Gothic 2: Kroniki Myrtany urzekły (nie tylko) polskich graczy
Jestem ciekaw, czym odpowie team Dziejów Khorinis. Kroniki Myrtany zawiesiły poprzeczkę niewiarygodnie wysoko, i ciężko będzie Dzieją chociażby dorównać, jednak licze i na tamtą modyfikację. W każdym bądź razie, co by nie powiedzieć, nastały piękne czasy dla nas, fanów Gothica.
W sumie fajnie, że mod do gry okazał się takim sukcesem :). Teraz tylko czekać, aż THQ im da zlecenie na nową grę.
W sumie to gdyby mod odbiłby się szerszym echem to jest szansa, że wpłynie to jakoś na THQ i utwierdzi w przekonaniu iż warto w markę inwestować. Zresztą i tak chyba mają takie plany skoro wydają remake a PB coś tam przebąkuje o nowej części.
Gdzie Ty się urodziłeś? Gdy THQ zobaczy (w co wątpie i to się nie wydarzy), że grafika nie ma znaczenia, a fani chcą poprostu kontynuacji w świecie Gothica znanego z pierwszej części, to stworzą taką kontynuację, że wejdzie Wam w pięty, i będzie to gra bardzo droga. To jest jednak prawie niemożliwe. Świat idzie w inną stronę, a firma THQ to firma tego świata. Ja myślę, że oni doskonale wiedzą, na czym polegają gry, ale ktoś odgórnie nakazuje robić z gier pokaz grafiki, a nie historie, fabułe. To jest polityka, nie miejmy złudzeń, przecież czemu wolimy filmu sprzed 40 lat od tych nowych? Przecież te nowe są w takiej ładnej jakości! Co z nimi nie tak? No właśnie, Wy wiecie co.
Ja głównie widzę komentarze typu:
"Expansion for this euro-rpg junk? What a waste of time and resources"
"Only for masochists and Gothic Woodcrap psycho-fanboys"
"Please, let this and other junky euro-rpgs die already"
"More wood for wooden junk game"
To drewniane truchło to tutaj w ciemnogrodzie ma wzięcie hahaha
Przestań takie pisać to zobaczysz inne hahaha
"The Eastern European mod community is incredible and it so often flies under the radar of western gamers."
"Well damn if this isn't a great excuse to replay Gothic 2 once again"
"No wonder, it's fantastic."
Może bym uwierzył, ale ta narracja o ciemnogrodzie skreśla wiarygodność ;)
Gdzie widziałeś taki komentarz? Śledzę temat na bieżąco i nigdzie się z czymś takim nie spotkałem
To już trzeci raz w przeciągu tygodnia, gdzie jedynym adekwatnym komentarzem jest wstawienie obrazka "Low Quality Bait"...
Skąd was nagle tyle wylazło, baiterzy?
Nigdzie nie widział, napisał je ręcznie, bo dupa go boli, iż w jego mniemaniu drewniana gra Gothic 2 żyje po dziś dzień i otrzymuje dobrą sławę pocztą pantoflową.
To jest typ gościa, który będzie Ci udowadniał jak bardzo seria Gothic jest słaba i będzie udowadniał to tym, że nikt poza Polską, Niemcami i Rosją, nie zna tej gry.
Stąd ten tekst o ciemnogrodzie.
Zwykły retard, którego bawi jak ktoś złapie ból tyłka, bo powie "Gothic zły"
Czy przypadkiem nie jesteś nudny Knightyy na multikonto, co nie wie, kiedy da spokój z Gothic, Elyx i fani? Za bardzo to przypominasz.
Mogliście też dodać informacje które podawałem Wam już parę dni temu tj.
Prawie 10 tys. jednoczesnych graczy na Steamie w szczytowym momencie
GII gold edition wskoczyło na drugie miejsce bestsellerów gog
Na Steamie zajęło 13 miejsce ale tylko u nas lokalnie
Pojawiły się już dwie pierwsze łatki
Łatka 1.01 z soboty
1) Naprawiono błąd z wyświetlaniem specjalizacji gildijnej w ekranie statystyk
2) Naprawiono błąd angielskiego tłumaczenia podczas korzystania ze stołu alchemicznego
3) Naprawiono koszt punktów nauki za naukę oprawiania zwierząt
4) Zaktualizowano przedmioty handlu Bastiana
5) Mniejsze poprawki angielskiego tłumaczenia
Łatka 1.0.2 z poniedziałku
1) Rozdział 2 - Poprawiono potencjalny błąd z przywróceniem punktów many w zadaniu "Szkolenie rekrutów"
2) Rozdział 3 - Poprawiono potencjalny błąd z zacinającą się kamerą podczas turnieju
3) Poprawiono inne pomniejsze problemy
Pracują nad rozwiązaniem kolejnych problemów. Kolejne łatki wkrótce.
O przedmioty Bastiana to chodziło o bodajże szynkę potrzebną do questa z Ezekielem, zapomnieli jej dodać
Warto. Mod naprawdę zacny i dopieszczony. Z jednej strony mocno trzyma klimat, z drugiej dużo zostało dodane czy rozbudowane. Stosunek tego moda do GIINK jest moim zdaniem taki jak GIINK do GI. Wciąż ten sam silnik i te same zasady, ale zupełnie nowa historia, poprawione mechaniki, nowa mapa itp. A jak się doda Dx11 to przeskok graficzny jest większy niż między G1/G2. Gdyby coś takiego wyszło jakiś rok/dwa po Nocy Kruka to PB mogło by to wypuścić jako pełnoprawną nową część.
Swoją drogą obecnie GIINK jest w przecenie na GoGu a tam również można bezproblemowo zainstalować moda jako osobną grę.
Jestem po pierwszym rozdziale, oceniam wysoko Kroniki Myrtany.
Bardzo dobre, ale nie nachalne nowe rozwiązania i usprawnienia. Zachowano klimat pierwowzoru. Projekt świata, lokacji, ilość detali, NPC robi wrażenie.
Problemem jest to, że na moim starym laptopie KM nie chodzą zbyt płynnie..A zwykły G2 NK działa dobrze. Za to z DX11 nawet na okrojonych ustawieniach jest jeszcze gorzej. Sprzęty leciwy, ale grałem na nim bez problemów w gry z 2010 roku, a stary Gothic się przycina..
Super gra, ciągle nowe smaczki, znalazłem gdzieś w mieście namalowane Groove Street 4 Life, jest burdel Mroczne tajemnice, sklep z taniochą Złote Wrota a jak sie pobiega po dachach to można znaleźć strażnika a rozmowa z nim daje darmowe 500 exp
Fajny okres dla fanów gier PB.
Gra na razie bardzo mi się podoba, zobaczymy jak będzie dalej.
Im dalej tym bardziej mi się podoba i cieszę się że modyfikacja ma tak pozytywny odbiór.
spoiler start
Już wiem jak Redzi mogą naprawić swój wizerunek, niech zrobią dobrą i rozbudowaną modyfikację do G2
spoiler stop
I bardzo dobrze,zasłuzyli na wielkie pochwały za tego moda.Teraz pozostaje czekac na Dzieje Khorinis które tez sie swietnie zapowiadają.
Jako, że Kroniki Myrtany okazały się jedną z najważniejszych premier tego roku, to może zasługują na wpis w encyklopedii?
Nie dodają modów raczej. Ale co do oceny Kronik Myrtany czy wyrażeniu swojej opinii, to można je wystawić na filmwebie w karcie tego moda.
Wiem, że nie, aczkolwiek biorąc pod uwagę to, że Kroniki Myrtany wzbudzają więcej zainteresowania niż sporo wydawanych gier uważam, że na wpis zasługują.
Z automatu utworzyłby się wtedy też wątek do dyskusji.
Chyba jedyny mod dodany do bazy GOL to Black Mesa, ale pewnie dlatego , że jest płatny, bo dogadali się modderzy z Valve, które zarabia większość ze sprzedaży tego fanowskiego remaku Half Life 1.Popularne darmowe mody Enderal (kilka mln pobrań) do Skyrim czy Returning 2.0 (ponad 1 mln pobrań) do G2NK nie dodali do bazy gier to chyba Kroniki Myrthany też nie będzie. Zresztą Returning 2.0 nawet nie idzie pobrać na GOL, bo jest tylko ta bardzo stara wersja sprzed lat. Kroniki Myrthany też jeszcze nie ma tu nawet dodanego w modach do pobrania.
Na GOL w bazie gier oficjalnych nie ma wielu bardzo znanych klasyków z lat 80'i 90' tylko dlatego, że baza uwzględnia z komputerów tylko Pc, a z konsol jedynie Playstation, Xbox i nowsze NIntendo. Tysiące klasycznych gier brakuje z różnych komputerów i konsol na największym portalu polskim o grach. I pewnie nigdy tego nie uzupełnią, bo nie dodają brakujących konsol/komputerów. Tak już pozostanie. Więc tym bardziej modów raczej nie będą dodawać.
Jak najbardziej też bym chciał, aby pojawiła się w encyklopedii karta Kronik. Im więcej miejsc do dyskusji o grze tym lepiej. W sumie w bazie mają jeszcze The Dark Mod, to tym bardziej dla Enderala czy Kronik Myrtany powinni zrobić kolejny wyjątek.
Zachęcam do wzięcia udziału w głosowaniu 2021 Mod of the Year Awards na Moddb. Zostało jeszcze 6 dni.
Łatka 1.03 z wtorku
1) Rozdział 1 - Poprawiono potencjalny problem z zablokowanym dialogiem z Markusem w zadaniu "Ukochana córka"
2) Rozdział 2 - Dodano zabezpieczenie na potencjalne problemy z nieistniejącymi rekrutami w zadaniu "Szkolenie rekrutów"
3) Rozdział 2 - Dodano zabezpieczenie na potencjalne problemy z nieistniejącymi strażnikami w zadaniu"Pojawia się i znika"
4) Rozdział 3 - Poprawiono potencjalne problemy ze stabilnością oraz progresją w zadaniu "Krwawa waluta" związane ze Szmuglerem i jego ochroniarzami
5) Poprawiony problemy ze stabilnością wczytywania gry np. gdy gra była wczytywana zaraz po wyjściu z menu ustawień
6) Poprawiono niepsujące się kilofy podczas wydobywania złóż
7) Poprawiono problem z zapisywaniem nadmiarowych danych w zapisie gry. Nie powinien on jednak znacząco przyśpieszyć zapisywania oraz wczytywania gry.
8) Poprawiono potencjalnie niekończące i zapętlające się dialogi z Garnkiem
9) Poprawiono błędy w angielskim tłumaczeniu dialogów nauki z Gastonem
Pracują nad większą aktualizacją 1.1, ale będą codziennie wypuszczać ważniejsze mniejsze poprawki błędów, które zgłasza im społeczność póki nie zadebiutuje wersja 1.1.
Dystrybucja Kronik przez Steam i GOG to był doskonały pomysł. Po zamieszaniu jakie wywołała premiera, o modzie zaczynają rozpisywać się światowe media gamingowe. Tylko Piranha Bytes niczego nie zauważyła. Pewnie analizują skąd ten niespodziewany napływ gotówki na koncie jeszcze przed premierą Elex 2.
Piranha Bytes w kwestiach finansowych nie ma już nic do gadania. Zostali kupieni przez THQ Nordic w 2019 i są ich własnością. Wszelkie dochody idą do wydawcy. Wydawca pozyskał również prawa do wszystkich marek Piranhi, w tym do marki Gothic.
Na razie respektują autonomię studia, ale jak Elex 2 się źle sprzeda, to mogą rozwiązać Piranhę lub wymienić większość starego składu, z Bjornem (szef studia, pracuje w Piranhi od Gothica 1) na czele.
Niepotrzebne są im 2 studia zajmujące się Gothiciem, skoro THQ Barcelona już robi rimejka Gothica 1 dla współczesnego odbiorcy. Oczywiście dla nas fanów, idealnie by było jakby Piranhie tworzyły Gothica 5 w starym stylu, a THQ Barcelona leciała dalej z rimejkami.
W sumie dziwię się, że Bjorn i ekipa się na wykup studia zgodzili. Elex 1 się sprzedał lepiej niż Riseny. Nie mieli dramatu z gotówką. Kryzys finansowy to mieli raczej po Risenie 3. Muszą mieć spore nadzieje, że wydawca ich będzie dobrze traktował i nie powtórzy się sytuacja z wymuszeniem premiery Gothica 3 w 2006 przez wydawcę JooWood.
Sprzedaż studia dała im wreszcie stabilność finansową i większe możliwości podczas tworzenia gier. Widać to już po Elexie 2, który powstaje rekordowo długo. Gdyby nie byli własnością wydawcy mogliby być pospieszani i w efekcie wydaliby niedopracowaną grę.
Wątpię w to, że w razie niepowodzenia by ich zamknęli. Jest to zbyt małe studio aby było to opłacalne. Prędzej wymieniliby kadrę studia i zlecili jakiś całkowicie nowy projekt.
Zakup Bioware przez EA, również dał Biowarowi stabilność finansową, ale czy wyszło to Biowarowi na dobre na dłuższą metę?
Już DA2 było wydane przedwcześnie w skutek nacisków EA, a i kolejne projekty miały swoje problemy.
jest już łatka 1.04 w sumie na razie trafił mi się jeden bug questowy ale na szczęście nie zablokował mi gry (quest poboczny)
Łatka 1.0.4 z środy
1) Rozdział 3 - Dodano brakującą poprawkę na problemy z progresją w zadaniu "Krwawa waluta" związaną ze Szmuglerem i jego ochroniarzami
2) Poprawiono nie wyświetlający się poziom umiejętności "Włamywanie się" w ekranie statystyk
3) Poprawiono złe statystyki w przedmiocie "Pas żeglarza"
4) Poprawiono tworzenie niepotrzebnych przedmiotów w trakcie interakcji z kowadłem
5) Inne pomniejsze poprawki problemów
Aktualizacje nadal nie wymagają rozpoczynania gry od nowa. Nie wiadomo jak będzie, gdy pojawi się większa łatka 1.1.
Jestem mile zaskoczony tym modem, wspaniała robota i szacun dla moderów. Kolejny argument że gra z grafiką sprzed niemal 20 lat zdobyła tak pozytywne opinnie . To nie grafika decyduje czy gra jest dobra tylko fabuła,dialogi ciekawa opowieść i odpowiednio dobrany poziom trudności. Obecnie jestem w 4 rozdziale,120h gry,nie spieszę się, sprawdzam każdy metr kwadratowy mapy,każdą szczelinę. i jeszcze sporo do końca, niby 6,5 giga a ile kontentu!Wiele gier obecnie poza ultra grafiką nie oferuje zbyt wiele, chodzi im o napędzanie rynku kart graficznych, procesorów i innych modułów.Grałem we wszystkie poprzednie częsci ale od lat do nich nie wracałem aż do teraz.Była to podróż w czasie,teraz mam 46 lat a poczułem stary dobry klimat gothic gdy miałem lat 26-28? Aż mi łezka się w oku zakręciła.Poczułem upływ czasu.Stokrotne dzięki za wysiłek dla wszystkich którzy pracowali przy tym tytule.