Forza Horizon 5 dostała wyczekiwany update. Gracze rozgniewani
I bardzo dobrze, że usunęli możliwość zdobywania super losowań za perki, bo to nabijanie punktów na jakichś dziwnych aktywnościach i kupowanie w kółko jednego samochodu żeby nabić licznik losować to jakaś patologia była.
Społeczność wściekła za łatanie exploitów - złoto.
Przed Playground jeszcze tona roboty, ale czas jest i najwyraźniej idzie to w dobrym kierunku.
I słusznie są wściekli - zostało to tak "załatane" że nie tylko exploiterzy ale też zwykli gracze na tym cierpią bo teraz nie ma praktycznie żadnego sensu w zbieraniu punktów na te superlosowania jeśli za każdym razem masz dostać 2k, 5k i 45k kredytów.
O wiele lepiej byłoby gdyby wszystkie auta poniżej 600k kredytów nie miałyby żadnych superlosowań a aut powyżej 600k nie dałoby się sprzedać na aukcji za mniej niż 600k
W takiej sytuacji gracze mieliby gwarancję że za kupno takiego auta nie zarobią więcej z tych superlosowań ale nadal mogli by zdobyć inne bardzo fajne nagrody i odzyskali by chociażby część lub jeśli mają farta to 100% kasy za kupno tego auta
Najwyraźniej mechanika zarabiania na skupowaniu wybranych samochodów i wykorzystywaniu punktów umiejętności nie została zaplanowana przez twórców. Jest to zrozumiałe, bo nawet bez tego pieniądze w Forzy przychodzą same. O dziwo może dzięki załataniu takich sposobów sporo ludzi odnajdzie przyjemność w rozgrywce, bo okaże się, że gromadzenie kredytów jest efektem pobocznym grania, a nie głównym celem.
"Może graczom byłoby łatwiej przełknąć zmiany (lub ich brak), gdyby samochody dodawane w Serii 4. były bardziej… imponujące?"
O to to
Elektryk Wulinga z prędkością maksymalną 100km/h, trochę Dongfengów dostawczych i ZX Auto.
niech już lepiej wypuszcza Motosport w koncu, z lepsza fizyka jazdy i więcej normalnych pojazdów, niż super bryki z główna fabryki.
To jest chyba jedyna gra gdzie banowali za granie... bo wszystkie exploity były po prostu dostępne przez źle zaprojektowaną grę.
Dodatkowo jest to gra gdzie ranking, samochód, itp. nie grają roli w multiplayerze.
To że masz wszystkie samochody nie ma wpływu na nic i na nikogo.
Możesz wszystkie wyścigi wygrać pierwszym samochodem który dają na starcie (np. Porsche Taycan).
Więc nie wiem komu to przeszkadzało.
Są po prostu ludzie którzy nie mają tyle wolnego czasu żeby wszystko odblokowywać w tak powolnym tempie i chcą sobie pojeździć każdym samochodem. Chyba o to chodzi w Forza Horizon? Żeby się zrelaksować, bo nie jest to trudna gra.
Jeżeli ma to niby wpływ na ekonomie gry (no bo są aukcję) to niech dadzą opcje gry sandbox singleplayer bez potrzeby powolnego zarabiania pieniędzy.
Może się ktoś nie zgadzać ale nie jest to chyba porównywalne do oszukiwania w grach typu CoD, Battlefield, cs, itp.
Bzdura, samochody mają znaczenie w multiplayerze, nie grałeś chyba nigdy w multi albo się tym nie interesowałeś skoro piszesz takie głupoty.
Jak zmodujesz auto np. na A 800 i zrobisz manualny tuning to nie każdy samochód będzie jeździł tak samo i miał takie same osiągi.
Gra super jaknza free do gamepassa, ale jakbym mial ja kupic za te 250 zl to byłbym zły, gdyz gra jest jednym wielkim dlc do Forzy Horizon 4 i chociaz na XSX dziala dobrze w trybie wydajności i grafika jest ładna, to po paru godzinach czulem, ze dalej gram w czwórkę i gre odstawilem.
Do gamepassa super, na zakup niekoniecznie, chyba, ze ktos w czwórkę nie gral to bedzie zacheycony
Tutaj nawet czcionek i dzwiekow nie zmienili, sa takie same jak w czwórce.
Grafiki też nie poprawili. Wszystko poniżej Ultra ma tragiczny dystans renderowania przede wszystkim roślinności dalej niż tak z 50 metrów przed graczem, i to tak maks.
Mi po tym patchu bez przerwy wyskakuje błąd o braku połączenia z serwerami...
Sam trochę skorzystałem na exploicie z superlosowaniem. Żeby dobrze się bawić i nie być często na straconej pozycji wobec innych graczy w grach usługach, trzeba ciągle w nie grać. Nie mam czasu, aby grać codziennie i nie zawsze chce mi się akurat w forzę, więc exploit pomagał mi doganiać bardziej aktywnych graczy.
I to nie tak, że się próbuję tłumaczyć, po prostu przedstawiam w dyskusji trochę inny punkt widzenia.
Czyli w grze będzie trzeba jeszcze więcej grindować, aby zdobyć odpowiednie fundusze na zakup jakiegoś ciekawego auta... Wykorzystywanie losowań z drzewka było jednym z logiczniejszych sposób na zdobywanie pieniędzy, czy budowanie kolekcji aut. Szczerze powiedziawszy to bez tej możliwości kompletnie nie wyobrażam sobie gry w Forzę.
To teraz pytanie - na czym zarabiać na te tony samochodów w grze? Na losowaniach się już nie dorobi, wyłączyli losowania w drzewku pojazdów, nagrody z wyścigów są prawie symboliczne... A potem nagle przypierniczają pojazd do osiągnięć tygodniowych za 4M :P
Nie wspominając, że większość upgrade samochodów do jakikolwiek wyzwań jest w okolicy 130k :P
Rozumiem, że z tymi losowaniami było przegięcie ale teraz przegięli w drugą stronę... A z racji tego, ze większość graczy w tej grze to casuale to mam wrażenie że ukręcili właśnie bat na siebie...
Muszę przyznać, że ciągle zaskakuje mnie twój kompletny brak krytyki wobec PG, ale teraz rozumiem, że ty jesteś po prostu "fanem"
Nieraz krytykowałem PG na łamach tego forum, ba, chyba większość moich ostatnich postów dotyczących Horizon 5 miała wydźwięk negatywny :D Natomiast łatanie exploitów to nie jest coś, co moim zdaniem powinno być krytykowane.
Musisz rzetelniej śledzić moje posty jak już jesteś moim "fanem"
Rozumiem żeby wywalić super wheelspin'y z drzewek tanich aut ale zmniejszanie nagród z losowań? Przecież zarobić w tej grze teraz na jakikolwiek droższy pojazd do wyzwań tygodniowych czy na ulepszania pojazdów do wyzwań to będzie jakaś tragedia.
Mnie akurat kwestia losowań nie rusza, ale muszę powiedzieć, że też nie jestem zachwycony tą aktualizacją. Dawno już tego nie widziałem w grze w tak dużym natężeniu jak dzisiaj.
Wygląda jakby nasi drogowcy łatali drogę smołą :D
Tempo wydawania patchy mają iście zabójcze... Poprzedni patch (nie hotfix) był 3 grudnia.
Podsumowując:
- dodali opcję automatycznego prowadzenia auta jako forma a11y, która została wykorzystana do automatyzacji farmienia przez kręcenie kółek na goliacie
- chcąc zatrzymać 'exploitowanie' zepsuli automatyczne prowadzenie do tego stopnia, że nie nadaje się już do niczego poza kreceniem okrążeń na względnie prostej autostradzie
- zamiast po prostu usunąć niewygodny i już zepsuty na maksa ficzer auto-prowadzenia, który przestał realizować pierwotne cele usuwają działającą funkcjonalność (mechanizm nagrody, z którego znana jest seria) psując zabawę wszystkim
PG, co tu się odsasiniło :/
Inna sprawa, że tak naprawdę jeśli mają zamiar wprowadzać jakiś balans to trzeba było to robić w pierwszych dniach po premierze a nie 3 miesiące po. Na starcie ludzie ponabijali 999 super losowań a oni teraz się obudzili robiąc jakieś nieporadne ruchy.
Czyli moja teoria żeby nic nie aktualizować bo tylko coś sie pogorszy się sprawdziła a samochodów ciekawych jak nie było tak nie ma, chyba że za perfidny grind. Ciekawi mnie ta poprawa grafiki, bo w wielu miejscach gra wygląda przeobrzydliwie, przejaskrawione tereny, zwłaszcza na bagnach i wszechobecna kretyńska mgła, ale pewnie nic nie poprawili
Ta seria od przejścia na pełnoprawny GaaS pokazuje błędy projektowe u fundamentów
Malutka mapa, zbyt małe różnice w prowadzeniu oraz ulepszaniu samochodów, także kosmetycznemu...
Do tego dochodzą nudne jak flaki z olejem drogi asfaltowe (z wyjątkiem terenów zurbanizowanych i gór), których do tego jest mało
Mega zawiedzenie
A jak z flarami na checkpointach w wyścigach nocnych? Dalej pikseloza? Był też wkurzający problem z SSAO powodujący że ok 50M przed graczem na drodze pojawiały się czarne linie horyzontalnie (jakby cień) - poprawili to?
Dobrze jakby wszystkie loterie usunęli ale... nie dali nic w zamian. Mogli by dać chociaż już za późno bardzo np. wystawienie auta w konfiguracji WRC,..., kupno większej ilość HQ, wynajęcie kierowców i danie ich aby zarabiali. Samemu dużo ugrałem przez ten exploit ze loterio perkami, a teraz chyba jeszcze ugram więcej bo prawie 300 punktów zwrócili i dalej są nieodblokowane loterie w niektórych autach. Dalej będzie głupie jeżdżenie zygzakiem, rozwalanie ogrodzeń dla punków. Raczej jestem raczej bliżej skompletowania wszystkich aut niż dalej i część mam po kilka sztuk dla róznych wariantów tuningowych - mimo tego twórcy są niekonsekwentni w decyzjach. Wydłużyli grind, ale i tak ma głównie sens zgromadzenie małej ilości aut różnych typów i tuningowanie w kategorii 600,700, 800,... itd aby mieć czym grać online - albo chce się wygrywać na wyższych poziomach trudności.
Tych losowań w ogóle nie powinno być. Już w dniu premiery każdy latał najdroższymi autami, miał najdroższe garaże itd.
Nawet nie chodzi o expienie perków, by expić super spiny z tanich aut, ale o same te losowania, które wpadały za samą jazdę bez celu. Gra przez to stała się dość szybko monotonna. Do tego brak zabezpieczeń w przypadku chetów sprawiło, że nie było też sensu robienia wyzwań, bo pierwsze 1000 miejsc, to były czasy dziesiątek setnych sekundy.
F5, to chyba jedna z najgorzej zbalansowanych gier online ostatnich lat niestety. Miała być perełka od MS, a wsyzło jak wyszło.
Kolejne efekty "nieograniczonej wolności"
Zauważyłem też że zmienili dźwięk Zondy Cinque, podobny do tego z HP2010
I co ciekawe, mogę kupić superlososowania i losowania w paru autach np. Zondzie czy AM Valhalli
Ja tam nie wiem o co ten krzyk. Przecież w tej grze dość szybko dostaje się nowe fury, a po zrobieniu kampanii to masz przynajmniej 50% wszystkich aut. Oprócz aut to jeszcze kredyty są potrzebne żeby dostać achievementa za posiadanie wszystkich mieszkań. Ja tam wczoraj na czysto wyciągnąłem 3 000 000 KR z podwójnej sprzedaży takiego samego auta (sprzedałem za 2 000 000 KR, później kupiłem taki sam za 500 000 KR i znowu sprzedałem za 1 500 000 KR).