Dying Light 2 doczeka się istotnych poprawek jeszcze w tym tygodniu
System jednego sejwa to wariactwo w grze z otwartym światem na kilkadziesiąt/kilkaset godzin. Szczególnie w okresie premiery, gdzie w co trzeciej grze występują problemy z uszkadzaniem save przez grę lub patcha.
Rozumiem dodanie coś takiego potem np. jako trybu ironman, ale jako podstawa designu brzmi to dziwnie. No i cóż, recenzenci chyba nie mieli racji. Nie chodziło o zamysł artystyczny (nieodwołalne wybory) tylko o zwykłe przeoczenie. Nie wpadli na to i dopiero jak ktoś im to wytknął to to zmieniają. No chyba, że uznali, że opinia graczy jest ważniejsza od ich wizji artystycznej i zmienili zdanie, wówczas szacuneczek.
P.S. Moim zdaniem wystarczyłoby robić ukryte backupy sejwów. Np. w folderze robić 2-3 sejwy backupowe z innym rozszerzeniem, których gra normalnie nie widzi. Wówczas normalni gracze dalej graliby ze świadomością nieodwracalnych wyborów, ale w razie buga mogliby naprawić grę podmieniając save na starszy zgodnie z instrukcją od pomocy technicznej. Tyle, że zaraz ktoś powie, że to nieuczciwe bo przecież można podmieniać save cały czas w ten sposób. No cóż, można też zrobić samemu backup sejwa przed wyborem, więc...
System jednego sejwa to wariactwo w grze z otwartym światem na kilkadziesiąt/kilkaset godzin. Szczególnie w okresie premiery, gdzie w co trzeciej grze występują problemy z uszkadzaniem save przez grę lub patcha.
Rozumiem dodanie coś takiego potem np. jako trybu ironman, ale jako podstawa designu brzmi to dziwnie. No i cóż, recenzenci chyba nie mieli racji. Nie chodziło o zamysł artystyczny (nieodwołalne wybory) tylko o zwykłe przeoczenie. Nie wpadli na to i dopiero jak ktoś im to wytknął to to zmieniają. No chyba, że uznali, że opinia graczy jest ważniejsza od ich wizji artystycznej i zmienili zdanie, wówczas szacuneczek.
P.S. Moim zdaniem wystarczyłoby robić ukryte backupy sejwów. Np. w folderze robić 2-3 sejwy backupowe z innym rozszerzeniem, których gra normalnie nie widzi. Wówczas normalni gracze dalej graliby ze świadomością nieodwracalnych wyborów, ale w razie buga mogliby naprawić grę podmieniając save na starszy zgodnie z instrukcją od pomocy technicznej. Tyle, że zaraz ktoś powie, że to nieuczciwe bo przecież można podmieniać save cały czas w ten sposób. No cóż, można też zrobić samemu backup sejwa przed wyborem, więc...
To teraz tyko czekać aż dodadzą możliwość włączenia angielskich dialogów i polskich napisów i można grać. Szkoda, że nie było tego na premierę.
Jak ktoś chce grać z polskimi napisami i angielskim głosami to :
1. wchodzimy do folderu /dying light 2/ph/work/data_lang
2. kasujemy folder speech_pl
po tym zabiegu mamy angielskie audio + polskie napisy
Na ps5 też można usunąć paczki językowe i bez problemu ustawić angielski dublaż z polskimi napisami.
Jak ktoś chcę zmienić na PS5 Polski Dubbing na angielski to wystarczy wejść w ikonkę gry w menu konsoli i wybrać zawartość gry i usunąć jeżyk polski.
Mnie tylko przeszkadza HUD to chyba nie jest jakis wielki problem zeby dorzucic wiecej opcji ustawien zeby nie trzeba bylo grzebac w plikach gry.
https://steamah.com/dying-light-2-hud-customization-guide/
A tak się chwalili, że każdą rzecz będzie można dopasować. Co konkretnie musiałeś poprawiać?
Jeszcze nie zdazylem nic zmienic bo dopiero zaczalem grac i takie mam pierwsze wrazenia. Za duzo prowadzenia za reke. Wystarczy ze sa podpowiedzi oznaczone zoltym kolorem w terenie po co mi jeszcze te latajace znaczki i kompas. W TR bylo to fajnie zrobione bo kompas wlaczalo sie samemu wg potrzeb jak nie bylo wiadomo w ktorym kierunku isc a w ostatnich asasynach mozna wywalic caly hud. Licze ze to dodzadza.
Do teraz mam zbugowana jedna misje poboczna z pierszego levelu, gdzie musze wejsc przez szpare w drzwiach a lezy tam trup, ktory blokuje mnie przed wejsciem... mozna naprawia, bo gra mi sie wysmienicie, jest kilka mniejszych bugow. Gra trzyma poziom jedynki, jednak po harran sie troche lepiej smigalo no i skille byly lepsze w 1.
A wszyscy twierdzą, że jest mniej skilli-zapychaczy, więcej ruchów i całkowicie wyrzucili drzewko survival.
Szczerze to wystarczy tylko dodać kilka slotów do sava i zdjąć denuvo. Inne rzeczy sa mało istotne na tle tych
Przez 15 godzin grania najpoważniejszy błąd jaki widziałem to ze dwa lewitujące obiekty. Czyli chyba jest dobrze. Najbardziej to chciałbym aby w patchu dodali FSR w trybie ultra jakość.
A nie wkurza cie pasek staminy ? Wspinanie na początku to katorga bo męczysz się momentalnie .Oraz brak przypisania jakichkolwiek klawiszy do klawiszy bocznych myszek(chociaż to już naprawią za niedługo) ?
Źle nie jest i każdy może doświadczyć różnych problemów ale to nie poziom CP2077 który był tragiczny i choć grałem w CP2077 zaraz po premierze na PC to poza przenikającymi modelami większych bugów nie doświadczyłem jak inne osoby.
A nie wkurza cie pasek staminy ? Wspinanie na początku to katorga bo męczysz się momentalnie
Powiem szczerze, że stamine mam aktualnie na poziomie 300, 4 poziom pościgu, gdzie jest od cholery sprinterów i Volatile nadal potrafi stanowić wyzwanie. Jeszcze jak dodatkowo macha się pałką i nagle chcesz uciec na dach, to bywa trochę gorąco.
Myślałem, że to przeoczenie testów online ale wychodzi na to, że faktycznie nie ma opcji ultra FSR. Dla mnie to jedyna nadająca się do użytku opcja FSR.
W Assassynie Valhalla wyrąbało mnie w pewnym momencie 1000 metrów do góry a potem spadałem sobie bez spadochronu i czy się czepiam? Poważnie. Glicze są, były i będą.
Ja swoją kopię DL2 kupiłem na PS5 w dniu premiery ale z braku czasu jeszcze nie zagrałem i chyba poczekam, aż Techland załata te największe błędy. Może z czasem coś zrobią z grafiką na nowe konsole bo 1080p to jakiś żart bo nie wierzę, że obecne konsole są tak słabe by oferować podobny poziom grafiki co poprzednia gen PS4Pro tylko w 60fps!
Gram na ps5 i jeżeli chodzi o to migotanie to myślałem przez chwilę, że to Aiden mruga oczami xD Ogólnie nie wiem czemu ludzie piszą że są spadki do 20 fps na PS5 bo mi trzyma 60 fps i czasem jest może z 50.
Niech ogarną coś ze swoim silnikiem. 1080p na PS4 Pro/Xbox One X czy brak 60 fps na Series S to nieśmieszny żart.
Moje błędy na PS4:
Problem z dźwiękiem oraz dialogami - trzeba ponownie uruchomić grę.
Problem z misjami pobocznymi (3 zadania) nie mogę zaznaczyć, ukończyć. - Brak rozwiązania.
Niestety u mnie też problemy z dźwiękiem oraz dialogami. Podczas misji w trakcie dialogu nie słychać co mówią ani nie ma napisów. Po restarcie odpaliło się normalnie. Miałem tak w 4 przypadkach. Strasznie wkurzające. System dźwięku szwankuje też w innych przypadkach. Np po przegranej walce z bandytami odradza mnie w innym odległym miejscu a muzyka cały czas pozostaje w systemie walki czyli taka bardzo dynamiczna. Nie odtwarzają się przez to aktualne dźwięki jak np komunikaty o inhibitorach itp
czy komus jeszcze przeszkadza to, ze zuzyte przedmioty nie wracaja po smierci?
przyklad - dochodze do punktu rozpoczecia zadania, checkpoint, wchodze i zaczyna sie bitka, zuzywam leczenie, umieram, powrot do checkpointu, ale minus jedno leczenie.
wedlug mnie to ogranicza chec podejmowania kolejnych prob i psuje troche flow, bo skonczyly mi sie leczenia, wiec teraz musze przerwac misje i kupic/wyfarmic nowe.
w grach From Software jest tak samo, ale tam ma to wiecej sensu, bo to tak naprawde nie jest checkpoint tylko "odrodzenie", a po drugie to akurat leczenia są tam stałą i zawsze sie odnawiaja.
Niestety nie mogę obecnie grać na PC, więc gram na PS4 ale gra na tym sprzęcie jest niegrywalna. Wszystko jakoś szło aż do czasu jak nie trafiliśmy do 2 części miasta.
W dialogach nie ma dźwięku a napisy tak jakby same się skipują, nie ma nawet szans ich przeczytać. Nie wiadomo co się dzieje. Czasem pomaga reset gry czasem nie. Zresztą jest to obecnie tak częste że grę musiałbym resetować przy każdej scence fabularnej.
W dodatku problemów z dźwiękiem jest więcej, audio jest spóźnione czasem o 10 sekund, gdy używamy liny aby wjechać do góry, spadochronu, gdy kogoś bijemy.
Czasem minie troche czasu zanim gra ogarnie że kogoś uderzyliśmy. Wróg stoi w miejscu jakby się zaciął przez dobre 5 sekund. Ogólnie gdy więcej się dzieje na ekranie gra nie wyrabia.
Skoro wydali grę na PS4 powinna być przynajmniej w grywalnym stanie. Obecnie nie jest i przerwałem fabułę. Oby to szybko naprawili.
Zdążą przed kurierem? W weekend ogram, załapałem hype'a. Zapłacone, zielone pudełko.