Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość CD Projekt w 3. kwartale 2021; kosztowny „serwis” Cyberpunk 2077 i nowe projekty

29.11.2021 21:09
kuzyn123
📄
1
7
kuzyn123
130
Konsul

Rok naprawiania gry i co zrobili?

- poprawili tonę bugów w skryptach questowych, praktycznie co patch było kilkadziesiąt-kilkaset poprawek skryptów (to w jakim stanie był te questy na premierę i kto je testował?), nikt w zasadzie nie wie ile jeszcze z nich ma błędy, ile z nich może być game-breaking bugami,

- cały czas nie naprawili wszystkich perków, czyli podstawowych umiejętności, które służą rozwojowi postaci w tej grze, ciekawe ile osób przeszło grę nie wiedząc nawet, że rozdaje punkty na darmo (pewnie zaraz znajdzie się obrońca, który powie, że to nie RPG tylko akcyjniak, a jak powiem, że jak na open worlda CP2077 jest dosyć lichy, to wróci argument, że to przecież RPG a nie sandbox =] ),

- poprawili trochę kolizje na mapie, ale wciąż gracz może w dosyć oczywistych miejscach zapaść się pod mapę,

- dodali guziki do masowego craftingu (komu się przydały?),

- dodali kolorowe bronie z auomatów,

- podobno pracowali nad streamingiem danych, ciekawe dlaczego nawet na mocnych sprzętach widać, że gra nie działa jakoś zaskakująco lepiej, a poziom rysowania obiektów/światła spadał z patcha na patch,

- dodali oddalanie minimapy podczas jazdy pojazdem (bez płynnego przejścia między poziomami przybliżenia, takie rzeczy tylko w modach), do tego wciąż potrafi ona w locie doczytywać obiekty do wyświetlania,

- dodali kilka ubrań, skórkę Silverhanda, skórkę pojazdu i kilka różnych spawn pointów dla kota w apartamencie,

- dodali brakujące dźwięki w menu, których zapomnieli dać na premierę (ale to dopiero z ostatnim patchem 1.3),

- NPCty mają jakąś szansę ominąć V lub jego pojazd będący na chodniku, często jednak decydują się też na zawrócenie na pięcie,

- NPCty potrafią zespawnować się kilka metrów przed graczem,

- NPCty dalej reagują synchronicznie na zagrożenie, wystarczy obrócić kamerę aby zniknęły (to samo tyczy NPCtów w pojazdach),

- ruch uliczny to dalej taka sama fikcja, pojazdy zatrzymują się w losowych miejscach szczególnie w pobliżu większych dróg ala autostrad (albo gubią ścieżki albo algorytm jest skopany i nie potrafią włączyć się do ruchu i muszą stać nawet do minuty lub dłużej),

- fizyka pojazdów sterowanych przez NPCty nie działa w pełni, dopóki nie wejdzie w interakcję z pojazdem V (co widać też po tym jak te samochody się poruszają), a często jest wtedy za późno i dzieją się jakieś jaja typu przenikające się lub latające samochody,

- sygnalizatory uliczne to fikcja, jak jesteś daleko od nich to pojazdy jeżdżą na czerwonym świetle, oczywiście cały czas działa to, że jak V zbliża się do skrzyżowania to automatycznie włącza się czerwone, nawet jak trwało ono 0,1s,

- pojazdy nie potrafią wyminąć V lub jej/jego pojazdu, czasem wjadą w niego i się zatrzymają, (wtedy obracając kamerę, możemy dopuścić do tego, że część z nich zacznie znikać, mimo że stoją dosłownie obok),

- modele pojazdów doczytują się dalej w locie nawet na mocnych sprzętach, o oświetleniu już nie wspominając, no i te okropne fejkowe sprity 2d samochodzików dalej straszą na horyzoncie (czemu nie zmniejszyli chociaż częstotliwości tej iluzji?),

- cały czas pojawia się znacznik o nowym obszarze, mimo że odwiedzało się już daną dzielnicę,

- muzyka w radiu dalej potrafi być zdecydowanie za cicho w stosunku do tła, przez co jej nie słychać nawet po dostosowaniu opcji dźwiękowych.

Tak bym podsumował ich pracę przez ostatni rok. Pomijam tutaj zupełnie kwestie tego co obiecywali, a czego nie ma. Pomijam również samą jakość rozgrywki i to jak zostały wykonane questy i poszczególne mechaniki, bo lista byłaby 10 razy dłuższa.

Jedyne co w tej grze nie zawodzi to muzyka, efekty dźwiękowe i stacje radiowe. Często też grafika, o ile tekstury doczytają się na czas. Tylko czy gry kupuje się dla ładnych dźwięków i obrazków?

#Edit
Zupełnie zapomniałem o wspaniale działającym systemie policji, który spawnuje losowo policjantów obok ciebie, którzy zabiją cie na hita ze 100m strzelając przez model pojazdu.

post wyedytowany przez kuzyn123 2021-11-29 22:23:33
29.11.2021 21:09
kuzyn123
📄
1
7
kuzyn123
130
Konsul

Rok naprawiania gry i co zrobili?

- poprawili tonę bugów w skryptach questowych, praktycznie co patch było kilkadziesiąt-kilkaset poprawek skryptów (to w jakim stanie był te questy na premierę i kto je testował?), nikt w zasadzie nie wie ile jeszcze z nich ma błędy, ile z nich może być game-breaking bugami,

- cały czas nie naprawili wszystkich perków, czyli podstawowych umiejętności, które służą rozwojowi postaci w tej grze, ciekawe ile osób przeszło grę nie wiedząc nawet, że rozdaje punkty na darmo (pewnie zaraz znajdzie się obrońca, który powie, że to nie RPG tylko akcyjniak, a jak powiem, że jak na open worlda CP2077 jest dosyć lichy, to wróci argument, że to przecież RPG a nie sandbox =] ),

- poprawili trochę kolizje na mapie, ale wciąż gracz może w dosyć oczywistych miejscach zapaść się pod mapę,

- dodali guziki do masowego craftingu (komu się przydały?),

- dodali kolorowe bronie z auomatów,

- podobno pracowali nad streamingiem danych, ciekawe dlaczego nawet na mocnych sprzętach widać, że gra nie działa jakoś zaskakująco lepiej, a poziom rysowania obiektów/światła spadał z patcha na patch,

- dodali oddalanie minimapy podczas jazdy pojazdem (bez płynnego przejścia między poziomami przybliżenia, takie rzeczy tylko w modach), do tego wciąż potrafi ona w locie doczytywać obiekty do wyświetlania,

- dodali kilka ubrań, skórkę Silverhanda, skórkę pojazdu i kilka różnych spawn pointów dla kota w apartamencie,

- dodali brakujące dźwięki w menu, których zapomnieli dać na premierę (ale to dopiero z ostatnim patchem 1.3),

- NPCty mają jakąś szansę ominąć V lub jego pojazd będący na chodniku, często jednak decydują się też na zawrócenie na pięcie,

- NPCty potrafią zespawnować się kilka metrów przed graczem,

- NPCty dalej reagują synchronicznie na zagrożenie, wystarczy obrócić kamerę aby zniknęły (to samo tyczy NPCtów w pojazdach),

- ruch uliczny to dalej taka sama fikcja, pojazdy zatrzymują się w losowych miejscach szczególnie w pobliżu większych dróg ala autostrad (albo gubią ścieżki albo algorytm jest skopany i nie potrafią włączyć się do ruchu i muszą stać nawet do minuty lub dłużej),

- fizyka pojazdów sterowanych przez NPCty nie działa w pełni, dopóki nie wejdzie w interakcję z pojazdem V (co widać też po tym jak te samochody się poruszają), a często jest wtedy za późno i dzieją się jakieś jaja typu przenikające się lub latające samochody,

- sygnalizatory uliczne to fikcja, jak jesteś daleko od nich to pojazdy jeżdżą na czerwonym świetle, oczywiście cały czas działa to, że jak V zbliża się do skrzyżowania to automatycznie włącza się czerwone, nawet jak trwało ono 0,1s,

- pojazdy nie potrafią wyminąć V lub jej/jego pojazdu, czasem wjadą w niego i się zatrzymają, (wtedy obracając kamerę, możemy dopuścić do tego, że część z nich zacznie znikać, mimo że stoją dosłownie obok),

- modele pojazdów doczytują się dalej w locie nawet na mocnych sprzętach, o oświetleniu już nie wspominając, no i te okropne fejkowe sprity 2d samochodzików dalej straszą na horyzoncie (czemu nie zmniejszyli chociaż częstotliwości tej iluzji?),

- cały czas pojawia się znacznik o nowym obszarze, mimo że odwiedzało się już daną dzielnicę,

- muzyka w radiu dalej potrafi być zdecydowanie za cicho w stosunku do tła, przez co jej nie słychać nawet po dostosowaniu opcji dźwiękowych.

Tak bym podsumował ich pracę przez ostatni rok. Pomijam tutaj zupełnie kwestie tego co obiecywali, a czego nie ma. Pomijam również samą jakość rozgrywki i to jak zostały wykonane questy i poszczególne mechaniki, bo lista byłaby 10 razy dłuższa.

Jedyne co w tej grze nie zawodzi to muzyka, efekty dźwiękowe i stacje radiowe. Często też grafika, o ile tekstury doczytają się na czas. Tylko czy gry kupuje się dla ładnych dźwięków i obrazków?

#Edit
Zupełnie zapomniałem o wspaniale działającym systemie policji, który spawnuje losowo policjantów obok ciebie, którzy zabiją cie na hita ze 100m strzelając przez model pojazdu.

post wyedytowany przez kuzyn123 2021-11-29 22:23:33
29.11.2021 21:25
MilornDiester
2
1
odpowiedz
2 odpowiedzi
MilornDiester
38
Generał

Liczę, że te minione (i zapewne przyszłe) miesiące ciszy, spożytkowali na dogłębną przebudowę gry, dzięki czemu kiedy już coś wypuszczą to podniesie to grę na nowy poziom. Jeżeli okaże się, że wraz z premierą next-gen patcha dostaniemy kolejnego patcha z poprawkami do pomniejszych błędów (nawet jeżeli będzie ich kilkaset) to znaczy, że nie ma się już za dużo po tej grze spodziewać. Na ten moment to naprawdę solidna produkcja i wcale nie tak zbugowana (przynajmniej na PC), jednak nijak nie jest to zapowiadane arcydzieło. I teraz pytanie, czy REDzi postanowili po prostu odrobaczyć to co wypuścili czy faktycznie planują rozbudować także samą grę. Oficjalnie od premiery siedzi nad nią zespół co najmniej 200 ludzi co daje nadzieję na naprawdę duże zmiany. Z drugiej strony nie ma się co nastawiać po raz kolejny. Jak wyjdzie to wyjdzie i wtedy będziemy albo mile zaskoczeni albo wzruszymy ramionami.

29.11.2021 21:52
Asasyn363
2.1
Asasyn363
164
Senator

Jak może nad CP pracować obecnie co najmniej 200 osób, jak firma zatrudnia jakieś 600 z czego mniej niż 1/3 zajmuje się CP, bo reszta dłubię przy Wiedzminie i innych nieokreślonych projektach. Ostatnio był o tym tutaj nawet news.

post wyedytowany przez Asasyn363 2021-11-29 21:53:14
29.11.2021 22:00
MilornDiester
2.2
MilornDiester
38
Generał

We wspomnianym newsie było napisane "niespełna 1/3 z 660 pracowników". 1/3 z 660 to 220, nie wiadomo co dokładnie oznacza "niespełna" ale raczej nie jest to jakoś wyraźnie mniej (niespełna sugeruje raczej niewielką różnice) więc założenie że jest to przynajmniej 200 osób wydaje mi się jak najbardziej sensowne.

post wyedytowany przez MilornDiester 2021-11-29 22:01:16
29.11.2021 21:26
3
odpowiedz
makaronZserem
39
Generał
Image

Oho, zaczyna się.

29.11.2021 21:27
👎
4
1
odpowiedz
zanonimizowany1366124
0
Centurion

Gówno zrobili w ciągu roku.
Masakra, na pccie gra się jeszcze gorzej niż na początku, po tym jak po którymś patchu "optymalizującym" pojawił się popping tekstur samochodu 20m przed graczem.

Ta gra to i na 2024 by gotowa nie była w pełni.

Było se zrobić spin offa wiedźmaka na boku i na spokojnie klepać.

post wyedytowany przez zanonimizowany1366124 2021-11-29 21:29:23
29.11.2021 21:55
Asasyn363
5
odpowiedz
1 odpowiedź
Asasyn363
164
Senator

Daliby już spokój z tym CP i niech ten złom leży i dalej rdzewieje, bo nie wiem jak gigantycznego patcha albo dodatek musieliby wydać, żeby poprawić te tragiczne mechaniki i puste miasto.

30.11.2021 17:21
voy2211
5.1
voy2211
7
Legionista

Zgadza sie dno i kupa mułu.

29.11.2021 22:05
A.l.e.X
6
odpowiedz
5 odpowiedzi
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

to że mało poprawili to prawda ale nie ma co mówić że gra była niegrywalna poza jednym questem z pam gdzie siadaliśmy na jej miejsce i widzieliśmy jej gałki oczne oraz wychodzenie jacke przez zamknięte drzwi windy grę dało się skończyć tak aby wbić calaka czyli zrobić dosłownie 100% gry oraz zobaczyć wszystkie zakończenia w tym ukryte. Zagrać każdą z możliwych ścieżek rozwoju postaci itd. Oczywiście że gra ma wiele do poprawy ale nie można powiedzieć że dostaliśmy produkt niegrywalny. Właściwie pytanie powinno brzmieć co zrobiono przez ostatnie 12 miesięcy możliwe że będzie to wielka niespodzianka, oby !

29.11.2021 22:39
kuzyn123
6.1
1
kuzyn123
130
Konsul

Szanowny Panie A.l.e.X ;)
"to że mało poprawili to prawda ale nie ma co mówić że gra była niegrywalna poza jednym questem"

Częściowa lista zmian, która zawiera przede wszystkim błędy psujące jakikolwiek postepy:

1.04:
- Naprawiono błąd, uniemożliwiający ukończenie ostatniego celu w Kontrakcie: Czwarta bezwładza.
- Naprawiono błąd, uniemożliwiający rozpoczęcie rozmowy z Johnnym w zadaniu Pasażer.
- Naprawiono rzadki błąd, wskutek którego NPC nie dzwonili do V jeśli zadanie A Like Supreme zostało porzucone w trakcie wykonywania go.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Nix nie powracał na swoje miejsce w zadaniach Księga Zaklęć i Odwilż.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający postęp zadania Stróże bezprawia, jeśli opuszczono teren zadania.
- Naprawiono błąd, wskutek którego nie można było odnaleźć Delamaina w ramach zadania Delamain: Readmisja.
- Naprawiono błąd, wskutek którego gracz pozostawał w drugiej fazie zadania po zakończeniu walki z Ozobem w Pacifice, jeśli było ono wykonywane po ukończeniu zadania Finałowa walka.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Nomadzi znikali jeśli opuszczono teren zadania w trakcie trwania walki w zadaniach Nie mów Saulowi / Właściwy moment.
- Naprawiono błąd, uniemożliwiający V ruch, jeśli żaden z warunków niebieskich linii dialogowych nie mógł zostać spełniony w zadaniu Na czarną godzinę.
- Naprawiono błąd wstrzymujący upływ czasu jeśli opuszczono teren zadania Chłopiec z pistoletem lub porzucono je.
- Naprawiono błąd, wskutek którego rozmowa z Johnnym nie rozpoczynała się po opuszczeniu hotelu w zadaniu Metamorfozy.
- Naprawiono błąd, wskutek którego postęp zadania Chłopiec z pistoletem był blokowany po opuszczeniu terenu zadania (przed wspinaczką na górę).
- Naprawiono błąd, wskutek którego cel "Udaj się do kabiny nr. 9" w zadaniu Dom lalek nie był zaliczany, jeśli gracz zbyt szybko wszedł do wskazanego pokoju.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Jackie nie mógł usiedzieć w miejscu w zadaniu Miasto snów.
- Inne poprawki zadań.

1.05:
- Jackie nie znika już w trakcie zadań Bilet wstępu i Skok na głęboką wodę.
- Naprawiono błąd, wskutek którego nie można było wylądować helikopterem w zadaniu Operacja Firestorm.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Takemura nie dzwonił do V w zadaniu Przerwane milczenie.
- W zadaniu Kto sieje wiatr Saul poprawnie dociera do vana.
- Szybka podróż przed starciem z Tyger Claws nie anuluje już postępu w zadaniu Stróże bezprawia.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający postęp w zadaniu Na rozdrożach jeśli został załadowany autozapis z przybycia Raffen Shiv.
- Naprawiono błąd, wskutek którego gracz nie otrzymywał wiadomości i połączeń jeśli zadanie Gdy patrzysz w otchłań nie powiodło się ze względu na rozpoczęcie walki.
- Dialogi Wakako nie blokują się już po zakończeniu zadania Mieszkanie nr 303.
- Odejście od Stefana w zadaniu Ekstremalne wrażenia nie uniemożliwia już otrzymywania połączeń od innych postaci.
- Poprawna interakcja z detonatorem Bricka jest już możliwa. Możesz go wysadzić. Lub dezaktywować. Jak uważasz.
- W trakcie zadania Skok na głęboką wodę windy otwierają się poprawnie.
- Naprawiono błąd, wskutek którego gracz nie otrzymywał wiadomości i połączeń po odejściu za daleko od Franka w zadaniu Kolega po fachu.
Jackie poprawnie opuszcza fabrykę po zakończeniu walki w zadaniu Bilet wstępu.
- Naprawiono błąd, wskutek którego posiłki Militechu nie pojawiały się jeśli gracz przejechał przez bramę za szybko w zadaniu Linia oporu.
- Przewijanie czasu w klubie, w trakcie zadania Na czarną godzinę nie skutkuje już problemami z postępem.
- Naprawiono problemy z rozpoczynaniem Kontraktu: ciepło, cieplej...
- Naprawiono błąd, wskutek którego gracz nie otrzymywał wiadomości i połączeń jeśli zadanie W topieli zostało porzucane w trakcie wykonywania go.
- Naprawiono błąd, wskutek którego rdzeń Delamaina mógł zostać zniszczony zanim gracz dotarł do pokoju, który go zawiera w zadaniu Delamain: Reanimacja.
- Naprawiono błąd, wskutek którego w zadaniu Skok na głęboką wodę Delamain mógł nie pojawić się pod Afterlife lub interakcja z nim nie była możliwa.
- Naprawiono błąd, wskutek którego cel zadania Miasto Snów mógł utknąć na "Porozmawiaj z Viktorem".
- Naprawiono błąd uniemożliwiający rozmowę z bramkarką przed Lizzie's w zadaniu Cherchez la femme.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający zapis stanu gry, szybką podróż i rozmowę z innymi postaciami, jeśli załadowano zapis gry z aktywnym połączeniem od Franka w zadaniu Kolega po fachu.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Panam nie dzwoniła z żadną inną sprawą dopóki zadanie Ostatnia przysługa nie zostało ukończone.
- Naprawiono błąd, wskutek którego Dum Dum podążał za V po zakończeniu zadania Bilet wstępu.

1.1:
- Naprawiono błąd, który powodował, że telefony od Delamaina urywały się niespodziewanie i wyglądało, jakby nie można było ich odebrać, w zadaniu Readmisja.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracze nie otrzymywali telefonu od Delamaina, kiedy zbliżali się do właściwych pojazdów w zadaniu Readmisja.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracz mógł utknąć w punkcie „Odbierz telefon od Mr. Handsa” w zadaniu Witaj w Pacifice.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Judy mogła teleportować się pod ziemię w zadaniu W topieli.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę z mistrzem zen w zadaniu Dotyk żywiołów.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Takemura nie dzwonił w zadaniu Stary znajomy.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Jackie znikał w zadaniu Bilet wstępu.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał opuszczenie samochodu w zadaniu Szybka i wściekła: Wielki Wyścig.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że gracze mogli przestać otrzymywać telefony i wiadomości, jeśli zbytnio się oddalili od obszaru zadania Kto nie jest z nami.
- Naprawiono błąd, gdzie otworzenie paczki nie aktualizowało zadania Przesyłka polecona.
- Naprawiono wstecznie pliki zapisów dotknięte rzadkim błędem, gdzie rozmowa z Judy w zadaniu Dom lalek była niemożliwa ze względu na niewidzialną ścianę. Badamy przyczynę takiego stanu rzeczy.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczom odebranie nagrody w kontrakcie Czwarta bezwładza. Zadanie to zostanie zaliczone automatyczne u wszystkich graczy, którzy wcześniej nie mogli odebrać nagrody i zostanie im ona przyznana.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Delamain milknął podczas zadania Readmisja, jeśli gracz z początku odmówił mu pomocy.

1.2:
- Plakatów w zadaniu Umarł boss, niech żyje boss nie można już zniszczyć przed rozpoczęciem konkursu (co mogło prowadzić do zablokowania postępów).
- Zadanie Pasja teraz aktualizuje się prawidłowo, jeśli V opuści studio przedwcześnie.
- Naprawiono niemożność dobycia broni na farmie Poppy podczas zadania Kwestia czasu.
- Naprawiono błąd sprawiający, że użycie chwytu na członkach gangu mogło zepsuć postępy w zadaniu Umarł boss, niech żyje boss.
- Zadanie Bilet wstępu nie zablokuje się już, jeśli Dum Dum umrze dokładnie w tej samej chwili co ostatni wróg.
- Zadanie Bilet wstępu nie zablokuje się już, jeśli gracz zaatakuje gang Maelstrom przed wejściem do All Foods.
- Teraz możliwe jest pobranie kasy ze zhakowanej drzazgi Militechu, jeśli nie została ona wykorzystana podczas zadania Bilet wstępu.
- Zadanie Podejrzenie cyberpsychozy: Krwawy rytuał aktywuje się teraz prawidłowo, niezależnie od tego, z której strony gracz wszedł na teren zadania.
- Naprawiono błąd, który prowadził do utykania V w loży Rogue w zadaniu Na rozdrożach.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Mr. Hands nie dzwonił do V po ukończeniu zadania Trzecia część nocy.
- Naprawiono błąd, który powodował, że spotkanie Panam podczas rozmowy telefonicznej w zadaniu Na rozdrożach blokowało dalsze postępy.
- Nie można już wsiąść do Delamaina w Badlandach, kiedy siedzisz na motocyklu, co skutkowało zawieszeniem gry lub utknięciem w widoku z trzeciej osoby.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał wejście w interakcję z Panam, jeśli gracz użył szybkiej podróży podczas ostatniej sceny zadania Właściwy moment.
- Telefon od Franka nie przerwie już rozmowy z nomadami w pobliżu Basiliska w zadaniu Właściwy moment.
- Bob i Mitch nie będą już przenikać przez ciężarówkę, wsiadając do niej podczas zadania Nie mów Saulowi.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający graczowi odbieranie telefonów, jeśli opuścił obóz nomadów zaraz po dostarczeniu ciężarówek w zadaniu Nie mów Saulowi.
- Nomadzi nie będą już mogli utknąć za bramą w gnieździe netrunnerów w Arasaka Tower podczas zadania Kwarantanna.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający graczowi odbieranie telefonów, jeśli opuścił stację kolejową w zadaniu Nie mów Saulowi.
- Naprawiono dodatkowe scenariusze, w których Jackie mógł być nieobecny przed fabryką All Foods podczas zadania Bilet wstępu.
- V nie może już opuścić Jinguji podczas walki z cyberpsycholem w zadaniu Osobista odpowiedzialność i zablokować postępów zadania.
- Wykonanie telefonu do Nancy z baru Totentanz lub ucieczka z klubu w połowie misji nie blokuje już postępów w zadaniu Niespodzianka.
- Naprawiono dodatkowy scenariusz, w którym Dum Dum znikał sprzed drzwi klubu Totentanz w zadaniu Second Conflict.
- Nie jest już możliwe, by gracz nie mógł wejść do walki w zadaniu Linia oporu, prowadząc Basiliska przez plac budowy.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że zadanie A Like Supreme nie uruchamiało się prawidłowo, jeśli przewinięto ostatnią scenę zadania Second Conflict.
- Naprawiono błąd, który mógł prowadzić do zablokowania zadania Second Conflict, jeśli gracz wbiegł do windy z Nancy w Totentanz.
- Nie można już zniszczyć telewizora w Tom’s Diner. Jeśli gracz zrobił to przed wprowadzeniem tej aktualizacji, sprzęt zostanie naprawiony i wyświetli wiadomości, by pchnąć naprzód zadanie Wielki sen.
- Naprawiono rzadki błąd, który sprawiał, że w zadaniu Przesyłka polecona w miejscu zrzutu nie pojawiał się obraz.
- Nie można już utknąć w wodzie w elektrowni po opuszczeniu obszaru w zadaniu Ostatni gasi światło.
- W zadaniu Przesyłka polecona nie będą się już pojawiać dodatkowe kopie obrazu, co blokowało postępy.
- Naprawiono błąd sprawiający, że opuszczenie obszaru, a następnie powrót po odprawie w zadaniu Kto sieje wiatr blokowało postępy.
- Naprawiono błąd sprawiający, że gracz nie mógł wejść w interakcję z routerem w zadaniu Czerwony wieszcz, jeśli opuścił obszar zadania, a następnie do niego powrócił.
- Postępy w zadaniu Dom lalek nie będą już blokowane przez niewidzialną ścianę w warsztacie Judy.
- Naprawiono błąd, który mógł blokować postępy w zadaniu A Like Supreme, jeśli gracz udał się do toalety, by wziąć pigułkę przez zakończeniem rozmowy z Nancy.
- Niemożliwe będzie jednoczesne aktywowanie obu scenariuszy w zadaniu Bilet wstępu, tj. pójście na układ z Maelstromem i walka z nimi.
- Jackie nie będzie już blokował się w fabryce All Foods, jeśli gracz prześlizgnie się obok Royce'a unikając walki.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający pojechanie windą do Embers w zadaniu Komu bije dzwon.
- Naprawiono błąd sprawiający, że gracz tracił telefon i broń jesli opuścił strzelnicę przed rozmową z Wilsonem w zadaniu Cel, pal.
- Jesse nie będzie już znikać, wysiadając z samochodu w zadaniu Palący interes / Satysfakcja gwarantowana, jeśli graczowi zbyt długo zajęło dotarcie do ripperdoca.
- Naprawiono błąd sprawiający, że pojazd gracza wypadał poza mapę po zderzeniu z białą ciężarówką w zadaniu Palący interes / Satysfakcja gwarantowana.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający graczowi odbieranie telefonów, jeśli zostawił mnicha bez medytacji w dowolnym spotkaniu zadania Dotyk żywiołów.
- Naprawiono błąd, który powodował, że gracz czasem nie otrzymywał telefonów od Delamaina w zadaniu Delamain: Readmisja.
- Zniszczenie Delamaina w North Oak nie uniemożliwia już rozmowy z mnichem w zadaniu Dotyk żywiołów. Spotkanie trzecie.
- Naprawiono błąd powodujący, że zadanie Stróże bezprawia blokowało się na celu „Porozmawiaj z Jeffersonem”.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że opuszczenie obszaru zadania Anihilacja uniemożliwiało graczowi rozpoczęcie innych zadań pobocznych.
- Maiko teraz poprawnie umiera po zepchnięciu z megabloku H8 w zadaniu Tysiące twarzy, setki miraży.
- Naprawiono błąd, który prowadził do utykania V w jednej kabin podczas zadania Dom lalek.
- Naprawiono błąd, który mógł zablokować zadanie Ja, automat, jeśli gracz nie porozmawiał z Brendanem natychmiast po wysłuchaniu jego rozmowy z dziewczynką.
- Naprawiono błąd w zadaniu Nieznane przyjemności, który sprawiał, że rozmowa z Fingersem była niemożliwa jeśli gracz zakradł się do jego biura przez okno.
- Naprawiono brakujące opcje dialogowe Panam przed wejściem do Basiliska w zadaniu Właściwy moment.
- Podejrzenie cyberpsychozy: Prawo talionu jest teraz właściwie oznaczone na mapie.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że opuszczenie obszaru zadania zbyt szybko, zanim Claire dotarła do samochodu w zadaniu Szybka i wściekła, uniemożliwiało graczowi rozpoczęcie innych zadań.
- Naprawiono błąd sprawiający, że zadania Szybka i wściekła: Santo Domingo oraz Kto nie jest z nami mogły być aktywne jednocześnie, co powodowało problemy.
- Naprawiono błąd, w którym przewinięcie sceny z Sandrą Dorsett w wannie w zadaniu Ostatnia taka robota powodowało, że oddział Trauma Team nie pojawiał się na balkonie.
- Naprawiono błąd sprawiający, że Takemura czasami nie dzwonił do gracza po wykonaniu samotnego rekonesansu w zadaniu Koty w ciemności.
- Naprawiono błąd, który prowadził do utykania V na dachu kliniki Fingersa.
- Naprawiono błąd sprawiający, że po ukończeniu zadania Wielki sen nie pojawiały się kolejne misje główne.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że przewijanie czasu z zadaniu W starym kinie mogło zablokować jego postępy.
- Rogue nie zniknie już, jeśli gracz będzie zwlekać z wzięciem pigułek w zadaniu W starym kinie.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał Rogue wyjście z samochodu po dotarciu do kina Silver Pixel Cloud w zadaniu W starym kinie.
- Naprawiono błąd sprawiający, że gracz nie mógł kontynuować głównego wątku po ukończeniu zadania Mieszkanie nr 303.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający graczowi rozmowę z Theo w Ja, automat.
- Naprawiono błąd w Podejrzeniu cyberpsychozy: I nikt cię nie wysłucha, który sprawia, że zadanie nie jest zaliczane, jeśli V zabije cyberpsychola przed zakończeniem rozmowy z Reginą. To zadanie zostanie retroaktywnie zaliczone jako ukończone, jeśli gracz doprowadził je do końca.
- Cel „Porozmawiaj z Kirkiem” będzie teraz prawidłowo oznaczony na mapie w zadaniu Na skróty.
- Naprawiono błąd dający Graysonowi nieśmiertelność podczas spotkania na statku Ebunike w zadaniu Chippin’ In, jeśli gracz napotkał go na niższym pokładzie lub zaatakował z dużego dystansu.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający graczowi opuszczenie obszaru zadania samochodem w zadaniu Chippin’ In.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający graczowi zabicie Graysona podczas sceny przesłuchania, jeśli nie otrzymał obrażeń podczas walki w zadaniu Chippin’ In.
- Nie jest już możliwe zablokowanie się podczas picia i pogawędek z weteranami w zadaniu Przed burzą.
- Naprawiono błąd w zadaniu Bilet wstępu, który sprawiał, że gracz mógł rozpocząć walkę z Royce’em, będąc na zewnątrz fabryki All Foods, co blokowało postępy zadania.
- Naprawiono błąd, który powodował zablokowanie drzwi Baru Lizzie’s, jeśli gracz zdecydował się oddalić od wejścia w zadaniu Cherchez la femme.
- Naprawiono błąd sprawiający, że telefon do Wakako z dziennika podczas rozmowy z Judy mógł zablokować obie te konwersacje.
- Misty nie może już zginąć od przypadkowej kuli w zadaniu Widzimy się w Afterlife.
- Naprawiono błąd, który blokował postępy w zadaniu Kto sieje wiatr, jeśli gracz zabrał karabin Overwatch i rozłożył go na części, zanim Panam zaoferowała go V.
- Naprawiono błąd, który blokował drogę do obozu Wraithów, jeśli gracz porzucił w połowie zadanie Kto sieje wiatr.
- Naprawiono błąd, który blokował postępy, kiedy gracz wykonał zapis/wczytanie podczas ucieczki z obozu Wraithów przez rurę w zadaniu Kto sieje wiatr.
- Cel zadania aktualizuje się teraz prawidłowo, jeśli gracz przebiegnie przez rurę, by znaleźć Saula w zadaniu Kto sieje wiatr.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający graczowi rozmowę z oficerami NCPD na początku zadania Gdy patrzysz w otchłań.
- Maman Brigitte będzie teraz zawsze odbierać telefony od V w zadaniu Czynnik ludzki.
- Naprawiono błąd, który sprawiał, że Dum Dum mógł być obecny w Totentanz podczas zadania Second Conflict i zaatakować V, blokując dalsze postępy, mimo że zginął podczas zadania Bilet wstępu.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał strażnikom oddalenie się od drzwi windy w zadaniu Komu bije dzwon, jeśli gracz cofnął się do niej przy pierwszym podejściu.
- Naprawiono błąd uniemożliwiający graczowi wybranie celu podróży po wejściu do AV-ki w zadaniu Zawsze masz przejebane.
- Nie można już przedwcześnie opuścić boiska do koszykówki w pobliżu Baru Lizzie’s w zadaniu Zawsze masz przejebane.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał graczowi ruch po przegranej walce z Rhino w zadaniu Do krwi.
- Naprawiono błąd, który uniemożliwiał rozmowę z Jackiem po ukończeniu sceny z Viktorem w zadaniu Miasto Snów.
- Naprawiono błąd sprawiający, że Maelstromowcy nie pojawiali się, jeśli gracz użył innej drogi, by dostać się do pokoju Nancy, zamiast podążać za Patricią w zadaniu Second Conflict.
- Naprawiono błąd sprawiający, że w pewnych okolicznościach gracz mógł stracić dostęp do niektórych zdolności, ruszając w drogę z Riverem, a następnie porzucając zadanie Stróże bezprawia.
- Naprawiono błąd sprawiający, że Nancy mogła zniknąć podczas eskortowania jej z baru Totentanz w zadaniu Second Conflict.
- Naprawiono błąd, przez który winda w Totentanz zatrzymywała się na piętrze zamiast jechać na parter po wejściu przez V w interakcję z jej panelem w zadaniu Second Conflict.
- Delamain teraz dzwoni tylko raz, kiedy V znajdzie się blisko zaginionej taksówki w zadaniu Delamain: Readmisja (zamiast dzwonić za każdym razem, gdy V będzie w pobliżu zaginionej taksówki).
- Teraz możliwe jest otrzymanie drugiego telefonu od spanikowanego Delamaina, nawet jeśli flamingi zostały zniszczone jeszcze przed rozmową z nim podczas zadania Delamain: Rancho Coronado.
- Naprawiono błąd sprawiający, że wyposażenie nie było właściwie usuwane, a przedmioty mogły zaginąć wewnątrz mieszkania Kosiarzy w zadaniu Ekstremalne wrażenia.
- Nie jest już możliwe zniszczenie samochodu z tajemniczymi spiskowcami w zadaniu Ukryta prawda, co uniemożliwiało graczowi zdobycie czipu.
- Nie można już zabić Garry’ego po zabiciu nomadów w zadaniu Ukryta prawda, więc można teraz ukończyć misję. Wpis z dzienniku zostanie zaktualizowany.
- Naprawiono błąd sprawiający, że interakcja z Misty w jej sklepie była niemożliwa, jeśli gracz przerwał zadanie Widzimy się w Afterlife, by podjąć misję Wędrówka głupca.

Kolejne hotfixy i patche dalej naprawiały zadania, ale ten mnie tak wymęczył, że mam już dość stawiania myślników ;p

30.11.2021 07:51
Asasyn363
😉
6.2
Asasyn363
164
Senator

A tam Alex ważne, że jest arcydzieło, co nie? :)

30.11.2021 13:22
Offika
6.3
1
Offika
47
Pretorianin

kuzyn123

Skończyłam grę w marcu tego roku. 280 godzin, gra na 100%. Ani jednego z tych błędów nie miałam. Gra oczywiście miała glitche, niedoróbki i swoje problemy (policja, ruch uliczny, za mało aktywności na mieście, problemy z niektórymi mechanikami). Ergo - wymienione bugi nie występowały na każdej konfiguracji.
Można się zastanawiać, na których konfiguracjach jest źle. No i zapewne "wąskim gardłem" są tu konsole starszej generacji.

Gram na RTX 2060, i7-9700k , nie jest to więc konfiguracja mocna. Gra chodzi płynnie na mieszance średnich z wysokimi.

30.11.2021 19:51
kuzyn123
6.4
kuzyn123
130
Konsul

Offika
To nie są błędy wynikające z mocy obliczeniowej, przynajmniej nie w większości (zazwyczaj to mogą być tylko te przypadki gdy coś nie doczytało się na czas fizycznie, a nie że nie pojawiło się w ogóle). Lwią część tych błędów stanowią błędy logiczne w skryptach. Z tych wszystkich notek o poprawkach widać, że o ile w ogóle były one testowane to tylko na zasadzie rób to co musisz i nic więcej. No ale to nie jest The Walking Dead gdzie klikasz opcje dialogowe ale normalna gra akcji i proste skrypty nie przewidujące zachowań gracza można wysypać bardzo szybko.

30.11.2021 22:18
Offika
6.5
1
Offika
47
Pretorianin

kuzyn123

A gdyby były to błędy logiczne w skryptach, to nie powinny występować na każdej konfiguracji? U mnie ich nie było, nie miałam ani jednego zadania, którego nie mogłabym ukończyć. Ba, większości wymienionych na liście błędów nie zobaczyłam.

Takie są fakty, tak, jak jest faktem, że dobrze się przy tej grze bawiłam. Samo miasto jest niesamowicie klimatyczne, choć oczywiście pewnych rzeczy tam brakuje i widać niedopracowanie w zakresie mechanik tego otwartego świata. Ale szczerze mówiąc to więcej krwi napsuła mi Valhalla, bo wyskakiwała do pulpitu, a do tego dłużyła się jak... No i WD: Legion, który wymagał powtórnego ładowania zapisu, by coś ukończyć i którego fabułę ukończyłam bez pobocznych z ulgą.

Co do błędów, sądzę, że to nie takie proste i może być problemem zaszytym głębiej niż w prostym skrypcie, którego nie przetestowano. Bardziej błąd, który występuje pod danym warunkiem, którego rzeczywiście nie przewidziano lub zależny od jakiejś wady samego silnika. Ale nie znam się na temacie, więc nie będę się wymądrzać i gdybać, z czego to może wynikać.

29.11.2021 22:25
7
1
odpowiedz
Carrol
37
Konsul

Ale o co wam chodzi?
CP2077 został wydany? Został.
Next project.

29.11.2021 22:26
Laston
8
odpowiedz
3 odpowiedzi
Laston
157
Chaos Lord

kuzyn123 To wszystko prawda. I patrząc na to co "udało" im się zrobić przez rok to nie ma już chyba liczyć na No Man's Sky 2.0. Zarząd CDPR żyje chyba w alternatywnej rzeczywistości, że obiecuje jeszcze multiplayery do niedokończonej gry xD
Jestem ciekaw co odwalą w wersji na nextgeny. Pewnie okaże się, że ponad rok zajęła im zmiana rozdzielczości i poustawianie kilku wartości w pliku cfg.

29.11.2021 22:43
kuzyn123
8.1
kuzyn123
130
Konsul

Też straciłem nadzieję, że cokolwiek się jeszcze poprawi. W sensie, no poprawki typowych błędów w zadaniach lub jakichś oczywistych bugach typu perki pewnie dalej będą się pojawiać, ale nie ma co liczyć na to, że poprawią to co, co ma budować cały ten świat czyli otoczenie. Z tym multiplayerem to może być jeszcze śmieszniej niż z Battlefieldem 2042, który nie rejestruje trafień. Jak Cyberpunk nie potrafi wyświetlić i zsynchronizować obiektów dla jednego gracza, to co dopiero dla dwóch?

Co do next gena, też tak myślę, że to będzie kwestia kosmetyczna, podbiją tekstury, zmienią oświetlenie i ogłoszą, że o to wasz nextgen.

29.11.2021 23:21
8.2
1
Nivanriell
40
Pretorianin

Może oni tam pracują nad gruntownym przebudowaniem Cyberpunka? Na pewno na DLC będą chcieli zarobić i przy okazji powrócą w łaski (niektórych) graczy

30.11.2021 01:12
kuzyn123
8.3
kuzyn123
130
Konsul

DLC mogą zrobić nie poprawiając dosłownie nic innego w grze. Skoro ludzie twierdzą, że przecież z tą grą jest wszystko ok to po prostu dodadzą kilka nowych questów i sprawa DLC załatwiona.

30.11.2021 00:57
VanDust
9
1
odpowiedz
VanDust
119
Generał

''Oby słonko nam świeciło...''

30.11.2021 04:57
10
odpowiedz
WaldekRolnik
38
Centurion

Mnie zastanawia jak wygląda "seriws" tego CP2077 jak u bethesdy chyba bo przeszedłem grę na premierę, wróciłem teraz na patchu 1.31 a gra chodzi gorzej... Tzn. Fpsó ma więcej ale zacząłem wpadać pod mapę, skrypty się wysypują itd.

30.11.2021 09:23
Herr Pietrus
👍
11
odpowiedz
Herr Pietrus
230
Ficyt

Ale to RPG!
Tylko że perki nie działają!
Ale to open world!
Co z ruchem ulicznym i żywym miastem?
Przecież to RPG!

Nic dodać nic ująć.
A zyski piękne!

30.11.2021 10:03
12
odpowiedz
deathcoder
50
Pretorianin

Zastanawiam się, czy CDP czasem nie pracuje nad przebudowaniem od zera pewnych mechanik wiecie? Spójrzmy na to realnie bez emocji. Na ten moment świat jest generowany losowo przed oczami gracza. Stąd kiedy się odwracamy o 180 stopni część NPC i samochodów znika. Cała masa rzeczy opisanych parę komentarzy wyżej jak działanie świateł itp. w pewnej odległośći od gracza zamienia się w kiepskiej jakości symulację.

Multiplayer wymaga by gra nie tylko pamietała położenie obiektów, ale współdzieliła to położenie pomiędzy graczami. Jeśli informacje o multiplayerze są prawdą można ostroznie przypuszczać, że CDP dlatego nie wypuścił jeszcze łatki, że pracują nad czymś bardzo dużym. Strzelałbym że jest to właśnie taka przebudowa mechanik, by były one zdolne do przyjęcia multiplayera.

Wiecie czego by CDP nie nawalił oni chcą zarobić i chyba wiedzą, że nie zarobia jeśli odpuszczą. Takie fakty.

Mam nadzieję, że się nie mylę, ale zapisuję tu swoje przypuszczenia dla potomnych. Póki co moje przypuszczenia z początku tego roku się sprawdziły więc zobaczymy.

30.11.2021 10:18
Lepudruk
13
odpowiedz
Lepudruk
52
Demencjusz

Nie chcę być marudą ale z punktu widzenia CDPR przebudowywanie tej gry od podstaw nie ma sensu... ekonomicznego. Jeśli będą coś robić to będzie to dalej pudrowanie zwłok. Wpadną więc pewnie jeszcze 3-4 DLC (nie wiem czy płatne czy nie) ale na cuda pod postacią jakiegoś totalnego overhaul'a bym nie liczył bo to się twórcom po prostu nie będzie opłacać.

03.12.2021 11:31
14
odpowiedz
Andrzej Pulaski
27
Chorąży

Widzę że zebrali się tutaj sami „znawcy" programowania i miłośnicy shotterów..
Ja należę do pokolenia, które jak idzie do teatru na sztukę... to nie interesuje się czy koleś obok; popierduje, kurtyna się zacina a gaśnica na ścianie wisi prosto.. to są dylematy programistów i innego personelu technicznego!!
Oceniam - po obejrzeniu dzieła - czy ARTYŚCI dali radę i gra mnie poruszyła... dostarczając wrażeń i przeżyć!
Nie obchodzi mnie czy kartki wylatują z książki a programista idealnie poradził sobie z zadaniem postawionym przez twórcę.
A Cyberpunk jest absolutnym arcydziełem sztuki, stawiającym - przed rozgarniętym i dojrzałym emocjonalnie oraz intelektualnie widzem - głębokie dylematy egzystencjalne..!
Takie fora komentujących np sztukę teatralną - przypominają zbiórkę pracowników technicznych teatru, komentujących sztukę w kontekście; czy pani Zosia sprzątając, machnęła ścierką w lewo czy prawo.. A pan Janusz operujący kulisami pociągnął liny od kurtyny sekundę szybciej niż należało..! :D
Te wasze pierdoły nie mają żadnego znaczenia w ocenie realizacji sztuki Schakespeare'a oraz reżyserii i wykonawstwa aktorskiego..! Nawet jeżeli dekoracja w jakimś momencie się zawaliła!!!
Powinniście się wstydzić!
Gram w różne gry już niemal 40 lat.. I nie widziałem do tej pory takiej, która naprawdę poruszyła mnie bardziej.. A wy zachowujecie się jak przy ocenie prostej i bezmyślnej gierki typu GTA czy Valchalla..
EOT!

post wyedytowany przez Andrzej Pulaski 2021-12-03 11:33:06
Wiadomość CD Projekt w 3. kwartale 2021; kosztowny „serwis” Cyberpunk 2077 i nowe projekty