gra została napisana pod konsole, które mają szybki RAM GDDR współdzielony między grafiką i systemem. W związku z tym stuttering na konsolach nie występuje. Oznacza to też niedopracowanie streamingu tekstur i mechanik w wersji PC.
Obiekty, które nie nadążają się renderować. Skąd my to znamy?
Bzdury.
Stuttering nie jest związany z tym, że gra nie nadąża czegoś doczytywać przez wolną pamięć. Stuttering w grach DirectX 12 to częsty problem i jest związany z kompilacją shaderów. Gra w locie musi skompilować shader ale nie jest tego w stanie tak szybko zrobić i dlatego przycina.
Jeśli ktoś ma wątpliwości, co do skali występowania stutteringu i znacznych, nagłych spadków wydajności, którym towarzyszy jakby zwolnione tempo rozgrywki na PC trwające kilka sekund, to polecam wejść na Steam, zaznaczyć tylko recenzje negatywne, w Chrome kliknąć PPM i wybrać opcję "przetłumacz na język polski" (masa recenzji w azjatyckich językach) i zwrócić uwagę na podane specyfikacje sprzętów, jak i uwagi.
Przy skali problemu dziwi mnie jedynie 40% ocen negatywnych, bo taki stan techniczny powinien wymagać bojkotu tego tytułu wśród graczy. Z drugiej strony cieszy brak review bombingu, bo wtedy twórcy tego potworka byliby wielce poszkodowani i stawiani w świetle pokrzywdzonych, a nie gracze.
Ps. Polecam zaznaczyć też tylko recenzje pozytywne. Głosy o wspomnianych problemach dalej się pojawiają, mimo to wielu graczy ma niskie standardy i gra dalej, zamiast zagłosować portfelem i zrobić zwrot.
Heh... "potworka", który jest 10/10. Litości. I pomyśleć, że w krytyce opieram się tylko na aspektach technicznych i pomijam, całkiem subiektywne, liczne opinie mówiące o wtórności mechanik, obiektów, tekstur i ogólnie wszędobylskiemu recyclingowi.
Recycling to stały element gier from soft. Dla fanów to jest arcydzieło będące połączeniem wszystkich najlepszych rzeczy z serii. Ale jak robisz grę na 80 godzin (bez bezużytecznych znajdziek) to zapychasz to rzeczami typu 4 razy ten sam boss. Niestety. Ale przynajmniej przelicznik zł/h jest korzystniejszy.
Czyli w sumie nic poważnego. Grać offline i nie mieć integry i problem z głowy. Nie wiem na co ma pomagać tryb wysokiej wydajności bo gra i tak używa max karty graficznej.
3070 Ti, i9-9900KF, 32GB RAM
Gra chodzi źle. Model "KF" nie ma integry. Granie offline niczego nie zmienia. Ustawienia grafiki niczego nie zmieniają w tym aspekcie.
To niedobrze :( Na czym polegają problemy? Mały fps czy tylko w walce jakiś stutter?
Pare dni temu mowiono 10/10 wszedzie. A teraz sie okazuje ze sa bledy :D Skonczylem DL 2 jednak skoro Elden ring ma problemy to zabiore sie za cybera.
troche kpina z tym brakiem 21:9 i fps lockiem, nie po to kupilem dobry monitor, zeby teraz nowa gre niby AAA ogrywac w czyms takim i do tego stuttering... fajnie ze wiekszosc ocen 10/10 ale graficznie nie jest wiele dalej niz DS3 imo na 5+letnim sprzecie powinno chodzic z ustawieniami na max w full HD, ale z tego co czytam na necie to tylko wersja na pc chodzi jak chodz :-(
o tym jak gra chodzi i wyglada nie zalicza sie do koncowej oceny w wiekszosci serwisow czy wszyscy graja na konsolach?
To była tylko kwestia paru godzin, do Flawless Widescreen dodali już Elden Ring. Oficjalnie raczej wątpię że dodadzą, już się przyzwyczaiłem do używania zewnętrznych programów przy tej rozdziałce...
Via Tenor
Gra z takimi błędami nie powinna otrzymać ocen 9.0 i 10.
Change my mind.
Może otrzymywać i 17/10 jak się autorowi tak podoba. To najbardziej mglista, niemerytoryczna i arbitralna część recenzji. Czym się różni 9/10 od łapki w górę, albo zielonej kropki? Czy w łapce w górę np. pęknięty paznokieć może symbolizować problemy techniczne w 5-tygodniowym okienku po premierze?
Czy gra może dostawać 9 jako wyraźnie zaznaczoną ocenę za stan gry? Jak autor gra na platformie gdzie nie ma takich problemów- oczywiście. Ba, to by było nieuczciwe by karać jedną wersję za drugą i raczej prawie nikt tego nie robi. A na pewno tam, gdzie są wzmianki o konkretnej wersji gry dostarczonej do recenzji.
Czy można pisać że taka wersja 'jest w dobrym stanie technicznym' mimo problemów? Cóż, technicznie w wielu przypadkach się zdarza że jednemu działa dobrze a drugiemu nie. PC to otwarta platforma, również pod względem konfiguracji i softu. Nie w kompletnie dosłownym sensie (tzn. nikt nie zabrania Ci stworzyć procka w garażu;>) ale wiesz o co chodzi. Czy w sytuacji gdy takie problemy są, są obecne u recenzenta powinny być wspomniane? Nie ma takiego przymusu, ale szanujący recenzent powinien mieć na uwadze również takie aspekty. Jeśli to nam przeszkadza to powinniśmy przestać śledzić taką osobe/serwis i poszukać innych wydawnictw, twórców na YT i niezależnych redakcji w innej formie.
Nie zapominajmy że wersje gry to burdel. Jest wersja recenzencka, taka z patchami, wersja na płycie, wersja day0 i day1 patch, wersja po tygodniu itd...
Podobno patch 1.02 (czy tam 1.2) pogorszył wielu ludziom różne aspekty w porcie PC. Więc czemu ocena z czasu gdy tych kłopotów nie było jest zła?
Luźne rozważania :)
Słowem końcowym- powinno się:
a) czytać/słuchać recenzji z wielu źródeł.
b) nie preorderować.
c) mieć świadomość, że oceny w formie buziek, numerków, kozich jaj, strzałek i kwiatków są głupie. Zawsze były i zawsze będą. Recenzje to produkty i muszą je mieć, tak jak kubki z gorącą kawą nadruki 'gorące'. Ale to osobny temat.
d) myśleć.
Dodałem sobie do gry FSR (bo można przy pomocy zewnętrznej aplikacji np. Lossless Scaling albo Magpie, to drugie jest darmowe) ale niestety przyrost wydajności nie powala...
Bez FSR, zjazd do 1024x768 i dalej jest stuttering, nie potrafi utrzymać 60 fps, obrót kamery w inne miejsce i tracą się klatki.
Wykorzystanie GPU to jakiś słaby żart, przy pełnym wykorzystani GPU często jest mniej FPS niż przy mniejszym zużyciu, wtedy powinno powinno pójść do góry zużycie CPU ale tak się nie dzieje.
Schody z początku gry, pyk spadek o 10-15 fps, 5x przechodziłem i za każdym razem w tym samym miejscu, na tym samym schodku, to samo.
Ten silnik to jakiś słaby żart.
Wszyscy z pod flagi Bandai już dawno przeszli na UE4.
<Whoosh sfx.mp3>
News flash dla ciebie:
STUTTERING jest też na konsolach, na wszystkich.
Ten silnik się do niczego nie nadaje.
Ładniejsze gry lepiej chodzą.
PCtowy port to bubel, 15fpsów po wyjściu z lokacji samouczka (na komputerze, który trzymał stabilne 50-60fps na full hd podczas gry w CP77 na premierę).
Refund poleciał, w ER pogram sobie po zakupie nowego sprzętu. Jako długoletni fan gier od FromSoftware, boli dupa bardzo.
Ktoś musi testować. Jak nie zrobili tego ludzie za to odpowiedzialni, to zrobią to sami gracze. Preorder i granie na premierę w wersje PC, to błąd i zdążyłem się o tym przekonać. Lepiej kupić po premierze(nawet grubo po), po poprawkach i na promocji. Lepiej się na tym wyjdzie, bo nie denerwujesz się na stan gry i nie płacisz pełnej ceny.
Taki stary, a jego trollowanie jeszcze bawi
Zastanawiam się jak by to działało na ryzen 3700X i rtx 2070S... Z tego co czytałem to ludzie mają problemy z kartami z serii 30XX... Chyba sobie daruję tą grę na razie. Do tego kosztuje 220zł... Kiedy te gry tak podrożały... za dawnych czasów kosztowały po 160...
Kobiety, dziewczyny... do garów :P w tej grze nie ma zbroi dla kobiety, żeby wyglądała jak kobieta. Nie mówmy tu o tej sklejce skór z koziego zadka dla Bohatera. Hmm no cóż, znalazłem dwie, które można by tak nazwać, ale... Jedna to tylko z tyłu ... bo z przodu znów nie wiadomo co to, i jest to
spoiler start
Maliketh's Armor
spoiler stop
. W zasadzie to dla niego zrobiłem kobiecą postać, bo żaden facet tak nie kręci tyłkiem :D. Drugi natomiast to
spoiler start
Malenia's Armor
spoiler stop
, ale nadal to kiecka... Rękawice, buty i skrzydlaty kapelusz, ale klaty brak... Kiecka zamiast niego... No i do kompletu daikatana czy no-dachi, który wbija się w ziemię jak jest przy boku :D. (Jak trochę pobiega po polu to będzie mogła zasiać marchewkę i pietruszkę, pora odpowiednia :D)
Bo chyba takie jest stanowisko From Software, kobiety do garów i książek (magia), a nie do walki i konkretnej zbroi.
Ogólnie jak dla mnie gra super i oceniłbym ją na 9/10.
Przede wszystkim sterowanie w tej ''grze'' nie działa na PC. Potrzebowałem kilku minut, by ogarnąć, że wychodzenie z opcji jest za pomocą klawiszu "Q". Logiczne w cholere... Tak jak cala reszta klawiszy. Np skakanie klawiszem "F".
W samą grę, jak juz wszystko ogarnąłem, grałem może 10 minut. Do momentu jak zabiłem jednego z 2 orłów siedzących na skale, a drugi sobie dalej siedział i miał wyrąbane. Odinstalowana. Są lepsze.