Elden Ring - nowy gameplay pokazuje zamek Mourne
Dobrze że oprócz nudnych gigantów do zabicia są także w miarę normalnych rozmiarów bossowie czy inni przeciwnicy. Mam nadzieje że będzie Day 1 Patch bo gra wygląda na pustą w większości.
patch na pewno będzie bo w koło zamku pojawiały się dziwne "glitche" graficzne głównie z trawą, dotyczyło to wersji na ps4 więc nie wiem jak na innych platformach może być
Fajne marzenia, ta gra to Dark Souls 1.8 HD R€MIX.
Day 1 Patch nic nie da, dalej będzie pusto na mapie, mapa nie będzie wypchana NPC, przeciwnikami czy aktywnościami jak w rasowej grze AAA z otwartym światem, to gra From Software, japoński game dev to nie jest elita, widać to też po grafice i pod względem technicznym, blokada 60fps na PC i konsolach co też sugeruje że wydajność jest taka sobie.
Ja wiem że sporo ludzi jest psycho fanami FS ale nie ma co oczekiwać od tej gry że zdefiniuje gatunek open world i że to będzie mesjasz gamingu, to kolejne Dark Soulsy tym razem mapa jest otwarta a nie podzielona na segmenty.
Sporo broni, animacji i dźwięków jest tych samych ;)
Ja na spokojnie to i nawet w 30 klatkach mogę grać w tą grę, 60 jest lepiej a powyżej nie potrzebne, to nie szybki fps, aby narzekać że blokada na 60 klatek.
Zgadzam się z Tobą. Więcej niż 60 FPS jest niepotrzebny tylko dla gry single, nawet strzelanki FPS w kampanie dla single.
Też mogę pograć w 30 klatkach, choć 60 klatek jest dużo lepszy, ale nie każdy stać na lepsza karta graficzna bez obniżenie opcji graficzne.
Ale jak widzę ta grafika Elden Ring, to myślę, że spokojnie pociągnie nawet na 60 klatki, jak gram na 1920x1080. Dark Souls 3 i Sekiro na 1080p bez problemu osiągnęli ponad 60 FPS na Ultra w rozdzielczości 1080p i sporo zapas mocy GTX 1060 jeszcze zostało.
Ale zdajesz sobie sprawę, że więcej niż 30 klatek na sekundę to w sumie tylko w online FPS ma rację bytu?
No ze wszystkich gameplayów ten jakoś wyjątkowo mi się w końcu podoba :D
Kupi się po sensownej obniżce, bo luty należy do Horizon 2 :)
Juz się zaczyna spoilerowanko na miesiąc przed premierą...
Ale nie musimy to oglądać, jak nie chcemy spoilery (odkrywanie świata), prawda?
No, musimy uważać na niektóre filmiki w YouTube i komentarzy na GryOnline, bo tam łatwiej o spoilery.
Nie musimy, ale jak wchodzimy na gry online a tam jest tytuł który zdradza nazwę lokacji?
Jak wchodzimy na Youtube gdzie na głównej stronie elitystyczna influencerka okrasza nazwy i miniaturki swoich filmów w elementy zdradzające bossów czy inne elementy.
Można sobie stukać na klawiaturze oczywiste frazesy że łatwo tego uniknąć, ale jak przychodzi co do czego to widać że nie bardzo.
Tu jest akurat Game Informer, który też widzę poszedł w złą stronę, udostępnianie gry klakierom z jutuba to jakaś patologia.
to na kiego kija oglądasz czytasz wchodzisz na strony z grami. Odłącz kabel od Internetu czy tam wyłącz wifi i poczekaj aż gra będzie miała swoją premierę, w tedy zaczniesz grać.
Może nie wiesz, że nie chodzi o tylko fabuły i zakończenie? Odkrywanie nieznane lokacji i potwory to też przyjemność. Na tym polegają gry akcji-PRZYGODOWE.
Niektórzy wolą zachować lepsze "pierwsze wrażenie" do czasu, jak będą zagrać w nowe tytuły po raz pierwszy. Zbyt częste oglądanie takie filmiki tylko osłabia pierwsze wrażenie. Lubimy niespodzianki. Dlatego staram się oglądać takie filmiki jak najmniej. Oglądam to jedynie dla info, jakie tytuły mam do czynienia i czy to warto kupić.
Miłego grania. ;)
swoonzi, czego sapiesz? Sam sobie odłącz internetu jak masz wypisywać takie bzdury.
Właśnie dlatego że jest miesiąc do premiery to nie powinno być tak szeroko publikowane i opisywane.
Kiedyś też udostępniali redakcjom różne materiały czy grę, ale publikowanie informacji było wstrzymane, dzisiaj mamy Youczuberów i się nie ukryjesz, mimo że mam poblokowane większość kanałów cały czas wyskakują jakieś nowe.
W wypadku tego newsa wystarczyło zmienić tylko tytuł
"Elden Ring - nowy gameplay pokazuje nową lokację"
Zresztą szkoda czasu na was, finałowy boss już pokazany? ;)
Nie obrażaj i nie prowokuj Ivraas. Nie pogarszaj sytuacji. Proszę Cię...
Raz napisałeś i to wystarczy. Po prostu daj spokój z nim i tyle.
Ty też daj spokój z tym. Proszę...
Zachowujcie zdrowy dystansu. Ja nie będę wtrącać już więcej.
Życzę Wam miłego grania w dobrej atmosferze. ;)
Ktos juz wczesniej pisal, gdyby sie poskladalo wszystkie game play to mozna prawie cala gre obejrzec bo tyle daja
XD
Może mieć trochę racji.
PS4 zostało złamane i niektórzy za jego pomocą przejrzeli sporo plików z udostępnionego "dema".
Między innymi pokazali tworzenie postaci czy efekty większości (?) Czarów.
Te wycieki nie są źródłem FS tylko tych co mieli dostęp do udostępnionej gry na złamanej konsoli.
Każdy kolejny gameplay utwierdza mnie w przekonaniu że From zatrzymało się w rozwoju ponqd 10 lat temu przy Demon Souls i klepie te gry na jedno kopyto, a Sekiro, mimo tego że uważam je za najsłabszą ich grę (głównie z powodu monotonii przeciwników i lokacji, oraz praktycznie zerowej różnorodności broni), było krokiem w innym kierunku i tym samym powiewem świeżości, którego najprawdopodobniej ktoś w studiu się przestraszył i postanowił klepać znowu to samo, tylko dla niepoznaki z większymi mapami i kozą...
Szkoda, bo gdy zapowiadali nową franczyze, oraz mówili że celowo chcą odejść od Soulsów, to człowiek się jednak łudził że rzeczywiście będzie to coś nowego i innego...
wstyd czytać komentarze tych każuli....wszyscy gadają, że gra jest obłędna a tutaj zlecą sie fanboje graficzki i jadą po grze, która stylem przebija wszystkie inne gry.
Ale ale ale... To ta sama gra co Dark Souls, nie widziałeś że bohater tak samo macha pałką?
Po prostu zachowuj dystansu. Musimy się pogodzić z faktem, że nie wszyscy lubią dany tytułu, co lubimy. Gracze mają różne gusty i oczekiwanie. Opinie to opinie.
Wszyscy gdzie indziej mogą wyrażać swoje zdanie, a tutaj zleca się psychofani i jadą po ludziach
Nie jesteś lepszy.
Dla przypomnienia, jak pisałeś do mnie:
Nie odpisujcie mu, bo nasza forumowa primadonna z ciagotami do chińskiej komunistycznej władzy zaraz usunie konto po raz 10-ty.
Oraz składałeś fałszywe zeznanie (chodzi o słowo "bardzo często") o mnie na panelu moderatora:
Bardzo często w wątkach wyzywa innych od idiotów i debili, po czym edytuje swoje komentarze, usuwając obraźliwe sformułowania.
Owszem, zdarza mi się obrażać niektórzy, czego potem żałowałem. To było w emocji. Ale to się zdarza rzadko, a nie bardzo często.
A także jechałeś po niektórzy od czasu do czasu, nie tylko mnie. Mogę wymienić przykłady, choć wielu z nich zostały usunięte przez moderatora forum. Więc w czym się różnisz od innymi? Bez urazy.
Edit: O, widzę, że twój post po raz kolejny został usunięty przez moderatora forum.
ale jak jest fałszywa albo głupia to trudno podchodzić z dystansem
Ja to rozumiem i też trudno jest zachować dystansu. Znam te uczucie.
ludzie którzy narzekają na gry od from naprawdę nie potrafią w nie grać
Nie zawsze. Niektórzy po prostu mają za wysokie oczekiwanie od gry AAA i nie są w stanie zadowolić gry Indie. Po prostu mają wymagające gusty i liczą, by zakupione karty GTX 1080 lub RTX 3080 nie pójdą na darmo. Inni po prostu liczą na innowacyjne rozgrywki i dużo kreatywności, a nie te same gatunki gry i te "same fantasy", co zostały już wydane wcześniej.
Inni po prostu piszą to dla złośliwość. Najlepszy przykład jest Knightyy, który jechał po Gothic 1-2 i obrażał fani Piranha Bytes, ile się dało. Takich typu ludzi nie lubię i mam nadzieję, że dostaną za to blokady konto, jak tylko nie przestaną.
Ale wyjątki od reguły to fanatyki wybrane gry. Za bardzo wyolbrzymiają zalety gry aż do stopnia absurdu, a wady zmieniają na zalety za pomocą śmieszne wymówki. Nie trzymają się fakty i nie potrafią się dogodzić z opinie krytyków. My mamy prawo do wyrażenie SUBIEKTYWNE opinie, ale w miarę rozsądku i zgodnie z faktami.
Życzę Ci miłego grania i miłej przygody. ;)
No gra wymaga patcha jak nic. 3:23.
Ogólnie niestety niektóre rzeczy rażą w 2022 r., jak np. ta wielka mgła za zamkiem. Serio nie dało się tego zrobić inaczej?
ta wielka mgła za zamkiem. Serio nie dało się tego zrobić inaczej?
A co powinno wyglądać inaczej według Ciebie? Pytam to z ciekawostki.
tylko, że te braki w silniku potrafią budować klimat. Po prostu wam sie w tyłkach poprzewracało od tych "next-genów" które nie oferują gry w grze. Czepiacie się tekstur, cieni itp a nie potraficie dostrzec mistrzowskiego artyzmu. Mało, która firma potrafi budować takie światy jak from. wskaż mi w ostatniej dekadzie lepsze gry w klimatach fantasy...pokaż mi gry z takim pomysłem jak te od from, bo ja poza paroma przykładami nie widze takich gier. I jak to jest, ze na końcu ich gry zawsze oceniane są przez wszystkich( graczy i recenzentów) na 85+ a inne "taśiemce" jak assin, cod fifa itp już nie. Jak widać nikomu normalnemu nie przeszkadzają niedoróbki techniczne czy przestarzały silnik graficzny
Obstawiam że to decyzja designowa/weather effect (w końcu cały obszar to mgliste moczary) a nie limitacja techniczna, w network teście draw distance był konkretny.
https://www.youtube.com/watch?v=y4rQrXmQG98
No zobaczymy, czy nie okaże się tak, że zamek będzie widać z daleka a po wejściu do niego nagle pojawi się mgła.
Amadeusz ma rację. Jest to celowy zabieg.
Jeśli zamek stoi na zbyt wysoko góry, albo stoi na jeziorze lub na bagnie w odpowiednie pogody i pory roku, to naturalnie, że to tak wygląda. To dla budowanie klimatu. ;)
Tu masz na przykład. ;)
I tu.
Czasami klimat jest ważniejszy niż najładniejszy widok na duży odległość. To zależy od lokacji. Nawet w Gothic 1-2 celowo włączyłem efekt mgła w odpowiedni odległość dla lepsze wrażenie. ;)
Czas pokaże. Miłej przygody.
Niby nowa gra a to wygląda jak połącznie soulsów i sekiro. Te same dzwięki, te same animacje, nawet modele podobne. Kolejny skok na kasę.
FromSoftware drugim Piranha Bytes.
Mam nadzieję, że po Sekiro które nie było dla mnie, Elden Ring będzie dla mnie jak powrót do domu.
No to miłej przygody i mam nadzieję, że Elden Ring nie będzie rozczarowana dla Ciebie. ;)
Podejrzewam, że wschodnie krajobrazy, ninja, samuraje i japońskie style nie przypadnie do gustu niektórzy. No, te elementy platformówki i wspinaczki. No, trzeba parować ciosy przeciwnika z odpowiednie wyczucie czasu i to bardzo często. To zupełnie inny klimat.
Mnie np. nie pasowalo wyprucie z gry elementow RPG, itemizacji, itd... Przypuszczalnie nie wroci to na taka skale jak bylo w DS1 i DS2 ale mam nadzieje ze tutaj bedzie wiecej RPGa a mniej precise-fighting slashera.
kęsik, ale wiesz, że wcale nie trzeba było parować. tzn gra była stworzona pod to konkretnie i dawała najwięcej frajdy wtedy, ale spokojnie można było grać po soulsowemu. Dowolności miałeś sporo, choć faktycznie względem soulsów było to spłaszczone. No ale sekiro to nie souls-rpg tylko gra akcji. A co do designu to rozumiem, że klimaty japonii może nie są dla ciebie, ale właśnie tutaj from pokazało, że się potrafi odnaleźć w każdym świecie, a sekiro było zdecydowanie mniej fantasy od dark souls. To tak samo jak narzekają, że muzyka w sekiro była słabsza od soulsowej... a była po prostu inna, inne klimaty
Pamiętajcie że jeśli się nie zgadzacie z argumentami hejterów to jesteście psycho fanami. Oni zawsze mają rację. Cokolwiek powiesz oni i tak mają rację. Soulslike wygląda jak soulslike i nie ma grafiki z crysisa. Pokornie uginamy się przed ich słusznymi argumentami bo są obiektywni jak sam sk...
I po co ja wchodzę w te komentarze. Chyba żeby se dzień popsuć. Jeszcze się taki nie urodził co by każdemu dogodził.
Demon Souls Remake ma dobrą grafikę a jest Soulsem, to nie jest tak że te gry nie mogą mieć dobrej grafiki.
Narazie ta gra wygląda graficznie jak DS3 a gameplay wydaje się nie benefitować zaspecjalnie z otwartego świata i wygląda to po prostu jak by ktoś do DS wrzucił dużą otwartą mapę. Mimo to nie przeszkadza ludziom aby robić z tej gry arcydzieło gamngu, ta gra to nic więcej niż kolejne Dark Soulsy.
Mogli by zrobić coś oryginalnego, jakoś Sekiro zrobili, więc to nie jest tak że się nie da, po prostu łatwiej wydać Dark Souls 4.
13.1 krew mnie zalewa jak czytam takie wypociny... niesamowite, że GRAFICZNY remake ma lepszą grafike....nie będę juz nic mówił o tym, że to tylko na ps5 i remake skupił się tylko na grafice, bo rozgrywka została w 2009( z wyjątkiem dodania roli we wszystkich kierunkach i kilku animacji ripost). Ja nie wiem skąd wy te "argumenty" bierzecie...
Dodalbym jeszcze ze ten remake graficzny calkowicie masakruje styl i atmosfere oryginalu. Nasranie na ekranie raytracingow i innych takich to ostatnie czego potrzeba serii Dark Souls i np. Bloodborne.
Swoja droga:
"gameplay wydaje się nie benefitować zaspecjalnie z otwartego świata i wygląda to po prostu jak by ktoś do DS wrzucił dużą otwartą mapę"
Assassins Creed Origins - 9.5/10. Miejcie odrobine samokrytyki ludzie.
^ zgadzam się, grafika może i obłędna, ale tyle rzeczy popsuli względem oryginału, że wole jednak wersje ps3 mimo wad, ma to coś
Mądrze piszesz. Ludzie mają różne gusty i oczekiwanie. Jedni mają większe wymaganie, a inni mniej. Jedni będą pisać prawdy, a inni kłamią dla złośliwość. Nie da się dogodzić ze wszystkich. Najlepiej będzie dla mnie, jak będę uniknąć zbędne spory z innymi, co mają odmienne zdanie, bo to strata czasu i energii.
Ważne, że Elden Ring lub inny tytuł przypadnie mi do gustu (grafika, grywalność i takie tam) i będę dobrze się bawił. Tylko to się liczy. W razie potrzeby, to wyrażę własne opinie i prawdy o grze i wystarczy. Niech inni gadają, co chcą. Jak ktoś pisze bzdury lub kłamstwo, to najwyżej można dać minus.
Jak chcę poznać sensowne opinie o grze, to najlepiej u sprawdzone osoby takich jak youtuber quaz9, albo normalne graczy.
Tak jak od niedawna starałem się uniknąć czytanie komentarzy na forum o temacie polityki i religii (w miarę możliwości), bo wiem, że niektórzy będą pisać złośliwe teksty, co nie mają wspólnego z prawdy i faktami. Tam trudno o dobra kultura i sensowna rozmowa, a łatwiej o dyskryminacji i trollowanie. Nie chcę z nikim się kłócić. Po co psuć krwi i nastrój na dzień dobry? Lepiej jest poświęcić czasu na granie ulubione gry i cieszyć się życiem.
Plus dla Ciebie za przypomnienia "mądrość". Muszę to zapamiętać. Dzięki. Miłego grania!
P.S. Wcześniej zagapiłem twój post, a dopiero teraz to czytałem.
NIe jestem fanem tego typu gier, aczkolwiek mam zamiar spróbować swoich sił w Elden Ring.
Nie bardzo rozumiem aluzje do grafiki .
Tutaj można się pokusić o stwierdzenie ,że grafika jest w takiej formie wymuszona przez styl from software i to ich wyróżnia.
Myślę że ostre krawędzie , więcej kolorów naruszyłyby klimat który jest w moim odczuciu fundamentem FS.
Poza tym fajnie jak rzeczywistość świata magicznego jest trochę toporna - staje się wtedy wiarygodna .
Tutaj nie wodotryskiem a gameplayem i gęstością ma CIe tytuł pochłonąć.
Tak mi się wydaje chociaż tak jak wspomniałem nie jestem czynnym soulsowym graczem , natomiast widzę kunszt w tych produkcjach .
Art design wrogów i świata miażdży, klimat lokacji, muzyka, mistrzostwo świata. Tylko czekać.
Plus za poprawioną nieco grafikę w stosunku do Network Testu.
Jeszcze tylko miesiąc! :)
Miałem się w to nie pakować, ale fanbojstwo (ewentualnie głupota) niektórych zaczyna orbitować na podobnym pułapie co w przypadku Gothica... serio bronienie ułomnej grafiki klimatem... przecież ta gra na chwile obecną jest najwyżej na poziomie Bloodborne, które wyszło w 2015 roku, 7 lat temu... i BB jest chyba jedyną grą From która pod tym względem nie miała się czego wstydzić. To co, wtedy dało się zrobić grę która stała w parze z ładniejszymi grami, a teraz po 7 latach już się nie da, bo klimat? Rozumiem że BB który pod tym względem był opus magnum tego studia i nadal potrafi zachwycać swoim klimatem, ładna grafika wyszła na złe?
A może po prostu to From jest leniwe i osiadło na laurach, przez co na potęgę kopiuje assety poprzednich ich gier i nawet im się najbardziej oczywistych niedoróbek nie chce naprawić (pierwsza z brzegu przenikanie się obiektów, widać to doskonałe gdy bronie przenikają przez elementy zbroii postaci).
Heh, zaraz przyjdzie jeden z drugim i zacznie się samobiczowanie że z "hejterami" nie da się rozmawiać, oraz że "nie mają argumentów" i kółko wzajemnej adoracji będzie klepać się po pleckach, ale nie róbmy dziwki z logiki... ta gra jest brzydka jak na rok jej wydania i jest to oczywista wada, którą wytkniento by każdemu innemu tytułowi (ba Indyki za to obrywają a gra dużego studia już nie).
hejterstwo(ewentualnie głupota) niektórych zaczyna orbitować na podobnym pułapie co stacja ISS. Co innego jest napisać,że graficznie nie stoi na poziomie produkcji od Sony, a co innego krytykować całą grę, bo nie ma HD tekstur, peirdyliona poligonów i czym tam jeszcze się zachwycacie fanboje grafiki. Jak to jest,że ta wasza krytyka po premierze nie ma najmniejszego znaczenia kiedy gra dostaje 9 w recenzjach? Możecie wylewać swoje frustracje na forum,ale to nie zmieni, że gra jest jedną z najbardziej wyczekiwanych gier i będzie jednym z kandydatów do goty...
Lol, oceny XD
Cyberpunk zgarniał same 9 mimo niedopracowania, każda gra Ubisoftu to oceny rzędu 8-9, nawet gry od ĘĄ nastawione na chamską monetyzację mają wysokie oceny w recenzjach... a wiesz co w tym jest najlepsze, że tam jak się napisze o ocenach, to jest hur dur cyberbug, hur dur ubikotlet i co tam jeszcze sobie wymyślicie... taka o to hipokryzja się leje z twojego posta, brawo.
Z resztą masz:
a inne "taśiemce" jak assin, cod fifa itp
BTW pięknego hohoła zabiłeś, w ogóle nie odnosząc się do meritum mojego posta, po raz kolejny BRAWO...
spoiler start
To jednak głupota xd
spoiler stop
ty weź se popatrz na średnią ocen gier od fromsoft i średnią tych twoich cyberpunków i gier ubisoftu to zrozumiesz o czym pisze i mówię tu o średniej od recenzentów i od graczy...
I dwa. Jeżeli dla gracza najważniejsza jest grafika a nie rozgrywka to zmień hobby na filmy np czy coś innego. Jeżeli was tak boli, że ich gry nie wyglądają jak gry od sony czy rdr2 to i tak nikogo to nie obchodzi. Pod każdą poprzednią grą od from od prawie 10 lat piszecie to samo i zawsze kończy się tak samo, ze też wam się to nie znudzi.
Powinieneś zmienić nick na strawman, bo zawodowo zbijasz chochoła...
BTW między Valhallą od krytyków a DS3 jest całe 0.7 oceny różnicy, a między CP całe 0.2... kolosalna różnica. Grunt to siła argumentu, co nie?
Grafika Elden Ring może nie jest na szczyt graficznych możliwości i mogłoby być ładniejsza, to pełna zgoda. Metro Exodus i Red Dead Redemption 2 są ładniejsze od tego. Nawet remake Demon's Souls jest ładniejszy. Nie da się zaprzeczyć. Ale posiada klimat, tego nie możesz zaprzeczyć. Grafika i klimat to dwie różne sprawy.
Zresztą, gra Elden Ring nie jest brzydka w moim odczucie, oczywiście. Nadal jest ładna, a projekty poziomów i potworów budzą zachwytu dla mnie. Widuję brzydsze gry i to dużo. Większości gry od roku 2005 są nadal miłe dla oka, na przykład Dead Space. Popatrz, jak wyglądają gry dla PS3 i PS4 w porównanie do wielu gry od PSX i PS2. Przykro mi, że grafika Elden Ring nie spełni Twojej oczekiwanie. Zresztą, nie możemy oczekiwać, że wszystkie gry będą mieli szczytowe możliwości graficzne, bo to zależy od budżetu i wielkość firmy. Nie można mieć wszystkiego. Prawda?
Oni nigdy nie celują, by gry będą mieli szczytowe możliwości graficzne, bo to dla nich za dużo pracy. Stworzenie ciekawe projekty poziomów, wyzwanie walki i grywalność są dla nich najważniejsze priorytety. Otwartość świat w połączeniu z zachowanie balansu walki to dla nich bardzo trudne zadanie i pochłania ich ogromne pracy, a co ważniejsze budżetu... Czy stać ich na zatrudnienie dodatkowe ludzi dla ładniejsze grafiki? Oto jest pytanie. Nawet Dark Souls 1 w dniu premiery nie ma "najlepsza" grafika w porównaniu do konkurencji, ale projekty poziomów i potworów nadal budzą podziwu, a rozgrywka jest bardzo satysfakcjonująca. Są mnóstwo gry, co mają ładniejsze grafiki, ale za to gorszy gameplay.
na podobnym pułapie co w przypadku Gothica...
To zgoda, że Gothic 1-2 ma "drewniana" grafika, ale to tak lubię i da się przywyknąć. Wystarczy tylko trochę wyobraźni. Po prostu Ty i inni jesteście wybredni. Co poradzę?
Nie skreślę Elden Ring z listy do zagrania tylko dlatego, że ma "zacofana" grafika. Ale nie będę kłamać, że Elden Ring ma najładniejsza grafika, bo nie jest. Po prostu ma ładna grafika i nie jest brzydka, ale inne gry są ładniejsze od tego. Taka jest prawda. Zadowolony?
Czy Elden Ring jest dla Ciebie nadal brzydka i rani oka? Jeśli tak, to nie będę kontynuować dyskusji, bo widocznie mamy różne gusty. Ale uszanuję twoje opinie.
Takie są moje opinie, jeśli chodzi o Elden Ring. Tylko proszę nie nazwij mnie "fanbojstwo" (negatywne skojarzenie), bo to krzywdząca. Pozdrawiam i miłego grania.
Przepraszam Wszystkich których teraz urażę swoją ignorancją. Wytłumaczcie mi proszę o co chodzi w tym zachwycie trudności w tej grze? Czy też pasji umierania Czy rozrywka jaką są gry ma dzisiaj polegać na tym, że umieranie to jest główny motyw zabawy? Pare portali opisuje nie wiem czy z przyzwyczajenia czy z zapłaty, że to jakiś game changer. YYYY Czego? Jakiś TPP z grafiką taką se który częściej pozwala umierać postaci w grze. Czy to jest ciągle modne kiedy umiera w realu 100 tyśli ludzi dziennie? naprawdę?
A kiedy nie umierali na prawdę to o to chodziło masochistom żeby mieli swoje pięć minut?
Nigdy nie zrozumiesz, dopóki to nie spróbujesz na własne siły. Chęć eksploracji ciekawy świat i satysfakcji z pokonanie potworów na własne siły.
Umieranie nie jest tu celem ofc; ale przeżycie kolejnej walki w grze o dobrze zbalansowanej mechanice i sensownie stworzonej trudności potrafi dawać satysfakcję.Demon souls odróżniło się od typowych slasherów tym jednej strony samo szybkie naciskanie przycisków nie wystarczało by wygrać; z drugiej: trudność osiągnięto innymi metodami, niż przeciwnik o ogromnym pasku życia walący seriami potężnych ataków.
Dodaj do tego swobodę wyboru metod walki (zredukowaną lub usuniętą w nowszych grach) i iluzję fabuły: są strzępki niepowiązanych informacji w nielicznych dialogach i opisach przedmiotów, do których gracze sami sobie dorabiają własną historię... w efekcie masz bandę toksycznych fanbojów jak widać powyżej, coś około 10 gier tego gatunku i kilka gier z pojedynczymi zapożyczeniami...
wielu graczy nie zrozumie nawet jak spróbuje, bo im ten styl nigdy się nie spodoba
Wiem, co masz na myśli. To kwestia gustu. Lepiej będzie dla niektórzy, jak spróbują gry na własne siły, a potem sami oceniają, czy wybrane tytuły trafią do ich serca. Nie można oczekiwać, że każdy tytuł przypadnie do gustu wszystkich. Ludzie są różne.
Tu się zgodzę, że gry w stylu Dark Souls wyróżniają się od wielu gry typu "bij i tnij", że nie będziemy machać miecza na ślepo bez taktyki i myślenie. Tutaj trzeba obserwować, myśleć i analizować. Lubię takie urozmaicenie. No, projekty poziomów i potworów zaskakują. Jak spróbowałem Dark Souls 1, to jestem miło zaskoczony, jak gra jest rozbudowana i złożona.
iluzję fabuły: są strzępki niepowiązanych informacji w nielicznych dialogach i opisach przedmiotów, do których gracze sami sobie dorabiają własną historię...
Iluzji fabuły? Świat Dark Souls i inne gry mają własne historii, którzy MUSIMY SAMI odkrywać na własne siły i SAMI DOJŚĆ do wniosku. Twórcy DS pozostawią graczy duże pole wyobraźni do popisu. Na tym polega uroku gry Dark Souls. Scenariuszy FromSoftware nigdy nie wymyślają lokacji, potworów, historii przedmiotów na siłę dla "wpychanie". Całe zawartości w przykładowy Dark Souls 1 są ze sobą powiązane, nawet jeśli na pierwszy rzut oka nie widać. Tu masz filmiku o Pinwheel z DS1 dla przykładu (Uwaga! Spoiler!). Ciekawe, prawda?
https://www.youtube.com/watch?v=jeeTgSw1a2I
w efekcie masz bandę toksycznych fanbojów jak widać powyżej
Mam nadzieję, że do grupy mnie nie wliczysz.
trudność w tej grze to mit. Potrafi być wymagająca, ale w zasadzie tylko na niektórych bossach(głownie opcjonalnych albo z dlc). A nawet jeżeli masz problem z przejściem lokacji to zawsze są na to minimum 2 rady: wezwij na pomoc innego gracza, wykorzystaj teren by łatwo zabijac wrogów. Ci co mówią, że te gry są trudne to muszą zlewać chyba wszystkie pomocne mechaniki i nie myśleć wgl. Nie jestem zadnym kozakiem w tej grze, ale ze wszystkich ich gier nie miałem zadnych problemów z zadną lokacją(bywały wymagające, ale trzeba było je po prostu przejsc na spokojnie lub wiedziec jak przebiec) z bossów to chyba tylko isshin, demon nienawisci z sekir, sierota kos, ludwig, laurence, midir stanowili najwieksze wyzwanie. reszta bossów nie była trudniejsza od reszty z innych gier. Najwazniejsze to wiedziec na co boss jest podatny i jest duzo łatwiej. Moze to jest problemem, ze tutaj trzeba czasem poczytac zeby gre sobie ułatwic, a wszyscy wiemy ze ta umiejętnosc w śród ludzi zanika
Warto dodać, że pierwsze Dark Soulsy powstały w czasach gdy ludzie narzekali na poziom trudności w grach, tzn. były po prostu za łatwe i miały wbudowane autosave'y co 5 kroków. Problem dotyczył zwłaszcza gier wysoko budżetowych. Dark Soulsy całkowicie załamały ten schemat i pokazały, że wielu graczom podoba się takie ciężkie, ale satysfakcjonujące granie < inny unikalny styl gry w którym trzeba się zastanowić nad następnym ruchem, a nie wbiegać we wszystko co się rusza. Piszę to jako zwykły gracz, a nie psycho-fan bo dark soulsy akurat mi średnio podeszły, ale doceniam ludzi którzy to lubią.