Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Recenzja Recenzja gry Total War Warhammer 3 (w przygotowaniu) - wojna się nie zmienia

16.02.2022 21:16
21
11
odpowiedz
1 odpowiedź
TobiAlex
200
Legend

Recenzja gry Total War: Warhammer 3 (w przygotowaniu) - wojna się nie zmienia

Czytaj - zobaczymy jak inni oceniają, wtedy i my dostosujemy naszą ocenę.

14.02.2022 17:10
7
10
odpowiedz
4 odpowiedzi
Balgruuf
44
Konsul

Oczywiście nie jest tak, że gra jest brzydka, bo jednak poniżej pewnego poziomu ten cykl nigdy nie schodzi, niemniej mamy rok 2022 i trzeba wymagać od takiego studia nieco więcej.
Podajcie przykład chociaż jednej gry strategicznej, która wygląda lepiej od gier z serii Total War. Taki Age of Empires 4 w porównaniu do Warhammera 3 wygląda jak gra mobilna, a animacje ma na poziomie gier RTS sprzed 20 lat. Już nie mówiąc o tym, że w Total Warach ścierają się ze sobą wielotysięczne armie, a nie małe grupki jak w większości RTS-ów.

Pewnie, mogło by być lepiej. ale w swoim gatunku to wciąż najwyższy poziom i przykład dla innych gier.

14.02.2022 16:02
ImFilip
😂
1
ImFilip
28
Pretorianin

Czyli po staremu.

14.02.2022 16:09
2
odpowiedz
lis22
85
Generał

oprawa wizualna zaczyna trącić myszką.

Tymczasem jedynka i dwójka nadal kładą na kolana mocne komputery, więc lepiej żeby oprawa się nie polepszała.

14.02.2022 16:12
trzydziestolatek1990
3
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
trzydziestolatek1990
23
Pretorianin

Czy gra dalej opornie korzysta z więcej niż 4-6 rdzeni? Jak prezentuje się wykorzystanie GPU w tym tytule? Są spadki do 55-75% wykorzystania GPU i spadki klatek w tych momentach?

post wyedytowany przez trzydziestolatek1990 2022-02-14 16:14:24
14.02.2022 16:41
Dead Men
3.1
Dead Men
179
Senator

Tak

21.02.2022 17:31
3.2
zanonimizowany1358673
4
Generał

Jak uruchomili Denuvo, to ledwo 30 klatek trzyma na naprawdę mocnych sprzętach XD

14.02.2022 16:16
Rumcykcyk
4
odpowiedz
Rumcykcyk
120
Głębinowiec

Total Wary chodzą dosyć specyficznie, a mianowicie dawniej grałem na 3770k i chodziło dobrze ale po kilku godzinach i większych pojedynkach 1 vs 1 procesor ledwo zipiał. Im dłużej gramy tym więcej wszystkiego pojawia się na mapie kampanii i zmieniają się wymagania na dużo wyższe. Sytuacji nie poprawia też pracujące z cpu denuvo.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2022-02-14 16:17:00
14.02.2022 16:42
5
1
odpowiedz
zanonimizowany1343770
18
Generał

.

post wyedytowany przez zanonimizowany1343770 2022-02-14 16:43:09
14.02.2022 16:58
6
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1296099
34
Generał

Dla mnie to najważniejsza premiera tego roku ale ze względu na techniczne bolączki, wstrzymuje się z kupnem do czasu ich naprawy. Skoro to 3 część, to powinna działać śpiewająco w dniu premiery.

post wyedytowany przez zanonimizowany1296099 2022-02-14 17:01:15
15.02.2022 05:47
Edziek
👍
6.1
Edziek
44
Generał

Chyba też poczekam, ewentulanie można przetestować na game passie.

14.02.2022 17:10
7
10
odpowiedz
4 odpowiedzi
Balgruuf
44
Konsul

Oczywiście nie jest tak, że gra jest brzydka, bo jednak poniżej pewnego poziomu ten cykl nigdy nie schodzi, niemniej mamy rok 2022 i trzeba wymagać od takiego studia nieco więcej.
Podajcie przykład chociaż jednej gry strategicznej, która wygląda lepiej od gier z serii Total War. Taki Age of Empires 4 w porównaniu do Warhammera 3 wygląda jak gra mobilna, a animacje ma na poziomie gier RTS sprzed 20 lat. Już nie mówiąc o tym, że w Total Warach ścierają się ze sobą wielotysięczne armie, a nie małe grupki jak w większości RTS-ów.

Pewnie, mogło by być lepiej. ale w swoim gatunku to wciąż najwyższy poziom i przykład dla innych gier.

14.02.2022 18:18
7.1
2
Chris4132
105
Pretorianin

Racja, ale sądzę że warto na to zwracać uwagę i tak, bo producent od samych pochwał szybko może osiąść na laurach i sprzedawać w kółko to samo. Szczególnie, że teraz jest era kiczu i early access na dzień premiery, może jest też widoczny brak postępu względem poprzednich części lub nawet regres, nie wiem, ale w takim wypadku tym bardziej wypada to wytknąć.

15.02.2022 13:03
dzl
7.2
dzl
103
John Yakuza
Image

Przy skali jaką reprezentuje TW, grafika na tym poziomie robi wrażenie, zwłaszcza animacje.

Ba, nawet pięcioletni Warhammer 2 z reshadem wygląda zacnie. ->

17.02.2022 15:44
PPK
7.3
PPK
21
Pretorianin

Supreme Commander ciągle wygląda świetnie, a tam też są tysiące jednostek.

21.02.2022 16:52
Frosty el Banana
7.4
Frosty el Banana
33
Centurion

Chociażby Halo Wars 2, a premierę miało 5 lat temu.

14.02.2022 17:23
8
odpowiedz
8 odpowiedzi
zanonimizowany1281263
56
Konsul
5.0

Nie no, ale te techniczne aspekty to masakra. Gra jest w produkcji od ponad 10 lat, a mimo to nie starano się nawet poprawić silnika, dalej mamy stosunkowo małe starcia, wykorzystanie mocy komputera to zawsze był żart, a i jeszcze wszystko stłamszone przez denuvo, które w tej grze masakruje wydajność jak malo w której. Skoro gra ma NUMER 3 to cóż chciałoby się z aby gra różniła się od poprzednika stanem technicznym, technologią i gameplayem, a nie tylko dodaniem nowych frakcji na stare śmieci (chociaż 8 frakcji to jest fenomenalny wynik, bo przykładowo taki MS w kolejnych odsłonach swoich gier nie dodaje absolutnie nic nowego, a tu mamy prawie dwa razy tyle co w ostatniej grze). No ale czekałem na to tyle czasu w sumie, że seria mi się już znudziła, jak ktoś zacznie grać w twwh od 3 to na pewno będzie miał do czynienia z jednym z najlepszych rtsów w historii.

14.02.2022 18:48
Dragantis
8.1
Dragantis
25
Legionista

"...stosunkowo małe starcia..." To ty chyba Skavenów nie widziałeś, kilkanaście tysięcy jednostek w jednej bitwie to u nich norma. CA nie mogli użyć nowego engine bo przecież WH3 musi być wstecznie kompatybilny z poprzednimi grami żeby przesortować jednostki do nowej części, przecież nie będą na nowo robić frakcji z poprzednich odsłon. Swoją drogą CA powinno trochę ogarnąć ze z perspektywy nowego gracza koszt zakupu samych podstawek jest wysoki nie mówiąc już o DLC, i wydać jakieś legacy pack dla nowych graczy zawierający wszystkie DLC np. z WH1 w cenie samej gry .

14.02.2022 21:14
8.2
1
zanonimizowany1281263
56
Konsul

Z obecną technologią możnaby robić starcia zdecydowanie większe, ale wszystko co oferuje gra to od kilkunastu lat ten sam durny ogranicznik ilości odziałów na mapie bitwy i stosunkowo małe ilości do 200 jednostek na odział. Skaveni to żaden argument, bo są tylko trochę liczniejsi na oddział. Jest to irytujące bo gra zmusza nas do robienia po kilku armii w kampaniach do atakowania jednego miasta, a z drugiej nie możemy nimi w całości dowodzić. Jest to 3 gra z tej serii, po 7 latach oczekiwałbym coś więcej. O kompatybilności z poprzednimi grami ciężko mówić, bo gra nie jest z nimi w żaden sposób kompatybilna, nie masz np. multi między grami, wspólnego menu ani rozszerzanej mapy, to nie jest ta sama gra tylko zupełnie nowy i oddzielny produkt. Przypomnę chociażby kwestie norski która się opóźniała bo programiści musieli ją od początku przepisać na nową iterację silnika. Może sprzedają to jako jeden produkt, ale to jest inny program tylko współdzielący assety. To tylko i wyłącznie wina CA, że pudrują swoje produkty zamiast konkretnie je ulepszyć, a przykładowe ulepszenie systemu dyplomacji w sposób prowizoryczny - drobnostka, a zajmuje im kilka lat i jest rozdzielona na kilka gier.

14.02.2022 21:16
A.l.e.X
😂
8.3
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

mamy stosunkowo małe starcia - znajdź mi inną strategię z takimi małymi starciami ;)
a z drugiej nie możemy nimi w całości dowodzić - jak to nie możemy jak atakujesz dwoma armiami to masz dokładnie kontrolę nad taką samą liczbą jednostek dodatkowo właśnie jak atakujesz miasto to czasem poza olbrzymim garnizonem jest obrona z multiarmii i walka z twoją armia multiarmią.

post wyedytowany przez A.l.e.X 2022-02-14 21:18:31
15.02.2022 02:34
8.4
1
bluesme
92
Konsul

"Z obecną technologią możnaby robić starcia zdecydowanie większe"
- jaką technologią? Co to za pustosłowie? Możesz rozwinąć?

Chyba, że chodziło o Polski Ład 2.0 ?

15.02.2022 15:22
8.5
zanonimizowany1281263
56
Konsul

Nie wiem, moze WH2 to była pierwsza gra z serii, w którą graliście i jesteście jakoś oczarowani, bo nie wierzę, by ktoś był na tyle głupi by bronił tak zwalonej technicznie serii. Warscape ma swoją epopeję porażek analogiczną do Creation engine. Argument z inną grą jest głupi, bo to jedyna z może 3 strategii, której budżet przekracza 2 miliony xD powiem inaczej, Empire wyszło 13 lat temu, więc ilość tranzystorów wzrosła od tego czasu 2^6 krotnie, a skala gry pozostała identyczna, wystarczy minimum wyobraźni, by wyobrazić sobie co można z taką mocą zrobić gdyby pisać normalny silnik pod nowoczesne komputery zamiast wydawać jakieś identyczne i coraz bardziej budżetowe gierki co roku, pucując tylko stary silnik. Gra jest zmasakrowana przez denuvo i archaiczną technologię, nie umie dobrze korzystać z wielu rdzeni ani architektury 64-bitowej. Ja od WH1 grałem w to na 4 komputerach, z czego 3 na ultra, a gra i tak nie potrafiła zarządzać nadwyżką mocy, która urosła przez ten czas, ciągle były randomowe dropy i starcia 1:1 potrafiły chodzić gorzej niż np. 4:5. Skala gry jest zwalona, ja nie wiem o jakich multiarmiach ty piszesz typie, bo gracz może mieć maksymalnie 40 oddziałów pod kontrolą na mapie bitwy (a to jest mało przy skali gry i wysokich poziomach trudności) a reszta czeka poza mapą. Więc to by się zgadzało z tym, że grałeś w serię za mało i nie rozumiesz jej błędów. W dodatku ciągle mamy te skalowalne oddziały przez co gra nawet na ultra nie renderuje tyle jednostek ile jest w armii i ma to też problem innej natury, tzn. nie będzie możliwe wprowadzenie prawdziwej fizyki bitew, bo oddziały w prowizorycznych starciach konfrontują się na paski życia armii nie jednostek (dlatego walki z bliska są takim papierowym machaniem mieczem w powietrzu, nawet stary rome miał bardziej "fizyczne" starcia i kawaleria więcej robiła). To, że CA zrobiło grę gdzie mamy z 30 unikalnych ras, co jest imponujące, to nie znaczy, że gra nie jest dalej zwalona w wielu bazowych kwestiach.

post wyedytowany przez zanonimizowany1281263 2022-02-15 15:26:01
15.02.2022 15:48
A.l.e.X
😂
8.6
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Image

inceltears - niestety nie masz pojęcia o czym piszesz wystarczy abyś zrobił zrzut siatki modeli i punktów z WH1 i WH2 to byś zobaczył że ilość wzrosła prawie 2x. Przez grzeczność nie będę poruszał twojego Empire które było zbudowane z ok. 1:40 tego co masz w WH2 na model.

nie umie dobrze korzystać z wielu rdzeni ani architektury 64-bitowej. nie masz pojęcia o czym piszesz ->

gracz może mieć maksymalnie 40 oddziałów pod kontrolą na mapie bitwy
- tak, ale jeśli masz support to po stracie masz uzupełnienie do 40 pod twoją kontrolą / dochodzi też walka armii zarządzana przez AI i garnizony

ciągle mamy te skalowalne oddziały przez co gra nawet na ultra nie renderuje tyle jednostek ile jest w armii - oczywiście że to robi jeśli masz włączone to w opcjach, zmniejszenie tego jest tylko zależne od ustawień

typie - a typa to możesz sobie poszukać w majtkach ;)

16.02.2022 12:11
8.7
bluesme
92
Konsul

1. Zgodzę się co do tego, że wykorzystywanie rdzeni jest obecnie nie najlepsze -jednak to nie dotyczy tylko gier, a szeregu oprogramowania. Miewa to rozmaite uzasadnienie - np. rezerwy mocy dla skalowania procesu. Z pewnością mogłoby być lepiej.

2. Wydaje mi się, że duża ilość mocy idzie na to, żeby można było elfowi za kołnierz zerknąć. Nie w tą stronę, w którą ja bym sobie życzył -bo 99% grania w TW spędzam przy maxymalnym zoom out.... no ale idzie i tyle..

3. Od tego ile możesz wyświetlić na sekundę jest karta grafiki - nie procek.

4. W wielu grach AI jest głupie jak but. Maskuje się to:
różnorodnymi frakcjami, poziomami trudności, które są tylko zmianami statystyk, etc..

Jest to bezpieczne zachowanie: od kiedy glitche i błędy są podstawami ocen danej pozycji. Szefowie korporacji nie lubią filmików na youtube z glitchami i ogromna część młodszej populacji próbuje na tej podstawie oceniać grę. (co marketingowo nie służy, a liczy się wynik kwartalny... bo tam inwestuje Twój fundusz emerytalny albo towarzystow ubezpieczeniowe).

Inny powód to złożoność mechanik, która produkuję większą liczbę potencjalnych kombinacji, że coś się wysypie. Jest zatem więcej potencjalnych dziur do łatania. W dobie internetu wiele trzeba łatać.

Kolejny powód, to AI, które nie ma startu z graczami. Jak ktoś szuka wyzwań: to gra multiplayer.

Reasumując: można by oczekiwać więcej ale konkurencji nie widać -więc po co się starać?

22.07.2023 15:55
8.8
Eryhr
5
Junior

Ktoś tu w ogóle nie grał i się wypowiedział??

14.02.2022 17:50
9
2
odpowiedz
katai-iwa
50
Senator

Czyli gra dla fanów. No to idealnie dla mnie i tyle :).

14.02.2022 18:02
😐
10
odpowiedz
3 odpowiedzi
Shaman
41
Pretorianin
6.0

najwiecej czasu w total warach zajmuje mi naciskanie "nastepna tura", gra jest latwa nawet na trudnym poziomie trudnosci i strasznie monotonna
od 20 lat nic ciekawego nie wprowadzili

15.02.2022 06:14
ziomisław_paliblant
😂
10.1
ziomisław_paliblant
36
Chorąży

Nie ma takiego poziomu trudności, jest niski, średni, wysoki, bardzo wysoki i legendarny. Zagraj na legendarnym jak ci za łatwo, uwierz poczujesz czym jest ból.

15.02.2022 18:34
10.2
1
Shaman
41
Pretorianin

1.przeciez nie bede instalowac gry zeby przypomniec sobie jak nazywal sie trudniejszy poziom trudnosci
2.pewnie bym gral na legendarnym jakby total war to nie byl odgrzewany kotlet i jakby legendarny poziom oznaczalo madrzejsze AI a nie dawało "bonusy z nieba"

26.02.2022 18:58
EG2007_27630895
😃
10.3
EG2007_27630895
21
Legionista

Legendarny poziom zawsze w grach strategicznych daje AI bonusy z nieba

14.02.2022 18:48
Maniek9012
11
odpowiedz
1 odpowiedź
Maniek9012
68
Pivot to Profit

Broń palna działa jak broń palna? Pytam się o strzelanie w plecy przez jednostki używające broni prochowych, a także przywrócenie animacji przeładowania tychże broni?
https://www.reddit.com/r/totalwar/comments/pyn9tb/imperial_handgunners_whii2017_vs_mtw22006/?utm_source=share&utm_medium=web2x&context=3

14.02.2022 20:03
Sorkvild19
11.1
1
Sorkvild19
62
Król Kruków

O tak, broń palna w Medieval 2, która była kompletnie bezużyteczna... Daj spokój, broń palna działa dobrze w Warhammerze, po prostu trzeba czasami coś zmieniać i upraszczać, żeby gra była przyjemna. Pamiętam jak bitwy w Empire Total War Shogun 2 trwały całą masę czasu bo oddziały stawały naprzeciwko siebie i strzelali do siebie aż strona która miała lepsze staty czy więcej jednostek. Teraz gra jest bardziej mobilna i nie pozwala na siedzenie w jednym miejscu bez przerwy

14.02.2022 19:11
😐
12
odpowiedz
2 odpowiedzi
Wouxus
20
Chorąży

Technologicznie to jest bieda.
Albo nowy silnik graficzny albo mocny upgrade obecnego.

15.02.2022 02:30
12.1
2
bluesme
92
Konsul

Możesz rozwinąć myśl i poprzeć jakimiś przykładami -najlepiej z innych gier?

15.02.2022 21:21
12.2
Iwanme
2
Junior

Silnik jest cały czas ten sam, ale z drugiej strony chyba nie istnieje gra która miałaby tak duże i tak zróżnicowane bitwy.
Może progres mógłby być większy, ale przecież ciągle nie ma specjalnie nic co by się zbliżało do TotalWara gdzie w bitwach biorą udział tysiące jednostek.

14.02.2022 21:13
A.l.e.X
😂
13
odpowiedz
2 odpowiedzi
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Wouxus - nie kompromituj się. Na ekranie znajdują się czasami tysiące jednostek dodatkowo animowanych bez cięcia LOD a tutaj wyjazd o biedzie i to samo w recenzji że nie domaga :) Kabaret normalnie. To sobie jeden z drugim policzcie ile elementów jest w ruchu na jednej scenie a potem sprawdzicie ile ma do przetworzenia przeciętna scena z gry nawet taka jak Cyberpunk (piękny wizualnie)

RTX 2070 Super to nie jest karta do takiej zabawy, ale akurat w przypadku TW świetnie działa SLI i MultiGPU. Polecam !

15.02.2022 00:02
13.1
1
zanonimizowany1358673
4
Generał

Daj spokój. Chłopaki odpalali grę na tosterach to im rzygało.

15.02.2022 13:00
13.2
1
MonTaren
76
Konsul

A.l.e.X mam rtx 2070s i ryzen 7 2700x i gra 2k chodzi na ultra bardzo dobrze, mam nadzieje ze podobnie będzie w wh3

14.02.2022 21:21
ogislav
14
odpowiedz
2 odpowiedzi
ogislav
28
Centurion
6.0

Grałem trochę w W1 i W2 i stwierdzam, że chyba nie umiem grać w gry z serii Total War. Jedna z mechanik kompletnie zniechęciła mnie do dalszej gry, między innymi chodzi mi o to jak gra 'oszukuje'.
Grając elfami i mając podbite dobre 1/4 mapy nie potrafiłem sobie poradzić z chaosem, któremu zostały 2 miasta. I dzięki tym dwóm miastom przeciwnik był w stanie wystawić 4 pełne armie. Sam miałem w pobliżu 6 armii, ale z jakiegoś powodu mechanika gry nie pozwalała mi wykorzystać więcej niż dwóch armii jednocześnie. Próbowałem różnych sposobów wczytujac ostatniego save'a. I tak po pięciu próbach się poddałem. Za grosz balansu w tej grze, co mnie strasznie męczyło. Liczę, że inni mieli znacznie lepsze doświadczenie z ta grą niż ja.
Pozdrawiam

15.02.2022 00:11
14.1
4
Balgruuf
44
Konsul

Przecież Chaos nie może nawet zajmować miast? Zresztą niemożliwe żebyś nie mógł wykorzystać więcej niż 2 armii, reszta musiała stać za daleko albo miałeś jakiegoś buga. Chyba że chodzi ci o to, że na polu bitwy można mieć równocześnie max 2 armie, reszta przychodzi jako wsparcie gdy tracisz kolejne oddziały.

24.02.2022 11:24
14.2
1
Odison
26
Pretorianin

Chaos nie może posiadać miast. Przyznaj się że w ogóle nie grałeś w tą grę.

15.02.2022 12:59
😍
15
odpowiedz
1 odpowiedź
MonTaren
76
Konsul
10

2 dni

17.02.2022 16:28
SpoconaZofia
😂
15.1
SpoconaZofia
80
Legend

Nudny jesteś :P Zaciąłeś się ?

15.02.2022 13:15
A.l.e.X
👍
16
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Dzisiaj preload ;)

15.02.2022 13:20
Maverick0069
😒
17
odpowiedz
2 odpowiedzi
Maverick0069
101
THIS IS THE YEAR

Jestem konsolowy raczej a mój blaszak to tylko Geforce 1060 6GB i Intel(R) Core(TM) i5-6600K CPU @ 3.50GHz plus 8 Gb ram 2400 ot taka bida.
Zagram na tym ?

15.02.2022 14:05
Morteniusz23
17.1
Morteniusz23
12
Legionista

GRYOnline.pl

Premium VIP

Na najniższych, ale polecam wstępnie kupić na Steam i przetestować benchmarki. Wtedy oceń, czy dasz radę na tym grać.

15.02.2022 15:39
dzl
17.2
dzl
103
John Yakuza

Będzie też na premiere w Gamepassie, więc możesz sobie wykupić miesiąc i przetestować jak będzie Ci śmigać. Warhammer 2 przy podobnej specyfikacji (RX 580 i 6700k) śmigał mi na wysokich detalach w 1080p z max unit size w okolicach 35-60 klatek zależnie od sytuacji.

15.02.2022 15:44
18
odpowiedz
6 odpowiedzi
zanonimizowany1296099
34
Generał

Ma być D1 patch ale chyba jeszcze nie podali co w nim będzie. Oby optymalizacja.

Zgadzam się natomiast z kolegą inceltears, że silnik tej gry powinien pójść w zapomnienie i powinien być zupełnie nowy (a nie 17 wersja starego). Technologicznie, ta seria się praktycznie nie rozwija od wielu lat. CA nie ma konkurencji i to niestety widać. WH3 ma praktycznie te same bolączki co WH1. Dodają nowe frakcje, jednostki i mapy i w sumie tyle. Nowe mechaniki to loteria, część fajna a część zupełnie nieciekawa. Teraz się okazało, że "poprawa" oblężeń tak naprawdę sprawiła, że są bardziej upierdliwe niż fajne. Z AI to zawsze byli na bakier i nic się tutaj od lat też nie poprawia.

Zobaczymy co będzie następne ale nawet jeśli to będzie Medieval 3 albo Empire 2 (wolałbym chyba Empire) tylko znów na tym archaicznym silniku, to raczej nie będzie specjalnie na co czekać. Tutaj są potrzebne duże zmiany w fundamentach.

15.02.2022 16:43
dzl
18.1
dzl
103
John Yakuza

W przypadku WH3 brak zmiany silnika może wynikać tego, że WH3 będzie umożliwiał wraz z Mortal Empires import zawartości z poprzedniczek, a w przypadku nowego silnika wiązało by się z to ogromnymi nakładami pracy by to wszystko miało ręce i nogi.

Część problemów jak AI podczas oblężeń pewnie z czasem połatają, wszak WH2, w który można grać obecnie, a jego wersja premierowa to niemalże dwie różne gry. Nawet te nieszczęsne Rome II wyprowadzili na prostą.

Warhammer to ich kura znosząca złote jajka więc na bank będzie jeszcze długo usprawniana.

Ale tak, przydało by się odświeżenie silnika, choć nie w kwestii samej grafiki co samego AI i optymalizacji jako takiej. Niestety WH2 nie lubi się zbytnio z wielowątkowymi procesorami i choć w przypadku Trzech Królestw i Troi było z tym lepiej (choć tutaj też dochodzi kwestii dużo mniejszej skali) tak ciągle daleko do ideału. Total War zawsze mocno dociskał procesor i wątpię czy coś w tym temacie się w najbliższych latach zmieni.

15.02.2022 17:51
18.2
zanonimizowany1296099
34
Generał

Oczywiście przy WH3 nie spodziewałem się nowego silnika ale w jakimś sensie nie jest to w porządku, że ostatnia część, nad która pracowali pewnie z 5 lat albo i dłużej, zalicza średnio udany start, tak pod względem technicznym jak i nowych mechanik. 3 część powinna być dopieszczona jak mało co a tu znów trzeba czekać na spore łatanie.

15.02.2022 18:02
A.l.e.X
18.3
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

jakie łatanie ? co niby takiego wyłatali w WH2 ? jedyne co dodawali z kolejnymi aktualnościami to właściwie dlc packi. I WH2 w stosunku do WH1 był b. dużym krokiem na przód. W WH3 dodali też sporo ciekawy drobiazgów jak portrety wodzów w czasie walki, oblężenie miast z wielu kierunków, itd. Drobiazgi które jeszcze bardziej podnoszą jakościowo całość.

15.02.2022 18:19
18.4
zanonimizowany1296099
34
Generał

Nie pojmuje ciebie Alex. Niby siedzisz w tych grach praktycznie 24h na dobę ale tak często pierdzielisz takie farmazony jakbyś dopiero się grami zainteresował.

Do WH2 było ponad 20 patchy, to można sprawdzić w 2 minuty. Także łatali dużo i tutaj zakładam będzie tak samo. Tylko dlaczego na premierę jest znów popsuta kawaleria kiedy jedna z ostatnich łatek do WH2 działanie kawalerii naprawiała? WH3 wychodzi za wcześniej, jak część recenzentów słusznie zauważyło. Zobaczymy co D1 patch naprawi.

A nowe oblężenia może i będą fajne, jak sprawią, że AI będzie wiedziało o co w nich chodzi.

15.02.2022 18:59
A.l.e.X
18.5
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

tak wychodziło głównie naprawiające AI i drobiazgi ale ten stan określiłbym jako 8/10 w chwili wydania WH2 do chwili zaprzestania dodawania zawartości teraz na 9/10. Mortal Emires oceniam o wiele wyżej niż główną kampanie i w chwili zakończenia wsparcia (teraz) na jakieś 9.5/10

WH3 jak poprzednicy też zaczyna od przysłowiowego "zera" po otrzymaniu mapy i kampanii z kombinacji trzech gier zapewne otrze się już o ideał.

WH1 i WH2 mam rozegranie ok. 1200 godzin razem (nie jest to może b. dużo ale też nie jakoś mało)

15.02.2022 19:10
Rumcykcyk
18.6
Rumcykcyk
120
Głębinowiec

Do W2 wyszedł najważniejszy patch w historii Warhammera czyli skrócenie kolejek npc bez tej istotnej zmiany nie byłoby sensu łączyć 3 gry w 1 ale i tak uważam, że muszą znowu to tak zoptymalizować, że gdy dojdzie W3 powinni to dodatkowo przyspieszyć.

post wyedytowany przez Rumcykcyk 2022-02-15 19:11:34
16.02.2022 08:59
19
odpowiedz
Alherd
49
Konsul
9.0

Zamówione, teraz czekam na steelbooka. Jedna z najważniejszych premier roku i gra na lata!

16.02.2022 10:25
20
2
odpowiedz
OKASONE
19
Chorąży

Trąci myszką ta niby recenzja.

16.02.2022 21:16
21
11
odpowiedz
1 odpowiedź
TobiAlex
200
Legend

Recenzja gry Total War: Warhammer 3 (w przygotowaniu) - wojna się nie zmienia

Czytaj - zobaczymy jak inni oceniają, wtedy i my dostosujemy naszą ocenę.

17.02.2022 00:02
Pako22
😂
21.1
Pako22
47
Pretorianin

Haha to było dobre!

17.02.2022 08:12
22
odpowiedz
Gworczas
3
Junior

Jak wyjdzie Immortal Empires to będziemy mogli mówić o premierze, póki co pozostaje zapoznać się z nowymi armiami i czekać.

17.02.2022 08:23
A.l.e.X
👍
23
odpowiedz
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Właśnie ogrywał i rozpoczęłam jak zwykle od analizy grafiki bo padły zarzuty o postoju w miejscu : jest ok. 3x więcej elementów na model tak gwoli wyjaśnień odnośnie progresu W2 do W3. Graficznie na ultra z ekstremalnymi cieniami wygląda przepięknie !

17.02.2022 15:04
PUNI$HER
24
odpowiedz
1 odpowiedź
PUNI$HER
106
Snajper

5/10 bez modów.
Gra jest nijaka, nudna. Ale tak samo było na premierę poprzednich dwóch części. Gra porostu potrzebuje czasu, DLCków i modów. Nie do końca ma sens pisanie pełnej recenzji gry, która za dwa lata będzie wyglądać o wiele lepiej.
Niektóre mechaniki męczą a niektóre są całkowicie nie jasne.
Nie rozumiem decyzji o braku ras z poprzednich części w bitwach z AI albo multi dla posiadaczy poprzednich części, skoro owe rasy są obecne na mapie kompanii.
UI downgrade totalny. W dwójce był o wiele ładniejszy, czytelniejszy, starał się być unikatowy dla każdej rasy.
Na plus napewno oprawa graficzna, zwłaszcza modele ludzi, chociaż jak zwykle słabo z powtarzanymi modelami w jednostkach.
Gdy wjadą mody, którę naprawią to, na co producentowi nie chce się marnować czasu, to będzie świetnie. A jak wjedzie do tego jeszcze więcej DLC, jednostek i nowych ras to już w ogóle będzie bajka.
Ja sprawdziłem, pograłem chwile i niestety muszę czekać na modyfikacje bo się zwyczajnie odbiłem i gra nie sprawia mi przyjemności, a wręcz irytuje

post wyedytowany przez PUNI$HER 2022-02-17 15:06:18
21.02.2022 16:05
Kaniehto
24.1
Kaniehto
62
Generał

Nie do końca ma sens pisanie pełnej recenzji gry, która za dwa lata będzie wyglądać o wiele lepiej.
czemu mieliby oceniać grę za to, czym będzie (co wcale nie jest takie pewne) a nie za to, czym jest teraz?

21.02.2022 16:27
25
odpowiedz
siera97
53
Senator

hmmm, tak. Gra wywala do pulpitu, wydajność jest tragiczna. Zasadniczo powyżej tych kilkudziesięciu tur jakakolwiek rozrywka nie jest możliwa. Ogólnie spoko 8,5/10.

W sumie to ciekawe, że oceniając strategię, nie jest nic wspomniane o AI, chociaż może nie ma sensu, skoro wiadomo ze to TW i w tym aspekcie twórcy zatrzymali się 15 lat temu, mimo ze dodano masę nowych mechanik, których AI zwyczajnie nie ogrania i często ignoruje (czytaj oszukuje).

21.02.2022 21:35
26
odpowiedz
Razor_blade
14
Centurion

Grafika jest ok nie widzę powodów do narzekania. To ma chodzić szybko na średnim sprzęcie, a nie wymagać karty za 5k.

22.02.2022 13:51
-eca-
27
odpowiedz
-eca-
59
Pancor Jackhammer
Wideo

Warhammer 3 - wojna się nie zmienia

Jednak trochę się zmienia. Afganistan, Irak przypomniał o partyzancte. Wiadomo, że wczesniej podobne akcje były .Potop Szwedzki czy działania IRA które doprowadziły do wyzwolenia obecnej Republiki Irlandii .

Zdobycie Krymu w turystycznych uniformach bez oddania jednego strzału z karabinu - to było jednak coś nowego.

Święty text z Fallouta jest ciągle nieśmiertelny!!

https://www.youtube.com/watch?v=CV3idhsGatQ&ab_channel=TrzynastySchron

post wyedytowany przez -eca- 2022-02-22 13:54:53
23.02.2022 19:11
28
1
odpowiedz
elToroRojo
5
Junior
9.0

Mnóstwo informacji o technicznych bolączkach tymczasem mam za sobą 60 h gry i nic, gra śmiga lepiej niż dwójka, szybciej się ładuje, lepiej wygląda. Nie wiem skąd takie recki.

Recenzja Recenzja gry Total War Warhammer 3 (w przygotowaniu) - wojna się nie zmienia