Elden Ring otrzymał pierwszy patch z poprawkami wydajności
Okazuje się, że gra nie obsługuje monitorów Ultra Wide (z resztą jak każdy tytuł From Software) trochę lipa :) Albo nawet nie trochę, mamy rok 2022.
Zrobię tak jak z DS3 na screenie poniżej , moze będzie się dało w Elden też;)
Fajna twarz na ramieniu pierwszego majstra, nie widziałem jej wcześniej, dopiero teraz jak zrobiłem screena
Na Xboxie mogłeś zainstalować od 15 lutego jeśli dobrze pamiętam, na PC i Plejaku od wczoraj.
W teorii samo się pobiera bo prelaod z automatu sam się zaktualizuje na Steam/PS/Xbox o ile dev tak to skonfiguruje.
Wow, jeszcze nie ma premiery, a tu już wychodzą łatki poprawiające grę. :P CD projekt powinien brać przykład jak się poprawia grę.
PS: wiem, że np. na tajlandii już była premiera :)
Lepiej, żeby się jednak CDPR nie wzorował na FromSoftware w tym przypadku.
https://www.youtube.com/watch?v=Yma9dJRAlo4
Day1 patch to nic nowego, to sztuczne zdziwienie nie jest na miejscu.
Ray Tracing w grze wyglądającej... hmm, powiedzmy: ambiwalentnie. Nie wiem, jak duży jest w tym sens? Wydaje mi się, że ciekawszymi technologiami byłyby DLSS i FSR (których gra nie obsługuje na ten moment).
Właśnie też mnie to ciekawi haha trochę, jak wykorzystali ray tracing w tytule, który wygląda dobrze, ale bez szału żadnego. A dla niektórych wręcz słabo
Ray tracing nawet w Minecrafcie zrobili i pasował, więc co nie ma pasować do Eldena, gdzie cykl dobowy i masę zabawy ze światłem z tym związane.
Minecraft jest na voxelach, tam RT przewraca wrecz do gory nogami wrazenia wizualne. Przy klasycznym i archaicznym 3D z texelami, siatka itd RT nadaje sie jak kwiatek do kozucha, roznic czasami trzeba z lupa szukac. Wciskanie przez nVidie RT w obecnej formie od zawsze mnie zniesmaczalo, to jest tak cholernie tanie zagranie...
Powiem wprost: znowu to zrobili!
Znowu recenzenci największych portali growych dali przedpremierowo bardzo wysokie noty grze, która jest tak tragicznie zoptymalizowana, że na chwilę obecną ma na steamie oceny "mieszane", tylko 62% pozytywnych. Pełno opinii o stutteringu w grze, która polega na szybkiej reakcji.
Kupiłem, jeszcze nie gram - weekend, przeglądam posty na forum steam i jest okrutna jazda na optymalizację - szczególnie na stuttering nawet na mocnych konfigach. No cóż, zobaczymy.
Bardzo nie chciałem mieć racji. Smutne. Opus magnum, goty itd 59% na steam. Na pewno gry mi się nie pomyliły? Smutne. Niestety nie.
Cóż, chciałbym napisać, że jestem zdziwiony bądź rozczarowany ale buble techniczne na premierę to po prostu jest już standard w tej branży. Olałem WH3, olewam i to, dopóki nie naprawią. Mam w co grać.
Za 2 tyg Jordan w tvgry "Elden Ring był technologicznym potworkiem, gra nie działała płynnie nawet na redakcyjnym potworze. Dlaczego więc wszyscy dawali 10. No więc właśnie..."