God of War na PC otrzymał mody zaledwie kilka godzin po premierze
Aktualnie 16, z czego 9 to presety do Reshade (sam mógłbym w 5 minut opublikować na nexusie z 20 takich presetów, swoją drogą te presety na nexusie powinny być inaczej oznaczone/w innej kategorii, bo dla mnie to nie są modyfikacje), 4 sejwy, 1 do FOV, 1 do DOF oraz ostatni to patch pod windows 7. Więc mam bananowy uśmiech jak ktoś pisze takiego newsa.
Powtarzanie bredni dalej, przykro mi, ale port nie jest udany, bo nie jest dobrze zoptymalizowany, to co twierdzi eurogamer to brednie chyba opłacone przez sony.
Zreszta każdy kto twierdzi, że ta gr ajest zoptymalizowana powiela po prostu wierutne bzdury.
Ta gra nie daje rady fhd 60 fps na gtx 1060 nawet w menu, nawet na low, poniżej oryginalnych ustawień ps4, to jest kpina totalna, i nie, gra wcale nie wygląda rewelacyjnie, wymagania ma jak metro exodus czy inny rdr2, ale nijak tak nie wygląda.
W tyle mam głęboko co za brednie eurogamer i inni opowiadają skoro jest tona miejsc w tej grze, gdzie można nawet dosłownie patrzeć w ścianę i nie ma 60 fps na wspomnianym gpu, w zasraną ścianę.... nawet nie ma prawdziwego trybu fullscreen...
Już nie wspominam o wyższych opcjach gdzie ledwo widać ich działanie, a znika tona fps.
Ja się dziwie czemu sony nie dało takich skin"ow na start. Może będą na Wielkanoc
Ta, a potem krzyki że z poważnej gry robią jaja xD nawet niech nie próbują
Ekhem... Tylko przypominam.
W sumie to jak to wygląda z perspektywy modera? Uruchamia grę, gra w nią 15 minut i stwierdza "trzeba zmienić barwy"?
Raczej "może się uda być przez chwilę znanym"
Aktualnie 16, z czego 9 to presety do Reshade (sam mógłbym w 5 minut opublikować na nexusie z 20 takich presetów, swoją drogą te presety na nexusie powinny być inaczej oznaczone/w innej kategorii, bo dla mnie to nie są modyfikacje), 4 sejwy, 1 do FOV, 1 do DOF oraz ostatni to patch pod windows 7. Więc mam bananowy uśmiech jak ktoś pisze takiego newsa.
Jest potrzeba na X artykułów teraz z GoW to będą i takie ;)
A co do tego czy to są mody czy nie - zgadzam się że sejwy i presety do Reshade i nazywanie ich modami to jak nazywanie wszystkich Polaków katolikami :P
Czyli Sony mogłoby wprowadzić opcję cross-save'u, jakby chciało. Skoro modderzy przenieśli pliki zapisów z konsoli i dostosowali pod PC.
Ale widocznie za dużo pieniążków musieliby wydać na to, aby ogarnąć jakieś API pod PSN na Steam i Epic Games Store, które byłoby wykorzystane obecnie przez kilka gier od Sony, mimo że i tak sami chcą tę bibliotekę na PC powiększać.
Chyba że Sony planuje odpalenie własnego launchera z własnymi bajerami, ale nie zabierając przy tym oczywiście swoich gier ze Steama i Epic Games Store.
Cieszę się, że istnieją moderzy, którzy poświęcają swój cenny czas, aby dodać do gry coś, co jest możliwe, a nie zostało (jeszcze) dodane przez twórców.
Szkoda, że twórcy gry nie przygotowali takich opcji, jak możliwość dostosowania Field of View, rozdzielczości, możliwość uruchomienia gry na Windows 7 (mod to umożliwia, a sama gra działa na D3D11, a nie 12) czy możliwości wyłączenia Depth of Field. Być może wypuszczą jakiś update w przyszłości.
Od siebie dodam ze jest tez mozliwosc odpalic gierke w ultrawide w formacie 32:9, bo jak narazie sama gra tego nie oferuje i oczywiscie nikt o tym w recenzjach nie wspomnial... gdzie max. to format 21:9. Nalezy uzyc programu z tej stronki
www.flawlesswidescreen.org
Powtarzanie bredni dalej, przykro mi, ale port nie jest udany, bo nie jest dobrze zoptymalizowany, to co twierdzi eurogamer to brednie chyba opłacone przez sony.
Zreszta każdy kto twierdzi, że ta gr ajest zoptymalizowana powiela po prostu wierutne bzdury.
Ta gra nie daje rady fhd 60 fps na gtx 1060 nawet w menu, nawet na low, poniżej oryginalnych ustawień ps4, to jest kpina totalna, i nie, gra wcale nie wygląda rewelacyjnie, wymagania ma jak metro exodus czy inny rdr2, ale nijak tak nie wygląda.
W tyle mam głęboko co za brednie eurogamer i inni opowiadają skoro jest tona miejsc w tej grze, gdzie można nawet dosłownie patrzeć w ścianę i nie ma 60 fps na wspomnianym gpu, w zasraną ścianę.... nawet nie ma prawdziwego trybu fullscreen...
Już nie wspominam o wyższych opcjach gdzie ledwo widać ich działanie, a znika tona fps.
Tak to jest jak ludzie odpowiedzialni za tworzenie gier i robienie portów na PC nie ogarniają że pecetowa karta graficzna ma swoją własną pamięć a nie współdzielone g. jak w konsolach.
Od lat spartolone konsolowe porty mają kolosalne wymagania co do pamięci karty a 16 czy 32 gb ramu leży wolne i się nudzi.
well jak się ma taki PC to nie ma się co dziwić, że nie będzie śigało świetnie. Powoli rtx 3080 robi się już stary w tych czasach, na horyzoncie będą modele 40XX, a Ty jesteś n 10XX i to jeszcze 60 ;)
To jest czteroletnia gra, wtedy nie było nawet serii 2000.
Kowalus20 gdzie RTX 3080 robi się już stary? xD Ty w ogóle czytasz te brednie, które wypisujesz? Mam GTX 1080 i gry śmigają pięknie a to karta mająca parę lat na karku a mimo to daje radę. Twierdzisz, że RTX 3080 powoli robi się już "stary" bo na horyzoncie niby RTX serii 4xxx? Miną lata zanim gry będą faktycznie tak dobrze wyglądać, aby ktoś uznał, że RTX 3080 jest stary, ale w Twojej pokrętnej logice, gdy nowa seria kart na horyzoncie, to już poprzednia seria "robi się powoli stara" xD Widzę, że zawsze znajdzie się taki, który będzie bronił słabego portu, bo mimo wszystko argumentem jest "Karta za 7-8 tysięcy robi się już powoli stara, bo niebawem wyjdzie nowa seria kart, tym razem z numerkiem wyżej" xD Ceny kart to jedno, ale RTX 3080 ma wystarczająco dużo mocy, aby człowiek jeszcze przez lata mógł grać spokojnie, więc określenie "powoli stary" jest totalnie nietrafione i pokazuje Twój brak wiedzy na temat tego, jak działa technologia i jak karty są "za słabe" z powodu lenistwa twórców co do optymalizacji, bo nie chce im się optymalizować xD A co do GTX 1060, to może i ma swoje lata, ale i tak powinien sobie luzem poradzić z God Of War, aby chociaż na średnich wyciągnąć te 60 fps przy Full HD :P
Ogólnie GTX 10XX mają już 6 lat do tego masz leciwą 1060 a nie jakiegoś 1080/TI. Taki 1080TI lub zwykły na pewno radzą sobie zacnie.
Optymalizacja nie jest najlepsza, o to kilka bredni z zagranicznych "recenzji" :
PCGamer (PSEUDO PC Gamer):
Na sprzęcie RTX 3060, Ryzen 7 5700G 3.8Ghz, 16GB RAM oraz rozdzielczość 1080p, dobili i utrzymali 90fps ale dzięki DLSS ustawionym na "Jakość"
W DLSS 2.0 ustawienie JAKOŚĆ, jest to 66% z rozdzielczości której używamy w tym wypadku jest to 1228x691, mniej niż 720p!
Pseudo PC Gamer nie wspomniał nawet o tym że gra nie ma fullscreena...
Windows Central - (RTX 2070 Max-Q, 16 GB RAM i7-10875H)
Na matrycy 4K, grana gra była w 1440p i opcje były pozmieniane i limit klatek ustawiony na 50fps (XD)
Poczuł taką potrzebę bo God of War jest "cinematic"
W sumie ma sens, 50fps daje nam 2x Cinematic Experience
Oczywiście wszystkie recenzje to masło maślane na 10 recenzji 2-3 coś wspomną o tym na jakim sprzęcie była gra testowana, jakie ustawienia i wydajność i to wszystko bardzo, ale to bardzo oszczędnie w słowach, ale za to pozostałe 97% tekstu to gadka szmatka o tym jaka ta gra śliczna, jaka super historia, jak super że Sony to wydało na PC i pozostałe tego typu masło maślane.
U mnie na leciwych gratach jak i5 4690k + 980Ti + 32GB ramu idzie na 50-60 fps na ustawieniach mieszanych - część takie jak na ps4/część oczko wyżej. Rozdziałka to 2560x1080. Na takim gracie moim zdaniem to niezła optymalizacja
Red Dead Redemption 2 też jest na PS4 i ma bardzo ładna grafika, ale też ma otwarty świat i to żywy, a na PC bez problemu śmiga na 30 FPS High/Ultra za pomocą GTX 1060 6 GB. Z mnóstwo gier AAA też daje rady.
Natomiast God of War nie jest otwarty świat, a nie daje rady na GTX 1060 i to na Low? To nazywa się skopana optymalizacja do bólu. Przecież został napisany na PS4, a nie na PS5, więc GTX 1060 POWINNO dać radę.
Więc nie pisz bzdury o "przestarzały" RTX xxxx.
Przecież gra daje radę na 1060GTX 45-60 w oryginalnych. Więc może to raczej winna twojego procesora? Chyba że mówisz o wersji 3GB ale ta to była za słaba już w dniu premiery 5 lat temu na 60fps i 1080p.
Na rx 5700 max tekstury + modele w 4k z włączonym fsr na balance min 60 klatek, miejscami ~90.
Coś masz nie tak.
^ Typowe problemy dla komputery PC o różnych konfiguracji. Jedni działają lepiej, a inni gorzej.
Jaka masz konfiguracja PC, system operacyjny i czy zainstalowałeś najnowszy sterownik NVIDIA?
PS4 ma wydajność GF 750 i procesora slabszego niz najslabszy Corei3 a gra wyglada bardzo dobrze i chodzi w tych 30 fps w 1080p.
Czyli na 3x wydajniejszym PC ta gra powinna trzymac 60 fpa na GF 1060 6GB bez zadnej łaski.
Jak widać w tyme mediach siedza juz bardziej korpo boye niż gracze, ale tak to chyba wyglada, nie wolno pisac o grze źle.
Gry sie testuje na tym czego jest najwięcej posrod graczy czyli sprzed wg sredniej Steam.
Cztery rdzenie, 16 GB RAM i GF 1050/60 i wyedy sie wypowiadać na temat optymalizacji.
Nextgenowe stricte gry juz bedzie trzeba testowac na GF 3060 bazowym (wydajnosc PS5) lub GF 3060Ti (wydajność XSX).
Tyle lat i nadal się nie nauczyliście, że na takie porty warto spojrzeć dopiero po 3-4 aktualizacjach. Przecież dokładnie tak samo było z HZD. Na początku dramat. Ja po jakimś roku dopiero ograłem większych problemów z tym tytułem nie miałem.
Mocno wątpię, że poprawią optymalizację łatkami, szczególnie jak eurogamer już rozsiał brednie, że no u nich na rtx 3070/80 działa super, więc jest super optymalizacja...
Nie działa tragicznie, ale zoptymalizowane to to nie jest idealnie, i to nie jest sprawa vramu, bo nawet nie bierze całości, tym bardziej ram nic do tego nie ma, ani cpu, wszystko ciśnie gpu, są ciągłe spadki i skoki fps, a to jeszcze nic, gdzieś tam wyciąga 60 fps by za chwilę spaść do 40 czy poniżej, a niemal nic się nie zmieniło.
Ktoś powie, że stara karta, tylko, że ta karta odpalała większość z ps4 w stałych 60 fps, a przynajmniej dało się tak ustawić by było to stałe 60 fps.
A i dodam, że od początku podwałem w domyśle wyniki dla ULTRA WIDE czyli jeszcze 20% więcej wydajności, bo rozdziałka jest niższa, a i tak nie daje rady.
Albo ta gra jest po prostu jeszcze skopana, bardzo niestabilny fps i w dodatku jak już pisałem, zresztą sami macie oczy, w porównaniu z innymi grami gdzie bez problemu gtx 1060 6gb robi 60 fps wypada mizernie ta gra, wygląda wręcz biednie jak na takie wymagania, coś jest ewidentnie nie tak, nie ma ekskluzywnego fullscreen, a samo to jest podejrzane co do jakości portu.
Plusem braku prawdziwego full screen jest to, że można w grze wymusić 21:9 na każdym ekranie, bo gra to robi sama, więc możecie grać UW bez kombinacji tylko przestawiając opcje w grze.
Nie wiem, ewidentnie coś jest skopane w tej grze.
Z tego co czytałem da się wymusić DSR, ale fakt, sam nie testowałem.
Ja mam po prostu dodaną rozdzielczość niestandardową w panelu NV i w ten sposób można sobie nawet dodać 4k mając ekran 1080p i wtedy w grze można wybrać to 4k i włączyć nawet FSR, i wtedy można skalować 4k przez FSR na faktyczne 2K, wielu twierdzi, że w ten sposób można wycisnąć lepszą jakość obrazu i no wtedy FSR nie schodzi do jakichś marnych nawet poniżej 1080p, można też oczywiśćie dodac sobie maks 2K i z tego poziomu skalować.
Ale.. port tak czy siak ma za słabą optymalizację i na gtx 1060 nic zbytnio nie pomaga.
Najlepsza rzecz z tego portu to możliwość zmiany formatu z poziomu ustawień, nawet na 21:9 mając ekran 16:9, bardzo fajnie, taką opcje powinna mieć każda gra. (ja i tak gram w wymuszonym 21:9 zazwyczaj, gram na tv 43 cale z metra maks, więc wszystko dobrze widzę)
Czekam na mod podmieniający postacie na Homera i Barta z Simpsonów :P
Tyle że dodanie reshade nie nazwał bym czymś wybitnym, ot każdy może sobie coś takiego zrobić z dowolną grą. To nawet nie jest modyfikacja.
"mody" = reshade - dodanie tony blooma i podbicie kontrastu, ewentualnie pobawmy się kolorkami...
Optymalizacja jest bardzo dobra. Na starym-poczciwym RTX2060 z DLSS na równowaga działa na najwyższych ustawieniach (cienie na wysokich) w rozdzielczości 3440x1440px w stałych 60 klatkach na sekundę :)
Wygląda obłędnie :)
czy ja wiem. po prostu rtx2060 jest 10 razy wydajniejszy od gpu ps4 stad takie wyniki
Nie wiem czy presety do ReShade można nazwać modami? Sam preset to po prostu ustawienia poszczególnych efektów w ReShade zapisane w formacie pliku konfiguracyjnego ini.
Ulepszanie ekwipunku w tej grze to podstawa. Jak mozna to olewac? To tak jakby w Dark Souls grac z niesmiertelnoscia. Btw. czekam na mod zmieniajacy fov w grze. W takim HZD fov slider bbyl od razu w weesji PC i to robilo robote (kamera na maksa)
Juz jest, do zmiany FOV mozna uzyc programu Flawless Widescreen ze stronki ktora podalem wczesniej
Niech dadzą aktualizację która umożliwi odblokowanie i zmianę rozdzielczości bo jakoś nikt do tej pory o tym nie wspomniał a to jest problem dla niektórych.
Gdy podłączam mojego kompa do tv to mam automatycznie 4K lecz mój pc nie daje rady i muszę dłubać by zmienić w panelu grafiki rozdzielczość co jest denerwujące
Bravo! Ustawienie zewnętrznej wtyczki ReShade, ENB, NVIDIA Exp to mody ???!!
Jeszcze chwila i ZMiNA ROZDZIELCZOŚCI LUB KLAWISZY W GRZE TO BĘDZIE mod ?!
Mod to bezpośrednia ingerencja w zawartość gry, zmiana tekstur, mechaniki etc.
Modem mogę nazwać np. jak ktoś w pliku xxx.fx do reshade zmieni 1 na zero, co zmieni działanie efektu - i to jest mod do reshade. Ale nie do GRY !
Zabawa presetami to nie Modowanie, a tylko zmiana palety kolorów i ew. niechcianych efektów.
Porządny Mod: Zmiana młodego na model młodej Cyri z wiedźmaka. Zmiana Topora na Miecz etc.
Zmiana zasięgu kamery, ingerencja w zdrowie NPC, Enemies, Player; itp.
sam bym zmienił to i owo, ale brak narzędzi !
https://www.youtube.com/watch?v=SoQZMCa9dLk
a to nie jest mod, tylko zbiór kilku ustawień - nie został udostępniony, bo skończyłem fallouta i zrezygnowałem z tej gry
jak i z modowania.