Mortal Kombat Trilogy na Unreal Engine 5 - fani wspierają niezależną inicjatywę
Przecież to kiepsko wygląda. Prezentuje się na poziomie silnika Unreal, ale numer 3 najwyżej. Przypominają mi się czasy jak City Interactive robiło gry na cry engine, no ale co z tego, jak nie wyglądały tak jak Crisis. Zresztą po co pchać się w kulawe 3D, jak ładne 2D w wysokiej jakości też by się obroniło. Dobrą sztuczną inteligencją warto podkręcić tekstury, wygładzić je i by było super. To co się tworzy teraz to zapowiada się na niezłego potworka.
A czego bys oczekiwał to nie remake tylko zmiana samej szaty graficznej gry która jest juz niemal reliktem przeszłości
"Dobrą sztuczną inteligencją warto podkręcić tekstury"
Jakie tekstury? Trzy piersze czesci nie maja "tekstur". Sa grami full 2D z recznie malowanymi tlami i postaciami tworzonymi metoda "digitalizacji", bedaca czyms pomiedzy dzisiejsza fotogrametria a motion capture.
Jedyne co mozna zrobic to podbic rozdzielczosc spriteow a AI moze dodac brakulace klatki aby animacje mialy 60fps'ow (co spowoduje kolosalna ilosc klopotow bo cala logika engine'u jest zalezna od stalego, sztywno ustalonego fps, jak w znakomitej wiekszosci starych gier (a i w czesci nowych)) i wlasciwie tyle.
Akurat przeniesienie tego na UE ma sens. Dziewiatka jest na UE chyba trojce, ale to nie jest remake Trylogy tylko jednak troche co innego. ;)
Pozatym w dzisiejszych czasach "ladne 2D" jest duzo trudniejsze do zrobienia niz ladne 3D, ktore UE5 robi wlasciwie samo.
Jak ma być w 2D to najlepiej użyć Unity albo Godot, bo niby UE potrafi wyświtlać grafikę 2d ale to jest słabo rozwinięte a UE5 to już jest zupełnie do czego innego robiony
No nie do końca UE3.
Bazą jest UE3.x reszta to wszystko z UE4
Nie, to jest UE3, ma mocno zmodyfikowany renderer, natomiast nie jest to UE4 dlatego, ze renderer i materialy znaczaco sie roznily wiec nie mozesz tak po prostu zrobic merge z UE4 do UE3. Networking jest tez zmodyfikowany bo maja wlasny, autorski system do rollbacka (z reszta bardzo ciekawy, polecam poogladac materialy z GDC). Mapy i cala reszta sa z UE3.
Nieźle to wygląda , można nawet powiedzieć że zajebiście , niestety scorpion nie porusza się tak jak w oryginale , zapewne inne postacie też nie będą , ciekawe jak z muzyką , w oryginale była spoko no i co z odgłosami walki i postaci ?? bez tego to już nie będzie mk3 trilogy ; (
Szczerze mówiąc, nie rozumiem idei remake'owania gier tego typu. O ile tytuł stoi fabułą, wtedy OK, dostosowanie go do obecnych standardów ma sens, bo dzięki temu współczesny gracz może poznać historię, nie męcząc się z archaicznymi mechanikami rozgrywki.
Natomiast gry takie jak starsze odsłony MK, to właściwie tylko i wyłącznie mechanika, która na dodatek jest toporna, drewniana i nadaje się do wymiany w całości. Oczywiście remake pozwala na zaprojektowanie zasad rozgrywki od nowa, odświeżenie oprawy graficznej, może nawet dodanie czegoś od siebie... ale czym to się wtedy będzie różnić od nowej odsłony? Kiczowatym wyglądem postaci, z których wiele różni się tylko kolorem? Pozbawionymi logiki umiejętnościami specjalnymi?