Forza Horizon 5, czterokroć Gran Turismo 7 i katastrofa NASCAR 21 - motoprzegląd Drauga
Problem FH5 jest taki, że za dużo aut zostaje usuniętych względem dodanych, bo jeszcze jakby to było w miarę proporcjonalne, to ok, ale co to jest te +- 20aut względem ponad 200 których nie ma? Można by się też spodziewać, że każda kolejna odsłona gry = więcej aut na starcie, a tu zonk. Jeszcze by się można było spodziewać utraty jakiś aut-ikon, właśnie typu Audi Quattro S1, ale np. Lotus Carlton? Albo GTO z 1969? Dziwne posunięcie, ciekawe czy to kwestia finansowa (chociaż z takim zapleczem jak Microsoft to nie powinien być problem), czy jednak to coś głębszego.
Myślę, że największe znaczenie miało trzymanie rozmiaru gry w ryzach - Forza Horizon 5 na start i tak waży trochę więcej niż w pełni zaktualizowana Forza Horizon 4 ze wszystkimi dodatkami.
Zwłaszcza że „piątka” zadebiutowała z 21 zupełnie nowymi autami (nie liczę 8 „driftowozów” z premierowego DLC) popraw bo samochodów od Driftu jest 6 a 2 to od Forsberg Racing
Patrzac na to, jak bardzo dobra gra jest Rush Rally 3 na SWITCH, dziwie sie, ze na Steam pojawi sie ta gra w konwencji Top-Down Racer. Juz dawno temu bylo Powerslide od Milestone i ta gra robi robote w tej materii. Poza tym nie widze tutaj konkurencji dla Art iof Rally, ktore broni sie wysmienicie. Juz lepiej byloby wydac Rush Rally 3.
Tylko ile osób w to gra? 5 na krzyż?
Wiadomo tylko tyle, ile wynotowałem w przeglądzie sprzed paru tygodni:
https://www.gry-online.pl/newsroom/forza-motorsport-8-i-gran-turismo-7-zdradzaja-swoje-sekrety-motop/zf2082c
Spodziewam się premiery w 2022 r.
Nie ma szans żeby nowa FM wyszła w 2022. Kiedy zapowiedzieli ją w 2020 roku to developerzy wspomniali że jest w wczesnej fazie produkcji.I testów beta jeszcze nawet nie było do których można było się zapisać jakiś czas temu
Żyjemy w czasach, gdy produkcje AAA przechodzą od fazy (pre)alfa do premiery w mniej niż pół roku, więc przez dwa lata "wczesna faza produkcji" może stać się odległym wspomnieniem. Zwłaszcza że od premiery Forzy Motorsport 7 minęły już cztery lata, a nie słyszałem, by Turn 10 Studios miało w tym czasie na głowie jakikolwiek inny projekt (nie licząc może okazjonalnego doglądania Forzy Horizon) - w odróżnieniu od Playground Games, które równolegle pracuje nad nowym Fable :)
Prawda, to dobry argument :)
Tym niemniej trudno mi sobie wyobrazić, by Turn 10 Studios, do tej pory uwijające się z kolejnymi odsłonami Forzy Motorsport w dwa lata, teraz miało potrzebować więcej niż pięciu lat na opracowanie "ósemki" - nawet jeśli przebudowuje silnik od podstaw :)
Poważnie martwi mnie brak Alfy w FH5. Jako fan marki sporo czasu spędziłem w FH4 na jeździe Giulią, miałem nadzieję na Giulie GTA-m w Meksyku, a tu takie coś. Liczę że sytuacja szybko się zmieni tak jak we wspomnianym przypadku Mitsubishi w poprzedniej części.
Na 200% jestem pewny że większość aut wróci w aktualizacjach w ewentach.
Brak AMC w FH5 nawet śmieszy, bo ta marka była nawet lokalnie w Meksyku produkowana, więc na bank wróci w jakiejś cotygodniowej aktualizacji.
GT7, reszta mnie nie intersuje. Forza przy GT to taka popiardóweczka dla małych dzieci
Pograłem chwilę i jest w sumie to samo co w 4 tylko ładniejsze otoczenie, dalej to kolorowe arcade z dziwnymi wyścigami, które się nudzi po paru minutach, no nic czekam na GT i śmigam w f121 na ps5
Fajnie fajnie, ale porównywanie arcadowej gry jaką jest Horizon 5, do poważniejszego GT czy F1 - głupota.
Porównywanie premierowej listy wozów z FH5, do tej z końcówki życia FH4 jest dziwne. FH4 wystartowało z ponad 400 wozami, więc FH5 nadal ma ich więcej. Każda następna gra w serii dostawała na premierę więcej aut, a jeszcze więcej było - jak zostało zresztą wspomniane - dodane po premierze, za sprawą darmowych aktualizacji i DLC.
Fakt, fajnie by było zobaczyć auta z poprzednich odsłon + całkowicie nowe, ale strzelam że licencje tak nie działają. Czasem któryś producent powie po prostu "nie".
Pomijając Alfę Romeo czy Lancię, wycięcie takich, a zachowanie innych modeli poszczególnych marek raczej nie wynika z kwestii licencyjnych. Ot, trzeba było zrezygnować (być może tymczasowo) z maszyn mniej lubianych wśród weteranów serii, bo ludziom nie uśmiechałoby się pobierać gry ważącej już na starcie 150+ GB :)
A porównywanie... Zgrzyt wypływa z faktu, że między w pełni rozwiniętą Forzą Horizon 3 a premierową Forzą Horizon 4 ulotniło się tylko ok. 80 samochodów - na taką liczbę łatwiej było przymknąć oko niż na obecne 222 :)
Przyzwyczaj się że Draug będzie ciągle wyszukiwał minusów bardzo dobrej odsłony Horizon 5 bo jest fanboyem Gran Turismo i to widać w praktycznie każdym motoprzeglądzie
Trochę to słabe
Z GryOnLine robi się PPE
Draug będzie ciągle wyszukiwał minusów bardzo dobrej odsłony Horizon 5 bo jest fanboyem Gran Turismo
Chcesz, żebym specjalnie dla Ciebie na premierę Gran Turismo 7 zrobił listę samochodów z Gran Turismo 6, których brakuje w "siódemce"? ;) *
---
* I tak zamierzam zrobić :P
Będzie nieciekawie jak zaczną w tych płatnych car passach dodawać auta, które były w poprzedniej odsłonie. Żeby się nie zbłaźnili na tym polu. Jak chcą odświeżać auta z FH3 czy FH4 których modele już wtedy były dobre i importować to do FH5 to tylko za darmo w ramach jakichś eventów inaczej będzie to słabo z ich strony wyglądało. Ale pewnie i tak ujdzie im to na sucho, bo obecnie seria nie ma żadnej konkurencji.
W zasadzie za darmo to oni nic nie muszą robić. Ale rozumiem, że to wielki powód do narzekania, gdy na 100 darmowych dodatkowych fur przypadnie jedna płatna dostępna za darmo w poprzedniej odsłonie.
Nie sądzę, by Playground Games miało posunąć się do sprzedawania modeli, które wcześniej były dostępne za darmo. Przepustka samochodowa i rozszerzenia do Forzy Horizon 4 zawierały co najwyżej kilka(naście?) egzemplarzy, które wcześniej wystąpiły w Forzie Motorsport 4 i/lub Horizon 1, zwykle też w ramach DLC (dziś już nieosiągalnych).
Jak dla mnie to czekaja na premiere GT, Sony wypusci gre, a MS wypusci darmowa paczke 200 samochodow.
i zalatwione...
Spróbuj zagrać każdym z wymienionych aut dwa wyciągi. Ile czasu Ci Co to zajmie? Serio brakuje Ci tych samochodów? ;)
Wyścig w Forzie trwa przeciętnie 3 minuty, pomnożyć przez 2, potem przez 500... Wychodzi jakieś 50 godzin. Nie tak bardzo wiele :P
A odpowiadając bardziej serio - jestem encyklopedystą, lubię mieć możliwie jak najbardziej kompletne zbiory :)
Tak naprawdę problem rozwiązuje trzymanie na dysku wciąż zainstalowanych FH3 i 4 - co jakiś czas do nich wracam. Tym niemniej chciałbym przetestować brakujące wozy z doszlifowaną fizyką Forzy Horizon 5 i na bardziej rozległej mapie Meksyku. No i posłuchać ich podkręconych odgłosów :)
Draugnimir
Co to jest doszlifowana fizyka FH5? Przecież to arcadowka, która nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Zmiany są ok ale ich jedynym celem jest zapewnienie większego funu. O czym Ty piszesz?
Doszlifowana fizyka to taka fizyka (samochodów), która jest lepsza niż w Forzie Horizon 4. A lepsza to taka, która sprawia wrażenie bardziej autentycznej niż poprzednio ;)
Draugnimir
Plusem Forzy Horizon jest właśnie całkowita rezygnacja z realizmu. 300 km/h po polu? Czemu nie! Koszenie drzew lepiej niz kosiarka kosi trawę? Proszę bardzo! Przejeżdżanie przez niektóre słupy? Jasne!
A jazda? Cóż… z prawdziwa fizyka ma tyle wspólnego, ze skręcamy w lewo i prawo. Tutaj delikatnie poprawiono płynność aut - jeszcze bardziej płyną po torze. Jedziesz 330 km/h, wypadasz z trasy na wertepy, kosisz mały lasek a potem wpadasz na trasę i łapiesz przyczepność a na końcu wygrywasz? Za to kocham Forze. Ale żeby mówić tu o realizmie trzeba mieć niezła fantazje.
Ach, więc tak definiujesz arcade. Owszem, w kategoriach pędzenia 300 km/h po polu możemy nazwać Forzę Horizon grą arcade :)
To mi jednak nie przeszkadza rozmawiać o niej również w kategoriach realizmu ;)
Podłącz kierownicę, wyłącz asysty i przejedź się Shelby Cobrą 427 (po asfalcie). Albo, cofając się do Forzy Horizon 4, wypróbuj samochody z różnymi typami napędu na lodzie na Jeziorze Derwent - akurat trwa zima. Chętnie posłucham o Twoich wrażeniach :)
Ta fizyka jazdy faktycznie się zmieniła. Teraz jest bliżej tego co poznaliśmy w Forzie motorsport 7 z nadal zachowaną zwinnością samochodów ale i tak większą ociężałością niż w Forzie Horizon 4
Typie o dlc to zapomniał przecież te modele co wyminiłeś wrócą jako dlc dodatkowo mogą być jako nagrody sezon pasie jak teraz dali wszytko to co dali by w dlc ja czekam jak zaczną wychodzić gry bez zakończeń albo lepiej bez środka te rzeczy będą w dlc.
Co to za strata, skoro wszystkie jeżdżą tak samo, tylko poszczególne modele mają prędkość i przyczepność zepsute mniej lub bardziej losowymi statystykami?
Chociaż... no fakt, skro karton na kółkach i tak jeden, to im więcej skórek, tym lepiej.
Co to za strata, skoro wszystkie jeżdżą tak samo,
xD
uuu burzuj zaczal niedawno jezdzic na kierownicy i juz mu zrecznosciowki smierdza.
Ignorant, wracaj grać w te swoje simy
Podaj nazwy modeli 2 samochodów, co tak samo się prowadzą, chętnie sprawdzę.
Chociaż znając ciebie, to 3 noce byś musiał przepocić na zastanawianie się i założył 2 wątki na forum z pytaniem, zanim byś wydał 4 złote i sam zagrał.
Chociaż znając ciebie, to 3 noce byś musiał przepocić na zastanawianie się i założył 2 wątki na forum z pytaniem, zanim byś wydał 4 złote i sam zagrał.