Final Fantasy XIV: Endwalker jest tak dobre, że grę wycofano ze sprzedaży
Niestety popularność gry przerosła jej serwery. Chętni do zagrania w Final Fantasy XIV musieli liczyć się ze staniem w kolejce tylko po to, by dołączyć na serwer
Czy na pewno to jest jedyny powód?
Dodatek jest tak dobry, że pewnie wycofali to tylko po to, by przywrócą to później za ... wyższa cena. (sarkazm)
Polityka square enix to jest chyba świetny materiał na jakiś felieton czy artykuł. Firma wrzucajaca absurdalne cele sprzedażowe przez co udane gry okazują się porażkami komercyjnymi, jednocześnie ich gry błyskawicznie tanieją/ sąw prmocjach. wchodząca w niemal każdą inicjatywę technologiczną z marszu. Mam wrażenie, ze jakbym odpalił biznes odpalania gier na domofonach to Tomb Raider byłby tam tytułem startowym.
Square Enix to wydawca gier z kiosku, że nie potrafią dokupić serwerów?
To nie tak, że przed chwilą była premiera i zaskoczeni są popularnością, bo nie przygotowali aż tyle mocy obliczeniowej.
Ten dodatek ma już miesiąc i nadal są problemy z kolejką.
Podobno zwiększyli pojemności serwerów na tyle na ile potrafili, ale przez tą całą covidszajbę był limit dostępności serwerów.
Dodatek wyszedł 10 dni temu, jego early access zaczął się 3 grudnia. Square powiedziało też że chcieli dokupić serwery, ale przez covida jest problem z dostępnością.
Google mówi Data wydania: 19 listopada 2021, pytanie czemu tak.
To by wyjaśniało czemu nadal nie robią nic z tym, COVID.
Gra w Early Access wyszła 3 grudnia i wtedy zaczęły się kolejki. Zaczęła też zbierać bardzo dobre opinie wśród graczy.
Wcześniej gra miała bardzo gwałtowny przypływ nowy kont, a na fali popularności wśród streamerów.
A serwerów nie ma przez braki hardware'u na rynku - developerzy nawet przerobili swoje serwery testowe na dodatkowe sloty dla graczy.
Ogólnie na rynku jest armagedon z chipami - firmy, które dostawały sprzęt od ręki muszą na niego czekać od pół roku do roku.
Wszystkie składowe wpłynęły na kolejki go gry, nie ma jednej odpowiedzi.
Aha, jeszcze jedno - w ramach przeprosin gracze z abonamentami dostali już 21 dni dodatkowego grania, czyli więcej niż dodatek jest na rynku.
Endwalker mial przelozona premiere na grudzien, czemu nic nie robia, zartujesz?
Sa problemy z kupieniem kazdego rodzaju elektroniki, komputer, monitory co dopiero serwery czy sprzet sieciowy, auta stoja w stanach poniewaz nie ma chipow do prostej elektroniki. Nowe laptopy zamawianie w firmach potrafia miec i do 14 tygodni opoznienia.
Dzięki za wyjaśnienie
No to powiedz to Google'owi, bo datę premiery brałem od nich. Według Google premiera odbyła się 19 listopada. Stąd moje przeświadczenie o premierze miesiąc temu.
A tym czasem SE podniósł cenę Babylon's Fall z 249zł na 299zł. Co oni tam ćpają?
https://store.steampowered.com/app/889750/BABYLONS_FALL/
Ok, po komentarzach widzę że ludki nie kumają tematu.
Gra jest świetna, dodatek jest zarąbisty, dziś rano skończyłem oficjalnie 6.0
Tak jest super.
A teraz na temat dlaczego wycofali ze sprzedaży.
problem tkwi w ilości graczy.
jest ich stanowczo za dużo.
Między 12 a 21 jak próbujesz się logować to jest w kolejce jakieś 6000-10000 graczy.
SE już od dawna borykało się z tym problemem, który się tylko uwydatnił w Sierpniu kiedy to znacząca ilość graczy World of Warcraft wycofała się od Blizzarda i przeszłą do innych gier MMO, między innymi i w przeważającej ilości do FF14.
Yoshida już we wrześniu komentował problem ale zakupienie odpowiedniej ilości serwerów w chwili obecnej jest niezwykle trudne ze względu na problemy z dostępnością podzespołów.
Decyzja o wycofaniu produktu ze sprzedaży nie należała do łatwych, a cena po przywróceniu się nie zmieni.
W sprzedaży pozostają wersje Digital Collector.
Gracze wersji Trial mają ograniczony dostęp do gry i logują się bez "taryfy ulgowej" jak dotychczas a załozenie nowego konta Trial jest zawieszone do odwołania.
Sytuacja jest nietypowa ale skuteczna. Każdy gracz który zakupił grę przed tą decyzją ale nie założył konta ma prawo do pełnej refundacji zakupu bez zadawania pytań.
Square-Enix nadal monitoruje sytacje i szuka rozwiazań nawet tymczasowych żeby ułatwic graczom dostęp do gry.
Wszelka krytyka pod ich kierunkiem wydaje mi się niedojrzała.
Nie raz słyszałem że Fortnite ma tyle samo graczy dziennie i nie ma problemów z serwerami.
Zadam wam pytanie, jaka jest różnica między Fortnite a MMO ?
Właśnie.
Moim zdaniem należy uzbroić się w cierpliwość i mieć nadzieję że SE poradzi sobie z tym problemem.
problem tkwi w ilości graczy
Przecież to wiem. Pisałem tylko dla sarkazmu.