Dying Light 2 na porównaniu. Zobacz, jak zmieniła się gra od E3 2018 i 2019
Za bardzo kolorowa jest ta gra. Wersja z 2018 o jest o wiele bardziej klimatyczna
Dziwne, że wycinają cienie z gier, a dodają je z nazwą RT i wymagania rosną 100%. Przecież odpalimy takiego RDR2 i tam grafika zjada wszystkie gry, a nawet RT w niej nie ma.
Gra w 2022 nie posiada cieni, które są standardem od dobrych 15 lat. Jakimś cudem developerzy cofnęli się w rozwoju.
Przecież to kpiny w żywe oczy, co oni odwalili wogóle, ten widok na miasto wygląda jak z sandbox z 2005 roku. Jacyś z upośledzonym wzrokiem tam zaczęli prace czy co? A porównywać do dopracowanej jeydnki nawet nie ma co. Mam nadzieje że ktoś zrobi moda naprawiający tą paskude, bo to się grać odechciewa jak coś takiego widze
Za bardzo kolorowa jest ta gra. Wersja z 2018 o jest o wiele bardziej klimatyczna
A te multum decyzji zmieniające świat gry to też wycieli czy zostało?
Tyle tego na 100% nie ma, nawet do renegatów nie można dołączyć na co szczerze mówiąc mocno liczyłem.
Chris Avellone - mówi to panu coś?
Moim zdaniem to była straszna decyzja Techlandu aby tego człowieka odpowiedzialnego za Fallouta 2, Bloodlines, Prey, Tormenta, Pillarsy, Soutch park, NWN2, Fallen Order itd... wyrzucić od tak za jakieś głupie oskarżenia. Szczególnie, że odpowiadał za pewne aspekty jak postacie do DL2...
Ok, poprawiłem, odpowiadał za postacie i dialogi chyba? To i tak wielka strata dla tej gry gdy okazuje się, że dialogi i postacie są teraz bez wyrazu i sztuczne. Ciekawe czy te jego poboczne zadania są zawarte w grze czy są wycięte? wiesz coś więcej?
Dobra, już chyba znalazłem, że tam nic jego nie ma:
There's nothing of mine in Dying Light 2,
Czyli nie zmieniam zdania, dla Techlandu to było złe posunięcie i tyle. Poszli w pijar zamiast w jakość a teraz zdziwko, że fabuła słaba.
Avellone pisał na twitterze, że nie napisał DL2. Cała fabuła i postaci to Techland. On napisał tylko 5-6 historii inspirowanych New Vegas z których mogłoby być ze sto zadań pobocznych. Stwierdził on też bazując na tym co było pokazywane przed premierą, że w grze nie zostało nic z jego pracy.
No i właśnie szkoda ;) Może po czesci na Chrisie się posiłkowali całymi tymi wyborami/decyzjami ktore sa w pierwszym poscie ;) skoro piszesz ze 100 pobocznych :D a teraz wyszla lipa. Tak samo bloodlines 2 żałuje. Zgnoili chłopa a gracze cierpią.
Dziwne, że wycinają cienie z gier, a dodają je z nazwą RT i wymagania rosną 100%. Przecież odpalimy takiego RDR2 i tam grafika zjada wszystkie gry, a nawet RT w niej nie ma.
To jest po to żeby sprzedawać te RTXy po 4-5 koła, kiedyś takie cienie dodawało się ręcznie, a dzisiaj robi to technologia. Dlatego wiele gier z poprzednich lat wygląda dziś lepiej niż dzisiejsze bez Ray Tracingu. Widać że to sztucznie napędzane...
Gra w 2022 nie posiada cieni, które są standardem od dobrych 15 lat. Jakimś cudem developerzy cofnęli się w rozwoju.
Już od lat firmy robią ludzi w bambuko, pokazują grę taką jaką każdy by chciał po czym następuje rzeczywistość. Z tą grą jest taki problem że wcześniejsze wersje tego renderu, maskowały nieudolność silnika w generowaniu cieni, szczególnie widać to na dalekich dystansach. Druga sprawa że nie potrafią tego maskować, jakąś mgiełką czy czymś w tym stylu i niestety jest płasko...
A trzecia sprawa jest taka że mamy magiczny przycisk w postaci RT który odwala całą robotę, więc po co się starać, dlatego gry bez tego wyglądają biednie.
Dlatego ta gra najlepiej prezentuje się (bez tego całego RT) gdy słońce jest nisko, bądź gdy jest ciemno(choć brak dynamicznej gry światła w latarce to jakaś padaka). Porównajcie screen z artykułu i mój losowy który zrobiłem, oczywiście bez RT, gra i tak wygląda licho, ale lepiej.
Jak myślicie będzie jeszcze dostawa pudełek do sklepów? chciałem kupić edycję deluxe ze steelbookiem na pc ale nigdzie jej już nie ma, czekałem na recenzje i oceny dlatego nie brałem w preorderze, nawet zwykła pudełkowa się wyprzedaje, została tylko w paru sklepach
Drzewa i inne krzaki to ten sam poziom optymalizacji co samochody w Cyberpunku tylko podkręcone do 11
Normalna sprawa, zawsze tak jest ;) gry z E3 mało które komputery by uciągnęły, a tworzenie byłoby dużo dłuzsze i trudniejsze, być może prowadziłoby do wielu bugów graifznych.
Wystarczy, że przed premierą dużo rzeczy było widać, sporo materiałów, więc nie można też mówić, że nas oszukali czy kupiliśmy kota w worku ;) no chyba, że ktoś kupuje po E3, jak tylko będzie dostępne i potem już nie śledzi tematu, no ale za głupote się płaci, jak to mówią
Szczerze, nie grałem jeszcze w 2, ale po gameplayach jestem w stanie stwierdzić, iż graficznie lepiej prezentowała się pierwsza część... gra sprzed 7 lat...
W dziwny styl graficzny poszli twórcy w 2, tak jakby coś pomiędzy cellshadingiem, a realizmem, i wyszła taka trochę kupa graficzna, widok na miasto z wysokich budynków wygląda naprawdę słabo w porównaniu do DL1...
Zdecydowanie oświetleniu się oberwało, i coś jest nie tak z cieniami, a raczej ich brakiem w otwartym świecie?
To już w pełni moje osobiste odczucia, ale po obejrzeniu kilku nagrań z rozgrywki, walka wydaje się być gorzej z realizowana niż w jedynce? Niby to samo, ale ten feeling przynajmniej wygląda nie tak jak ja to pamiętam z pierwszej części.
Poza tym to już chyba standard, ale czemu praktycznie każdej grze się obrywa interfejsowi? Ten z DL2 wygląda niczym z FC: Primal.
Czemu napisałem, że to standard? Doom Eternal, W3 - dwie gry, które od razu przychodzą mi do głowy w tym temacie. I w obu interfejs jest inny (niekoniecznie lepszy) niż ten prezentowany na przedpremierowych (podrasowanych/przygotowanych) gameplayach. A to nie jedyne przykłady, teraz do tego dochodzi DL2, który całkowicie obrał inny styl artystyczny.
I paski życia nad głowami przeciwników. Nawet jeśli można je wyłączyć to nie w tym rzecz. Poziomy.
Czy to staje się jakimś chorym standardem w branży? Robić z każdej gry RPG? Far Cry 6 (po co?! przecież to fps, a w dodatku 6 główna część w serii...), Dying Light 2, gdzie w pierwszej części zombie poziomów nie miały. A na gameplayach z reboota Saints Row co mamy? Paski życia... Mam tylko nadzieję, że przeciwnicy nie będą mieć poziomów.
Prawie dekadę temu UBI ponoć dokonało rzezi na Watch Dogs którą wypomina się im po dziś dzień. Mamy rok 2022, Techalnd wypuszcza grę która różni się od materiałów z E3 zdecydowanie bardziej (na minus oczywiście) i jakoś ludzie pochodni nie odpalają...
https://youtu.be/sX4HTUuCy3k
Ludzie tak podają za przykład tego Watsh Dogs a ja tam nie widzę downgrade'u.
Wręcz przeciwnie, wczesne materiały mają masę bluru, są straszenie rozmyte i niewyraźne.
No i jest na to specjalna nazwa. Hipokryzja..
Gdyby DL2 był od UBI i zaliczył taki downgrade to już by francuzi zostali na tym forum dekapitowani i jednocześnie płonęli na stosie.
A że to nasz Techland to krytyka (zasłużona oczywiście) się pojawia ale już zdecydowanie bardziej stonowana.
No nie wiem, oswietlenie w Watch Dogs zostało mega pogorszone, odbicia takze i efekt jest taki, ze momentami gra wyglada zupelnie inaczej
i jakoś ludzie pochodni nie odpalają
Trochę teoria rozbitych szyb* tutaj pasuje. Tl;dr przywykliśmy i jedynie jakieś większe przypadki są tak aktywnie komentowane.
To nie jedyna gra, która zaliczyła regres (z pamięci R6S) + jeśli inne aspekty są dostatecznie dobrze zrobione to się tego tak nie odczuwa + w erze niedoboru kart graficznych statystycznie łatwiej jest wybaczyć.
* = https://pl.wikipedia.org/wiki/Teoria_rozbitych_okien
A ja dalej obstawiam zwykłą hipokryzję i podtrzymuję to co napisałem wyżej. Przecież na tym forum wystarczy, że UBI wyśle maila do ciebie z twoimi własnymi statystykami i już burdel w komentarzach jakie to UBI zue, a tutaj Techland wyjeżdża z downgradem (bo nie oszukujmy się, święci nie są czy to R6 czy Divisiond) który chyba przyćmił wszystkie których się francuzi opuścili a w komentarzach jak widać zaskakująco spokojnie.
Tu jest lepsze porównanie, dodajcie do newsa.
https://www.youtube.com/watch?v=38NXe4uKMrY
UWAGA na spoilery, jak się okazuje misja z E3 2019 to ostatnia misja przed epilogiem!
Przecież to kpiny w żywe oczy, co oni odwalili wogóle, ten widok na miasto wygląda jak z sandbox z 2005 roku. Jacyś z upośledzonym wzrokiem tam zaczęli prace czy co? A porównywać do dopracowanej jeydnki nawet nie ma co. Mam nadzieje że ktoś zrobi moda naprawiający tą paskude, bo to się grać odechciewa jak coś takiego widze
Jako tako pomaga włączenie filmowego ziarna, jest wtedy zauważalnie lepiej, ale i tak nie ukryje sie "inspiracji" serią far cry i assasynów - za bardzo tym zajeżdża, w dodatku w gorszej grafice i chaotycznym parkourze... pozostaje znowu New Vegas odpalić :P a za te ziolone dachy to powinien ktoś wylecieć ;/
OMG ale brzydal ta wersja ostateczna. Starsza duuużo ładniejsza, z klimatem.
on tu nic nie zmienił a ma manię wpisywania głupot pod wyświetlenia, jedyny dobry re który zmienia kolorystykę jest tutaj ale kto co lubi.
W grafice porównującej miasta ten po lewej z E3 wygląda jak faktyczna gra AAA a po prawej (3 lata nowszy) jak dość słaba nakładka do City Skylines
Graficznie jest średnio w tej grze
Zwłaszcza roślinność.
Jak grałem w Forza H4 i ta trawa to mi sczęka opadała a tu to czuję jakby ktoś wstawił stare textury i sprayem prysnoł
Srayyaycing dali ale textury jak z gry 2013 roku.
Grafika wykastrowana, wygląda gorzej niż ta z 2019 roku. Dobrze że nie kupiłem tej gry bo szkoda kasy. Jedynka mimo że starsza to o wiele lepiej się prezentuje. Niestety Techland zawiódł po całości.. Optymalizacja skopana na maksa.
No niestety. Jak prezentacja z 2019 mnie zainteresowała, tak gotowy produkt mnie odrzuca. Brakuje tu klimatu jedynki, tej grozy, horroru. Za dnia jest zdecydowanie zbyt mało zombie i jest zbyt kolorowo (mimo że jest ślicznie, to nie pasuje to moim zdaniem do Dying Light), w nocy zresztą jest tak samo. Ta ostatnia oberwała chyba najbardziej, bo mimo że dali w końcu powód by w ciągu nocy wychodzić, tak jest zdecydowanie zbyt jasno, a pościgi na niższych poziomach nie są tak emocjonujące jak te w jedynce. Nawet te na najwyższym nie są.
Szkoda, bo mimo że DL1 jakoś mnie nie zachwycił, tak był przyjemną grą do pogrania ze znajomymi. I jako osobę, która nie lubi horrorów, potrafiła zatrzymać i nie raz przestraszyć i sprawić, że adrenalina krążyła w żyłach.
Nie gralem nigdy w DL ale po premierze dwojki zaczalem ogladac gameplaye z jedynki i mam mega ochote zagrac w pierwsza czesc,w drugiej czesci DL nie ma juz kompletnie nic z horroru, miasto wyglada jak jakis Disneyland, kolorowo wrecz do porzygu... malo realistyczna grafika wyglada jak Farcry z zombiakami... to jest tylko moja opinia ALE... gra zrobiona dla 15-latkow.Polecam obejrzec na YT recenzje Brodatego.
Ja jestem zdziwiony, że jak na grę o zombie te zombie jest na dalszym planie a za dnia miasto wygląda pięknie, słonecznie i milutko. Noc jest ciemna w dupę, ale wciąż jakoś nie czuć zagrożenia. W ogóle to w tej grze pada deszcz? Bo 20 godzin ograne i wiecznie ta sama pogoda xD
Jak przysłowie mówi -
,, Gdy hajp na grę mocno muczy! Pamiętaj Graczu!
Watch dogs uczy!''
Dla mnie ta gra od poczatku wygladala sredniawo, dziwiłem się ze ludzie maja tak duze oczekiwania, czesto w plebiscytach gra byla w top 5 oczekiwanych (po sredniej jedynce :o). Efekt jest taki jak przypuszczałem, ostatnie gry UbiSoftu sa lepsze od gry Techlandu
Far Cry 6 zjada graficznie tą grę i wypluwa, swoja droga FC6 to poki co najslabsza gra z 2021 w jaka gralem, a i tak jest lepszy od DL2 xD
Jak pisałem, że podobna do FC6 to wielkie oburzenie było przed premierą.
Gra jest bardziej kolorowa, a mapy są znacznie bardziej pokryte roślinnością niż w 2018 roku. Wersja sprzed czterech lat była bardziej ponura, podczas gdy finalne wydanie pokazuje świat, który najgorsze ma już raczej za sobą.
Łatwo to wyjaśnić. Każdy myśli, że po apokalipsie będzie szaro i ponuro. A wystarczy pojechać do Czarnobyla. To co natura zrobiła tam tylko przez 30 lat to chyba nikomu się nie śniło. Z niektórych miejsc po prostu nie widać budynków miasta, tak to jest obrośnięte zielenią.
Zero research, tylko pisanie byle pisać. Jeśli byście sprawdzili dokładniej lokacje to byście zauważyli że na gameplay'u z E3 była pokazywana inna lokacja z dodatku który dopiero to wyjdzie, z lokazji tak zwanej Elyseum.