PS VR 2 oficjalnie zaprezentowane - znamy specyfikację
pewnie z 3200 na start
Cena: 4500PLN
Nie zapominajcie że Sony celuje w bardziej mainstreamowych konsumentów, to nie będzie kosztować 4k jak HTC Vive bo ma być bardziej przystępne, a nie oszukujmy się, pod względem specyfikacji to nie jest żadna rewolucja żeby miało tyle kosztować, gdyby headset miałby być bezprzewodowy to pewnie troche więcej by to kosztowało, ale razem z kontrolerami obstawiam że jakieś 2.5k co najwyżej.
sam VR1 kosztował 1600-1800, więc doliczając to że ten będzie troche droższy + kontrolery to 2500 to optymalna cena.
pewnie z 3200 na start a scalpy zrobią jeszcze swoje :D
"Komunikacja z PS5: USB typu C"
szczerze mówiąc, wolałbym niższą rozdziałkę, mniejsze Hz ale żeby nie trzeba było się bać o ten kabel..
Całkowicie się zgadzam. Jakby było bezprzewodowo to może bym się nawet skusił na zakup a tak to szczerze wątpię...
Już mogli sobie darować te OLEDY i HDRy a nawet 4K bo to nie potrzebne i drogie bajery, szczególnie w wyświetlaczach.
A bardzo wątpię by PS5 dało radę grą w +4K 90fps (hz) czy 120fps (hz)
Istnieją jakieś google VR które przesyłają obraz z komputera do googli bezprzewodowo? I nie kosztują milionów? Nie mają opóźnień i pogorszenia jakości obrazu?
Oculus jest bezprzewodowy bo obraz generuje w googlach na komórkowych podzespołach a nie z zewnątrz, takie rozwiązanie w przypadku PS5 oczywiście byłoby głupotą.
Poza tym bateria się rozładowuje i swoje waży a i wyświetlanie HDR na pewno jeszcze szybciej by ją drenowało.
Po raz czwarty napiszę - nie ma na rynku takiego urządzenia na USB-C, które dajer obraz a nie działa bezprzewodowo, więc na bank będzie możliwość używania poprzez router 5Ghz. Tylko te nieszczęsne 110 stopni. To prakrtycznie tyle , co w Q2, czyli jedynej bolączce. Dziwi to trochę, że twórcy headsetów VR nic z tym nie robią. To takie trudne ? Poza tym miało być większe niż w PSVR1, czym twórcy sami się chwalili. I co ? I pstro, nic się nie zmieniło.
"Headset posiada wyświetlacze OLED 4K HDR"
Cena: 4500PLN
---
Swoją drogą gry 4K60fps na tej konsoli to białe kruki, to wątpię by gry VR działały dobrze w +4K 90/120fps.
Nie są autonomiczne jak Oculus Questy, wiec jak dla mnie zakup ich nie ma sensu. Nie mają podjazdu do Oculusow, brak kabli to mega atut.
Każde urządzenie na rynku mające komunikacje poprzez złącze USB C działa także bezprzewodowo geniuszu :)
pewnie z 3200 na start
Cena: 4500PLN
Nie zapominajcie że Sony celuje w bardziej mainstreamowych konsumentów, to nie będzie kosztować 4k jak HTC Vive bo ma być bardziej przystępne, a nie oszukujmy się, pod względem specyfikacji to nie jest żadna rewolucja żeby miało tyle kosztować, gdyby headset miałby być bezprzewodowy to pewnie troche więcej by to kosztowało, ale razem z kontrolerami obstawiam że jakieś 2.5k co najwyżej.
sam VR1 kosztował 1600-1800, więc doliczając to że ten będzie troche droższy + kontrolery to 2500 to optymalna cena.
To samo przed premierą nowych konsol było. Oszołomy przewidywali cenę minimum 4000-5000zł a tu pyk 2300.
2000-2500 to będzie maks za ten vr, a vr razem z konsola za prawie 5000zł. Za tyle nawet porządnego peceta się nie złoży do obsługi gogli vr, a gdzie tam koszt samych gogli...
kosztować 4k jak HTC Vive
Nie pamiętam, kiedy ostatni raz ten konkretny model tyle kosztował, 2018? Może chodziło ci o jakiś nowszy?
Za tyle nawet porządnego peceta się nie złoży do obsługi gogli vr
Przy obecnych cenach sklepowych (a są jeszcze promocje i używki) złożysz w tym przedziale np. Ryzen 5 3600 + GTX 1660Ti + 16 GB RAM-u (oczywiście wliczając też resztę sprzętu). Na pewno jest to wydajniejszy zestaw niż moje wysłużone i5-6600k i GTX 1060, na których bez problemów ogrywałem Half-Life: Alyx i wiele innych tytułów na Indexie. Co prawda nie na najwyższych detalach i w 144 fpsach, ale nie było to konieczne. Zawsze można też pójść w kierunku Questa 2 (gogli działających na procesorze występującym w telefonach), który komputera nie wymaga w ogóle. Moc nie jest tu problemem, chyba że poprzez „porządny” rozumiesz jeszcze wyższe półki cenowe, w takim razie nie mamy za bardzo o czym dyskutować.
Jak wypada obecne psvr z obecnym sprzętem vr pod względem pola widzenia pytam bo bardzo psulo mi imersje widzenie obrazu jakby przez przymruzone oczy czy obecny sprzęt oferuje bardziej realne doświadczenie pod tym względem?
cudem technologii to to nie jest właściwie to lata 2020 bardziej a nie nawet 2021 jeśli o dostępny sprzęt VR ale nie zapominajcie o grach i pierwszej dużej zapowiedzi czyli
Horizon VR -> trailer dałem w wątku VR
No i gdzie te gogle, bo coś ich nie wiedzę? To jak długo to jeszcze nie wyjdzie, że nie mogli pokazać gogli.
I jeszcze ten film z horizona vr, niskiej jakości, który wygląda jak nagrywany sprzed soczewki.
Czy tylko ja mam wrażenie, że chyba mają sporą obsuwę i coś tam pokazują, ale tak na łapu capu.
Jeśli headset będzie kompatybilny ze Steamem to ciężko będzie przejść obojętnie na taką okazję, by zapoczątkować swoją przygodę z VR.
oculus quest 2 jest kompatybilny ze steamem i to bez kabli
pierwszy PS VR to kompletna porażka, masę kabli i przywiązanie gracza do PS VR , skutecznie zniechęciło do używania tego sprzętu, ja użyłem to może kilka razy , efekty robiły wrażenie, ale masę kabli zniechcecila mnie do używania go i stoi spakowany w pudle, albo śmietnik albo komuś go podaruje
Jeśli masz nadal te vr to a chcesz się ich pozbyć to możemy się jakoś dogadać , gdyż szukam dla syna bo ostatnio coś wspominał że fajnie było by mieć.. pozdrawiam
Tu nie będzie żadnych kabli. Chyba, że wybierzesz komunikacje poprzez USB-C
Skoro komunikacja z PS5 to USB typu C to na 90% będzie też możliwość grania przez WIFI 5Ghz (w końcu każde istniejące urządzenie na planecie ZIEMIA dające obraz i mające zgodność ze złączem USB-C działa także bezprzewodowo). Pewnie będzie to nieoficjalne rozwiązanie, jak niegdyś Virtual Desktop w Questach, ale who cares :) I wszystko byłoby mega, gdyby nie "pole widzenia - 110 stopni". Pytanie, po co mi drugi Quest, tyle, że z funkcją HDR'a i do konsoli ?
Mam porównanie co do fov na psvr i q2 i jest to przepaść na korzyść Sony, tutaj dostajesz ekrany OLED, które robią ogromną różnicę w jakości obrazu, do tego HDR no i przede wszystkim gry ekskluzywne 1st party od zespołów Sony.
Wreszcie kontrolery mają, w końcu ten VR na PS5 będzie miał sens.
Vrmaniac9 się myli, Sony potwierdziło, że PSVR2 nie będzie bezprzewodowe. Spory fail...
https://www.techadvisor.com/news/game/playstation-vr-2-3779746/
4000*2000 w 90/120Hz xD, chyba na PS9 albo przy grafice jak z gothica 1 xD, przecież obecne konsolki 120Hz to może w fhd wygenerują.