Przed nami start zamkniętych beta testów najnowszej odsłony osadników! Zapraszam wszystkich, którzy otrzymali do niej dostęp do komentowania nowej gry, aby podzielić się wrażeniami z rozgrywki.
Zapisy do testów - koniec 24 stycznia 2022 r., godz. 11:00
https://register.ubisoft.com/the-settlers-signup/pl-PL
Preload - start 18 stycznia 2022 r., godz. 19:00
Start bety - 20 stycznia 2022 r., godz. 19:00
Koniec bety - 24 stycznia 2022 r., godz. 11:00
Wymagania systemowe:
CPU: Intel i7-6700 / AMD Ryzen 5 1600
GPU: NVidia GeForce GTX 970 4 GB / AMD Radeon RX 470 4 GB
RAM: 8 GB (Dual channel)
OS Windows 10 (64 bit)
Na początek garść screenshotów z gry:
1
2
3
4
5
6
7
8
Po pierwszych godzinach z grą wrażenia jak najbardziej pozytywne. Najszybciej można opisać te Settlersy tak: połączenie dwójki i trójki, przy czym trzecia część wyraźnie dominuje. Rdzeń rozgrywki przypomina klasyczne odsłony, nie ma sztywnego podziału na regiony jak w najnowszych odsłonach, teren zajmujemy poprzez budynki i inżynierów.
Inżynierowie to w zasadzie nowa jednostka, nad którą dostajemy bezpośrednią kontrolę. Odpowiadają za wznoszenie budynków, szukanie złóż i zajmowanie terenu. Trochę dziwna decyzja, bo przez to trochę utrudnione jest szybkie zarządzanie nimi, ale z drugiej strony nie musimy już na stałe blokować wolnych osadników poprzez przypisanie im do końca gry funkcji np. geologów. Po zajęciu terenu albo przeczesaniu złóż wracają z powrotem do swojej pierwotnej funkcji, tj. wznoszenia budynków.
Budynki możemy wznosić na dwa sposoby - klasycznie, gdzie inżynierowie i tragarze sami doniosą wszystkie materiały i postawią obiekt, albo bezpośrednio zarządzając pracą inżynierów, wygląda to wtedy podobnie jak w klasycznych RTS-ach. Dość dobra opcja, zwłaszcza na początek gry, kiedy nie mamy jeszcze zaplecza pracowników, możemy więc wybrać który budynek będzie wznoszony najpierw itd.