Bug w Dying Light 2 uniemożliwia niektórym grę; Techland pracuje nad rozwiązaniem
Po co płacić testerom skoro ludzie na premierę przetestują. Moja koncepcja z ogrywaniem gier pół - rok po premierze jak na razie się sprawdza. Jedynie z Cyberpunkiem jeszcze czekam.
Decyzja była dobra , bo tak każdy sprawdzał by sobie dwie różnie ścieżki (wybory) a tak trzeba grę przejść dwa razy
Via Tenor
a tak trzeba grę przejść dwa razy
I że 'trzeba' to jest dobra rzecz? Lubisz być zmuszany do marnowania czasu? Co jest w tym dobrego? To nie jest przygodówka na 7 godzin, tylko ogromny open world z masą powtarzalności. Nawet powerleveling i skupienie się tylko na głównym wątku to i tak bardzo duży kawał czasu.
'By' to sobie każdy sprawdził na YT gameplaye z drugiej ścieżki, czy same cutscenki jeśli tylko to jest wartościowe. Nie jesteśmy w latach 90, tylko w dobie Internetu.
Nie ma żadnego powodu by ograniczać ludziom wybór. Dobra gra się broni sama i nie ma powodu do zmuszania ludzi do niczego, zwłaszcza tych którzy już zapłacili twórcom.
Jeden zapis gry to jest czysty idiotyzm, zwłaszcza na PC, gdzie wolność w tej sferze to standard od dekad. Nie mówiąc o bezpieczeństwie. Chmura jest włączona lub nie. Nie każdy gra z niej korzystając, nie każdy może mieć w danej chwili Internet. Nic nie zapobiega korupcji sejwa (która wychodzi po jakimś czasie) i jego wysyłki do chmury.
Itp. itd.
Decyzja była dobra
Nie jest dobra, jest durna i szkodliwa z wielu powodów. Na komputerze nie ma problemu z backupem sejwa i późniejszym jego wgraniem. Jedyne co takie ograniczenie robi to utrudnia ludziom życie i irytuje.
Sory ale to co napisałeś to nonsens.
Jedynie z Cyberpunkiem jeszcze czekam.
Wszystko tam działa jak należy. Grałem miesiąc temu lub dłużej i wymaksowałem w 99% bez kilku (tańszych) samochodów na które nie chciało mi się farmić gotówki.
Teraz na patchu 1.5 zagram ponownie bo mam smaka na ciężkie młoty (wcześniej grałem kataną).
Chyba, że czekasz na metro :D które i tak jest niepotrzebne przy szybkiej podróży.
Warto wspomnieć, że w Dying Light 2 nie ma opcji manualnego zapisywania gry. Każdy automatyczny „sejw” zastępuje poprzedni.
rozumiem, że nikt w firmie nie wziął na tapet to rozwiązanie i nie rozpisał z jakimi problemami się to może wiązać i jak im zapobiec ?
Gra bardzo skomplikowana w stosunku do wiedźmino/gothicopodobnych gier. Nie dziwne, że są błędy przy takich metropoliach, budynkach. W przypadku CP77 to trochę skok na głęboką wodę. W przypadku DL2 to trochę mniejszy skok, bo większość była w DL1. Najgorsze, że wiele z mechanik była lepsza w poprzedniej części. Wygląda na to, że zaplątali się ludzie w kodzie i jedna rzecz rozpierdziela drugą. Po misjach widać było, że zmieniały się wizje tej gry, ktoś się odsuwał od projektowania i dopiero w drugiej mapie ta wizja była całkiem spoko. W związku z tym oprócz bugów wypierdzieliłbym te głupie misje o dostarczaniu cukru na czas, czy elektrycznym ogrodzeniu dla kozy. Bez nich ocena mogła wzrosnąć, klimat gry poprawić. Borderlandsy/far cry 6 nie powinien być wyznacznikiem, lepiej byłby trochę bardziej klimat lat 80-tych jak w DL1 - przynajmniej mi się tak kojarzy (zimna wojna, nadchodząca groza). Prolog po polsku trochę źle jest nagrany bo gram drugi raz i znowu. Gra jest krótsza niż Valhalla ze 3x jeśli chodzi o jakość questów/pomijanie. Wyzwania nie są zbyt atrakcyjne i misje poboczne, a nawet jeśli to nie jest to 500h, chyba , że ktoś się bawi w różne sposoby na rozpierniczanie zombie. Bez lepszych rag doli itp to trochę utrudnione jak ktoś grał w poprzednią część - mieć frajdę, zamiast krytyki w stronę twórców.
Uwaga, podaję rozwiązanie: gdy trzy razy pod rząd gra wykryje taki zgon, od razu po wgraniu sejwa, postać jest teleportowana do bezpiecznej lokalizacji. Implementacja niczego nie ma prawa zepsuć w kodzie, bo to tylko dodatkowy warunek do sprawdzenia przez program. I teraz: wpadłem na to w ciągu 10 sekund. Gratuluję Techlandowi, który do tej pory tego nie ogarnął, zbiorowej inteligencji na poziomie zombie.
Gra to nie jest program o poziomie skomplikowania obliczania 2+2 jak ty sobie to wyobrażasz.
Wlasnie o tym pisalem pod recenzja ze jeden zapis stwarza takie ryzyko ale DM odpisal "Jeśli zginiesz podczas misji głównej, to odrodzisz się w zaplanowanym checkpoincie" jak widac jednak nie zawsze nasz zgon sie dobrze konczy ;)
Znajomy z którym gram od premiery po ostatniej aktualizacji odpalił grę i niestety dopadł go ten błąd wersja ps5. Nie udało się go rozwiązać. Od tygodnia nie może zagrać, bardzo przykra sytuacja, widzę że rozwiązania brak ze strony Techlandu.
Szkoda że nikt nie pomyślał o manualnym zapisie i resecie misji.
Ale tak uważam że powinno być to naprawione w ekspresowym tempie.
Jak skończą świętować sukces i się ogarną to niech się biorą za naprawę, bo jest więcej rzeczy do zrobienia.
Dlatego należy kupowac gry nie wczesniej niz 3-6 miesiecy po ich premierze.
Wczesniej niech kupuja Ci co lubia festiwal patchy i granie w niepełne doświadczenie.
Tak niestety jest, że testy gry odbywaja sie nie u siebie w siedzibie Twórców tylko u graczy.
Ma to uzasadnienie ekonomiczne, pszczednoac na testach i szybciej sie zarabia kase i poprawia sie prpdukt w komforcie lecącej z nieba kasiory.
Ma to jednak takie konsekwencje, ze juz chyba malo kto szanuje Twórców gier za ta byle jakość i tak zle traktowanie swoich Klientów.
Ja juz nawet jakbym bardzo chciał zagrac na premierę, to tego nie zrobię, gdyz nie chce sobie rujnować pierwszego kontaktu z grą i uzerac sie z błędami i słaba optymalizacja.
Obejrzalem sobie recenzje na Eurogamerze, gdzie wprost napisali, ze ta gra dziala dobrze dopiero jak sie DLNSS włączy nawet na GF 2080.
To juz wiem, ze na PC w to grac nie będę, bo mam tylko RX580, zostaje XSX, ale dopiero jak gre skończą poprawiać i bedzie miala przyzwoita jakość.
Jest tyle gier zaleglych (na PC to tylko dyski SSD dokupuje, bo sie gry nie mieszczą, dysk an XSX prawie caly pełny), ze nie ma zadnego cisnienia na nowości. Wyrosłem juz z nakrecania sobie hype, Cyberpunk 2077 byl ostatnia gra, ktora kupilem tuz po premierze (wyczekalem do trzeciego patcha i miesiac po premierze kupilem na PC, teraz wiem, ze kupilem o rok za wcześnie).
Wyjatek robie dla gier w gamepass, tam sciagam jak sie pojawia (wlasnie sie sciaga Warhammer 3 Total War - ponad 110 GB!), ale w GP nie płacę ponad dwie stówy za jednostkową gre, zsby sie wkurzac, ze sie krzaczy czy wywala (Cyberpunk potrafil wywalic tak, ze sterownik karty sie wysypywał i bez restartu kompa sie nie obeszlo, raz mi wywalol tak, ze reinstalacje musialem robić- kto pisal tą grę?).
Jakość w gamedevie mozna smialo napisac, ze nie istnieje. Bylo z tym różnie kiedys, ale ostatnie trzy lata to juz dramat, kazda gra (wieksza, ale nie tylko) wychodzi zabugowana w sposob przekraczajacy poziom przyzwoitości.
Moze czas inswestowac w testerow Gamedevie, a nie tylko w reklame i programistów, ktorzy itak skacza jak pszczółki po firmach?
A wystarczyło zrobić jak dawniej - manualne sejwy zamiast wymuszać jeden checkpoint dla casuali...
Brawo, Techland
Nie wiem na co jeszcze czekają. Gra ma dobre opinie a takie coś może wielu zniechęcić do zakupu. Gra na niczym by nie staraciła gdyby wprowadzili manualnego save.
i dlatego nie kupuje sie gier w dniu premiery bo zawsze coś jest schrzanione
Na obecną chwile jeżeli ktoś jest w takim death-loop jedynym rozwiązaniem jest WeMod.
Posiadacze kart AMD niech wyczekują sterowników 22.2.2 które pojawią się lada chwila, z pierwszej ręki wiem (beta tester here) że zawierają optymalizację pod Dying Light 2.
Lol, nie mogę w DL2 zrobić sejwa tam, gdzie chcę i wczytać gry np. sprzed dwóch godzin, bo... jest jeden sejw, który automatycznie się nadpisuje? Serio? Coś mi się obiło o uszy, ale myślałem, że to jest opcjonalne, jak IronMan mode w innych pozycjach. O.o
Myślałem, że nie kupię DL2 - a mam na niego chrapkę, jak cholera - z powodu Denuvo. Teraz dopisuję drugie wymaganie - moderzy albo twórcy muszę mi umożliwić normalne sejwowanie na PC + ma zniknąć Denuvo.
Są jeszcze jakieś negatywne niespodzianki w tym tytule tego typu?
Tak, zbugowało mi grę w zadaniu głównym więc nie mogłem przejść dalej i to na samym początku gry. Normalnie nic wielkiego, tylko ponieważ poleciałem na swobodną eksplorację miałem przeszperaną niemal całą pierwszą część miasta tak więc moje 30 godz. grania poszło się jeb&*& i musze zaczynać od nowa.
A kiedy techland pochyli się nad bugiem związanym ze zbyt dużą ilością znajomych na steam? Jak ktoś ma ponad 299 znajomych to nie działa coop i bugują się questy. Sprawdzone na kilku kontach na kilku kompach i na GFN. Ja jestem w stanie zrozumieć że Techland może nie ma tylu kolegów na steam ale jak ktoś ma to za kare że jest bardziej popularny ma nie mieć możliwości grania? Żart jakiś chyba i zamach na wolność w internecie.
Niech w końcu naprawią też zmysł przetrwania i kompas powyżej ekranu bo często znika.
Dopóki nie zdejmą denuvo, to będą dochodzić do przyczyny 10 lat, a prawda jest taka, że właśnie wymieniłem ją w tym poście
CDPR powinien sie uczyc od Techlandu w jakim tempie sie poprawie gre ^^ Nie wspomijac ze wyszlo juz pierwsze darmowe DLC a drugie jest w trakcie.
Teraz wiadomo skad te 500+ godzin, jak trzeba zaczynac gre od 0 po kilka razy :-D
W moich dokumentach jest plik Dying light 2 z sejwem. Może wystarczy sobie go kopiować przed misjami.
250 h gry dwa podejścia zdobyte 2 x 17 wiatraków i trofeum nie wpadło!!! pomożecie ??? gram na ps4 miał ktoś coś podobnego
Witam,mam problem z lokalizacja,doszedłem do momentu ucieczki przed potworem,filmiku i dotarcia do downtawn,tam gdzie dostajesz paralotnie,chwile tam polatałem i szybka podróżą wróciłem do początkowych lokalizacji.porobilem zadania i się zaczął problem jak znow wrócić do downtawn,mam misję nowy dom,mam albo strefę skażona gdzie nie mogę przejść lub paratlotnia próbuje polecieć to ginę bo opuszam jakiś mijse,ale jaka skoro mam ustawiona nowy dom i mam do nie 1 km,pomocy
Ten bug ma jedną zaletę, o której nie będę tutaj pisać, ale myślę, że każdy wie o co chodzi.
Po tej informacji jeśli już ją kupiłeś, to na e będziesz zbyt zadowolony. Aczkolwiek niekoniecznie
To możesz mi napisać jak się przemieszczać czy muszę zacząć od nowa i jak już będę w downtawn to poprostu się nie ruszać aż zrobię misję??