Premiera Dying Light 2 - mocny start gry na Steam
niestety musze to napisać. na ps5 w każdym trybie graficznym ta gra wygląda źle. trawa jak sprzed dziesięciu lat, tekstury rozmazane, drzewa to pikseloza. pewnie lepiej to wygląda w full hd, ale na dużym ekranie jakość grafiki jest poniżej oczekiwań.
Dying Light 2 jeszcze bardziej spodobało się naszemu redaktorowi, który wystawił grze notę 8.5/10. Ta recenzja powstała na bazie wydania na PlayStation 5.
Sprawdzacie gry na czymś innym czy forever PLAJSTACJON....
niestety musze to napisać. na ps5 w każdym trybie graficznym ta gra wygląda źle. trawa jak sprzed dziesięciu lat, tekstury rozmazane, drzewa to pikseloza. pewnie lepiej to wygląda w full hd, ale na dużym ekranie jakość grafiki jest poniżej oczekiwań.
Na tekstury już w kilku recenzjach słyszałem narzekania, wygląda na to, że to przypadłość Techlandowego silnika, który jest którymś tam wcieleniem Chrome Engine
Na pc ładnie to wygląda. Postacie są szczegółowe,faktura ubrań bardzo dobra-wyraźne warsty. Tylko twarze mogli trochę lepiej dobracować.
Miasto a szczególnie pomieszczenia to klasa sama w sobie.
Oczywiście zdarzają się słabsze miejsca ale nie na tym to polega by grać z lupą.
Optymalizacje też poprawił premierowy patch.
Jak masz 4k i 55 cali, to nie dziwię się. Nie można oczekiwać, że każda gra będzie wyglądać ładniej na takiej rozdzielczość, a szczególnie gry retro, Indie i klasyki.
Owszem, Dying Light 2 jako najnowsza gra AAA mogłoby być ładniej, ale niestety to wada silnika gry od Techland. Nic nie poradzę na to.
Nie bez powodu siedzę na monitorze 1080p i 23 cali nie tylko ze względu na słaba karta graficzna.
To tak jak z Forzą Horizon 5, momentami potrafi być najładniejszą samochodówką, żeby zaraz potem obrzydzić obraz kretyńskim zamgleniem i rozmyciem (zwłaszcza tam gdzie jest dużo roślinności, która wygląda przeobrzydliwie)
Niestety wersja PS5 to kupa.
Na TV z 4k gry w 1080p zazwyczaj wyglądają słabo. Zauważyłem że na tego typu telewizorze dobrze wygląda dopiero rozdzielczość 1440p i wyżej.
Gra dziala na PS5 w 1800p 30 klatek i 1080p 60 klatek. Wiec na tak duzym ekranie z rozdzielczoscia 2160p moze to wygladac niezbyt dobrze. Najlepiej podlaczyc pleja do full hd wtedy rozdzielczosc gry zgadza sie z natywna rozdzielczoscia ekranu, a w przypadku opcji 1800p masz wtedy supersampling.
Jedynka strasznie mnie wynudziła, więc dwójkę odpuszczę, może kupię na dobrej promce.
Sprawdzacie gry na czymś innym czy forever PLAJSTACJON....
Przecież recenzują tą wersję, którą dostają przed premierą od wydawcy. Miej pretensje do Techlandu, że taką wersję wysłali do recenzji.
Mam za sobą jakieś 3h i dopiero co dotarłem do miasta. Jedyną rzeczą, której się będę czepiał jest walka. Względem DL1 moim zdaniem zaliczyła regres. Zombie dziwnie i mało naturalnie reagują na uderzenia, a nienaturalny ragdoll nie pomaga. Zombie odlatujące na kilka metrów jak kukiełka po dostaniu obuchem wyglądają komicznie. Ich animacje często potrafią się glitchować, w momencie spychania zombie kopniakiem z krawędzi dachu ich fizyka praktycznie nie istnieje. 90% takich zepchnięć kończy się tym, że zombie spada pionowo na stojąco.
Zdecydowanie lepiej i naturalniej wyglądało, to w DL1. Teraz walka jest zbyt arcade'owa i czasem komiczna. Nie wiem dlaczego deweloperzy nie poszli w ślady poprzedniczki, tylko poszli na łatwiznę.
Cała reszta po 3h póki co na plus. Historia na wstępie mi się podoba (jak będzie dalej, to się okaże). Parkour to zdecydowany progres i jest mega przyjemny. Dubbing za to jak to w Polsce. Drewno i beton. Jak w prologu usłyszałem Spike'a, to nie mogłem uwierzyć jak drętwo i bez emocji można dubbingować postać. Kolejny raz przekonałem się, że w naszym kraju dobrzy aktorzy dubbingowi nie istnieją, poza może 5 wyjątkami i jedyne do czego się nadają to kreskówki w TV, bo potrafią tylko na sucho czytać swoje kwestie z kartki, nie wkładając w to żadnego zaangażowania, ani emocji.
Pobawiłem się dzisiaj rano z plikami gry, żeby zobaczyć czy można podmienić audio angielskie z polskimi tak, żeby uzyskać ang audio + polskie napisy. Koniec końców okazało się, że działa sposób z wersji z PS5. Trzeba usunąć folder speech_pl z plików gry w: Dying Light 2/ph/work/data_lang. Gra wtedy odpala ang audio i polskie napisy. Gram tak już z pół godziny i wszystko na razie działa
Ok skusiłem się na DL2. Jeśli chodzi o optymalizację to uważam, że jest całkiem spoko. Kilka opcji mam wyłączone reszta na wysokie i full hd, średnio 50 fps co jest wynikiem w pełni wystarczającym. Ryzen 5 2600, 24GB Ram i RX 580 8 GB
Po wsytawianiu 7 (tutaj), oraz jeszcze wyższych not grze BF 2042 (inne serwisy) uważam, że ocenianie tytułów przez branże związane z grami jest bez sensu.
Albo przyjmijmy skale ocen od 7 do 10
Ludzie z R9 5900X oraz RTX 3080Ti grają w 1080p w tą grę by mieć 60fps, porażka, będzie powtórka z CP2077.
Jak to możliwe skoro na 2070S bez RT i ze wszystkim innym na max w 1440p jest 60+ z DLSS ustawionym na jakość, a nawet i bez DLSS jest cały czas minimum 50+ klatek?
...bo grają z włączonym rtx-em na maxa to czego oczekują ?, ja na 3070 i 5800x bez rtxa ze wszystkim na maxa mam stale 75 klatek (vsync)
Bzdury. Gram na 1440p na 3060ti 8GB. Wszystko na full. RT max. stabilne 60+klatek.
Niby wyszli z obronna reką w porównaniu do CP2077 ale widze że ludzie narzekają na optymalizacje.
Bo gra ma wysokie wymagania. I kompy dostają zadyszki. Nie planowali wydania na słabsze komputery jak w Cyberpunku(co i nawet to nie pomogło) Najlepiej mają ci, co posiadają topowy sprzęt(czyli niecałe 4% według Steam). Nie zauważyłem też żeby streamerzy z 3080TI oraz Intel Core i9-12900K narzekali.
No właśnie coś nie za dobrze wyglądają te recenzje. Jedna na cztery osoby wystawia tej grze negatywa. Najwięcej zarzutów do fizyki, denuvo i optymalizacji.
denuvo
A z jakiego powodu tu aktualnie płakać? Serwery nie działają? Nie można włączyć gry na poszczególnej konfiguracji? Bo póki co denuvo nie można posądzić o cokolwiek złego w tej grze. No chyba, że masz gdzieś porównanie z i bez.
Jakiś gość pisał że z powodu Denuvo gra mu strasznie szarpie przy kluczowych działaniach i wskazywał na podobieństwo takich dropów względem jakiegoś Residenta gdzie było Denuvo oraz zniknięcia tych problemów jak twórcy je usunęli.
Widziałem też opinie że ludzie traktują ruch z wprowadzeniem tego zabezpieczenia na kilka dni przed premierą jako swoistą zdradę ze strony twórców gry.
Nie oceniam tych opinii, po prostu piszę że mają miejsce.
Najwidoczniej są dla graczy na tyle ważne że wystawiają grze opinie negatywne, jednocześnie chwaląc ją za inne elementy.
Coś tam musi być na rzeczy.
Procesor nudzi się w tej grze. Denuvo nie ma tu nic do rzeczy w kwestii optymalizacji.
No właśnie, odpaliłem na YouTube jak ktoś ze sprzętem podobnym do mojego gra w tę grę i karta graficzna miała obciążenie 99% a CPU niecałe 20%. Z tego co rozumiem to Denuvo powinno obciążać procesor? Czy w jakiś dodatkowy spoób może spowalniać grę?
Raczej tylko procesor.
Tak więc w tym tytule nie powinno robić. Jest problem w grach silnie opartych o CPU.
To, że CPU nudzi się w grze nie ma żadnego wpływu na ewentualne problemy z powodu denuvo, które mogą wystąpić na moment, ale na cpu żadnego skoku nie będzie.
Albo inaczej, typowe programy monitorujące cpu są na ogól za wolne by wam to pokazać, łącznie z wbudowanymi Windowsa.
Dla tych co nie wiedzą, kod zabezpieczony denuvo jest tak ze 100 razy wolniejszy niż bez, więc nawet cpu który nie robi nic, nic nie da, gdy natrafi na taki kod, dodany tam gdzie nie trzeba.
Ostatni RE8 tez cpu się nudził, a problem był i tak, tak samo w MK cpu się nudzi, a dali zabezpieczenie na jakąś animację specyficzną zawodnika i za każdym razem przy niej były dziwne spowolnienia.
Jeżeli już to nie szukajcie stale obniżonego fps, bo tak nie będzie, a momenty w których fps nagle skacze/spada bez powodu, są problemy z doczytywaniem danych, stuttering, ogólnie dziwne chrupanie gry, zacięcia itp.
Pozwolę sobie na małe sprostowanie do artykułu:
"Wydanie pecetowe można kupić na Steamie oraz w serwisie Epic Games Store. W obu przypadkach z Dying Light 2 można się cieszyć także za sprawą streamingu przez usługę GeForce Now."
W streamingu na GeForce Now pogramy tylko w przypadku gdy posiadamy ją na Steame, na razie nie działa w przypadku Epica.
Generalnie jest ok. Jedynie co mnie smuci to to, że napisy na np. gazetach i innych znajdźkach są po angielsku tłumaczone na polski. Redzi w w3 tak nie robili. Cała wersja była polska. Przecież to polski wyrób więc powinno być po polsku i tłumaczone na angielski. Szanujmy się.
Ta gra na ps5 w trybie performance wygląda jak by miała 10 lat w trybie rozdzielczości pokaz slajdow nie tego się spodziewałem zawód podobny jak przy cyberpunku tyle że w to da się grać pewnie wersja PC to inna gra pozostaje czekać na horizon
A teraz zagraj na serio.. Nie oglądaj YT w niskiej jakości.
Sam gram od 2 dni na PS5. I gra w fullHD wygląda bardzo dobrze.
sam jesteś pokaz slajdów. grałem na ps5 właśnie po pracy od 23 do 3:20 w nocy i oderwać się nie mogłem gdyby nie to ze idę do roboty w sobotę to by była sesja do rańca. w trybie rozdzielczości i jakości dobrze chodzi. tryb wydajnosci mi się nie podoba.
Gra jest super. Co do kwesti technicznych nie wypowiadam sie, bo sie na tym nie znam. Na moim przyzwoitym PCie smiga. Najwiekszy minus to dubbing. Aiden jest po prostu TRAGICZNY :( Naprawde nie rozumiem, dlaczego nie mozna zmienic tego po prostu na wersje ang. i napisy PL.
Piotr.
Można zmodyfikować grę by osiągnąć oczekiwaną kombinację. Ale dalej jest to niedoróbka techlandu. Także raczej: tak, gra jest niedorobiona a dubbing tragiczny ale istnieje fanowska metoda naprawy tego problemu.
Na PC działa idealnie w FullHD 60FPS na RTX3070. Niestety podobnie jak w Cyberpunku 2077 leworęczni gracze muszą się trochę narobić zanim dostosują grę do swoich wymagań a i tak nie wszystkie czynności do się zmienić, co powoduje żenujące utkniecie na drabince w prologu. Poza tym gra FENOMENALNA.
Mam za sobą pierwsze 2,3 godziny. Na razie nie powaliła mnie. Gdyby nie to że przekroczyłem okres próbny, oddał bym ją. I kupił za rok.
No niezwykle bogate te opcje graficzne.Szkoda ze wsród nich nie ma mozlwiosci wylaczenia tego ochydnego taa ktore robi z gry mydło,masło jak kto woli.DObrze ze jednak na yt ktos pomysł rozwiazał.Techland dajcie nam cos zobaczyc w grze a nie tylko rozmyte tło i tesktury.
Na razie zirytowal mnie tylko ten znacznik nad glowa pierwszego typa za ktorym biegamy w ramach questa. Czy tego nie da sie wylaczyc ? Odznaczylem hints a znacznik pozostal psujac mi immersje.
Komicznie wypada rzucanie nożami. Jak się dobrze trafi, to można rzucić prosto w głowę przeciwnika, przez co przez resztę walki będzie latał z wbitym wielkim nożem w głowie.
Mogli to jakoś ograniczyć, coś ogarnąć, by nóż wbijał się tylko w głowy umarlaków, a nie normalnych ludzi. Albo chociaż żeby miał jakiś wpływ na zdrowie/zachowanie przeciwnika.
Niestety fabularnie jest tak samo jak z tymi nożami.
Dobrze, że kupiłem grę w innym regionie za grosze, bo pelna cena 160zl, to trochę za dużo jak na tak słabo jakościowy produkt.
Grając w takie tytuły jeszcze bardziej docenia się to jak bardzo musieli się napracować np. Redzi przy fabule do Wiedźminów czy CP2077, czt R* przy RDR2 albo ND przy TLOU.
Na chwilę obecną po 8h muszę sobie zrobić przerwę, bo gra jest zbyt monotonna. Kilka razy w jednej misji musimy robic to samo. Niestety tak skonstruowane są w większości misje.