Forum Gry Hobby Sprzęt Rozmawiamy Archiwum Regulamin

Wiadomość Starfield to „teraz albo nigdy” - szef Bethesdy o robionych projektach i przywiązaniu do singla

09.11.2021 23:08
ImFilip
1
2
ImFilip
28
Pretorianin

Co prawda, to prawda, teraz albo nigdy.

09.11.2021 23:13
Angemona
2
odpowiedz
Angemona
80
Generał

Dla Todda to raczej być albo nie być.

09.11.2021 23:25
vorimenn
😊
3
odpowiedz
1 odpowiedź
vorimenn
75
Generał

Przynajmniej nie powinno być narzekań na brak jednoosobowych gier first-party na wyłączność dla Xbox Series X|S.

10.11.2021 07:11
misterŁŁ
3.1
1
misterŁŁ
85
Generał

To jest też PC, więc nie

10.11.2021 07:34
Asasyn363
4
2
odpowiedz
6 odpowiedzi
Asasyn363
164
Senator

Według niego, produkcja jest ogromnym przeskokiem technologicznym w stosunku do poprzednich gier dewelopera – podobno nawet większym niż ten z Morrowinda do Oblivionu

To na tym silniku da się jeszcze gdzieś skoczyć? Mam nadzieję, że w 2023 roku nie będziemy musieli oglądać ekranów ładowania przy każdym wejściu do budynku. W F4 po czasie unikałem już wchodzenia do niektórych miejscówek, bo loading były tragiczne.

10.11.2021 08:35
Ereblothe
4.1
Ereblothe
6
Junior

Starfield jest właśnie na nowym silniku, z tego co pamiętam

10.11.2021 09:07
sasuke284
4.2
sasuke284
87
Fleshless

Starfield jest właśnie na nowym silniku, z tego co pamiętam
To jest ten sam silnik ale ulepszony na tyle że dali mu na końcu cyferkę 2 w nazwie
Zobaczymy czy coś z tego wyjdzie z czasem.

10.11.2021 10:13
4.3
1
zanonimizowany449082
103
Generał

Asasyn363
Z ust mi to wyjąłeś!
Różnice między morrowindem a oblivionem to tekstury wyzszej rozdzielczości, więcej polygonow na ekranie, zwiększony zasięg rysowania i jakieś tam efekty.
Rdzeń silnika jest ten sam, więc technologicznie to żaden "przeskok" tylko "ewolucja".

Dopóki w grach Bethesdy wejście do budynku będzie wymuszało ekran ładowania (w starfield pewnie będą to ekrany między przestrzenią kosmiczną, a planetami/stacjami/statkami) , dopóty nie będzie mowy o przeskoku.

post wyedytowany przez zanonimizowany449082 2021-11-10 10:14:37
10.11.2021 11:45
😂
4.4
GameSkate
67
Pretorianin

Dopóki w grach Bethesdy wejście do budynku będzie wymuszało ekran ładowania (w starfield pewnie będą to ekrany między przestrzenią kosmiczną, a planetami/stacjami/statkami) , dopóty nie będzie mowy o przeskoku.

To nawet nie byłby przeskok tylko zwyczajne dogonienie konkurencji z poprzedniej generacji jeszcze.

10.11.2021 13:03
Wiedźmin
4.5
Wiedźmin
44
Legend

Bethesda jedzie na tym samym rdzeniu silnika od Morrowind 2002. The Creation Engine powstał w oparciu o silnik Gamebryo.

Gamebryo - Morrowind, Oblivion, Fallout 3

Creation Engine - Skyrim, Fallout 4, Falout 76

Creation Engine 2 - Starfield, TES VI

post wyedytowany przez Wiedźmin 2021-11-10 13:04:20
10.11.2021 17:33
Persecuted
4.6
1
Persecuted
148
Adeptus Mechanicus

Kwestia nazwy nie ma przełożenia na technologię, np. Blood 2 (1998) i Shadow of War (2017) też teoretycznie działają na tym samym silniku (LithTech), ale w praktyce to zupełnie inna technologia.

W przypadku Starfielda Becia chwali się, że silnik został przepisany prawie od podstaw, a zaprezentowany trailer rzekomo wyrenderowano właśnie na nim, więc można mieć nadzieję, że to faktycznie będzie rewolucyjny przeskok technologiczny (całość wygląda naprawdę ładnie, zwłaszcza oświetlenie). Zresztą, czas najwyższy, nie wyobrażam sobie kosmicznego sandboxa na tej samej technologii co wcześniej.

10.11.2021 10:49
Smoke
😉
5
1
odpowiedz
Smoke
58
Konsul

To może lepiej nigdy.

10.11.2021 11:17
Tristero
6
odpowiedz
3 odpowiedzi
Tristero
3
Legionista

Kurde, mam problem z tym Howardem.
Z jednej strony to nie jest jakiś pierwszy lepszy gamoń z łapanki. Gość ma łeb na karku i jednak miał bardzo duży udział w stworzeniu paru tytułów, które dziś są uznawane za klasyki. I które całkiem dobrze się sprzedały.
Z drugiej jednak strony - to wciąż Todd "It just works" Howard którego ostatnie dzieło, czyli Fallout 76, był dodawany za darmo do nakładek na analogi w padach.
Oby Starfield był czymś więcej, niż Skyrimem w kosmosie.

10.11.2021 12:11
6.1
1
zanonimizowany1358673
4
Generał

Paradoksalnie i mimo wielu bolączek, które jeszcze grę trapią, to w F76 można teraz nawet całkiem fajnie pograć. Trzeba tylko nieco cierpliwości :P

10.11.2021 14:06
6.2
Cordite
44
Generał

Wiesz ile ma wspolnego Howard z samym procesem projektowania i tworzenia gier? Tyle samo co kazdy inny statystyczny szef korpo, ktory ma nad soba rade nadzorcza udzialowcow, a wiec zajmuje sie glownie PRem i oklamywaniem ludzi zwanych "potencjalnym konsumentem".

10.11.2021 18:27
6.3
1
zanonimizowany515989
102
Generał

Cordite Todda nie lubię ale nie można mu odmówić tego że dużo poświęcił dla Morrowinda. To on napisał cały questline imperium, spał w studiu miesiącami żeby gra wyszła i była grywalna, można powiedzieć że dzięki jego poświęceniu Bethesda nadal istnieje. Kiedyś kolega powiedział mi że Todd ma straszne "PTSD" związane z tworzeniem Morrowinda, i za nic nie chce aby Bethesda znów balansowała na granicy bankructwa...To że robi to w dziwny sposób to inna para kaloszy.

10.11.2021 11:34
7
odpowiedz
Telo
34
Chorąży

Widać, że gry zaczynają od muzyki i grafiki, bo na pewno nie od scenariusza i budowania fabuły, a wielka szkoda. Jednak jeżeli przy Starfield będę się bawił tak dobrze jak przy Skyrim to ok. Martwi mnie bardziej Fallout 5 w ich rękach, bo jako wielki fan pierwszych części tylko NV mogę uznać za udaną część. Nie rozumiem dlaczego jeżeli F5 ma wyjść za 5+ lat to nie mogą znowu Obsidianowi zlecić kolejnego Fallouta bez cyferki, nawet niech będzie na starym silniku jak Outer worlds. No i oby power armor był endgamowym pancerzem, bo to jedna z rzeczy która kompletnie zabijała klimat F4.

10.11.2021 11:43
8
odpowiedz
!!!piter!!!
40
Chorąży

Zaskakująco mało Toddowego piedzielenia, a dosyć dużo jak na Todda konkretów, może rzeczywiście jest coś na rzeczy z tym Starfieldem.

10.11.2021 12:55
Mellygion
9
odpowiedz
Mellygion
117
Generał

Na Starfielda poczekamy bo jeszcze trwa implementacja bugów a to przecież główny "ficzer" w produkcjach Bugshedy ??
;)

10.11.2021 14:31
Forcebreaker
10
1
odpowiedz
Forcebreaker
54
Generał
Wideo

„teraz albo nigdy”
Dodałbym "zróbmy ten hajs!" hehe.

Kompletny offtopic, ale od razu mi się skojarzyło
https://www.youtube.com/watch?v=pLij_YGwPyI

Wiadomość Starfield to „teraz albo nigdy” - szef Bethesdy o robionych projektach i przywiązaniu do singla