Twórca PUBG prezentuje system generacji świata; nowy projekt może być czymś wielkim
Bardzo czekam na "Prologue", Greene ma nosa do nowych pomysłów i innowacji w grach, a w dobie odgrzewanych kotletów AAA tego graczom właśnie najbardziej potrzeba.
Czuję też, że już dziś twórcy dużych map w grach korzystają z pomocy sztucznej inteligencji która generuje teren, a graficy tylko te mapy modyfikują i przerabiają (robienie wszystkiego od zera "ręcznie" to byłaby bowiem kupa dodatkowej roboty).
Jak widzę te zapewnienia twórców o ogromnym otwartym świecie, którego jeszcze nie było, to od razu studzi się mój zapał. O wiele lepiej zrobić mniejszy świat, ale z ciekawymi, różnorodnymi aktywnościami.
Ale tam jest jedynie na całym terenie taki sam las, to dość prosty algorytm, teren z perlin noise, drzewka z discs sampling a detale wstawiane losowo z jakieś listy
No man sky i Minecraft go prześcigają po wielokroć
Ciekawa technologia i myślę, że warto ją rozwijać, ale na początek twórca nie powinien iść w wielkość mapy tylko jej jakość. Ten filmik z twittera jak dla mnie robi mocno średnie wrażenie, bo ten las nie wygląda wcale jakoś wspaniale i ciekawie.
Ogólnie grom przydałoby się jeszcze kilka technologi jak np. technologia, która powodowałaby, że NPC zachowywaliby się jakoś bardziej naturalnie, nie powtarzali w kółko tych samych kwestii dialogowych i adekwatnie reagowali na poczynania gracza itp., ale to raczej odległa przyszłość, bo coś takiego wymagałoby zaawansowanego AI.