Zobacz, dlaczego gry na PS5 zajmują mniej miejsca niż wersje PS4
Im mniej "zbędny" GB, tym lepiej.
Ale jak znam życie, to obawiam się, że niektórzy tacy jak przykładowe twórcy Call of Duty, co nie będą dobrze wykorzystać te możliwości, bo pójdą na łatwiznę, jeśli chodzi o optymalizacja rozmiaru gry. Niektórzy wolą iść na łatwiznę.
Ale czas pokaże.
Warto też wspomnieć o tym, że gry na SSD nie potrzebują tysięcy duplikatów tych samych modeli i tekstur, aby usprawnić streaming danych w czasie poruszania się po świecie gry. To również zmniejsza rozmiar gier.
Mark Cerny wspominał o tym również w prezentacji Road to PS5.
Przecież to wiadomo od... w zasadzie było wiadome przed premierą konsoli... to jest ten dekompresor i to jest wbudowane w soc rzecz jasna.. kolejny zbędny new gola o niczym nowym
I on tłumaczy jak dla laików, a nie chodzi o I/O, tylko, że jest ten dekompresor pośrednik tam.
Runtime to jest po prostu aktualnie działająca gra.
Dokładnie tak samo działa to na xbox, a na pc z tego co wiem dekompresor musi być w gpu.