Witam, właśnie postanowiłem stworzyć gre. Będzie to gra RPG podobna do Gothica tylko że Anime.
Jako że nie mam pojęcia o silnikach growych ani o modelowaniu, zapewne potrwa to przynajmniej z pare lat. Będę nad tym pracował dopóki nie uznam że już mi sie nie chce.
Kolejny update projektu może za miesiąc
Powodzenia.
Via Tenor
Powodzenia, mam nadzieję, że nie masz predyspozycji do rzucania wszystkiego tak gdzieś na drugi dzień jak ja.
Mysle ze nie, na razie nie będe się rozpowiadał o tym jaka ta gra będzie w teorii bo samo gadanie nic nie znaczy, zobacze jak to będzie w praktyce i czy moja przygoda z tworzeniem gry będzie sie trzymac kupy i czy będzie w ogóle jakikolwkiek postęp i zobaczymy
Nie prościej zacząć od czegoś prostszego? Np zrobienie moda do jakiejś gry rpg
Wole wskoczyć na głębogą wode i albo wypłynąć albo utonąć. Zawsze tak miałem
ja od dwóch miesięcy buduję rakietę i chcę polecieć w kosmos, nie znam się na tej całej fizyce, ale jakoś dam radę
Był tu kiedyś jakiś wąsaty koleś, co też miał takie ambicje, wątek poszedł w mocno śmieszkową treść i chyba nic z tego nie wyszło
ale nie zniechęcaj się :)
Też chciałem spróbować. Ale bez żadnej znajomości programów, to tak średnio. Jedynie co mógłbym stworzyć, to grę opartą głównie na tekście. Bo to najprostsze programowanie ;D Pamiętam jak 10 lat temu, dostałem na płycie Blendera. Ale miałem tak słabego PC, że nawet się nie uruchamiał XD A bardzo chciałem wtedy się uczyć animacji. No cóż, może czas ponowić próbę. Powodzenia.
Podobny wątek w 2012 założył na tym forum szef CD Projekt, wszyscy rechotali, a dziś o Cyberpunk 2077 słyszało pół świata
Życie to nie bajka. Oni zaczynali od handlu dyskietkami na giełdzie, a potem robili konsekwentnie krok po kroku. I najważniejsze, nie byli programistami, tylko biznesmenami.
Do tej pory jednemu golowoczowi udało się stworzyć grę, był to chudy the barbarian, później spytam czy ma jeszcze tą gierkę i tu wrzucę. Tworzył ja kilka miesięcy.
Szczerze? RPG to trochę karkołomny gatunek, nawet bardzo. Lepiej zacząć od stworzenia platformówki, gry logicznej, jakiegoś shootera 2d itd. albo jak koniecznie ma to być RPG to turowe RPG w 2d. a na zdobytym doświadczeniu przechodzić do coraz ambitniejszych tematów. Przykłądowo RPG w 3d wymaga nie tylko czy to zakupu czy to wymodelowania assetów, ale tez stworzenia AI w czasie rzeczywistym ogarniającego otwarty świat a to nie jest proste nawet korzystając z gotowych silników.
Powód? Przy wszelkiej maści większych projektach trzeba mieć z grubsza plan jak się za to zabrać, bez niego co chwile będziesz musiał wyrzucać część tego co zrobiłeś do kosza i zaczynać od początku a to tylko frustruje.
No i polecam zastosowanie prostego canbana jako metodyki projektowej. Może być np. https://trello.com/
Rozpisujesz sobie rzeczy do zrobienia na najbliższy czas, nie wszystko od razu tylko kilka ticketów, gdzie każdy ticket ma opisane zadanie co chcesz zrobić i jakie są kryteria uznania tego za zrobione (np. wymodelowanie postaci głównego bohatera, stworzenie broni x, napisanie konkretnej interakcji). Im mniejsze zadania tym lepiej i tworzysz sobie ich na jakiś czas do przodu, nie za dużo. Bez doświadczenia nie zrobisz planu na cały projekt, ale na poszczególne etapy cos wymyślisz. Inaczej się pogubisz.
Na pewno już jeden użytkownik da ci z automatu 10/10 oraz napisze, że to dla mnie "Gra Roku" : P
Nie za duże wyzwanie jak na początek? W sensie RPG to chyba trochę ciężki "debiut", lepiej zacząć od jakiejś gry 2D czy coś.
Ktoś tutaj zdaje się już klon GTA tworzył.
Ale z tych poważnych i istniejących projektów to pamiętam ktoś wrzucił jakąś gierkę survivalową inspirowaną zdaje się Don't Starve.
Trzeba było przeżyć, wybudować tratwę by (chyba) uciec z wyspy.
A ja padałem zawsze w nocy, bo coś mnie zabijało.
Więcej nie pamiętam, ale kto wie co obecnie tworzy ten, który wrzucał tutaj demko swojej gry.
Ktoś jest sobie w stanie przypomnieć ten wątek? A może sam autor tej gry nadal tutaj zagląda?