Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Remaster GTA 3 okiem Digital Foundry „ogromne rozczarowanie”

15.11.2021 21:37
1
30
kekpass
24
Chorąży
Image

performance mode w 20 letniej grze? XD

15.11.2021 23:17
WolfDale
😂
7
11
odpowiedz
4 odpowiedzi
WolfDale
79
~sv_cheats 1

kekpass jeszcze bardziej zabawne są tutaj co poniektóre CorpoKnighty, które bronią zawzięcie tego badziewia. Najbardziej rozbroił mnie komentarz jednego użytkownika (nie będę wskazywał, bo jeszcze będzie że prześladuję) że wystarczy przełączyć na niskie ustawienia w trybie wydajności i gra staje się płynna.

Rozumiem takie opcje w najnowszych produkcjach, gdzie ktoś przedkłada płynność nad grafikę. Ale nie do gry z ery PS2, która nie jest kilerem graficznym. Przecież to na wszystkim powinno śmigać w maksymalnych detalach i 60 klatkach również na Switch. A jeszcze większy wstyd jest taki, że ten remaster był robiony na okrojonej mobilnej wersji zamiast oryginalnej. Mam nadzieję że to całe GSG pójdzie do piachu i jest to ostatni gwóźdź do trumny. T2 życzę to samo, ale im to na razie nie grozi...

post wyedytowany przez WolfDale 2021-11-15 23:19:14
15.11.2021 23:05
Sevek007
5
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
Sevek007
86
Lost Heaven citizen

I nie jest zachwycona tym, co zobaczyła w odświeżonym GTA 3.

Nikt normalny nie jest tym czymś zachwycony.

15.11.2021 21:37
1
30
kekpass
24
Chorąży
Image

performance mode w 20 letniej grze? XD

15.11.2021 21:53
Barthez x
2
2
odpowiedz
4 odpowiedzi
Barthez x
202
vel barth89

Ktoś mi wyjaśni dlaczego w obecnej generacji jest coś takiego jak tryb graficzny/wydajności? To nie powinno być tak że wszystko działa w 60 klatkach i wygląda super? Jakim prawem mamy wybierać?

Nowe-stare GTA to w tym wszystkim ewenement. Tryb graficzny i wydajności do wyboru dla gry z początku XXI wieku... Szok.

15.11.2021 22:08
MineBeziX
2.1
4
MineBeziX
64
Generał

Bo konsolom z wiekem wydajności nie przybywa, a wręcz przeciwnie. Im bardziej deweloperzy będą wyciskać z tego sprzętu, tym bardziej będą musieli optymalizować te gry, bądź... Zrezygnować z trybu 60 FPS.

Właśnie z tego względu szkoda mi konsolowców w tej generacji. Na początek dostaną X gier, które będą miały do wyboru ten tryb 60 FPS, by z czasem znów powrócić do 30 klatek, bo deweloper nie będzie miał czasu/możliwości, by zoptymalizować grę pod klatek 60. To jest raczej nieuniknione, jeśli gracze będą oczekiwać coraz lepiej wyglądających gier, a jak wiemy grafika w dzisiejszych czasach jest najważniejsza.

Oczywiście ta trylogia nie ma prawa nie działać w 60 - ba, 120 klatkach na nowej generacji, ale taki produkt otrzymujemy, gdy zleca się zremasterowanie podrzędnemu studiu, które zasłynęło tylko z mobilnych portów tych samych gier, które wolne od problemów też nie były. Ja w ogóle jestem zdania, że ta trylogia powinna otrzymać remake, a nie remaster, bo zwykła podmiana tekstur, modeli czy oświetlenia rujnuje specyficzny klimat oryginałów, podczas gdy graficznie nadal wyglądają jak te 20 letnie tytuły.

15.11.2021 22:16
MilornDiester
2.2
4
MilornDiester
38
Generał

Ponieważ, jak to powiedział kiedyś Patrick Bateman "You can always be thinner, look better". Oczywiście, że można by przyjąć 60 fps jako standard. Albo 4k60fps. Tylko, że to wymagałoby cięcia tekstur, modeli, oświetlenia itd. Słowem, poza paroma bajerami, gry wyglądałyby tak jak na poprzedniej generacji tylko, że w wyższej rozdzielczości i z większą liczbą klatek. A, że gry sprzedaje się grafiką i ładnymi screenami to taka opcja jest nie do pomyślenia. Poza tym wielu ludzi woli podbić sobie jeszcze trochę grafikę niż trzymać się 60 klatek.

Inna sprawa, że biorąc pod uwagę jak wygląda GTA DE, to naprawdę powinno to hulać w 4k120fps

15.11.2021 22:22
quark
😜
2.3
2
quark
66
Generał

W pytaniu chodziło chyba o to czemu te marne remastery mają dwa tryby graficzne, a nie dlaczego ogólnie w grach w tej generacji takie tryby istnieją :P

16.11.2021 11:26
ReznoR666
2.4
ReznoR666
48
Forgive me the 666

Wydaje mi się, że zawsze jest lepszy jakiś wybór, niż brak żadnego wyboru. Niektórzy wolą ładniejszą grafikę i nie obchodzi ich wydajność. Dla innych priorytetem jest większa płynność i na grafikę nie zwracają żadnej uwagi.

Ludzie są przyzwyczajeni przez developerów do 30 fps i twórców filmowych do 24 fps przez lata, więc się z tych "ocznych przyzwyczajeń" dalej korzysta. Developerzy też czasem lubią, gdy ich gry mogą wycisnąć ze sprzętu to co się da, aby wyglądać tak ładnie jak się da, nawet kosztem wydajności. 60 fps wymaga 100% więcej mocy obliczeniowej do uzyskania tego samego wyniku co w 30 fps, a to ogromne pole manewru do uzyskania ładniejszego wyglądu.

15.11.2021 21:53
3
odpowiedz
3 odpowiedzi
Emillo
28
Chorąży

A ja spodziewałem się natywnego 4k w 120 fps na nowych konsolach. Jak w 20 letniej grze nie jesteśmy w stanie wykorzystać hdmi 2.1 w pełni to co z grami AAA za 2-3 lata?

Jak Rockstar nie podołał to już nie ma nadziei.

post wyedytowany przez Emillo 2021-11-15 22:02:23
15.11.2021 22:25
3.1
Kriszo
155
Generał

Prędzej zobaczysz te 120 fps w nowych grach, niż w przypudrowanym trupie sprzed 20 lat. Forza Horizon 5 wygląda milion razy lepiej i śmiga też nieporównanie lepiej. Po prostu pudrowanie tak się często kończy.

post wyedytowany przez Kriszo 2021-11-15 22:30:01
15.11.2021 23:40
Qverty
3.2
Qverty
39
w olejku lub w pomidorku

Jak Rockstar nie podołał to już nie ma nadziei.

Lol od kiedy to R* jest jakimś wyznacznikiem w kwestii optymalizacji? Ich gry zawsze miały średnie albo fatalne premiery.

Pomijam fakt, że te remastery robiło im zewnętrzne studio.

15.11.2021 23:48
quark
3.3
1
quark
66
Generał

Lol od kiedy to R* jest jakimś wyznacznikiem w kwestii optymalizacji? Ich gry zawsze miały średnie albo fatalne premiery.

Max Payne 3, GTA V, RDR2 (z pominięciem wersji PC, bo pewnie o to ci chodzi). To były średnie albo fatalne premiery?

post wyedytowany przez quark 2021-11-15 23:48:32
15.11.2021 22:17
MineBeziX
4
4
odpowiedz
2 odpowiedzi
MineBeziX
64
Generał

Od pewnego użytkownika czytałem nieraz, że samo użycie Unreal Engine sprawi, że gry będą wyglądać o niebo lepiej... ;)

Tak się dzieje, gdy podrzędne studio, od już wątpliwej jakości mobilnych portów tych klasyków, zabiera się za "remaster". Jak Digital Foundry stwierdziło, wiele sposobów, w jakie Unreal obsługuje pewne opcje renderowania czy nakładania materiałów na obiekty potrafi kompletnie zepsuć kierunek artystyczny oryginałów, a że to studio z Unrealem doświadczenia w dodatku jak widać nie ma, to wynik końcowy jest po prostu brzydki.
Jasne, czasem świat w grze, chociażby roślinność potrafi wyglądać dobrze... Ale nie w porównaniu do reszty modeli czy tekstur. Dodanie tekstury 4K na obiekt low-poly po prostu nie wygląda dobrze, a w tych remasterach te są w dodatku niespójne, bo jedna tekstura będzie miała większą, a inna mniejszą rozdzielczość.

Ta trylogia potrzebowała remake'u od samego Rockstara, albo kogoś pokroju Vicarious Visions (F), ale jak wiadomo Take-Two woli wydać bubla najmniejszym kosztem, a za wysoką cenę. A do tego ludzie i tak tego przed premierą bronili...

post wyedytowany przez MineBeziX 2021-11-15 22:18:08
15.11.2021 22:43
4.1
zanonimizowany1255967
74
Generał

Przede wszystkim oni całkowicie nie ogarniają tego silnika, przy tak prostej grafice jakby projekt nie był spierdzielony po całości to powinien śmigać na wszystkim, Unreal 4 czy Unity takie rzeczy ogarniają.
Tak samo ze stylem artystyczny, można przecież tworzyć tam własne shadery i mieć równie dobrze grafikę realistyczną jak i drugie Genshin Impact

15.11.2021 22:47
MineBeziX
4.2
1
MineBeziX
64
Generał

No właśnie chodzi o to, że ten styl artystyczny nie jest spójny. Tutaj masz budynek w 4K, a przed nim komiksowa postać, bo zrobili głównie upscale oryginalnego modelu i tekstur. Genshin od początku do końca jest w stylu anime, ta trylogia to połączenie starego stylu i czegoś, co można wypluć darmowymi (albo tanimi) assetami w Unrealu i Unity.

15.11.2021 23:05
Sevek007
5
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
Sevek007
86
Lost Heaven citizen

I nie jest zachwycona tym, co zobaczyła w odświeżonym GTA 3.

Nikt normalny nie jest tym czymś zachwycony.

16.11.2021 11:15
tosiekkeisot
5.1
tosiekkeisot
93
Kapitan Hatteras

Własne obraziłeś wiele osób, które są zadowolone z tych remasterów. Brawo Ty.

16.11.2021 11:50
Sevek007
👍
5.2
6
Sevek007
86
Lost Heaven citizen

No... czyli osiągnąłem to co chciałem. Brawo ja.

16.11.2021 12:56
tosiekkeisot
😊
5.3
tosiekkeisot
93
Kapitan Hatteras

Świetny powód do dumy.

15.11.2021 23:06
A.l.e.X
😂
6
1
odpowiedz
1 odpowiedź
A.l.e.X
151
Alekde

Premium VIP

Powinien być taki refund całości że odechce im się na lata brać przykład z cdp ;)

15.11.2021 23:23
MANTISTIGER
😁
6.1
1
MANTISTIGER
80
Generał

I z Blizzarda.

15.11.2021 23:17
WolfDale
😂
7
11
odpowiedz
4 odpowiedzi
WolfDale
79
~sv_cheats 1

kekpass jeszcze bardziej zabawne są tutaj co poniektóre CorpoKnighty, które bronią zawzięcie tego badziewia. Najbardziej rozbroił mnie komentarz jednego użytkownika (nie będę wskazywał, bo jeszcze będzie że prześladuję) że wystarczy przełączyć na niskie ustawienia w trybie wydajności i gra staje się płynna.

Rozumiem takie opcje w najnowszych produkcjach, gdzie ktoś przedkłada płynność nad grafikę. Ale nie do gry z ery PS2, która nie jest kilerem graficznym. Przecież to na wszystkim powinno śmigać w maksymalnych detalach i 60 klatkach również na Switch. A jeszcze większy wstyd jest taki, że ten remaster był robiony na okrojonej mobilnej wersji zamiast oryginalnej. Mam nadzieję że to całe GSG pójdzie do piachu i jest to ostatni gwóźdź do trumny. T2 życzę to samo, ale im to na razie nie grozi...

post wyedytowany przez WolfDale 2021-11-15 23:19:14
15.11.2021 23:56
Qverty
😂
7.1
7
Qverty
39
w olejku lub w pomidorku

Najbardziej rozbroił mnie komentarz jednego użytkownika (nie będę wskazywał, bo jeszcze będzie że prześladuję) że wystarczy przełączyć na niskie ustawienia w trybie wydajności i gra staje się płynna.

No przecież jak zejdziesz na low to gra rodem z 2001 roku wyciągnie te 70 klatek z okazjonalnymi spadkami do 20 w deszczu na rtx 3060, o co ci chodzi. Dawaj 280 zł.

16.11.2021 09:56
😂
7.2
1
zanonimizowany1363596
2
Pretorianin

A na PS5 wystarczy zassac wersje dedykowana PS4 i tez mamy stale 60 klatek... w 1080p i okrojonej grafice.

16.11.2021 10:03
Qverty
😂
7.3
Qverty
39
w olejku lub w pomidorku

No i co ma to udowadniać? Bo jak dla mnie potwierdza to tylko jak spartaczone są te rimastery

post wyedytowany przez Qverty 2021-11-16 10:03:32
16.11.2021 12:25
7.4
1
zanonimizowany1363596
2
Pretorianin

To byl sarkazm, nawiazanie do tego co sam zacytowales. Poziom techniczny tego badziewia to jakis absurd, na pstryku nie dobija nawet do 720p w 30fps.

15.11.2021 23:37
MilornDiester
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
MilornDiester
38
Generał

Mam tylko nadzieję, że KOTOR remake nie powtórzy sytuacji z GTA DE... Tam też za grę odpowiada studio, które wcześniej zajmowało się portem mobilek...

15.11.2021 23:43
WolfDale
👍
8.1
1
WolfDale
79
~sv_cheats 1

Jedyne studio które może to zrobić, to tylko i wyłącznie GSG!

16.11.2021 00:05
Wiedźmin
8.2
Wiedźmin
44
Legend

Grove Street Games już chyba nikt nie zaufa po takiej wtopie i wersje mobilne to ich jedyna przyszłość :)

Te odświeżenia to mógł być ładny pomnik dla trzech klasyków, a wyszło dziwadło. Skopany styl artystyczny - niepasujące do siebie elementy. Nowe bugi. Skopana optymalizacja. Strata oryginalnej ścieżki dźwiękowej, gdzie lubiłem kilka utworków z GTA III i GTA San Andreas, a soundtrack z GTA Vice City był najlepszy w całej serii. Czar prysł.

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-11-16 00:09:25
15.11.2021 23:59
>WaskiPL<
9
4
odpowiedz
1 odpowiedź
>WaskiPL<
29
Centurion

Gdyby tylko R* mógł dogadać się z ludźmi tworzących najlepsze mody to by było całkiem inaczej ale T2 jest tak pazerne że nawet nie przedłużyli praw autorskich do piosenek zawartych w oryginalnych wersjach. Dali stare dobre gry jakimś patałachom którzy przepuścili gry z mobilnych wersji przez program z automatu wyszło im gówno za chorą kasę.

16.11.2021 11:17
tosiekkeisot
9.1
tosiekkeisot
93
Kapitan Hatteras

A ludzie tworzący najlepsze mody to kto?

16.11.2021 07:38
10
4
odpowiedz
1 odpowiedź
ManieonPL
35
Pretorianin

Czyli teraz zamiast sami robić recenzje po prostu dajecie newsa o tym, jak dany tytuł zrecenzował inny portal?

16.11.2021 12:34
10.1
3
Kuba_3
191
Generał

Dokładnie tak, był już nawet wątek na ten temat, w którym ktoś z redakcji GOL tłumaczył, że mają ograniczony budżet na recenzje i generalnie zlecają pisanie tylko do takich gier, gdzie jest gwarancja wysokiej klikalności. W przypadku GTA może być też inna kwestia, bo Rockstar chyba przezornie nie udostępnił przedpremierowo gry żadnym redakcjom.

16.11.2021 08:37
Uruk-Hai666
😂
11
odpowiedz
Uruk-Hai666
51
Generał

Groove Shit Games.

16.11.2021 13:16
GosuRALF
12
odpowiedz
GosuRALF
120
Konsul

dziwni jesteście nie wiem na co liczyliście ze jakieś podrzędne studio zrobi to dobrze?

16.11.2021 16:21
sasuke284
13
odpowiedz
sasuke284
87
Fleshless

https://gtaforums.com/topic/977270-phill-cassidys-first-mission-is-broken/
błąd nie pozwala przejść vice city nawet legalnym graczom XD

to tylko udowadnia że nikt tych gier nie tetował, nikt ich nie przeszedł ani razu i prawdopodobnie nawet oni nie wiedzą co w tych grach działa a co nie XD

post wyedytowany przez sasuke284 2021-11-16 16:24:56
Wiadomość Remaster GTA 3 okiem Digital Foundry „ogromne rozczarowanie”