Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość KOTOR Remake z nowym systemem walki i odświeżonym soundtrackiem

10.01.2022 13:44
Bezi2598
6
11
odpowiedz
Bezi2598
147
Legend

Super informacja, stary system walki nie ma racji bytu dzisiaj.

Zresztą on i wtedy był cienki choć wizualnie wyglądał w miarę efektownie jeśli chodzi o walkę wręcz. Warstwa taktyczna w tej grze była bardzo biedna, choć gra udawała, że tak nie było. Rozwój postaci był ok przez pierwsze parę godzin, później można właściwie w byle co pakować punkty.

Dobrze, że robią go całkiem od nowa, od podstaw. Obojętnie dla mnie czy będzie zręcznościowy czy taktyczny (chociaż bardziej bym się przy tym 1 upierał), byleby tylko walka nie była żmudnym obowiązkiem jak w oryginale.

post wyedytowany przez Bezi2598 2022-01-10 15:05:10
10.01.2022 13:28
1
1
prd
31
Pretorianin

Od kiedy walka turowa jest przestarzała? Jeszcze tak fajnie animowana. Rozszerzyli by paletę ciosów, uników, zwodów i by nie było mocnych na widowiskowość systemu walki.

10.01.2022 13:39
2
odpowiedz
Gosen
162
Generał

Tylko że FF7 remake nie oferuje klasycznego trybu walki, tylko jakieś dziwne coś bez sensu. Kotor mógłby mieć system walki jak Jedi Academy wtedy byłoby pięknie. Walka w God of War jest strasznie drewniana, więc to nie idzie w dobrym kierunku. Z drugiej strony Nioh 2 to zupełnie co innego... dziwne to wszystko.

10.01.2022 13:40
3
1
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1214260
72
Pretorianin
10.01.2022 16:08
ShadyTalez
3.1
ShadyTalez
35
Centurion

Skończcie powielać te bzdury. Napisała to, ale już nikt wcześniej nie sprawdził kontekstu tej wypowiedzi i komentarzy wyżej, gdzie napisała, że jakaś gra śmieszna z Yodą jest jej ulubioną, a nie Kotor. Bo to w żartach było pisane. I tak właśnie szerzą się bzdury.

10.01.2022 13:43
😉
4
1
odpowiedz
Legalizex
75
Generał

Ja tam w sumie nigdy nie narzekałem na system walki w KOTOR. Bardzo podobny do tego z Dragon Age Origins.Ale może zmiany wyjdą na dobre, w sumie to nie mogę się doczekać. Mam tylko nadzieję że gra nie zostanie w żaden sposób "ugrzeczniona" bo to jedna z lepszych gier gdzie można grać jako podły cham i robić okrutne rzeczy.

10.01.2022 13:44
Wiedźmin
5
odpowiedz
Wiedźmin
44
Legend

W końcu to remake gry więc zmiany mogą dotyczyć wszystkiego poza trzymaniem się w miarę głównej osi fabularnej oryginału oraz tymi samymi postaciami.

Rozgrywka w trybie klasycznym oraz normalnym powoduje, że do gry będzie można podejść dwa razy, bo mogą różnić się diametralnie.

Mam nadzieję, że elementy RPG nie będą okrojone w stosunku do oryginału w kwestii rozwoju postaci.

Minusem oryginału KOTOR 1 i 2 podobnie jak NN1 czy ME 1-3 było dla mnie możliwość podróżowania jednocześnie tylko z dwoma kompanami czyli razem w trójkę. Mogliby zwiększyć limit co byłoby dla mnie plusem. Nie lubię tych limitów 3, 4. Najlepiej jak drużyna liczy 6 lub 5.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-01-10 13:48:39
10.01.2022 13:44
Bezi2598
6
11
odpowiedz
Bezi2598
147
Legend

Super informacja, stary system walki nie ma racji bytu dzisiaj.

Zresztą on i wtedy był cienki choć wizualnie wyglądał w miarę efektownie jeśli chodzi o walkę wręcz. Warstwa taktyczna w tej grze była bardzo biedna, choć gra udawała, że tak nie było. Rozwój postaci był ok przez pierwsze parę godzin, później można właściwie w byle co pakować punkty.

Dobrze, że robią go całkiem od nowa, od podstaw. Obojętnie dla mnie czy będzie zręcznościowy czy taktyczny (chociaż bardziej bym się przy tym 1 upierał), byleby tylko walka nie była żmudnym obowiązkiem jak w oryginale.

post wyedytowany przez Bezi2598 2022-01-10 15:05:10
10.01.2022 13:50
7
odpowiedz
6 odpowiedzi
Szakal
20
Chorąży

Już sobie wyobrażam jak ten remake będzie wyglądać... Kotor był grą cRPG z krwi i kości i w głównej mierze to na tym polegał jego fenomen, a teraz dostaniemy jakąś rąbankę z elementami rpg. Porażka.

10.01.2022 13:55
Bezi2598
7.1
5
Bezi2598
147
Legend

Kotor był grą cRPG z krwi i kości

Chyba tylko jeśli chodzi o świat, fabułe, postacie, dialogi itd. Bo pod względem mechaniki, rozwoju postaci i walki to ta gra jest mega płytka. I w sumie to to była rąbanka z elementami rpg, zwłaszcza w późniejszym etapie gry.

Ja nie wiem, czy ludzie grali w jakiegoś innego KOTORa niż ja, że ciągle te mity o głębiokiej mechanice RPG opowiadają?

post wyedytowany przez Bezi2598 2022-01-10 13:56:41
10.01.2022 14:06
7.2
1
Szakal
20
Chorąży

Tylko? To jedne z ważniejszych elementów gry cRPG. A Kotor miał rozwój postaci i walkę zaczerpniętą z systemu D&D, tylko dopasowaną do realiów gwiezdnych wojen, więc jak najbardziej był okej pod tym względem. Niemal identyczny rozwój postaci był w NWN.

post wyedytowany przez Szakal 2022-01-10 14:08:33
10.01.2022 14:25
Bezi2598
7.3
3
Bezi2598
147
Legend

Tylko? To jedne z ważniejszych elementów gry cRPG.

Mi to wystarczało, ale mowa jest o walce i mechanikach, które po prostu są biedne i się kiepsko skalują przez grę.

To była bardzo uproszczona wersja D&D, a gra bardzo dużo udaje, że jest taktyczna i głęboka pod względem mechanik. Aktywowanie buffów, a potem spamowanie w kółko tego samego feata nie ma nic wspólnego z taktyką.
Walka jest bardzo żmudna, każda walka jest taka sama i po kilku godzinach gry całkowicie bezmyślna.

10.01.2022 14:41
Persecuted
7.4
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Siłą każdego cRPG, KOTOR'a również, jest fabuła, postaci, dialogi i wybory, a nie forma, w jakiej zostanie to podane. Jeżeli dobrze zaprojektują system walki, to jak najbardziej jestem za przerobieniem KOTOR'a na action-RPG. Ten turowy system z oryginału był funkcjonalny, ale nie nazwałbym go dobrym ani satysfakcjonującym. Ot, działał.

post wyedytowany przez Persecuted 2022-01-10 14:43:30
10.01.2022 14:59
7.5
siera97
53
Senator

Akurat system walki nie pozwalał na nic. Mogliśmy kliknąć przeciwnika i go atakować, albo kliknąć go innym rodzajem ataku. Ewentualnie użyć mocy. Ostatecznie, w trakcie walki nie miało się za bardzo na nią wpływ.

10.01.2022 15:31
7.6
Szakal
20
Chorąży

Walka w Kotorze opierała się na statystykach, zdolnościach i ekwipunku postaci i jako taka była dość przyjemna i typowo rpg-owa, choć przyznaje, ze zbyt łatwa (polecam grac z modami podnoszącymi poziom trudności). Nigdy nie napisałem, ze była "głęboko taktyczna"... :D. Teraz wytną ten element z nowego Kotora. Pytanie, co wytną dalej? Może całkowicie wytną rozwój postaci, skoro walka ma być zręcznościowa?

10.01.2022 13:58
Asasyn363
8
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
Asasyn363
164
Senator

System walki z Jedi Academy i będę zadowolony.

Co do starego systemu z oryginalnego KOTOR, jakiś czas temu nawet próbowałem wrócić do gry i jest już ciężko. Wszystko po tylu latach z wiadomych przyczyn znacząco odstaje, a walka moim zdaniem gdyby została w starej formie byłaby już zbyt staromodna. Chyba nowe produkcje po prostu za bardzo mnie rozleniwiły i rozpieściły. Powiedzmy sobie szczerze. KOTOR pod względem świata, postaci, fabuły był i jest ścisłej czołówce, ale w kwestii niektórych rozwiązać jest już mocno drętwy i nawet nostalgia nie ma tu już nic do rzeczy.

post wyedytowany przez Asasyn363 2022-01-10 14:09:28
10.01.2022 14:15
Wiedźmin
8.1
Wiedźmin
44
Legend

Mnie nowe gry nudzą, bo niczym nie wyróżniają się. Poza grafiką przeważnie niewiele mają do zaoferowania. Są zbyt proste, nudne i podobne do siebie czyli pod mało wymagających konsumentów, którym to starcza i produkcja nie musi wyróżniać się niczym oraz zaskakiwać. Gdzie nowym produkcjom pod względem grywalności, kreatywności, klimatu i uniwersalności do klasyków. Bądźmy poważni. Z pewnością nie w segmencie AAA i AA, gdzie tworzy się skrajnie bezpiecznie. Tam, gdzie małe budżety (indie) mogą sobie pozwolić na eksperymentowanie i tworzenie pod dane grono, a nie masówkę.

Jedi Knight: Jedi Academy 2003 jest grą gorszą od poprzednich części Dark Forces II:Jedi Knight 1997 i Jedi Knight II:Outcast 2002, które nie prowadzą za rączkę, mają ciekawszego bohatera, lepszy klimat, fabułę, lokacje, epickość, muzykę, ciekawie poukrywane sekrety oraz znacznie lepiej sprawdzają się jako FPS. Przegrywają jedynie właśnie w kwestii dopracowania walki mieczem świetlnym w trybie TPP.

W Dark Forces II:Jedi Knight głównie grałem zawsze w trybie FPP i strzelałem, a rzadko w TPP walcząc mieczem świetlnym więc gra w zasadzie sprawdzała się jako niemal 100% genialny FPS w uniwersum star wars.

W Jedi Knight II:Outcast powiedzmy 75% strzelanie i 25% walka mieczem świetlnym. Bardziej preferowałem grę jako FPS.

W Jedi Academy przez większość rozgrywki biegałem walcząc wręcz, a rzadko używałem broni palnej.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2022-01-10 14:18:08
10.01.2022 16:26
Asasyn363
8.2
1
Asasyn363
164
Senator

W Jedi Academy przez większość rozgrywki biegałem walcząc wręcz, a rzadko używałem broni palnej.

Ale to właśnie to sprawiało, że gra sprawiała mega frajdę przynajmniej dla mnie i przechodziło się ją kilkanaście razy, za każdym razem czerpiąc taki sam fun jak przy pierwszym odpaleniu gry.

10.01.2022 14:13
lordpilot
👍
9
1
odpowiedz
lordpilot
218
Legend

Oczywista oczywistość. Uwielbiam KoTORy (z naciskiem na część pierwszą: kompletną, skończoną, sensownie spinającą całą opowieść, dla mnie BioWare/Karpyshyn > Obsidian/Avellone), kończyłem je po kilka razy i przy kolejnych przejściach, już wiele lat temu, było widać, że system walki odstaje. Walk było sporo i zwłaszcza w dalszych etapach gry, kiedy miało się już niezłą postać, "tury" (IMO, to jednak bardziej podchodziło pod hybrydę "real time turn based") spowalniały całość. Zwłaszcza "klepanie" leszczy "na hita" było lekko wkurzające ;-).

Ta zmiana, moim zdaniem, jest konieczna i naturalna, jak robić "lifting", to porządnie, a nie po łebkach. God of War (w "Niochy" nie grałem), to bardzo dobry wzorzec, więć jestem dobrej myśli :).

10.01.2022 14:23
Crod4312
10
odpowiedz
Crod4312
157
Legend

I bardzo dobrze. Jeśli robią remake to oczekuję sporej zmiany mechanik. Niech robią to tak jak czują i jak uważają, a my ocenimy to po premierze.

10.01.2022 14:44
11
1
odpowiedz
3 odpowiedzi
micin3
133
Buc

Nie rozumiem jak niektórym może się nie podobać nowy system walki.
Przecież system walki w KOTORach jest po prostu ułomny. Można przejść grę używając przyśpieszenia i flurry, żaden inny skill nie jest potrzebny. Ciężko mi dać przykład inner gry RPG, z tak słabym systemem jak KOTOR, który tylko na początku udaje coś skomplikowanego, a w rzeczywistości jest spamem jednej umiejętności przez całą grę.

10.01.2022 15:04
Bezi2598
🤡
11.1
Bezi2598
147
Legend

ALE TO PRAWDZIWE RPG!!!!!!

10.01.2022 15:04
11.2
xan11pl
81
Generał

5 razy podchodziłem do kotora, i niby nie grało mi się źle, no ale jednak nie potrafiłem w to dłużej grać właśnie przez system walki.

post wyedytowany przez xan11pl 2022-01-10 15:05:07
11.01.2022 11:34
11.3
zanonimizowany1365389
8
Generał

Grałem w pierwotna wersja Knights of the Old Republic. Może system walki nie jest najlepszy, ale w końcu powstał w roku 2003. Twórcy wzięli rozwiązanie od Baldur's Gate 2 (widać wiele podobieństwo), czego wielu fani to kochali i chcieli to samo w Baldur's Gate 3, a nie turowa walka. Czy nowy system walki będzie lepszy? Czas pokaże.

Edit: Osobisty wiadomość do micin3 już usunąłem (żeby nie było offtopic), bo wiem, że już przeczytał, żeby wyjaśnić pewne nieporozumienie, więc cel osiągnięty. Nie znam innego sposobu na przekazanie wiadomości.

post wyedytowany przez zanonimizowany1365389 2022-01-11 14:36:21
10.01.2022 15:04
12
odpowiedz
siera97
53
Senator

Ja bym zrobił coś na wzór DA:O. Byłby podobny, tyle ze lepszy pod każdym względem. Zezwalałby na wykorzystywanie różnych taktyk, a to jak budujemy postać, miałoby większe znaczenie. Oczywiście wymagałoby to również kompletnego rebalansu zdolności i atutów.

post wyedytowany przez siera97 2022-01-10 15:04:28
10.01.2022 15:22
Newfolder
👍
13
odpowiedz
1 odpowiedź
Newfolder
75
Konsul

Z biznesowego punktu widzenia musieliby wzorować się na wiedźminie bo tę postać (klasę postaci w jakimś sensie) łatwo przenieść na rycerza jedi - zręcznościowy system walki, jeden rodzaj broni (miecz), moc (znaki), bardzo proste drzewko rozwoju (bonusy procentowe), brak skradania (po co sobie zaprzątać głowę?). Teraz najważniejsze to zatrudnić fajnych aktorów, nagrać ładne cut scenki i zrobić z tego praktycznie interaktywny film, z szeroko rozumianym "klimatem". Czy to byłoby coś ambitnego - nie, ale nie musi być. Wiedźmin pokazał, że klimat, dialogi, postacie są ważniejsze niż jakieś systemy rpg.

10.01.2022 22:54
13.1
MaikuInTheGame
41
Centurion

No nie bardzo bo znaków wiedźmińskich było kilka a mocy jasnej i ciemnej strony jest od groma.

10.01.2022 16:18
ShadyTalez
👎
14
odpowiedz
ShadyTalez
35
Centurion

Żenada! Zamiast usprawnić system w nowe animacje i opcje... to dostaniemy slashera jakiegoś. Beznadzieja. Legendarny RPG zostanie zmieniony nie do poznania. Mam nadzieję, że soundtrack zostanie, bo Soule odwalił koncertową robotę w Kotor tak jak przy Skyrim.

10.01.2022 16:38
ReznoR666
15
odpowiedz
ReznoR666
48
Forgive me the 666

O, to w takim razie właśnie ten remake zyskał moją personalną uwagę. Nienawidzę systemów opartych o rzuty kością, preferuję te oparte o zręczność. Będzie dla mnie bardzo ciekawe, jak to wykonają.

10.01.2022 17:12
16
odpowiedz
AlienShooter
191
Generał

Jestem troche za i troche nie. W KOTORze był nacisk na tury bo grało się druzyną wiec jestem ciekawy jak to by miało wyglądać jaky ten system zmieniono.

10.01.2022 17:20
17
odpowiedz
1 odpowiedź
zanonimizowany1366638
8
Konsul

Ja jestem w sumie calkiem na nie. O ile zgodze sie ze walka w KOTOR, zwlaszcza w meele byla plytka jak kaluza (mimo uzycia D&D to malo mialo to wspolenego z super adaptacjami systemu jak w Baldurach czy NwN), to duzo osob zapomina ze kontrolowalismy 3 postacie.
Moim zdaniem zrobia cos ala FF15, a tam cala walka to plyciutki i bardzo chaotyczny slasher, malo majacy wspolnego z RPG. Tak to sie niestety robi w dzisiejszych czasach.

I pewnie niektorzy zarzuca mi czarnowidztwo ale imho bedzie wiecej "zmian", nie tylko w mechanice, o ktorych bedziemy sie z czasem dowiadywac. Finalnie bedzie to mialo tyle wspolnego z oryginalem i gra RPG co remake FF7, czyli bardzo niewiele.

post wyedytowany przez zanonimizowany1366638 2022-01-10 17:21:25
10.01.2022 20:04
17.1
zanonimizowany323093
95
Pretorianin

Dopóki opublikowane materiały z KOTOR nie obalą tej tezy, liczę że FFVII jest niedoścignioną katastrofą w kategorii remaków. Wspominanie o wzorcach z god of war nie wróży jednak dobrze.

10.01.2022 17:26
Polterghost
18
odpowiedz
3 odpowiedzi
Polterghost
51
Pretorianin

Walka była zawsze najgorszym elementem KOTORa, już wtedy ciężko się na to patrzyło, a po Jedi Knight 2 i Jedi Academy było tylko gorzej.

10.01.2022 17:59
18.1
zanonimizowany1361555
2
Konsul

już wtedy ciężko się na to patrzyło

Tak, a Gothic zawsze był drewnem, ludzie to jednak dziwni są.

11.01.2022 10:30
starkillah64
18.2
starkillah64
79
Konsul

Polterghost
KotOR wyszedł po Jedi Academy.

11.01.2022 12:06
Bezi2598
18.3
Bezi2598
147
Legend

Tak, a Gothic zawsze był drewnem

Bo był :D

10.01.2022 17:59
19
1
odpowiedz
zanonimizowany1361555
2
Konsul

Ten system walki który jest w oryginalne jest dobry i pasuje do tego typu gier tylko mogliby go bardziej rozbudować i zrobić lepszy balans rozgrywki.

10.01.2022 18:13
20
odpowiedz
Ok's
34
Chorąży

Niestety, w aspekcie walki KOTOR się kapkę zestarzał. O ile w papierowym RPGu można opisywać wszystkie wygibasy, jakie się robi z mieczem świetlnym, komputerowa rozgrywka musi postawić na coś efektownego. Star Wars nadaje się do systemu turowego równie dobrze jak Wiedźmin, czyli wcale. To, co widziałem na gameplay'ach FFVII wygląda nieźle (nie grałem, bo nie będę cwaniakom płacił 339 PLN) i wydaje mi się, że w KOTORze mogłoby się sprawdzić. Z drugiej strony widzę podobieństwa do Dragon Age 3, a nie pamiętam drugiej gry, która tak bardzo mnie rozczarowała.

10.01.2022 20:28
21
odpowiedz
Baccardi9000
3
Centurion

Im więcej czytam tym mniej mi się podoba.

10.01.2022 22:50
22
odpowiedz
MaikuInTheGame
41
Centurion

Jeśli zrobią to tak, jak Capcom zrobił remake Residenta 2 i 3 to kupuję (ale na pewno nie w preorderze :D )

10.01.2022 23:01
WolfDale
23
odpowiedz
WolfDale
79
~sv_cheats 1

Uczciwie byłoby zachować stary system i dać alternatywę w postaci nowego. Uwielbiam KOTORa, ale nigdy nie byłem fanem takiego systemu w grach 3D. Zawsze mi się marzyło w tej grze, aby było można walczyć tak jak w Jedi Academy, tego jedynie mi brakowało w tej pięknej przygodzie.

11.01.2022 13:20
nanakamado
😢
24
1
odpowiedz
nanakamado
12
Legionista

KotOR był przede wszystkim przyjemnym cRPG. Wszystko wskazuje na to, że chcą go przerobić w remake'u na jakieś smętne aRPG, albo akcyjniaka z elementami RPG.

Czekam, aż w końcu dostaniemy remake Tormenta w wersji otwartego świata ze znajdźkami. Bo do tego epoka remake'ów zmierza.

11.01.2022 16:41
25
odpowiedz
Alherd
49
Konsul

Na bank coś z systemem walki muszą zrobić, bo on nie ma już dziś racji bytu. Czekam aby zobaczyć jak to będzie wyglądać.

11.01.2022 18:48
😂
26
odpowiedz
1 odpowiedź
shaggysasquatch
7
Legionista

Miejmy nadzieje, że remake będzie dobrze reprezentował osoby trans, gejów, dałny, kobiety i czarnych. Bez tego nawet na gre nie spojrzę!
Edit: Jeszcze grubi, zapomniałem o nich, przepraszam najmocniej! W ramach rehabilitacji powiem tak: fajnie jakby główna postać była grubą fioletowo-włosą trans-lesbijką o czarnej skórze i opóźnieniu umysłowym.

post wyedytowany przez shaggysasquatch 2022-01-11 18:54:59
12.01.2022 15:35
starkillah64
26.1
starkillah64
79
Konsul

hehe, widzę że gimnazjalny humor trzyma poziom

12.01.2022 03:59
28
odpowiedz
zanonimizowany668247
168
Legend

System walki w Kotorze był kompletnie pozbawiony balansu co było naprawione dopiero w sequelu. Dokładne tego, który był niecały rok w produkcji.
Największe wady? Multiklasowość postaci dla ścieżki jedi. Zwłaszcza przy tak śmiesznie niskim levelcap.
Gra była śmiesznie łatwa aż do walki z Darth Malakiem gdzie moja walka z nim wyglądała tak, że uciekając przed nim stawiałem miny na które wpadał. Bez tego ginąłem bardzo łatwo.
Sama gra to oczywiście petarda. Bardzo ładna grafika, fabuła, postaci, mapy i swiat. Ale walka była dnem.
I nie, nie był to ten sam poziom co Dragon Age. Model walki był gruntownie przebudowany. Pozostawiono tylko styl.

Wiadomość KOTOR Remake z nowym systemem walki i odświeżonym soundtrackiem